Strana 1 z 2

Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 10:34 am
od užívateľa Pitlik
Caute mam problem s vykonom s touto motorkou. Stala 3 roky tak som vycistil karburator, vymenol olej. Ale motorka nema vykon... da sa karbec nastavovat?

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 12:06 pm
od užívateľa alcatelko
vypustil si aj nadrz a dal cerstvy benzin? da sa karb nasavovat...mas tam dve stelovacie sroby plus trysky...zalezi co chces nastavovat...

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 3:11 pm
od užívateľa Pitlik
Ano cerstvy benzin tam je. Na karburatore nevidim ziadne nastavovacie skrutky, kde to nastavim? Alebo ked je rozobraty treba nastavit? Lebo z vonka ziadne skrutky na nastavenie niesu.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 3:21 pm
od užívateľa VLADY
Priznám sa že karb bez nastavovacích skrutiek som osobne ešte nevidel....môžu byť že sú pod nejakou záslepkou ale musia byť...a že na 4T je nastavovanie volnobežných otáčok (zvyčajne ak nie vždy) riešené ako dorazový šroub škrtiacej klapky, a bohatosť dakde z boku z jednej alebo druhej strany.Troška samostatnosti že dať do uja googloviča dotaz a isto ti vyhádže na desať strán obrázkov karburátorov a isto aj konkrétne na Lead 100.
Takže bohatosť má šroubík dole z boku z druhej strany ako je kladka na plynové lanko....Na strane ako je sytič....

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 3:25 pm
od užívateľa Pitlik
Ano volnobeh sa nastavi dorazom na klapke ale na bohatost zmesi som fakt nevidel, skusim este pohladat ako vravis pod zaslepkou. Som amater co sa tyka motoriek.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 3:36 pm
od užívateľa VLADY
Nože kuk sem ..... :wink:

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 7:33 pm
od užívateľa Pitlik
Jo diky :) skusal som to ladit ked vykrutim skrutku von tak ide viac benzinu a ked co najviac dnu tak zastavuje benzin. Chapem spravne? Aj ked som to pospekuloval vykon nic moc. Neviete ake je zakladne nastavenie tohto karbecu? Nikde to neviem najst. Moze byt ze sviecka je vadna? Pripadne bateria KO?

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 7:43 pm
od užívateľa Dusan
Ihla je u tychto karburatirov ovladana podtlakom nieje poskodena membrana? Palivovy filter je novy?

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Ne Júl 05, 2015 8:21 pm
od užívateľa Pitlik
Membrana je ok. Filter sa priznam ze som nemenil. Planujem ho menit cim skor.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 8:49 am
od užívateľa VLADY
Myslím a netvrdím, že šroubík ovláda len množstvo vzduchu a k nemu sa pridáva palivo cez voľnobežnú trysku takže zašrobovaním by mala byť zmes bohatšia? ale isto poradia skúsenejší odborníci, ja som naposledy karebc šteloval veľmi dávno ak vôbec tak to bolo naposledy na Vive , na GD som na to ani nešáhol leda doladil volnobeh dorazom na kladke...
Holt, pokrok nezastavíš...dnes je to samý snímač-ECU-lambdy-vstrekovanie .... :pardon:
Jednoduchosť dvoch šroubíkov na karbe sa pomali vytráca... :sorry:

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 9:34 am
od užívateľa alcatelko
bohatost zmesy volnobehu funguje tak ze je tam kanalik ktory dava zmes v pomere myslim ze 1:3...a srobickou sa meni prierez kanalika takze sa meni prietok extremne bohatej zmesy...cize zakrutenie = menej zmesy (chudobnejsia vysledna zmes), vykrutenie = viac zmesy (bohatsia vysledna zmes)

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 10:42 am
od užívateľa Pitlik
Sakra snazim sa to doladit ale stale sa mi to zda rovnako, mozno sa to mierne zlepsilo. Asi teda neviete zakladne nastavenie?

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 12:17 pm
od užívateľa Dusan
Klapku nastavit na najnizzsie otacky aby to neskapalao, a skutrkou bohatosti nastavit najvyssie otacky... a toto opakovat, vysledkom je to ze klapkou su nastavene najnizzsie otacky a skrutkou rovnomerny chod pri tych otackach.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 1:03 pm
od užívateľa Pitlik
Ahaaa dakujem urobim. Dufam ze to bude ok aj ked nemyslim ze vykon pojde hore. Alebo sa mylim?

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 1:25 pm
od užívateľa alcatelko
tym srobikom ovplyvnis chod do 1/3 otvorenia plynu...potom uz nema takmer ziadny vplyv...

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 1:37 pm
od užívateľa VLADY
Nie nepôjde to isto o nič rýchlejšie ani lepšie, respektíve tak aby si pociťoval nejaký rozdiel pri jazde na plný plyn a lebo pri maximálnom zaťažení.... To ako keby si zjedol 10 rohlíkov a niekto Ti ponúkne ďalší jeden kúsanec , že aby si sa lepšie a viac najedol - nepodstatné k tým desať celým.
Lebo to je len základné nastavenie aby mal motor čo najstabilnejší volnobeh a potrebnú bohatosť zmesy pri chode a jazde ak ideš čojaviem možno tak na 1/4 plyne . Volnobežný systém ovplyvňuje bohatosť zmesy len do určitého stupňa otvorenia šúpatka . A potom už na chod motora nemá moc vplyv, nakoľko ten vytvorený podiel zmesy cez voľnobežný systém je k celkovému objemu a motorom požadovaného množstva zmesy minimálny. Dakde tu je taký obrázok-graf čo to objasňuje a vysvetluje jednotlivé systému karburátora akú majú k sebe väzbu a ako veľa sa ovplyvňujú čo sa týka celkovej tvorby a správneho pomeru vzduchu a paliva.Výška ihly - celkové otvorenie šúpatka - veľkosť hlavnej trysky , bohatosť voľnobehu-základné nastavenie.Alči ma zas predbehol....darmo je som už starý nešikovný a pomalý.... :pardon:
Ono takto aby sa dalo aj niečo zmysluplné vyšetriť že sa toto celé stalo zo dňa na deň....dovtedy OK a naraz to nejde...čo sa mohlo stať ? isto sa karbec nerozšteluje len tak že z ničoho nič...buď sa upchá tryska alebo sa prederaví membrána na šúpatku a teda nezdvíha ho do potrebnej výšky ...alebo plavákový ventil blbne a je málo alebo moc vysoká hladina paliva alebo začne blbnúť palivové čerpadlo a teda nedáva alebo dáva málo . Alebo zapalovanie a vynechávajú zápaly ale to vždy má aj sekundárne príznaky chod a kultúra chodu motora nespálené palivo cítiť vo výfuku strielanie do výfuku a tak... No a potom vzduch a množstvo a teda filter hadice k nemu príruba od karbu do valca - teda aby tade dakde neťahalo falošný vzduch ....je toho dosť čo sa môže pokaziť a čo môže mať takéto prejavy... Nezatvára automatický sytič a teda moc bohatá zmes aj ak ju motor už nepotrebuje a je zohriaty.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 2:03 pm
od užívateľa Pitlik
Najzaujimavejsie na tom je to, ze membrana je ok vsetko som mal rozobrate vycistene. Je mozne ze by som ju zle zalozil? Necitit nejak extra benzin, ani nestriela do vyfuku, chod ma kultivovany ide pekne tichucko.. len rychlost nedosiahne taku ako by mal, a akceleracia tiez nie je bohvieco. Nad 50kmh sa nedostanem.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 2:53 pm
od užívateľa Pitlik
Este jedna otazka. Zvladne jazdu bez sytica ked ho odpojim? Alebo ako to odskusat?

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 6:25 pm
od užívateľa VLADY
Odpojením káblov od sytiča ostane stále funkčný-otvorený a nezavrie sa a teda bude stále bohatá zmes. Vyskúšaš tak že vyberieš ho z karbu von a pripojíš na baterku alebo zapneš zapalovanie ak je napájaný od baterky ak je od alternátora tak sa začne zatvárať až keď bude naštartované . Zatváranie je pomalé trvá zvyčajne dve tri minutky a vtedy sa ihla pomali vysúva smerom von tiež nie veľa ale len pár mm 3-4.Takže ono to zas tak zjavne vidno nieje ak to niekto pozerá na prvý raz a myslí si že to je elektromagnet a zvaknúť to má zaraz a o centimeter .Je to principiálne voskový termostatický valček , jak býva v termostatoch na vodnom chladení, len tu ho nahreje elektricky vyhrievacie teliesko. Takže to vysúvanie je veľmi pozvoľné .

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 8:19 pm
od užívateľa Pitlik
Ja som ho vybral z karbu a siel sa previest a nic bez zmeny...

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 8:44 pm
od užívateľa VLADY
No ťažko povedať ak sa vyberie uzatváracia ihla a vlastne celý mechanizmus a teda ostane tam len po sytiči diera, aký to má potom dôsledok na celkovú zmes . Lebo podľa mňa vtedy ten sytič asi nebude obohacovať zmes vôbec, nakoľko motor si bude prisávať cez ten otvor asi len falošný vzduch bez paliva. Toto som nikdy neskúšal a nelaboroval s tým .Ak bol problém vždy som vybral von sytič zistil že sa elektricky zatvára dal ho nazad a hľadal chybu inde.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 8:52 pm
od užívateľa Pitlik
Spravne chapem cim viac je ihla vysunuta von tym je zmes chudobnejsia? Cim viac je dnu tym bohatsia? Skusal som aj tak ze som sytic povysunul ale nechal nech nesaju vzduch z vonku a stale bez zmeny.. pocitam asi v sytici chyba nebude... fakt uvazujem nad tym ze bud ten ventil pod nadrzou, alebo baterka ze tam nieje.

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 9:52 pm
od užívateľa VLADY
Tak presne nastudeno je otvorený a postupne ohrievaním za ihla vysúva z telesa sytiča a zatvára otvor ...

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 10:16 pm
od užívateľa Pitlik
Ahaaa, takze kebyze zapcham otvor tak zistim ci to je tym,vyskusam uvidim. Na tu baterku mas aky nazor? Moze vykon ovplyvnit? Ja uz som v koncoch z toho...

Re: Honda lead scv 100

Napísané: Po Júl 06, 2015 10:19 pm
od užívateľa Pitlik
Nechtiac som to dal ako vyriesene...