Strana 1 z 1

Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 2:31 pm
od užívateľa Petom
Pri vymene som zistil, ze predna guma je vyrazne viac zodrata na lavej strane. (asi sa tyka len tazsich skutrov a potom motoriek)
Na inych forach som nasiel vysvetlenia:
Pravostranna premavka- tym maju zakruty dolava vacsi polomer, prechadzame nimi vyssou rychlostou a vacsim naklonom. - toto moze mat logiku, trochu pokryvkava to, ze zakrutu s mensim polomerom prechadzam asi vacsim naklonom pri nizsej rychlosti (vteda zas nemusi byt opotrebovanie take velke)
Prirodzeny sklon viac naklapat vlavo, toto este s dodatkom, ze na lavej strane je srdce a tam si viac trufas- mne toto vysvetlenie nepasuje celkom, ale dal mi ho skuseny kamarat - motorkar, vraj treningom sa to da oducit, ale vraj aj niektori pretekari to maju cely pretekarsky zivot (do istej miery)
Ulozenie motora - (specialne pri BMW) kde je motor pozdlzne ulozeny - ten pri akceleracii pri vyjazde zo zatacky moze krutivym momentom vytvarat urcitu silu von zo zatacky.
Alebo mam hladat chybu na motorke, rame, vidle...?

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 2:41 pm
od užívateľa alcatelko
motorka ide rovno netaha do strany? ak nie tak je to obsluhou cestou...a je to pravda ze 90% ludi viac klopi do lava ako doprava...ze si viac trufa na tu stranu...aj kruhace ides smerom dolava a je ich stale viac a viac :)

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 2:46 pm
od užívateľa VLADY
To by si podľa mňa cítil v rajdoch, ak by to bolo nejaké skrížené, že by Ťa to furt ťahalo a motorka by mala furt snahu bočiť. A si myslím že zadná guma by sa zas drala naopak ak by to jazdilo nejak dvojstopo že kolesá do A a nie v zákryte za sebou. Ale môže byť pravda že tým že sa jazdí vpravo, tak do pravej zátačky je menší rozhľad ako do ľavej a tam potom môže byť aj celkový rozdiel v rýchlostiach a teda aj namáhaní medzi pravou a ľavou .Tak veru ...da da! Ďalšia možnosť je že by si parkoval v poschodovej garáži na Drieňovej na samom vrchu - tam to je ľavotočivé aj vjazd aj výjazd . :lol: :pardon:
PS: Kruháče...Kto si pamätá piatkové kofole v SC..... tak Kukero to kedysi dávno vyriešil pri Bernolákove.....že si ho dal rovno tuším :ROFL: :good:

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 2:47 pm
od užívateľa theruck
ked to mas na motorke a je to vyrazne tak je to bud zlou geometriou - mas krivu motorku, vadnymi tlmicmi, dlhodoboo zle nafukanou gumou alebo jednoducho ked si kupil tu motorku tak si tam mal obutu gumu z inej motorky. ziadnym kruhacom neopotrebujes gumu tak ze to bude ako ty pises vyrazne. daj fotku toho ako to mas zodrane aj z toho sa da nieco vycitat

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 2:49 pm
od užívateľa Petom
Nie Alci, nic netaha, nevybruje, ide ako po masle. Tie kruhace mas pravdu uz ich je dost, su aj moznostou skusania naklonu (samozrejme opatrne, lebo mame tu aj takych, ktori kruhac rezu, resp. z neho vybehnu do pola) -nebudem menovat :)

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 2:54 pm
od užívateľa Petom
2theruck: nemam foto, ale na nemeckom fore bola fotka (nechce sa mi hladat) ktora vyzerala presne ako moja guma a viaceri pisali, ze to maju tiez,
Preco myslis, ze keby som jazdil cely den po kruhaci, by som nezodral lavu stranu viac?

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 3:45 pm
od užívateľa alcatelko
ja mam tiez gumy viac nalavo zodrane...ci uz na race alebo na beznu jazdu

Re: Nerovnomerné opotrebenie prednej gumy

Napísané: Ut Apr 16, 2013 9:09 pm
od užívateľa VLADY
Prilep si z vnútra do blatníka kus šmirglu na tú lepšiu stranu a po pár km to budeš mať očochrané rovnako :pardon: ....či sprostosť som trepol??? :fool: