nabijačka

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
dico777
chodec
chodec
Príspevky: 8
Dátum registrácie: Pi Jún 07, 2013 4:02 pm
Skúter: adamoto retro

nabijačka

#1 Príspevok od užívateľa dico777 » Po Júl 01, 2013 10:46 am

Ahojte zasa a znova...
Novy problem... vybita bateria...možem ju nabiť aj autonabijačkou? bateria je YTX5L-BS... bojim sa toho že nie bo bateria je gelova... a fakt sa mi nechce zasa vražať 60€ do novej nabijačky... keď ju nejak extra nevyužijem... alebo má niekto na požičanie v BA?
Ďakujem...

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: nabijačka

#2 Príspevok od užívateľa Davidian » Po Júl 01, 2013 11:32 am

na gelovu baterku potrebujes impulznu nabijacku, pokial sa nemylim.. Vlady co povies?

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3304
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nabijačka

#3 Príspevok od užívateľa duky5 » Po Júl 01, 2013 11:47 am

1 - gelova bateria to nebude, skor bezudrzbova...

2 - staci pouzit tu lacnu nabijacku z lidlu, resp. nabijacku s nizkym nabijacim prudom

3 - ked das tu bateriu do skutru, ten ju bude nabijat impulzne? pochybujem...tak preco impulznu nabijacku? :)

len tak uvazujem :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: nabijačka

#4 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Po Júl 01, 2013 11:59 am

Daj tam autonabíjačku a 12V/5W žiarovku do série, tá Ti obmedzí maximálny prúd, aby si tú baterku nezabil.
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: nabijačka

#5 Príspevok od užívateľa Davidian » Po Júl 01, 2013 12:04 pm

duky5 napísal: 3 - ked das tu bateriu do skutru, ten ju bude nabijat impulzne? pochybujem...tak preco impulznu nabijacku? :)

len tak uvazujem :)
lenze skuter nenabija takym silnym prudom ako nabijacka, s tym ze regler to stale rozpaja a spaja, ci trepem?

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: nabijačka

#6 Príspevok od užívateľa Davidian » Po Júl 01, 2013 12:06 pm

gelova sa nabija pulznou-inteligentnou.


mal by si nabijat max 1/10 kapacity oloveného akumulátora(ak by bol gelový tak este mensim prudom!) Ked zvacsis nabíjací prúd tak sa ti skráti zivotnost baterie(teda tak som to nasiel v roznych literaturach). Kedze to je "len" 8Ah bateria tak by ti mal stacit na nabíjanie ten klasický 12V/500mA adapter a teda cas nabíjania vyplýva 16h a nemal by si nic pokazit.

Desatinový prúd podľa kapacity znamená (8 Ah : 10 = 0,8 A), že na dosiahnutie plného nabitia (kapacity) sa musí vybitá baterka nabíjať 10 hodín.
Prakticky ale baterka nikdy nie je úplne vybitá a v tých 10 h zasa nie je zahrnutá účinnosť nabíjania. Teda 10 hodín nabíjania je prakticky dobrá rada.
Ak sa na nabíjanie používa oveľa nižší prúd ako desatinový, nemusí sa baterka nabiť, ani keď úmerne predĺžime čas.
Ak sa použije prúd väčší ako desatinový, účinnosť nabíjania sa znižuje v dôsledku prehrievania baterky, znižuje sa aj životnosť.
Praktická rada: To isté čo platí o využití kapacity baterky pri jej vybíjaní, platí aj pri nabíjaní. Čím vyššie prúdy, tým nižšia životnosť; pri nízkych prúdoch, malá využiteľnosť kapacity.
  • Batteries are also divided according to the composition.

    Flooded
    Flooded batteries are the most common. They are the traditional battery that contains a combination of water and electrolyte (acid). The biggest disadvantage of using a flooded battery in an auto racing application is that they can easily spill acid in the event of an accident. They also tend to be less resilient, tending to succumb to the increased vibration of a race car. Flooded batteries require the periodic addition of water.

    Gel (Gelled Electrolyte)
    These batteries are much the same of a flooded battery with one exception, Silica Gel has been added turning the acid into a solid mass that looks much like gooey Jell-O. The biggest advantage of these batteries is that it is impossible to spill acid even if they are broken or split in an accident. The biggest disadvantage of gel cell batteries is that they charge much slower than traditional batteries. Additionally, overcharging a gel cell battery can cause voids in the gel that will never heal causing a loss in battery capacity.

    Absorbed Glass Mat Batteries (AGM)
    The newest battery composition is the Absorbed Glass Mat (AGM) battery. AGM batteries are also commonly referred to as Dry Cell batteries. The battery gets its name from the Boron-Silicate glass mat present between the battery plates. Since all the electrolyte (acid) is contained in the glass mats, there is nothing to spill—even when broken. Additionally, AGM batteries are also capable of taking much more abuse. AGM batteries also have the addition of being maintenance free—no water to add. The biggest draw back of an AGM battery is that they might cost more than 2 to 3 times that of a traditional flooded battery. When it comes time to recharge, the AGM battery charges 2 to 3 times faster than the others.

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3304
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nabijačka

#7 Príspevok od užívateľa duky5 » Po Júl 01, 2013 12:11 pm

no jo, ale gelovu bateriu som este u nikoho nevidel, vsetko su to bezudrzbove, ale nie gelove - aj ked predajca a majitel skutru hovori ze ma gelovu.

ta lacna nabijacka z lidlu ma v manuali uvedene, ze je vhodna aj pre gelove baterie :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: nabijačka

#8 Príspevok od užívateľa Davidian » Po Júl 01, 2013 12:17 pm

Mas pravdu, nie vsetky "gelove" baterky su skutocne gelove...niektori predajcovia oznacuju ako "gelove" tie bezudrzbove ktore su kyselinove avsak maju medzi olovennymi doskami specialne platno, ktore tu kyselinu nasiaknu a tym je znizene odparovanie vody...tym padom su bezudrzbove-uzatvorene...

Ja len dodávam, že na rozdiel od "klasických" uzatvorených bezúdržbových akumulátorov nemajú odvzdušnenie. A preto, že nemajú odvzdušnenie, sú pri prehriatí a následnom odparovaní náchylné k zvýšeniu vnútorného tlaku a následkom z toho vyplývajúcim. Aby sa tomuto zamedzilo, tak sa odporúča nabíjať ich pulznými "inteligentnými" nabíjačkami, podobne ako akumulátory, ktoré "vedci" označujú ako "naozaj gelové". Preto ich kvôli zjednodušeniu a praktickej údržbe aj výrobcovia (Yuasa, Banner, Fiamm), resp. dovozcovia, resp. distribútori označujú ako gelové.

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3304
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nabijačka

#9 Príspevok od užívateľa duky5 » Po Júl 01, 2013 12:22 pm

ved preto odporucam tu nabijacku z lidlu, nabija takym malym prudom, ze nic nehrozi....nabijam s nou uz 5 rokov svoje bezudrzbovky..imho zbytocne vyhadzovat vela penazi za drahu nabijacku
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: nabijačka

#10 Príspevok od užívateľa Davidian » Po Júl 01, 2013 12:34 pm

no myslim, ze tymto padom dostal dico77 asi dost dostatocnu odpoved.. :)

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: nabijačka

#11 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Júl 01, 2013 1:00 pm

Práveže pulzné nabíjačky , to je len na oblbnutie kupujúceho...aké špeciálne sú pulzy na scootri pri nabíjaní? Je tam usmernený trojfázový prúd a to je celé, ešte aj jeho frekvencia sa mení podľa otáčok motora.Celá finta je v tom, že je obmedzené napätie na cca 14V. Takže práve zo začiatku ak je baterka vymlátená tam tečie prúd aj dosť veľký podla toho koľko dokáže alternátor dodať a kľudne aj 10A . Podstata je že aby sa neprekročilo na konci nabíjania napätie na svorkách baterky a aby ten počiatočný prúd nebol neúmerne vysoký alebo teda netrval neprimerane dlho.A tak úplne kľudne stačí baterku pripojiť k nejakému stabilizovanému zdroju napätia 14V a nechať tak dostatočne dlho .Až prestane ťahať prúd .Ten sa potom ústáli rádovo na desiatkach mA.Ide o to že baterka ak má vyššie napätie ako nejakých cca 13,8 V tak sa začne rozkladať voda na vodík a kyslík a teda začne jej ubúdať, a kedže baterka je akože bezúdržbová tak dolievanie je komplikované.Tak preto je to takto stanovené. Ale to je tiež diskutabilné nakoľko scootre nabíjajú tiež aj cez 14V takže to už je cez limit.Samozrejme konštruktér ráta že sa nebude jazdiť a mať naštartované týždeň v kuse. Tých 13,8v sa berie ako hranica pri dlhodobom nabíjaní zálohovacích bateriek v UPSkách alermoch a pod. Aj tá Lidlová nabka to vyťiahne na nejakých 14V alebo neviem či nie aj 14,5 ale potom zníži prúd až napokon prestane nabíjať celkom a sleduje len napätie a pri poklese pod určitú úroveň začne znova ale už len tým menším prúdom. A je to závislé aj od času, takže je tam na to riedenie špeciálne naprogramovaný nejaký mikroprocesor zrejme, čo to celé má na povel a riadi a sleduje.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Bacil-BA
motorkár
motorkár
Príspevky: 1835
Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
Skúter: Už zasa žiadny
Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava

Re: nabijačka

#12 Príspevok od užívateľa Bacil-BA » Po Júl 01, 2013 1:19 pm

Mne v pohode nabíja skúter aj 14,5V, Na plný knedlík je aj 14,9V priamo na baterke.
Tak už zasa nič.

Užívateľov profilový obrázok
dico777
chodec
chodec
Príspevky: 8
Dátum registrácie: Pi Jún 07, 2013 4:02 pm
Skúter: adamoto retro

Re: nabijačka

#13 Príspevok od užívateľa dico777 » Po Júl 01, 2013 1:51 pm

Davidian napísal:no myslim, ze tymto padom dostal dico77 asi dost dostatocnu odpoved.. :)
ano ano ďakujem.. ano mate pravdu je to bezudržbova bateria... ale pochybujem že v lidli zoženiem ešte taku nabijačku...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: nabijačka

#14 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Júl 01, 2013 2:12 pm

Také veci sa kupujú ak sú v ponuke.
Mám doma nevyužitú a teda na predaj ten menší model, taký ten adaptér do steny. Nabíja to tuším 500mA. Chočeš ???
Prílohy
nabka lidl.jpg
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3304
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: nabijačka

#15 Príspevok od užívateľa duky5 » Po Júl 01, 2013 4:14 pm

mal by chciet, ta nabijacka je paradny drziak :)
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Užívateľov profilový obrázok
majo.x
cyklista
cyklista
Príspevky: 168
Dátum registrácie: Ut Mar 05, 2013 7:36 pm
Skúter: KEEWAY OUTLOOK 125
Bydlisko: Partizanske

Re: nabijačka

#16 Príspevok od užívateľa majo.x » Po Júl 01, 2013 8:47 pm

Tak sa pridam aj ja. Mam Vartu YTX7L-BS 12V 6Ah 50A(EN) na nete som nasiel , ze je gelova baterka, tak mozem ju nabijat autonabijackou, ta moze nabijat od 5Ah? A este otazka, baterka je v skutry na lezato to nevadi? Vlastne na stojaka sa tam ani nezmesti, musi byt len na lezato. Vdaka za odpoved ...Majo
p.s na 50tke mi po zime tiez odisla baterka, a neboli tam zátky na kazdy clánok, ale len jedna spojena rada . dolial som do nej trochu destilovanej vody, dal na nabíjačku, nechal nabíjat a baterka slapala ako divá, na tejto su tiez neni zátky kazdá zvlást, len jedna velká zátka. a ešte by som sa chcel spytat, ak je baterka gelová, môzem ju otvorit a nabijat? Lebo ked ju znovu zavriem a dám do skutra na lezato, či to potom nevytečie.
p.s2 dufam ze sa z tohto vysomárite, čo som napísal. :D
Keeway Outlook 125 - ked ho miluješ, nie je čo riesiť...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: nabijačka

#17 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Júl 01, 2013 9:07 pm

Tá Varta Je bežná AGM bezúdržbová utesnená baterka s tým rozdielom že elektrolyt je nasiaknutý v sklenenej tkanine ktorá je medzi jednotlivými olovenými doskami. Takže prd makový Gelovka!!! tá býva totiž nerozoberateľná a štuple ako také ani nemá,a vlastne horný dekel je privarený na nádobu, takže bez poškodenia do nej nieje prístup...načo by aj bol? Nabíjať treba podla toho čo som písal ....max 14,5 V a potom odpojiť! To je dôležité , a treba strážiť aj nabíjací prúd .Gelovky stoja rádovo niekolkonásobne viac ako bežná AGM.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
KRAES
skútrista
skútrista
Príspevky: 311
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:25 pm
Skúter: KEEWAY SilverBlade 125EFI
Bydlisko: Rožňava
Kontaktovať užívateľa:

nabijačka

#18 Príspevok od užívateľa KRAES » Pi Okt 09, 2015 1:32 pm

Keď mi asi po troch dňoch bez jazdy zahlásil GSM alarm zo SilverBlade že batéria má podpätie 11,9V, trochu ma to zaskočilo a na dobitie batérie YUASA YTX9-BS, 12V, 8Ah som použil v núdzi samozrejme nabíjačku z LIDLU v režime moto, kedy prúd je maximálne do 0,7A. V láske túto nabíjačku moc nemám, lebo nedokáže batérie nabiť na 100%, ale tak maximálne na 70% podľa merania kyseliny hustomerom ( biely pásik hustomera - z tohto dôvodu nepoužívam bez údržbové batérie). Ale čo sa dá robiť, YUASA je bez údržbová AGM batéria a kontrola hustomerom nehrozí. Preto som bol do nútený investovať do kvalitnej automatickej nabíjačky Švédskej výroby CTEK MXS 5.0 v2, ktorá bola podľa testov a skúseností užívateľov, vyhlásená ako najlepšia pre olovené akumulátory 12V s kvapalným elektrolytom, bez údržbové MF, Ca/Ca, AGM a GEL.
Uvidím časom, zatiaľ som nemal možnosť otestovať ju pri nabíjaní starší údržbovej batérie, tak ak celý proces nabíjania zvládne do konečných 100% (zelený pásik hustomera), nebude investícia zbytočná a môžem odložiť starú spoľahlivú regulovateľnú trafo nabíjačku Made in CCCP do šuplíka.

http://www.nabijeckyctek.cz/inpage/ctek-mxs-5-0-12v/
https://www.youtube.com/watch?v=jaSb-HYqh6o

UPDATE 21.10.2015:
Pri vlastnom testovaní nabíjačky CTEK MXS 5.0 som zistil, že nabíjačka nevie správne rozpoznať vadu niektorého z článkov (až dva) a tým je vlastne AKB nepoužiteľná pre napätie 12V/44Ah. Na otestovanie som ju napojil na AKB 12V/44Ah s tým, že dva články sú zlé (ostatné články majú kapacitu na 100%) a jej napätie bez záťaže bolo 10,4V, čo bolo asi dosť vysoké napätie na to, aby sa nabíjačka rozhodla batériu dať do „poriadku“ (v návode sa píše, že minimálne napätie akumulátoru je 2V). Testy funkčnosti prebehli v pohode a začala nabíjací cyklus. Záver nabíjania bol taký, že stále bola batéria nabíjaná pod napätím 14,4V a prúdom 3A, kde u funkčnej batérie v tomto režimu dávala nabíjačka batérii udržiavací prúd v cyklickom režime do 100mA. Pri meraní údržbovej batérie po ukončení nabíjania ( AKB bolo pred nabíjaním takmer vybitá 1,15 kg/l) hustomerom, bola kyselina na ryske hustomeru v úrovni zeleného a bieleho označenia (1,25 kg/l). Nabíjačke z LIDL-u – „ULTIMATE SPEED“ sa tak isto vybitú AKB však podarilo nabiť len na úroveň červeno-bieleho rozhrania 1,2 kg/l, čo bolo málo a bol som nútený použiť ešte transformátorovou nabíjačku, aby kapacita AKB bola na tých 1,25 kg/l. V prípade AGM motobatérie YUASA YTX9-BS, 12V, 8Ah nabíjačka CTEK neukončí nabíjanie batérie pri dosiahnutí 14,7V prúdom 0,8A, ale postupne znižuje prúd až do 70mA a nasleduje udržiavací cyklus, kedy nabíjačka v určitých intervaloch dáva prúd do 70mA pri 13,7V. Batéria YUASA YTX9-BS zapojená v skútri po odpojení z nabíjačky mala aj po týždni bez jazdy na svorkách 12,7V a naštartovanie išlo hladko, čo pri nabíjaní nabíjačkou ULTIMATE SPEED, mala baterka 12,4V a „drobný“ problém so štartom, čo už som myslel, že ide do večných lovišť. Aj cez to, že bola nabíjačka CTEK drahá, nemôžem kúpu ľutovať, lebo sa mi zatiaľ odložila kúpa novej AGM motobatérie.
Prílohy
MXS 5_0 v2.jpg
Naposledy upravil/-a KRAES v St Okt 21, 2015 7:20 pm, upravené celkom 3 krát.
KEEWAY SilverBlade 125EFI - od 4/2014 = 21 950km; spotreba od 2,53l do 3,3l/100km; sviečka Denso Iridium Power; 12V zásuvka; variátor Polini Maxi Hi-Speed 6ROL; GSM ALARM; BLUE LED Backlight ;

Užívateľov profilový obrázok
Dusan
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 595
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
Skúter: TGB Bullet 125 RS
Bydlisko: KE

Re: nabijačka

#19 Príspevok od užívateľa Dusan » Pi Okt 09, 2015 3:10 pm

Nemyslim si ze je dobry napad nabijat bezudrzovu bateriu na 100% moze sa stat ze ta baterka odide skor ako by bolo vhodne. Navyse udrziavacie nabijanie postacuje,skor je otazne pri akom napati ta lidlova nabijacka ukoncuje nabijanie

Užívateľov profilový obrázok
KRAES
skútrista
skútrista
Príspevky: 311
Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:25 pm
Skúter: KEEWAY SilverBlade 125EFI
Bydlisko: Rožňava
Kontaktovať užívateľa:

Re: nabijačka

#20 Príspevok od užívateľa KRAES » Pi Okt 09, 2015 3:40 pm

"Dusan" - v tom je ten problém, nabíjačka z LIDLU ukončí nabíjanie pri dosiahnutí napätia 14,7V ( 0,7A pri moto režime a 3A pri auto režime), potom nabíjanie ukončí a prejde do zdržovacieho cyklického režimu a nezaujíma ju, či prúd mal pri nabíjaní klesajúcu tendenciu. CTEK MXS 5.0 by mal pokračovať v nabíjaní pri napätí 14,4V s klesajúcim prúdom. Musím si to pomerať, aby som si bol istý. :)
KEEWAY SilverBlade 125EFI - od 4/2014 = 21 950km; spotreba od 2,53l do 3,3l/100km; sviečka Denso Iridium Power; 12V zásuvka; variátor Polini Maxi Hi-Speed 6ROL; GSM ALARM; BLUE LED Backlight ;

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: nabijačka

#21 Príspevok od užívateľa VLADY » Pi Okt 09, 2015 7:30 pm

To sú také teoretické veci ...prax mi ukázala že aj tá LIDLOVA nabka nabíja baterku celkom dostatočne v režime konzervačného dobíjania, ale viem že boli dva typy, stará a nová .Ja mám tú staršiu verziu. Ten režim je označený ako snehová vločka. Mám na nej dorobený voltmeter a teda zistil som že pri konzervačnom dobíjaní stúpa napätie až na 14,8 V a potom prestane nabíjať a akonáhle klesne pod nejakých 12,7V tak zas začne , aj keď LEDka signalizuje nabíjanie ako ukončené, je ale počuť ako zapína a vypína vnútri relé, ktoré tam je na (blbovzdornosť) a ochranu pred prepólovaním baterky . Pri normálnom nabíjaní či už 0,8A alebo 3,5A napätie stúpa do 14,4V potom vypne nabíjane a znova začne nabíjať tak isto pri poklese na 13,7V ale vtedy to relé necvaká je stále zopnuté neviem prečo??? neriešil som to nebol dôvod .A tiež neviem či sa to takto chová aj dlhodobo týždeň --dva - mesiac . Ale čo som to mal zapnuté celý deň tak to takto fungovalo.
Či nabije na 100% alebo nie mi je celkom šumafuk nakoľko lepšie mať baterku nabitú na 80% ako keby mala začať plynovať . A čisto teoreticky utesnené beterky sa ani na 100% nabiť nedajú lebo napäťové obmedzenie kvôli rozkladu vody nepustí . Ak je klasika dolievačka tam je to bez debaty-čo sa odparí to sa doleje v rámci údržby.
A vôbec VRL AGM baterky majú tak malé samovybíjanie, že ak som na jeseň odpojil v stave že je zo scootra nabitá, tak na jar za pol roka normálne naštartujem . Takže by som to zas tak nedramatizoval , Chyba je ak baterku zabudneme odpojiť scooter ju za mesiac-dva vyžere do nuly a tak ostane dalšie 3-4 mesiace. Potom jej nempomóže ani svätená voda a ani akákoľvek zázračná nabíjačka ani za 500Euri..
Takže mne osobne príde rozdiel ceny medzi Lidlovou a CTEK dosť brutálny na to aký je reálny rozdiel funkčnosti. Reálne v praxi ak treba dobíjať raz - dvakrát do roka je to neadekvátne dávať také prachy. Prínos k vyššej životnosti baterky je nula nič. Neverím že skrátka baterka ktorú budem dobíjať 40-50E nabkou vydrží 2x dlhšie ako baterka dobíjaná Lidlovkou za 15E.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Matesko
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Po Máj 27, 2019 6:05 pm
Skúter: Vonroad 150
Bydlisko: Bratislava

Re: nabijačka

#22 Príspevok od užívateľa Matesko » Po Máj 27, 2019 10:54 pm

Cawte..
Mám otázku... Menil som regler a, teraz mi ukazuje niekedy na, baterka aj 15v je to v pohode?



Mám činu 150...

Napísať odpoveď

Návrat na "Elektro"