11V na baterke = predzvest smrti?
Moderátor: Moderators
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3308
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
11V na baterke = predzvest smrti?
dneska som po 2 tyzdnoch skusal baterku, bolo na nej presne 11V. predtym bola plne nabyta. motor naskocil asi po 5 sekundach startovania.
je to predzvest odchadzajucej baterky a treba preventivne kupit novu?
je to predzvest odchadzajucej baterky a treba preventivne kupit novu?
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Ona ešte vydrží ale dlhodobo pod 12V jej nerobí dobre stráca potom kapacitu a teda menej vydrží .....Ak je na scootri alarm tak treba kontrolovať aj každý týždeň napätie a dobíjať... alebo vybrať a dať dakde mimo scooter alebo len odpojiť...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3308
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
dik, praveze alarm je vypnuty, z baterky nema co cucat....
co mam v kluci dialkove na otvaranie sedla, tak obcas to blblo a islo otvorit az na tretie stlacenie, inokedy vobec a niekedy na prve stlacenie, vzdy tak na 1m od skutra. vymenil som baterky a teraz to otvorim az z neprijemnej dialky viac ako 5m...necakal som ze k novemu skutru budu naprd baterky v kluci.
preto ma to napadlo s tou baterkou, ci je to lepsie vymenit ako potom ostat niekde v lete bez baterky a pouzit moje "startovacie" kable
co mam v kluci dialkove na otvaranie sedla, tak obcas to blblo a islo otvorit az na tretie stlacenie, inokedy vobec a niekedy na prve stlacenie, vzdy tak na 1m od skutra. vymenil som baterky a teraz to otvorim az z neprijemnej dialky viac ako 5m...necakal som ze k novemu skutru budu naprd baterky v kluci.
preto ma to napadlo s tou baterkou, ci je to lepsie vymenit ako potom ostat niekde v lete bez baterky a pouzit moje "startovacie" kable

- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
... nenapisal si ci si to meral na zalozenej baterke .... inak ak teraz prestanes jazdit tak ju vyber,naby,a potom sleduj ci napatie klesa - normalne sa odporuca odpojenu baterku dobyt raz za pol roka - po tuto dobu by sa nemala dostat pod 12 V - cize ak napatie klesne za par dni alebo hodin az vtedy sa da povedat ze je off....
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Dosť ťažko sa u baterky orientuje, čo sa týka jej vnútorného stavu iba podľa napätia. Hlavne aj je meraná bez záťaže. V každom prípade ak sa nedá urobiť záťažový test, tak asi takto:
-plne nabitá bez pripojenej záťaže a nabíjačky by mala mať okolo 12,8-13,2V.
-minimálne naptie bez záťaže 11,82V
-aj pri plnej záťaži napätie nesmie klesnúť pod 10,8V
-štandartné nabíjacie napätie 14,4-14,7V
-max. nabíjacie napätie 15,6V
-optimálne trvalé (udržiavacie) nabíjacie napätie 13,38V
Takže ak sama od seba klesla za dva týždne pod 12V a predtým bola nabitá tak nie je v poriadku.
Skús ju ešte napojiť na udžiazavací adaptér s napätím okolo tých 13,4V. Kúpil som to v Conrade za 290,-Sk a občas to mávajú aj v Lidli. Mne sa s tým podarilo opať rozchodiť baterku, ktorú by som už inak odpísal.
-plne nabitá bez pripojenej záťaže a nabíjačky by mala mať okolo 12,8-13,2V.
-minimálne naptie bez záťaže 11,82V
-aj pri plnej záťaži napätie nesmie klesnúť pod 10,8V
-štandartné nabíjacie napätie 14,4-14,7V
-max. nabíjacie napätie 15,6V
-optimálne trvalé (udržiavacie) nabíjacie napätie 13,38V
Takže ak sama od seba klesla za dva týždne pod 12V a predtým bola nabitá tak nie je v poriadku.
Skús ju ešte napojiť na udžiazavací adaptér s napätím okolo tých 13,4V. Kúpil som to v Conrade za 290,-Sk a občas to mávajú aj v Lidli. Mne sa s tým podarilo opať rozchodiť baterku, ktorú by som už inak odpísal.
Tak už zasa nič.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3308
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
no baterku mam stale zapojenu, ani ju neplanujem odpajat a vyberat, napriek tomu ze je v nevykurovanej garazi.
na baterke som to nemeral, nexus mi na displeji ukazuje voltaz.
po otoceni klucikom mi ukazalo 11V, potom som to nastartoval a nechal bezat asi stvrt hodinu. najprv to nabijalo 14,3V a ku koncu 13,3V.
za chvilku mam prvu garancku, preto ma napadlo ci uz nedam vymenit aj baterku.
pre porovnanie na jawe som toto leto kupil novu baterku, jawu mam stale vonku iba zakrytu plachtou a ked som skusal baterku, drzi presnych 12V (meral som voltmetrom) a v pohode som nakopol a pojazdil v - teplote
na baterke som to nemeral, nexus mi na displeji ukazuje voltaz.
po otoceni klucikom mi ukazalo 11V, potom som to nastartoval a nechal bezat asi stvrt hodinu. najprv to nabijalo 14,3V a ku koncu 13,3V.
za chvilku mam prvu garancku, preto ma napadlo ci uz nedam vymenit aj baterku.
pre porovnanie na jawe som toto leto kupil novu baterku, jawu mam stale vonku iba zakrytu plachtou a ked som skusal baterku, drzi presnych 12V (meral som voltmetrom) a v pohode som nakopol a pojazdil v - teplote

- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Ak máš na scootri otváranie sedadla na DO tak je tam príjmač ktorý dačo žere tipujem tak 1-2 mA ale možno aj viac alebo menej .... podla toho čo bolo pre konštruktéra prioritou pri návrhu . treba odmerať celkový odber keď je scooter odstavený a podla toho dobíjať baterku . A k celkovej kapacite baterky len tolko tú udávanú má možno len keď zbehne z výrobného pásu ale v reále to býva menej a čím je staršia tak tým má menšiu kapacitu . A tak isto kapacitu ovplyvňuje aj teplota a aj vybíjací prúd čím väčší tým je menšia kapacita preto sa kapacita zvykne v údajoch od baterky udávať pri určitom danom vybíjacom prúde. HOWK 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
No ale vzhľadom na to, že dukyho scoot má ledva 2,5 mesica od novoty, tak baterka v ňom by mala byť tip-top jak z magazínu a o 11V namá nárok ani len snívať. Duky, ešte to skús odmerať aj normálnym merákom na odpojenej baterke, nie iba tým palubným kinom. 

Naposledy upravil/-a Bacil-BA v Ut Dec 18, 2007 9:16 pm, upravené celkom 1 krát.
Tak už zasa nič.
- Bobo
- st. skútrista
- Príspevky: 573
- Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
- Skúter: BMW R 1200 RT
- Bydlisko: MA (teda skôr okolie)
Tu je jasne vidno rozdiel medzi značkovým Talianom a šikmookým neznačkovým Thajwancom
Ja mám baterku bezmála 2 roky a je ako nová. Za doplatok Ti ju môžem vymeniť
PS: Nič v zlom, chcel som len "zavŕtať". Je to ako vo všetkom, natrafíš na dobrý aj zlý kus.


PS: Nič v zlom, chcel som len "zavŕtať". Je to ako vo všetkom, natrafíš na dobrý aj zlý kus.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3308
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
neviem ako to je, podla mna by cela dodavka mala ist z talianska vratane baterky. tak ako baterky v kluci...IMHO
ak by to tam supol predajca, predpokladam ze by kvoli tomu musel baterku kupit a teda by bola nova...
do jawy som kupil novu "udrzbovu" (nexus ma vraj gelovu, ale asi je tam iba bezudrzbova) a ta si stale drzi 12V aj pri 1°C
ak by to tam supol predajca, predpokladam ze by kvoli tomu musel baterku kupit a teda by bola nova...
do jawy som kupil novu "udrzbovu" (nexus ma vraj gelovu, ale asi je tam iba bezudrzbova) a ta si stale drzi 12V aj pri 1°C
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Baterky teda lepšie povedané aby sme boli presný akumulátory sa dodávajú z fabriky zväčša nabité a suché teda bez elektrolytu. A až predajca pred predajom naleje elektrolyt a ak treba tak dobije a šup do stroja. Ale je dosť možné že ju naliali a potom dakde polroka stála v obchode než ju predali.Ale tak jak všetko ...aj baterka sa musí vydariť a potom vydrží skoro nafurt ak nie tak 2-3 roky .... 

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
...VLADY upresnim to - motorkove akumulatory sa predavaju suche z elektrolitom v nadobkach vedla aku v baleni a zakaznik si ich nalieva sam... 20 min. po naliati maju 90 percent vykonu... autobaterie sa uz neaky ten rocik nalievaju vo fabrikach,v kosiciach som jedny z poslednych nalieval vo velkosklade ja
- to boli casy...

- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
... od urcitej doby (podla vyrobcu) sa preslo na bat. na odvod plynov cez viko pod nazvom "euro-camino"... to zabezpecuje kondenzovanie odparenej destilky a opetovny navrat kondenzu do baterky - a kedze sa voda netrati(kyselina sa neodparuje-iba destilka) - tak mohli vzniknut tzv. bezudrzbove bat.... v tej dobe vznikla aj kapsova separacia elektrod- kedze pasta reagujuca z kiselinou bola lisovana do olovenej mriezky,pri otrasoch sa casto stavalo ze sa pasta uvolnila a sposobovala skrat clanku a znefunkcnenie bat niekto prisiel na napad zalozit elektrody do "obalok" ktore skratom zabrania - a na svete bola bezudrzbova a skoro neznicitelna bat....
... dalsim zlomom bol gel - takej baterke uz nevadi ani prieraz obalu....
.... snad dostatocne vycerpavajuce...
... skoro som zabudol odpovedat - na bezudrzbovej baterke mas otvory pod nalepkov....
... dalsim zlomom bol gel - takej baterke uz nevadi ani prieraz obalu....
.... snad dostatocne vycerpavajuce...

... skoro som zabudol odpovedat - na bezudrzbovej baterke mas otvory pod nalepkov....
- Bobo
- st. skútrista
- Príspevky: 573
- Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
- Skúter: BMW R 1200 RT
- Bydlisko: MA (teda skôr okolie)
Ešte jedno malé upresnenie:
Elektrolyt, ktorý je dodávaný v ampulkách k bezúdržbovému akumulátoru si síce môže naliať zákazník sám, ale takto to robia len šuflikantskí predajcovia. Pokiaľ je predajca či už akumulátorov alebo komplet skútrov trochu fachman, tak predáva akumulátory suché a až po tvojej objednávke ho naplní kyselinou a predtým ako ti ho predá ho ešte "sformátuje" - vprípade že predáva len akumulátor. Samozrejme, keď má na predajni komplet skútra, tak asi nebude bez baterky. Ale toto robia len špecializovaní predajcovia aku. Určite sa ti to nestane v bežnej predajni s autodoplnkami. Aj keď je pravda, že suchý bezúdržbový akumulátor je po naliatí elektrolytu a ponechaní v kľude plneschopný za cca 20 minút.
Elektrolyt, ktorý je dodávaný v ampulkách k bezúdržbovému akumulátoru si síce môže naliať zákazník sám, ale takto to robia len šuflikantskí predajcovia. Pokiaľ je predajca či už akumulátorov alebo komplet skútrov trochu fachman, tak predáva akumulátory suché a až po tvojej objednávke ho naplní kyselinou a predtým ako ti ho predá ho ešte "sformátuje" - vprípade že predáva len akumulátor. Samozrejme, keď má na predajni komplet skútra, tak asi nebude bez baterky. Ale toto robia len špecializovaní predajcovia aku. Určite sa ti to nestane v bežnej predajni s autodoplnkami. Aj keď je pravda, že suchý bezúdržbový akumulátor je po naliatí elektrolytu a ponechaní v kľude plneschopný za cca 20 minút.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT