rozvody a skriveny saci ventil

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
skutrista
Príspevky: 2
Dátum registrácie: So Jún 28, 2014 9:45 am
Skúter: neuvedený

rozvody a skriveny saci ventil

#1 Príspevok od užívateľa skutrista » So Jún 28, 2014 10:05 am

Adams jinluin 125 skuter.Vie mi niekto pradit?Už 3x sa mi skrivil saci ventil.Kontrolna otazka či to robim spravne.Ako nasadit retaz na rozvody vačku a poloha piesta .Nastavujem to na risku T piest v hornej uvrati vačka dve dierky male a jedna v strede velka.režu z hlavou v rovine.no a vačka je uvolnena.čiže na nastavenie ventilov.spravim 100 km a ventil sa skrivi.iba vršok sodok chodi uplne super.iba vlastne nezatvara a neštartuje potom a nema kompresiu.som z toho na šrot.stalo sa to 3x za sebou.3x nový ventil saci.skuter najaydene 6000 km. :evil: :%)

Užívateľov profilový obrázok
Dusan
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 595
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
Skúter: TGB Bullet 125 RS
Bydlisko: KE

Re: rozvody a skriveny saci ventil

#2 Príspevok od užívateľa Dusan » So Jún 28, 2014 12:11 pm

Cina no :D, Ta tryska je urcite na spravnom mieste ? lebo obcas im to ujde skontrolovat ci je piest ozaj v hornej uvrati a ryska sedi. nahodis retaz, zlahka dotiahnes vacku cca 5Nm, natiahnes napinak retaze a namontujes ho tam vyberies skutkovac napinak sa uvolni a napne retaz. rukou otacas ventilatorom a sledujes ci sedia znacky na magnete a vacke, ak nesedia von napinak uvolnit vacku a posunut o kolko treba retaz, a zopakujes postup.

skutrista
Príspevky: 2
Dátum registrácie: So Jún 28, 2014 9:45 am
Skúter: neuvedený

Re: rozvody a skriveny saci ventil

#3 Príspevok od užívateľa skutrista » So Jún 28, 2014 1:13 pm

skutrista napísal:
Dusan napísal:Cina no :D, Ta tryska je urcite na spravnom mieste ? lebo obcas im to ujde skontrolovat ci je piest ozaj v hornej uvrati a ryska sedi. nahodis retaz, zlahka dotiahnes vacku cca 5Nm, natiahnes napinak retaze a namontujes ho tam vyberies skutkovac napinak sa uvolni a napne retaz. rukou otacas ventilatorom a sledujes ci sedia znacky na magnete a vacke, ak nesedia von napinak uvolnit vacku a posunut o kolko treba retaz, a zopakujes postup.
tak to robim.nemohla sa pretočit nejak kolečko na klukovke to ozubene???ventil saci je vždy pootvoreny od vzfukoveho ako kebz sa štrajchli a saci sa skrivil iba na vršku. v pohode chodi v puzdre.

Užívateľov profilový obrázok
Dusan
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 595
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
Skúter: TGB Bullet 125 RS
Bydlisko: KE

Re: rozvody a skriveny saci ventil

#4 Príspevok od užívateľa Dusan » So Jún 28, 2014 1:21 pm

Ozubene tazko je na klinok sa mi zda. Co by mohlo vadit na vacke je retazove koleso lisovane a to ked sa pretoci tak mas problem, sice ti sedia znacky na kolese ale nesedi casovvanie vacky v tedy by sa to mohlo stretnut. Snat to nikto nerozlisoval a nemenil loziska :) ano pri vysokych otackach (predpokladam ze viac ako 10 000ot) moze narazit piest do sacieho ventilu ak by boli zle spruziny, predpokladam ze mas vsetko standartne veci piest,valec,vacka ziaden tunning.

Treba pozriet ako je casovanie ked dojde k poruche. a na zaklade toho vyvodit dolsledky. keby si na vacke urobil znacku na ozubenom kolese aj vackovej hriadeli vedel by si kde sa to pretocilo.
Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: rozvody a skriveny saci ventil

#5 Príspevok od užívateľa VLADY » So Jún 28, 2014 5:52 pm

No možno by nebolo od veci vyrobiť si merací uhlomer a dôsledne skontrolovať presnosť časovania ventilov ....V servisnom návode sú presne uvedené uhly kedy má začať ktorý ventil otvárať a zatvárať vzhľadom na uhol kluky a teda aj podla polohy piesta .Sací ventil sa zvykne otvárať ešte keď je piest pred HU pár stupňov A teda než začne sacia doba , a zrejme je tam problém že sa začne moc skoro a narazí do piestu .Pretože inokedy už nieje tá správna doba na zrazenie.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: rozvody a skriveny saci ventil

#6 Príspevok od užívateľa theruck » St Júl 02, 2014 11:06 am

a nemas vylomeny zub alebo vytahanu retaz?

Užívateľov profilový obrázok
Dusan
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 595
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
Skúter: TGB Bullet 125 RS
Bydlisko: KE

Re: rozvody a skriveny saci ventil

#7 Príspevok od užívateľa Dusan » St Júl 02, 2014 5:02 pm

Vytahana retaz nicomu nevadi, ja mam pol zuba inak casovanie a nic to nerobi (navyse snizeny valec o 1mm), ani jeden vylomeny zub by nemal vadit :D Ale pytal som sa na to koliesko co zenie rozvody na kluke a vraj sa moze pootocit pri zadreti a vaznej poruche motora :)

Napísať odpoveď

Návrat na "Variátor spojka a prevody"