Ahojte skutristi. Urcite sa to tu uz niekde spominalo, aj som hladal, ale asi nie dost trpezlivo. Vstupujem do sveta skutrov zo sveta velkych motoriek a snazim sa trochu zorientovat. Uz mi je co to jasne co sa fungovania variatora tyka, ale rad by som mal predstavu o zivotnosti niektorych jeho sucasti. Jedna sa o motor Piaggio Quasar 300 i.e., jazdeny bude rozvazne s lahkou rukou na plyne, mesto + vikendove vylety mimo dialnic, v ramci rychlostnych limitov. Servisny manual ma jasno co sa tyka vymeny valcekov a remena, ale co napriklad spojka, pruziny, variator? Ako casto ich menite?
Skuter kupujem novy a predpisany servis si planujem robit sam uz od prveho kilometra. Aky je vas nazor na domaci servis verzus zaruka? Mali ste s novym skutrom problem, ktory bolo potrebne riesit uplatnenim zaruky? Ak som spravne pochopil, na fore je aj autorizovany mechanik (alcatelko), mozno ma od tohto napadu odhovori
Servis, zaruka, atd.
Moderátor: Moderators
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Servis, zaruka, atd.
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servis, zaruka, atd.
pre autorizovany servis uz davnejsie nerobim ale snad odpoviem...
zaruka bez zarucnych prehliadok- zabudni...ked nemas potvrdenu servisku ani sa s tebou nebavia, aj ked je to proti predpisom EU, pokial nemas servis u autorizovaneho servisu a pouzite originalne nahradne diely tak tovaren neuzna zaruku a neposlu nahradny diel...mas to ako u aut...predajcovia neziju z predaja motoriek ale zo servisu...u znackovych skutrov mas marzu tak malu ze ledva pokryje realne naklady na predaj...jedine u cinakov je percentualna marza ako tak dobra ale zas v reale je to suma podobna ako u znackovych skutrov aj preto sa tak tlaci na zarucne prehliadky (piaggio ma viacmenej predpisane ceny za vsetky ukony)
zivotnost...v reale valecky vydrzia aj 15-20tis km (zalezi od jazdca a realnych podmienok prevadzky, udrzby atd...), remen vydrzi aj 30tis km...ale odporucam dodrziavat predpisane vymeny aby sa nestalo ze to prdne ked najmenej cakas...minimalne ho kontrolovat kazdych par tis km...spojka vecsinou prezije skuter, kontrastka a spojkove je dobre vymenit raz za cas (tak do 30tis km...)
konkretne u pia 125-300 ccm motorov je dobre pouzit originalny remen, nahrady ako rms, malossi atd su ako nove tvrdsie a zvyknu klepat kym sa dobre zabehnu (zabeh je aj 5000km kym si remen uplne sadne)
do servisu by som sa ukazal aspon raz za 10tis km aby som si dal nacitat riadiacku cez diagnostiku...obcas vyjde update map, zistis ci mas chybove hlasenia a obcas treba vymazat self learning riadiacky aby nebola zahltena...riadiacka sa uci jazde konkretneho skutra a pomaly sa upravuje ale ked je toho moc uz to nerobi dobrotu a je dobre to obcas premazat...
snad som odpovedal na to co si chcel vediet
zaruka bez zarucnych prehliadok- zabudni...ked nemas potvrdenu servisku ani sa s tebou nebavia, aj ked je to proti predpisom EU, pokial nemas servis u autorizovaneho servisu a pouzite originalne nahradne diely tak tovaren neuzna zaruku a neposlu nahradny diel...mas to ako u aut...predajcovia neziju z predaja motoriek ale zo servisu...u znackovych skutrov mas marzu tak malu ze ledva pokryje realne naklady na predaj...jedine u cinakov je percentualna marza ako tak dobra ale zas v reale je to suma podobna ako u znackovych skutrov aj preto sa tak tlaci na zarucne prehliadky (piaggio ma viacmenej predpisane ceny za vsetky ukony)
zivotnost...v reale valecky vydrzia aj 15-20tis km (zalezi od jazdca a realnych podmienok prevadzky, udrzby atd...), remen vydrzi aj 30tis km...ale odporucam dodrziavat predpisane vymeny aby sa nestalo ze to prdne ked najmenej cakas...minimalne ho kontrolovat kazdych par tis km...spojka vecsinou prezije skuter, kontrastka a spojkove je dobre vymenit raz za cas (tak do 30tis km...)
konkretne u pia 125-300 ccm motorov je dobre pouzit originalny remen, nahrady ako rms, malossi atd su ako nove tvrdsie a zvyknu klepat kym sa dobre zabehnu (zabeh je aj 5000km kym si remen uplne sadne)
do servisu by som sa ukazal aspon raz za 10tis km aby som si dal nacitat riadiacku cez diagnostiku...obcas vyjde update map, zistis ci mas chybove hlasenia a obcas treba vymazat self learning riadiacky aby nebola zahltena...riadiacka sa uci jazde konkretneho skutra a pomaly sa upravuje ale ked je toho moc uz to nerobi dobrotu a je dobre to obcas premazat...
snad som odpovedal na to co si chcel vediet
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Re: Servis, zaruka, atd.
@alcatelko: Skvele, dakujem za vycerpavajucu odpoved a cenne informacie. Zrejme sa obcasnej navsteve servisu aj tak nevyhnem, kedze diagnostiku nemam. Zaruku radsej riskovat nebudem, aj ked sa mi zda ako nezmysel nechavat si robit servis, ktory si viem z velkej casti robit sam len kvoli peciatke, ale jeden nikdy nevie ci nechyti prave piatkovy kus. Tie dva roky pre mna predstavuju asi tri navstevy, tak to nejako prekusnem a po skonceni zaruky uz len ked to bude nutne.
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Re: Servis, zaruka, atd.
Dnes som si bol vyzdvihnut Aprilku a trochu sme kecali s mechanikom. Zarazil ma trochu tym, ze motor vydrzi "urcite aspon 50.000 km". Tak ja dufam, ze vydrzi minimalne raz tolko, ked sa k nemu bude clovek spravat slusne. Myslim bez generalky.
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Servis, zaruka, atd.
50 000 to je blbost ten motor vydrzi daleko viac aj 100 000. Pri spravnom servise. To skor odídu ine veci.