Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#1 Príspevok od užívateľa damien11 » Po Feb 20, 2012 3:53 pm

Moja prvá recenzia ktorú píšem, tak by som Vás chcel poprosiť o istý typ zhovievavosti, nakoľko nemám s týmto ešte skúsenosti, tak by som chcel poprosiť o nejakú tú zhovievavosť pri čítaní.

Skútrik od spoločnosti Gilera (talianska) som si kúpil na konci mája, mám pocit, že to bol priam posledný májový deň. Išiel som si poň až do Komárna. Pre neuveriteľne negatívne skúsenosti s predajcami som bol v Komárňanskom obchode veľmi milo prekvapený. V sobotu som bol jediný zákazník a nemám pocit že práve preto by som si vyslúžil prehnanú pozornosť, ale snažili sa mi naozaj vyjsť v ústrety vo všetkom. Čierna Gilera Runner ST 200 čakala na mňa naštartovaná, pripravená vyraziť na svoju prvú cestu.

Začnem asi atypicky ale predsa pneumatikami. Už prvý deň, prvú jazdu pršalo. Predajcom som bol upozornený, že pneumatiky sú nové, aby som jazdil opatrne a nedostal šmyk. Už po prvých kilometroch gumy na ceste aj v daždi držali. Pri rýchlosti deväťdesiat kilometrov v hodine bez jediného problému. Ani náznak šmyku. Pneumatiky sú podľa môjho názoru veľmi kvalitné. Prešmykujú v prípade, že na plný plyn vybieham z miesta, zo statickej pozície. Alebo samozrejme ak sú na ceste kamienky a to v zákrutách alebo predbiehaní. Musím však pripomenúť že dané prešmyknutie je nepatrné a zatiaľ mi ešte nikdy spolujazdec nepovedal, že by niečo cítil. Je to také ako v aute jemný vánok, vy to na volante cítite ale spolujazdec si vôbec nič nevšimne. Minimálne ešte túto sezónu na daných pneumatikách chcem vydržať. Šanujem ich a myslím si, že sú zjazdené za prvú, minuloročnú sezónu naozaj minimálne.

V prípade plastov, skúter ako taký je z môjho pohľadu prevedený nielen aerodynamicky ale aj esteticky. Oproti nižšej kubatúre vyššie plexi sklo, alebo bočné kryty sú celkom účelné. Ak jazdím v daždi, nohy mám celkom suché. Trup tak isto. Tu ale musím vytknúť prvý nedostatok. Tým je plexi. Aj keď je celkom vysoké a dokonca aj široké, spodná časť, kryt na ruky, ktorý vystupuje do strán, by mohol byť dlhší. Ak prší, približne od prostredníka smerom k ukazováku mám po chvíľke výdatného dažďa rukavice mokré. Pri už spomínanej jazde v daždi mám mokré ramená a samozrejme aj prilbu, čo je podľa môjho názoru úplne normálne, alebo by teda malo byť. Spolujazdec je celkovo tiež dobre riešený, ale tam to je asi skôr o zákryte a samotnej pozície za jazdcom. Napadá ma však ešte jeden posledný nedostatok a tým je zakončenie plexi. Neviem ako je na starších typoch, no ten môj skúter ma okraj plexi zakončený dovnútra smerom dole. To zapríčiňuje, že ako sa hromadia kvapky, nie sú odfúknuté, ale pri nazbieraní sa, samovoľne padnú proste dole – na moje kolená.

Moja Giler-ka je v čiernom prevedení. Preto som si ju aj nazval Black Soul (Čierna duša ak by niekto mal problém s prekladom). Ja ako laik v lakovaní ako takom som to zo začiatku veľmi neriešil. No keď som jedného dňa išiel domov, mojou nepatrnosťou sa mi podarilo namiesto brzdenia pridať plyn a tak skútrik pridal, narazil do brány a odrazil sa aj so mnou. Z veľmi hrozivej nehody nakoniec ostal len jemne poškrabaný vrchný lak na pravej strane a to len na bočnom kryte na prednej maske (ten, ktorý nižšie kubatúry nemajú). V jednom obchode, kde miešajú farby na lakovanie mi oznámili, že mám vcelku dosť nekvalitne nastriekaný lak. Doslovne mi pán povedal: „Moja neplnoletá dcéra by to lepšie nastriekala.“ Lak je že vraj striekaný nerovnomerne, sú tam malé „guličky“ – nahromadené kvapôčky laku, naozaj vo veľmi miniatúrnych veľkostiach. Pri zhrnutí tohto odstavca, plasty sú kvalitné a pevné. Brat má Runner 50 biely a tam nejaké nedostatky v prípade vrchného laku nie sú badateľné, čo je možno zapríčinené aj tým, že jeho farba je matná. Ten môj skútrik podľa slov znalca nalakovaný nekvalitne, moje oko a oči iných si to zatiaľ nevšimli.

Na tento skútrik som presadol z čínskej päťdesiatky. Takže porovnávať to by bola hlúposť. Výkonovo perfektné. Pridám a skúter proste ide. Na diaľnici som sa dostal už aj na hranicu stoštyridsaťpäť kilometrov v hodine, samozrejme skrčený v úplnom zakryte predného štítu. Skúter reaguje okamžite pri vychádzaní z miesta. V priebehu niekoľkých sekúnd sa dostanem na rýchlosť päťdesiatich kilometrov v hodine. Stovečka trvá o niečo dlhšie, no nie je žiadnym problémom. Do rýchlosti približne sto kilometrov v hodine nemám strach predbiehať autá. Ak už ale idú rýchlejšie, predbiehanie prehodnocujem. Neviem sa plnohodnotne vyjadriť k závislosti jazdy so spolujazdcom na výkon motorky, nakoľko mojím spolujazdcom boli vždy osoby pomerne ľahké a chudé. Skúter stále reagoval na zmenu rýchlosti pružne a rýchlosť stopätnásť kilometrov v hodine som dosahoval bez problémov. Vyššie som ešte neskúšal, nakoľko sa vždy báli, zrejme im chýbajú bezpečnostné pásy...

Zo začiatku, ešte pri tom prvotnom ošiale a nadšení som si robil aj knihu jázd. Teraz som sa pravdupovediac už na to úplne vykašlal. No môžem povedať, že na jednu nádrž, čo je osem litrov dokážem pri ekonomickej jazde prejsť dvestodvadsať kilometrov a pri tej športovej stoosemdesiat až stodeväťdesiat. Aby som nezabudol, tankujem vtedy, keď mi už zasvieti rezerva. Ku spotrebe môžem povedať len toľko, že spokojnosť najväčšia. Mám približne tri litre na sto kilometrov. No na druhú stranu, chýba mi väčšia palivová nádrž. Podľa mňa osem a pol litra aj s rezervou je málo. Ale, zas jej umiestnenie dole medzi nohami výrazne napomáha stabilite. Stále je však na môj vkus malá.

Jazda na skútri je, povedzme že pohodlná. Mám výšku stoosemdesiat centimetrov a tak keď idem so spolujazdcom, neostáva mi nič iné, len maž nohy stále skrčené. Pri jazde bez spolujazdca sa viem posunúť aj viac dozadu a vystrieť nohy. To že mám skúter automatiku a keďže ho už mám, dôvody a príčiny nebudem rozoberať. Sedadlo je pohodlné. No približne po dvesto kilometroch súvislej jazdy si musím dať pauzu aj pol hodinu ak nie viac nakoľko zadok si už ani necítim. Priemerne si dávam pauzu asi každých päťdesiat kilometrov (ak nie menej). Spolujazdec má sedadlo o niečo menšie, no šírka je podľa môjho názoru postačujúca. Nemusím hovoriť, že sedadlo je v celku, len je výškovo rozdelené na časť jazdcovu a spolujazdcovu. Tá spolujazdcova je aj o niečo tvrdšia, no myslím si, že ja by som celkom aj prijal tú moju časť o niečo tvrdšiu. Celkové pohodlie jazdy na skútri na jednej strane výrazne zhoršujú a na druhej zas zlepšujú tlmiče. Tlmiče sú asi taká dvojsečná zbraň na tomto skútri ak nie celkovo. Oproti nižším kubatúram, na zadnom kolese sú dva tlmiče. No všetky štyri sú však veľmi tvrdé. Ich tvrdosť prispieva k lepším jazdným vlastnostiam v zákrutách kde naozaj držia skúter a vo veľkých rýchlostiach, kde ma „nerozhádže“ naozaj absolútne nič. Ale v prípade horších ciest je cítiť doslova každý kamienok a každú nerovnosť. Podľa môjho názoru by mohli byť o niečo mäkšie, nakoľko je to 65:35 pre pomer zákruty a veľká rýchlosť ku nerovnostiam na cestách.

V prípade elektroniky zo začiatku som bol neuveriteľne spokojný. Veľký predný budík ktorý je jednoduchý a prehľadný mi úplne postačoval. A postačuje aj teraz. Chcel by som ale vystríhať budúcich kupcov, aby si dali pozor, či ho nekupujú už zatečený, alebo či im ukazuje všetko čo má. Ja mám už v poradí tretí panel. Prvý bol zatečený, druhý neukazoval teplotu. K svetlám poviem len toľko, že sú super. Či už predné ktoré sú silné (niektoré autá si myslia že mám dokonca zapnuté diaľkové aj keď u mňa svietia stretávacie), alebo zadné výrazné. Veľké plus je aj osvetlená ŠPZ, ktorá u nižších kubatúrach nie je. Nie je to chyba, ale prijal by som výstražné zapnutie všetkých štyroch smeroviek. Podľa servisu je to možné, ale bolo by nutné natiahnutie nových káblov a prepojiť to celé. Svietenie aj diaľkových aj stretávacích na dlhodobý čas nedosiahnete, jedine, že budete stále držať tlačítko, ktoré slúži na rýchle bliknutie, alebo osvetlenie. Servis tak isto povedal, že by to neutiahol akumulátor.

Skútrik servisujem v Bratislave. Servis nebudem menovať, len poviem pár negatív aj pozitív. Prvé negatívum je, čo ma naozaj neuveriteľne vytáča, že aj keď sa objednáte a dohodnete na termíne odovzdania skútra do servisu, v prípade že tam majú veľa skútrov, alebo iných príčin, proste vás otočia so slovami, že prídte nabudúce. No keď sa už do servisu aj po niekoľkých pokusoch dostanete, zatiaľ bol vykonaný so spokojnosťou, ústretovosťou. Tiež sa majitelia snažia vyjsť v ústrety pri preberaní alebo vybavovaní požiadaviek aj mimo otváracích hodín, čo hodnotím pozitívne. Neviem či to je servisom, alebo kde nastala chyba, ale po prvom vymenení budíka (elektronického panela) sa mi stalo nasledovné. V prípade, že skúter zmokne, alebo ho umyjem, nedokážem nasledovných 24 hodín naštartovať. Elektronika funguje, v podstate funguje všetko, ale zablokuje sa imobilizér a aj keď štartujem master key, nechce uvoľniť motor a ten štartuje, vlastne pretáča na prázdno. V servise povedali, že to je normálne a stáva sa to. Nuž, nie som elektrikár a neostáva mi nič iné, len nájsť niekoho kto sa tomu rozumie, alebo sa s tým stotožniť.

Táto chybička nie je príčinou servisu, pretože začala ešte pred ním a že vraj už niekoľko skútrov presne môjho typu už opravovali na danú vadu. Problém je, že ako na just sa to nikdy nestane v servise. Daná vada je však nasledovná. Stáva sa, ale to naozaj že zrátam na prstoch jednej ruky, že motorka pri štartovaní pretáča na prázdno. Z môjho laického pohľadu je pri štartovaní niečo, nejaké koliesko, ktoré roztáča hlavné. Toto malé koliesko nedoklepne na to veľké a tak sa naprázdno pretáča a štartuje aj keď nič neštartuje. V servise mi povedali, že ak sa mi to bude stávať, vymenia to. No stane sa mi to keď som v Senici, alebo v Nitre, všade možne, len nie tam a vtedy, kedy sa má.

Mám za sebou celkovo za minulú sezónu desaťtisíc kilometrov. A môj názor? Odporúčam tento skúter. Ja som s ním spokojný. Chyby ktoré sú nie sú natoľko závažné, aby ma nejako obmedzovali a verím, že postupne sa mi podarí ich opraviť a dať všetko tak, aby bezchybne klapalo. Neskôr pridám aj výcuc fotiek z výletov a ciest, ktoré som zatiaľ so skútrikom podnikol. Podľa môjho názoru Gilera robí kvalitné a pekné skútre. Ja ak zmením, tak len za Gileru a pôjdem na vyššiu kubatúru. Verím, že ma to čaká čoskoro, aj keď ešte neviem kedy.
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#2 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Po Feb 20, 2012 4:24 pm

pekne napisane, som zvedavy na fotky :)
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#3 Príspevok od užívateľa damien11 » Po Feb 20, 2012 11:01 pm

Pripájam niekoľko fotiek za minulú sezónu. Fotky aj skomentujem.
Prílohy
IMG_3569.JPG
Nahral som fotku vo veľkom rozlíšení, aby ste si mohli podrobne prezrieť. Všimnite si pri nádrži vývod vzduchu. V lete musí byť otvorený, inak teplo ohýba plasty.
(5.81 MiB) 1 stiahnutie
Image0008 - kópia.jpg
Výlet v Rakúsku. K tejto fotke len toľko, že som si kľúč zabudol v odstavenej motorke a nechal ju tak napospas pol hodinu. Keď som si to uvedomil a zadychčaný dobehol, skúter stál kde som ho nechal a čakal ma aj s kľúčom.
(38.55 KiB) 997 stiahnutí
IMG_4185.JPG
Výstup na Stuhleck. Skúter cestu hore aj dole vyšiel v pohode. Problém bol, že som musel ísť príliš pomaly. Tlmiče sú pritvrdé a tak to bolo naozaj cesta len pre potešenie z výhľadu. Cestou dole som mal vypnutý motor, nakoľko som len brzdil a snažil sa vyhýbať dieram.
(402.32 KiB) 997 stiahnutí
IMG_3619.JPG
Pezinská baba, strana na Pernek. V zákrutách proste drží a nepustí. Ak sú aj kamienky na ceste, koleso len po nich trošilinku skĺzne ale ďalej skúter zaberá a drží stopu.
(6.18 MiB) 1 stiahnutie
skuter_svetla.jpg
Porovnanie svetiel na skútri.
(5.81 MiB) 1 stiahnutie
IMG_3585.JPG
Pozrite si rozdiely medzi Runner 50 a Runner 200. Vlastne sú badateľné len spredu, kde 200vka má vyššie plexi, bočné kryty a tlmiče sú iné. Výfuk a motor rozoberať nebudem ...
(4.68 MiB) 1 stiahnutie
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
bezoadam
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 973
Dátum registrácie: So Júl 10, 2010 6:13 pm
Skúter: Gilera runner sp50
Bydlisko: Topolčany

Re: Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#4 Príspevok od užívateľa bezoadam » Po Feb 20, 2012 11:08 pm

mne sa stali podobne veci s klucom, este na starej yuki som ho zabuchol na benzinke do sedacky :D a v skole som nechal tiez kluc v zapalovani ale hodinu pri futbalovom stadione :D 8)
pekna recenzia
giannelli reverse, malossi mutlivar (5.5g), malossi x-kevlar, malossi redsponge, malossi carbon plates, GOPRO HD HERO

Užívateľov profilový obrázok
deltoro5784
motorkár
motorkár
Príspevky: 4450
Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
Skúter: Honda VFR 800 V4
Bydlisko: Zlaté Moravce
Kontaktovať užívateľa:

Re: Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#5 Príspevok od užívateľa deltoro5784 » Ut Feb 21, 2012 8:23 am

Chválim za recenziu, ale jednu vec ti vytknem. Keď už tak ospevuješ pneumatiky, mohol by si napísať aký typ tam bol, nech sa majú aj iný užívatelia čím inšpirovať.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#6 Príspevok od užívateľa damien11 » Ut Feb 21, 2012 10:42 am

Ahoj, ďakujem za pripomienku. Souva Diamonds? Môže to byť? Keď budem pri skútri tak sa pozriem a napíšem presne (mám ho teraz inde zazimovaný).
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
m4rk0
motorkár
motorkár
Príspevky: 2579
Dátum registrácie: Ut Jún 02, 2009 9:21 pm
Skúter: Gilera Runner 70 SP Replica Simoncelli
Bydlisko: BA lll
Kontaktovať užívateľa:

Re: Gilera Runner ST 200 (r.v. 2011)

#7 Príspevok od užívateľa m4rk0 » Ut Feb 21, 2012 11:44 am

Sava mc 28 ajja som bol s nimi spokojny
Runner 70 sp simoncelli
viac tu --- >http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... =42&t=8232

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"