11V na baterke = predzvest smrti?

Otázky,odpovede,postrehy,skúsenosti okolo elektriky

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

11V na baterke = predzvest smrti?

#1 Príspevok od užívateľa duky5 » So Dec 15, 2007 7:21 pm

dneska som po 2 tyzdnoch skusal baterku, bolo na nej presne 11V. predtym bola plne nabyta. motor naskocil asi po 5 sekundach startovania.
je to predzvest odchadzajucej baterky a treba preventivne kupit novu?

Užívateľov profilový obrázok
dr.snake
motorkár
motorkár
Príspevky: 3092
Dátum registrácie: Pi Jan 27, 2006 11:06 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: KE
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa dr.snake » So Dec 15, 2007 7:36 pm

sak ked ti odide ta kupis nowu ne co teraz tu chces pocut :D abp kum si rezervnu a nos ju pod sedadlom :D
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#3 Príspevok od užívateľa duky5 » So Dec 15, 2007 7:52 pm

dakujem za super radu :roll:

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#4 Príspevok od užívateľa VLADY » So Dec 15, 2007 8:12 pm

Ona ešte vydrží ale dlhodobo pod 12V jej nerobí dobre stráca potom kapacitu a teda menej vydrží .....Ak je na scootri alarm tak treba kontrolovať aj každý týždeň napätie a dobíjať... alebo vybrať a dať dakde mimo scooter alebo len odpojiť...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#5 Príspevok od užívateľa duky5 » So Dec 15, 2007 8:50 pm

dik, praveze alarm je vypnuty, z baterky nema co cucat....
co mam v kluci dialkove na otvaranie sedla, tak obcas to blblo a islo otvorit az na tretie stlacenie, inokedy vobec a niekedy na prve stlacenie, vzdy tak na 1m od skutra. vymenil som baterky a teraz to otvorim az z neprijemnej dialky viac ako 5m...necakal som ze k novemu skutru budu naprd baterky v kluci.
preto ma to napadlo s tou baterkou, ci je to lepsie vymenit ako potom ostat niekde v lete bez baterky a pouzit moje "startovacie" kable :)

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

#6 Príspevok od užívateľa rspeed » Ne Dec 16, 2007 10:50 am

... nenapisal si ci si to meral na zalozenej baterke .... inak ak teraz prestanes jazdit tak ju vyber,naby,a potom sleduj ci napatie klesa - normalne sa odporuca odpojenu baterku dobyt raz za pol roka - po tuto dobu by sa nemala dostat pod 12 V - cize ak napatie klesne za par dni alebo hodin az vtedy sa da povedat ze je off....

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#7 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Ne Dec 16, 2007 11:29 am

Dosť ťažko sa u baterky orientuje, čo sa týka jej vnútorného stavu iba podľa napätia. Hlavne aj je meraná bez záťaže. V každom prípade ak sa nedá urobiť záťažový test, tak asi takto:

-plne nabitá bez pripojenej záťaže a nabíjačky by mala mať okolo 12,8-13,2V.
-minimálne naptie bez záťaže 11,82V
-aj pri plnej záťaži napätie nesmie klesnúť pod 10,8V
-štandartné nabíjacie napätie 14,4-14,7V
-max. nabíjacie napätie 15,6V
-optimálne trvalé (udržiavacie) nabíjacie napätie 13,38V

Takže ak sama od seba klesla za dva týždne pod 12V a predtým bola nabitá tak nie je v poriadku.

Skús ju ešte napojiť na udžiazavací adaptér s napätím okolo tých 13,4V. Kúpil som to v Conrade za 290,-Sk a občas to mávajú aj v Lidli. Mne sa s tým podarilo opať rozchodiť baterku, ktorú by som už inak odpísal.
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#8 Príspevok od užívateľa duky5 » Ne Dec 16, 2007 4:21 pm

no baterku mam stale zapojenu, ani ju neplanujem odpajat a vyberat, napriek tomu ze je v nevykurovanej garazi.
na baterke som to nemeral, nexus mi na displeji ukazuje voltaz.
po otoceni klucikom mi ukazalo 11V, potom som to nastartoval a nechal bezat asi stvrt hodinu. najprv to nabijalo 14,3V a ku koncu 13,3V.
za chvilku mam prvu garancku, preto ma napadlo ci uz nedam vymenit aj baterku.

pre porovnanie na jawe som toto leto kupil novu baterku, jawu mam stale vonku iba zakrytu plachtou a ked som skusal baterku, drzi presnych 12V (meral som voltmetrom) a v pohode som nakopol a pojazdil v - teplote :)

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#9 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Ne Dec 16, 2007 6:19 pm

No je pravda, že mnou uvedené údaje platia pre merania pri +20°C. Takže teploty okolo 0°C tieto pomery hodne zmenia. Baterky také teploty zrovna moc neobľubujú.
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#10 Príspevok od užívateľa duky5 » Ne Dec 16, 2007 6:40 pm

tak ta moja si bude musiet zvyknut :) autobaterie sa tiez nevyberaju z auta v zime....
pravdepodobne dam tu baterku vymenit pri prvej garancke, nova je nova..

Užívateľov profilový obrázok
owwidius
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 594
Dátum registrácie: Po Jún 05, 2006 11:55 pm
Skúter: Suzuki V-Strom 650 ABS 2007
Bydlisko: Bratislava - Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

#11 Príspevok od užívateľa owwidius » Ut Dec 18, 2007 12:44 pm

skusim aj ja tu moju co je zac, mal som ju teraz 2 tyzdne nezapojenu po tom co som ju v skutri nechal vymlatit :oops:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#12 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Dec 18, 2007 8:04 pm

Ak máš na scootri otváranie sedadla na DO tak je tam príjmač ktorý dačo žere tipujem tak 1-2 mA ale možno aj viac alebo menej .... podla toho čo bolo pre konštruktéra prioritou pri návrhu . treba odmerať celkový odber keď je scooter odstavený a podla toho dobíjať baterku . A k celkovej kapacite baterky len tolko tú udávanú má možno len keď zbehne z výrobného pásu ale v reále to býva menej a čím je staršia tak tým má menšiu kapacitu . A tak isto kapacitu ovplyvňuje aj teplota a aj vybíjací prúd čím väčší tým je menšia kapacita preto sa kapacita zvykne v údajoch od baterky udávať pri určitom danom vybíjacom prúde. HOWK :P
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

#13 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Ut Dec 18, 2007 8:46 pm

No ale vzhľadom na to, že dukyho scoot má ledva 2,5 mesica od novoty, tak baterka v ňom by mala byť tip-top jak z magazínu a o 11V namá nárok ani len snívať. Duky, ešte to skús odmerať aj normálnym merákom na odpojenej baterke, nie iba tým palubným kinom. :wink:
Naposledy upravil/-a Bacil-BA v Ut Dec 18, 2007 9:16 pm, upravené celkom 1 krát.
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#14 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Dec 18, 2007 8:54 pm

vzhladom na to, ze v kluci som mal baterky totalne vyflusnute, tak verim ze aj v nexovi moze byt ta baterka trochu mimo....
cakal som na neho tusim 2 mesiace, tak predpokladam ze by to nemal byt nejaky leziak z CR obchodu...

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

#15 Príspevok od užívateľa Bobo » Ut Dec 18, 2007 10:48 pm

Tu je jasne vidno rozdiel medzi značkovým Talianom a šikmookým neznačkovým Thajwancom :lol: Ja mám baterku bezmála 2 roky a je ako nová. Za doplatok Ti ju môžem vymeniť :wink:
PS: Nič v zlom, chcel som len "zavŕtať". Je to ako vo všetkom, natrafíš na dobrý aj zlý kus.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#16 Príspevok od užívateľa theruck » Ut Dec 18, 2007 10:54 pm

baterky nemontuje nahodu predajca? :)

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

#17 Príspevok od užívateľa Bobo » Ut Dec 18, 2007 10:56 pm

Neviem. Ale ja mám originál baterku KYMCO.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#18 Príspevok od užívateľa duky5 » Ut Dec 18, 2007 11:56 pm

neviem ako to je, podla mna by cela dodavka mala ist z talianska vratane baterky. tak ako baterky v kluci...IMHO
ak by to tam supol predajca, predpokladam ze by kvoli tomu musel baterku kupit a teda by bola nova...
do jawy som kupil novu "udrzbovu" (nexus ma vraj gelovu, ale asi je tam iba bezudrzbova) a ta si stale drzi 12V aj pri 1°C

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

#19 Príspevok od užívateľa theruck » Št Dec 20, 2007 5:16 pm

no tak predajca ju mal asi dlho nedobijanu na predajni

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

#20 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Dec 20, 2007 6:11 pm

Baterky teda lepšie povedané aby sme boli presný akumulátory sa dodávajú z fabriky zväčša nabité a suché teda bez elektrolytu. A až predajca pred predajom naleje elektrolyt a ak treba tak dobije a šup do stroja. Ale je dosť možné že ju naliali a potom dakde polroka stála v obchode než ju predali.Ale tak jak všetko ...aj baterka sa musí vydariť a potom vydrží skoro nafurt ak nie tak 2-3 roky .... :evil:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

#21 Príspevok od užívateľa rspeed » Št Dec 20, 2007 11:30 pm

...VLADY upresnim to - motorkove akumulatory sa predavaju suche z elektrolitom v nadobkach vedla aku v baleni a zakaznik si ich nalieva sam... 20 min. po naliati maju 90 percent vykonu... autobaterie sa uz neaky ten rocik nalievaju vo fabrikach,v kosiciach som jedny z poslednych nalieval vo velkosklade ja :lol: - to boli casy...

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3308
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

#22 Príspevok od užívateľa duky5 » Št Dec 20, 2007 11:42 pm

nie su tie bezudrzbove baterie naplnene uz vyroby? resp. akym otvorom by to tam predajca mohol naliat?

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

#23 Príspevok od užívateľa rspeed » Pi Dec 21, 2007 3:04 am

... od urcitej doby (podla vyrobcu) sa preslo na bat. na odvod plynov cez viko pod nazvom "euro-camino"... to zabezpecuje kondenzovanie odparenej destilky a opetovny navrat kondenzu do baterky - a kedze sa voda netrati(kyselina sa neodparuje-iba destilka) - tak mohli vzniknut tzv. bezudrzbove bat.... v tej dobe vznikla aj kapsova separacia elektrod- kedze pasta reagujuca z kiselinou bola lisovana do olovenej mriezky,pri otrasoch sa casto stavalo ze sa pasta uvolnila a sposobovala skrat clanku a znefunkcnenie bat niekto prisiel na napad zalozit elektrody do "obalok" ktore skratom zabrania - a na svete bola bezudrzbova a skoro neznicitelna bat....
... dalsim zlomom bol gel - takej baterke uz nevadi ani prieraz obalu....

.... snad dostatocne vycerpavajuce... :wink:

... skoro som zabudol odpovedat - na bezudrzbovej baterke mas otvory pod nalepkov....

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

#24 Príspevok od užívateľa Bobo » Pi Dec 21, 2007 9:19 am

Ešte jedno malé upresnenie:
Elektrolyt, ktorý je dodávaný v ampulkách k bezúdržbovému akumulátoru si síce môže naliať zákazník sám, ale takto to robia len šuflikantskí predajcovia. Pokiaľ je predajca či už akumulátorov alebo komplet skútrov trochu fachman, tak predáva akumulátory suché a až po tvojej objednávke ho naplní kyselinou a predtým ako ti ho predá ho ešte "sformátuje" - vprípade že predáva len akumulátor. Samozrejme, keď má na predajni komplet skútra, tak asi nebude bez baterky. Ale toto robia len špecializovaní predajcovia aku. Určite sa ti to nestane v bežnej predajni s autodoplnkami. Aj keď je pravda, že suchý bezúdržbový akumulátor je po naliatí elektrolytu a ponechaní v kľude plneschopný za cca 20 minút.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

#25 Príspevok od užívateľa rspeed » Pi Dec 21, 2007 9:28 pm

.... neviem si dost dobre predstavit ze pridem k predajcovy zo suciastkami a on predo mnou bude plnit aku.,ktoru vyrobca dodava zo zjednodusenym sposobom plnenia ... okrem toho ak si clovek naleje aku doma(hlavne motorkovu - malu) vie ze je "nova" prave naliata a nie neaky rocny stojak ...

Zamknuté

Návrat na "ELEKTRO"