
0 čínskych motocykloch a skútroch sa toho dá povedať veľa, no slovo „originálny" to väčšinou nie je. Čo sa týka dizajnu vždy to bolo o niečom, čo tu už bolo a vo svojom vernom čínskom druhoví ste vždy našli čosi, čo silne pripomínalo poväčšine niektorú z japonských značiek. Čínsky výrobcovia však napredujú rýchlym tempom dopredu a na trh postupne prichádzajú modely, ktoré sa môžu pochváliť vlastným dizajnom. Svetlým príkladom novej vlny čínskych skútrov je model Keeway Matrix 50.
Matrix je na našom trhu novinkou a v pestrej ponuke modelov značky Keeway sa rozhodne nestratí. Na úvod začneme dizajnom, ktorý patrí medzi najzaujímavejšie časti tohto skútra. Ostré línie v štýle „new edge" dodávajú Matrixu osobitý vzhľad a nemusíte sa obávať, že na cestách budete považovaný za kópiu niečoho, čo sme tu už mali. Mimochodom atraktívny a dynamický dizajn dodávajú tomuto skútru ten správny nádych športového vozidla, ktorý ešte podtrhujú 12-palcové nizkopro-fílové pneumatiky. Dizajn je aj o detailoch a aj v tomto smere je to lepšie a lepšie. Dvojica budíkov na bielom podklade je lemovaná imitáciou kevlarového rámika. Dvojica oddelených čelných svetlometov je doplnená dvojicou sacích otvorov a výsledný efekt športového vozidla je veľmi vydarený.
Skúter musí byť aj praktickým vozidlom a Matrix aj v tomto smere splní vaše očakávania, pod širokým a pohodlným sedlom sa nachádza štandardný batožinový priestor, kde pohodlne uskladníte napríklad vašu prilbu alebo školskú tašku. Súčasťou sériovej výbavy je aj prídavný a uzamykateľný kufrík na zadnom nosiči, ktorý ešte zväčší vaše možnosti v tomto smere.
Pri pohľade na konštrukciu motora a podvozku nemusíte čakať žiadne prekvapenia, vzduchom chladená dvojtaktná 50-tka disponuje primeraným výkonom necelých 5 koni a krútiaci moment vrcholí na hodnote 2,6 Nm. Po správnom zabehnutí máte k dispozícii vcelku svižného spoločníka najmä do mestskej premávky. Motor s prevodovkou slúži aj ako súčasť jednoramennej kyvnej vidlice, o ktorú je uchytený tlmič pruženia. Jednoduchý oceľový rám je dostatočne tuhý a hravo si poradí s výkonom vzduchom chladenej 50-tky. Pruženie ma na starosti jednoduchá teleskopická vidlica vpredu a jeden postranné uložený tlmič pruženia vzadu. Potrebný brzdný účinok zabezpečuje hydraulický kotúč vpredu a jednoduchá bubnová brzda na zadnom kolese. Nedá mi ešte nespomenúť nadštandardnú (stále ešte sériovú) výbavu. Spolu s kľúčikmi zapaľovania dostanete aj diaľkový ovládač alarmu a štartovania. Najmä v prípade alarmu sú debaty o jeho užitočnosti úplne zbytočné, no v prípade diaľkovo ovládaného štartéra by určite bolo o čom debatovať. Napriek tomu oba spomínané doplnky nie sú bežnou výbavou skútrov a určite potešia,
V sedle Matrixa sa mi podarilo stráviť skutočne len veľmi krátky čas, naviac motor bol úplne surový, takže o nejakom komplexnom hodnotení nemôže byť ani reč, no prvý dojem bol veľmi dobrý a Keeway Matrix 50 určite patrí medzi to lepšie, čo k nám z Číny v súčasnosti prúdi. Tomu zodpovedá aj o niečo vyššia cena tohto skútra, ktorá je na úrovni lacnejších štvortaktných 125-tiek čínskeho pôvodu.
cely clanok v pdf mozte najst na http://www.keewaymotor.sk/start.php?mai ... t=matrix50