Vyber baterie
Moderátor: Moderators
-
- st. trojkolkár
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: Pi Máj 16, 2014 7:46 pm
- Skúter: Piaggio x9 125
- Bydlisko: EU:\SK\TN\PD\Oslany
Re: Vyber baterie
A pre mna kazdy tvoj prispevok dokaz o tvojej inteligencii
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber baterie
Ďakujem pán docent csc
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber baterie
Pocul niekto ci skusal Li ion/Polymer bateriu?
- Look
- moderátor
- Príspevky: 1161
- Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
- Skúter: -TUNING.SK
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vyber baterie
strasne strasne davno som maval daco take v 125tke ked som ju stopoval bola z dakeho zalohovacieho UPC zdroju, fungoval som nanej vyse roka a v podstate odisla zo skutrom , udajne to nieje stavane na dobijanie zo skutra no nemozem posudit, dobijala, startovala , a nebuchla pod zadkom
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber baterie
Aha ja som myslel priamo na moto bateriu, lebo ked som zhanal na T Maxa tak som natrafil na Li ion/Poly a premyslal som nad kupou, vazila asi tretinu...
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Vyber baterie
Všetko je o cene....dáš za Lionku 100-130Euro ak máš za to dve alebo tri bežné olovené? , čo je rokmi overená technológia! Ak potrebuješ silno mať menšiu hmotnosť tak tam je výhoda. životnosť taktiež nieje vyššia. Tak načo? Leda ak potrebuješ mať silno čo len dobrý pocit že tam máš niečo extra.
Lionky a Lipolky majú jeden veľký problém, neznášajú prebíjanie nad 4,2 V na článok, a to treba ošetriť balancérom ktorý sleduje články ak majú nad limit 4,2V tak ich skratuje cez tranzistor a odpor v sérii a tým udržuje napätie na maxime, aj keď ostatné články ešte niesu celkom doplna nabité a teda musí pretekať nabíjací prúd cez celú baterku. Toto je zas limitné kvôli dobíjaciemu prúdu ak do baterky tlačíš dajme tomu len 2A a jeden článok je už nad limit tak tie 2A musíč balancérom skratovať a to je už pomali 10W tepla ktoré musí ten systém vykúriť do priestoru . Alebo znížiš nabíjací prúde celej baterke a to je zas problém kvôli rýchlemu dobíjaniu ako takému.
A myslím že to ani napäťovo nejak nesedí nakoľko 3 Lion články majú max 12,6V čo je pod limit nabíjania v scootri, takže buď tam musí byť v tej baterke nejaký obvod ktorý okrem balancéru má ešte aj takúto úlohu a odpája nabíjanie alebo treba mať iný regler ktorý bude držať tých max 12,6V alebo neviem ako je to vnútri takej baterky ešte som ju nevidel rozrobenú. Ale videl som to predávať dakde na Ebayi a ako som písal ceny začínali na 100 a viac euro.
A 4 články už potrebujú na plné nabitie 16,8V a to je zas nad limit napätia v sústave scootra .
Takže taká baterka možno áno ak je s tým rátané a je k tomu uspôsobený nabíjací systém ale nie systémom ktorý je navrhnutý na olovo kde je celý problém nabíjania riešený len tým že sa stabilizuje napätie ktoré lezie z alternátora.
Lionky a Lipolky majú jeden veľký problém, neznášajú prebíjanie nad 4,2 V na článok, a to treba ošetriť balancérom ktorý sleduje články ak majú nad limit 4,2V tak ich skratuje cez tranzistor a odpor v sérii a tým udržuje napätie na maxime, aj keď ostatné články ešte niesu celkom doplna nabité a teda musí pretekať nabíjací prúd cez celú baterku. Toto je zas limitné kvôli dobíjaciemu prúdu ak do baterky tlačíš dajme tomu len 2A a jeden článok je už nad limit tak tie 2A musíč balancérom skratovať a to je už pomali 10W tepla ktoré musí ten systém vykúriť do priestoru . Alebo znížiš nabíjací prúde celej baterke a to je zas problém kvôli rýchlemu dobíjaniu ako takému.
A myslím že to ani napäťovo nejak nesedí nakoľko 3 Lion články majú max 12,6V čo je pod limit nabíjania v scootri, takže buď tam musí byť v tej baterke nejaký obvod ktorý okrem balancéru má ešte aj takúto úlohu a odpája nabíjanie alebo treba mať iný regler ktorý bude držať tých max 12,6V alebo neviem ako je to vnútri takej baterky ešte som ju nevidel rozrobenú. Ale videl som to predávať dakde na Ebayi a ako som písal ceny začínali na 100 a viac euro.
A 4 články už potrebujú na plné nabitie 16,8V a to je zas nad limit napätia v sústave scootra .
Takže taká baterka možno áno ak je s tým rátané a je k tomu uspôsobený nabíjací systém ale nie systémom ktorý je navrhnutý na olovo kde je celý problém nabíjania riešený len tým že sa stabilizuje napätie ktoré lezie z alternátora.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Dusan
- st. skútrista
- Príspevky: 595
- Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
- Skúter: TGB Bullet 125 RS
- Bydlisko: KE
Re: Vyber baterie
Li baterie pekne horia a to by si na skutri nechcel
- lacidavinci
- st. kolobežkár
- Príspevky: 123
- Dátum registrácie: Pi Apr 18, 2014 8:31 pm
- Skúter: Aprilia leonardo 125
- Bydlisko: Moldava
Re: Vyber baterie
mne vydrzala varta 4 roky,,cez zimu odpojit a nabijat a semtam vybijat 12v 12ah,samozrejme kontrola destilky
- driversk
- skútrista
- Príspevky: 299
- Dátum registrácie: Št Dec 18, 2014 10:04 am
- Skúter: Hamburger 650 Hatatitla
- Bydlisko: Trnava
Re: Vyber baterie
Kúpil som si na výstave v Inchebe novú baterku,, naplnil / nabil / a už je namontovaná v moto
A / CZ / D / H / HR / I / PL / SLO / BIH / LT / LV / EST / FIN / S / DK
Re: Vyber baterie
Parada aj som si zobral kontakt mali super ceny. Gratulujem.