[Preview/recenzia] Nabíjačka batérií Speeds EL300

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Look
moderátor
moderátor
Príspevky: 1161
Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
Skúter: -TUNING.SK
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

[Preview/recenzia] Nabíjačka batérií Speeds EL300

#1 Príspevok od užívateľa Look » St Dec 26, 2012 6:11 pm

Konečne som sa dostal k spísaniu malého preview-u k nabíjačke Speeds EL300.
http://shop.scooter-tuning.sk/product_d ... em_id=5222
Dlhšie som zvažoval kúpu malej kompaktnej nabíjačky pre moto batériu.
Vlastním iba veľkú auto nabíjačku 12/24V s funkciou štartu, no je fakt veľká a je komické a nepraktické na ňu napájať malé moto batérie.
Keďže mám svoje batérie rád a jedná sa väčšinou o MF batérie a gélové verzie, lacné nabíjačky odporúčané prevažne pre klasické olovené batérie som hneď vyradil z výberu.
Ďalším faktorom bola aj cena, a dosť zavážil aj fakt že prišla zima a baterku je treba za čas nabiť prípadne zapnúť na udržiavanie, keďže moje moto sú zazimované a dá sa povedať že k ním momentálne prístup aby som ich preštartoval, vytiahol som batérie a rozhodol som sa ich nabíjať cez nabíjačku.
Medzi kandidátov sa dostali nabíjačky do 30e, porovnal som nabíjačky aj od iných dodávateľov ktoré niesu v ponuke shopu scooter-tuning.sk a dospel som k výberu môjho favorita Speeds EL300.
K značke Speeds snáď iba toľko, Nemecká firma (aspoň tam sídli) , na trh dodáva moto batérie, doplnky ako vyhrievané rukoväte, nabíjačky, dáke tie optické doplnky , moto oblečenie, a plachty na atv, moto atd. Osobne som mal od Speeds iba plachty na moto (btw veľmi kvalitná a trvácna záležitosť ale o tom inokedy)

Model Speeds EL300 ma zaujal príslušenstvom a aj tým že obdobná nabíjačka značky BS BA10 sa pohybuje v našom regióne okolo 35-37€, a pritom mám menej príslušenstva ako Speeds EL300

Balenie: Krabica 20x20x5cm , všetko osadené v plastovom organizéri
Obsah balenia: V balení nájdete 1x Nabíjaciu jednotku (má aj dierku akoby na uchytenie skrutky, žeby na stenu?), 1x sieťový adaptér, 1x O krúžky s konektorom, a 1x kroko svorky a samozrejme 1x manuál (ako som si už pri Speeds zvykol, je aj v češtine)
Prevedenie všetkých súčastí sa tvári trvácne, taktiež konektory a spojky vyzerajú že čo to znesú

Popis k nabíjačke:
-prepne automaticky do vybíjacieho cyklu, pokiaľ je batéria kompletne nabitá pre simuláciu skutočnej prevádzky
-vhodná pre 12V olovené a gélové batérie od 5 do 100 Ah
-reguluje konštatne pomocou 12V a 0,3A RMS (0,2A DC) automatické vybíjanie
-zobrazuje pomocou LED stav nabíjania či vybíjania
-možnosť pripojenia svorkami alebo kliešťami s adaptérom
-ochrana proti prepolovaniu, skratu alebo podpätiu

Čo sa týka obsluhy nieje to nič náročné, akumulátor odpojíte prípadne vyberiete z motocykla / atv , zvolíte si typ pripojenia či už prostredníctvom kroko svoriek alebo o - krúžkov. následne prepojíte so zariadením ( ak ste náhodou farboslepí konektory vás nepustia prepólovať káble). Tak isto na kroko svorkách je okrem farebného rozlíšenia aj vyprofilovaný znak + alebo -.
Nabíjačka má aj vraj ochranu proti prepolovaniu, ktorú som ale osobne neskúšal.
Nabíjačka je podľa popisu pre 4-100Ah batérie, ja mám 8,6Ah, nabíjanie sa uskutočňuje prúdom 0,3A takže 90Ah by ste nabíjali fakt asi celú zimu, ale to je už skôr batéria lode ako motorky ak by som nabíjal 100Ah batériu ako píšu, tak si to cez tie kábliky ani neviem predstaviť.
Nabíjanie signalizuje zelená LED , keďže je nabíjačka udržiavacia, tak keď batéria dosiahne 13,5V, začne svietiť červená LED, prestane nabíjať a začne s vybíjaním do úrovne 13V. Následne zase začne nabíjať, tento cyklus sa opakuje dokola, a tak môže byť batéria napojená k nabíjačke aj niekoľko mesiacov, a pritom bude nabitá a funkčná. Aj pri dlhšom pripojení nejaví nabíjačka ani sieťový adaptér žiadne známky zohriatia.
Prílohy
DSC_0193.jpg
Krabica
(117.83 KiB) 426 stiahnutí
DSC_0192.jpg
krabica 2
(101.3 KiB) 426 stiahnutí
DSC_0194.jpg
Obsah balenia
(134.67 KiB) 426 stiahnutí
DSC_0195.jpg
2 typy konektorov
(142.53 KiB) 426 stiahnutí
DSC_0196.jpg
Samotná jednotka
(156.53 KiB) 426 stiahnutí
DSC_0199.jpg
Detail jednotky
(128.11 KiB) 426 stiahnutí
DSC_0202.jpg
Pripojenie
(151.53 KiB) 426 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
SnoopyBA
moderátor
moderátor
Príspevky: 2538
Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
Skúter: Honda Vision 110
Bydlisko: Bratislava

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#2 Príspevok od užívateľa SnoopyBA » St Dec 26, 2012 8:11 pm

Vdaka za recenziu Look. Chcem sa len spytat, je az tak "potrebne" aby bateria prebiehala tym "vybijacim cyklom"? Samozrejme keby som uz nemal nabijacku, tak si ju urcite kupim!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
Look
moderátor
moderátor
Príspevky: 1161
Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
Skúter: -TUNING.SK
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#3 Príspevok od užívateľa Look » St Dec 26, 2012 8:17 pm

Baterie sa sami o sebe vybíjajú, viem že sú aj dake tabulky ktore urcuju o kolko % klesne kapacita za aky cas, cim starsia tym je ten cas kratsi. Moj SUBJEKTIVNY nazor je ze, pre dobru kondiciu bateria potrebuje zrejme fungovat v dakom cykle nabíjania vybíjania, vychadzam z toho ze cez sezonu sa ta bateria neustale vybija a nabija pocas jazdy, a ked to potom 6 mesiacov stoji, tak mu asi nezaskodi aj to riadene vybijanie a nasledne nabijanie.

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#4 Príspevok od užívateľa VLADY » St Dec 26, 2012 10:09 pm

Tak presne.....aby nezlenivela. Prípadne je lepšie ju aj manuálne vybiť napr. cez žiarovku , do cca 11,5V a znova hneď nabiť zas doplna.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Wasi
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 540
Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#5 Príspevok od užívateľa Wasi » St Dec 26, 2012 10:56 pm

Ale zas vybijanie do minima (vybitia) skodi..aspon pokial viem.

Užívateľov profilový obrázok
Area51
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 686
Dátum registrácie: Pi Máj 27, 2011 4:37 pm
Skúter: Honda CBR 125
Bydlisko: Prievidza

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#6 Príspevok od užívateľa Area51 » St Dec 26, 2012 10:57 pm

Minimum je 11V preto vlady napisal že do 11,5 V :)
Honda CBR 125

Užívateľov profilový obrázok
Look
moderátor
moderátor
Príspevky: 1161
Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
Skúter: -TUNING.SK
Bydlisko: Banská Bystrica
Kontaktovať užívateľa:

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#7 Príspevok od užívateľa Look » St Dec 26, 2012 11:25 pm

Mne sa v minulosti stalo ze som baterku neprebral z 10,8. Takze tych 11 je kriticky realnych

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#8 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Dec 27, 2012 12:29 am

Škodí len pokiaľ sa hneď nenabije. Ale tiež to nieje dobré robiť často, lebo časom sa vždy nejaký síran nerozpustí a ostáva v činnej hmote a degraduje dosky a znižuje kapacitu baterky. Ale tých 11,5 V som mal na mysli meraných pod záťažou, že je tam napríklad pripnutá nejaká žiarovka ktorá ťahá cca 0,5-1A a nie len tak naprázdno. A to je dosť rozdiel. A aj zas, určite záleží aj od baterky značka-kvalita a tak. Napríklad mám nedávnu skúsenosť že Bannerka 55Ah z auta, vybitá ozaj poctivo na nulu , a to istotne pár týždňov, lebo auto dlhodobo odstavené a baterka neodpojená. Kto že na to tak mohol zabudnúť???? :evil:
A to bolo až tak, že som musel liezť pod auto a na kábel od baterky do štartéra pripájať nabku, lebo inde nebolo kde,pretože CZ už dávno nefungovalo a zámky na kľúč oba odstavené. Takže do auta sa vliezť nijako nedalo. A po pripojení nabky zo začiatku nebrala vôbec žiaden prúd, ozaj mŕtva a pritom som mal na nabke skoro určite aj 18V ak nie aj viac !!!:fool: Len aby sa chytila....ak by ju človek dakde našiel vyhodenú a odmerá ju voltmetrom, tak ju pokladá za KO a ani o ňu nezakopne. Ale táto nešťastnica postupne začala brať prúd a po cca 5-10 min sa začala normálne nabíjať. Tak sme ju nechali na nabke, že nech jej napätie vylezie na cca 15V a odpojila sa z nabky . A v pohodke auto naštartovala, aj drží napätie, bola teraz vyše mesiaca už vybratá vonku z auta a mala pekných cca 12,5V. Samozrejme kapacitu som jej nemeral a asi už to nebude to čo by malo byť , ale je to aj tak celkom zázrak.Podľa mňa ušla hrobárovi z lopaty... :pardon:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
duky5
motorkár
motorkár
Príspevky: 3304
Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
Bydlisko: Bratislava

Re: Preview Nabíjačka batérií Speeds EL300

#9 Príspevok od užívateľa duky5 » Št Dec 27, 2012 12:48 am

Tak ja som si nechal vybiť batériu v skútri v zime asi na 7 V, 2 týždne vonku na mraze, ešte som s tým aj skúšal štartovať :).

Nabíjačka z Lidlu mi ju oživila a batéria šlapala ešte viac ako rok :). Yuasa to bola...
jazdim za Obrázok, dlhodoby priemer za cca 50 000 km
moje vylety na http://www.motoduky.blogspot.com

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"