Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

#1 Príspevok od užívateľa damien11 » St Apr 17, 2013 9:12 pm

Chcel by som čitateľov na začiatok upozorniť, že táto recenzia je pokračovaním mojej prvej recenzie - http://forum.scooter-tuning.sk/viewtopi ... 33&t=11035.

15 tisíc kilometrov nie je až tak veľa, aby pri (v podstate) veľkom skútri sa robila ďalšia recenzia. No spravil som (spolu s mojou priateľkou) jeden pomerne veľký výlet (aspoň na moje pomery, nakoľko takto ďaleko a dlho som na skútri ešte nebol) a taktiež zopár úprav na skútriku. Koniec koncov v septembri skútrik mal nehodu a jeho púť sa istým spôsobom skončila.

Môžem povedať, že skúter jazdí perfektne. Na diaľnici som zatiaľ dal maximálku 148 km/h. Viac som sa obával. Samozrejme fúkal mi jemný vietor do chrbta a šiel som na rovine. Ak je protivietor, aj keď silný, skrčím sa a nie je problém dosiahnuť tých 130 km. Samozrejme nie okamžite ale skúter túto rýchlosť dosiahne.

Moja priateľka je chudučká, takže na motorku sa bez problémov zmestí. Ale keď si prezriete fotky ešte z predchádzajúcej recenzie, kde je skúter už aj s GIVI boxom, je to tam narvané vzadu. Preto som musel celý box posunúť viac dozadu. Spodná (originál) platňa išla preč a nahradila ju nová po domácky vyrobená. Jedná sa o vyrezanú oceľovú platňu s hrúbkou 8 mm (je to už moc, platňa je ťažká, hrubá; ostatným odporúčam maximálne 6 mm hrúbku), ktorá je dvakrát tak dlhá ako tá originálna a vďaka tejto platni sa posúva kufor približne o 9 cm dozadu. Na GIVI box som taktiež namontoval originál GIVI opierku (aj keď na box nižšej triedy, ale pasuje). Zadný pasažier získava týmto omnoho väčší priestor a viac pohodlia. Box sa ani nepohne a platňa nie je absolútne citeľná pri jazde – tým myslím jej váhu.

Čo sa týka výletu, prešli sme si takmer celé Slovensko. Vyrazili sme z Bratislavy, prešli cez Nitru do Levíc. Odtiaľ Cez Veľký Krtíš, Kriváň, Hriňovú, Brezno, do Pohorelej, Telgártu až Popradu. Cesta späť viedla z Popradu do Brezna, Zvolena a Banskej Štiavnice. Domov sme sa dostali zo Svätého Antonu cez Novú Baňu, Nitru až do Bratislavy. Okolo Popradu sme si samozrejme prešli aj Spišskú Novú Ves a Levoču. Toto všetko na skútriku.

Cesta bola dobrá. Treba však poukázať na tvrdé pérovanie, ktoré som vytýkal už minule. Aj vo dvojici motorka v zákrutách sedela ako veľmi dobre, no pri našich cestách a najmä čím sme sa viac približovali na východ, sedenie sa stávalo utrpením. Skúter spracovával nerovnosti rad za radnom, no musím povedať, že boli citeľné. Pri niektorých bolo až počuť zaškrípanie plastov na motorke, prípadne ich otrasy. Skúter je proste stavaný na rakúske cesty.

S priateľkou som išiel asi tých 90 – max 100 km/h aj kvôli cestám ale najmä pre zážitok z cesty, keďže som sa snažil ísť po vedľajších cestách (vynechával som náročky diaľnice a cesty prvej triedy). Teraz určite poviete, že preto tie rozbité cesty. Nuž, poviem vám len toľko, choďte si to vyskúšať jazdiť tam. Veľký rozdiel medzi cestou prvej triedy a vedľajšou nie je ... V týchto rýchlostiach motorka si držala svoju silu a v prípade potreby aj vo dvojici som s ľahkosťou predbiehal. Nedá mi však spomenúť stúpanie a vyrovnávanie tlaku. Aj navzdory tomu, že skúter má priame vstrekovanie, ako náhle mi zaľahlo v ušiach, skútru zaľahlo taktiež. Chcem tým povedať, že keď sme stúpali a prechádzali sme z hustejšieho vzduchu do redšieho, skúter mal problémy a nedosahoval taký výkon. Nehovorím, že rýchlosť klesla na 40km/h, ale viac ako 75-80 km/h nedokázal vytiahnuť, nech sa snažil akokoľvek. Proste ho to tlačilo dole kopcom. Citeľné to bolo, aj keď sme išli dole kopcom, no zemská príťažlivosť nás potiahla. Takže vtedy sa to absolútne neprejavilo, len ja ako šofér som to pocítil.

Počas jedného dňa, keď sme šli na jeden z menších výletov, pri ceste späť „domov“ začal silný lejak. Nepremoky sme mali, no skúter začal mať problémy s motorom. Pod náporom vody jednoducho „skapal“ motor a nechcel naštartovať. Bolo potrebné chvíľku počkať a následne znova skúsiť štartovať, čo sa už potom podarilo. Toto sa stalo niekoľkokrát. Po pravde som mal už aj strach. Voda sa v skratke dostala niekam, kam nemala ... Túto skutočnosť som v servise riešil niekoľkokrát, no vždy ma odbili tým, že by museli prejsť kábel po kábli a nanovo všetko zaizolovať.

Na ceste späť, od Nitry do Trnavy začal fúkať naozaj veľmi silný protivietor. Plne naložená motorka (zadný kufor plný, bočné kufre plné, pod sedadlom priestor plný a dvaja pasažieri) začala strácať na výkonnosti a rýchlosť sa začala pohybovať v rozhraní 70 – 75 km / hod. Okrem predchádzajúcich skutočností, motorka bola naozaj perfektná. Boli sme maximálne spokojní a cítili sme sa bezpečne.

Druhú septembrovú sobotu šiel brat (Runner SP 50) a môj otec (moj skútrik Runner ST 200) na túru okolo dedinky Hainfield. Inak odporúčam, veľmi krásne prostredie a cesta. Prvý šiel brácho, druhý bol otec. V jednej zákrute, rýchlosť motoriek nebola vyššia ako 35 km / hod., dostal otec šmyk v zákrute. Domnievam sa, že sa príliš naklonil dopredu, zadné koleso sa odľahčilo a dostalo šmyk. Prvá vec čo takmer každý jazdec spraví je, že sa chce nohou odraziť od zeme. On to skúsil tiež = 7 šróbov v nohe, trojitá komplikovaná zlomenina nohy, 3 rebrá zlomené, z toho jedno dvakrát.

Skúter to zvládol celkom dobre. Po bokoch boli kufre, takže otca motorka neprivalila, len sa zošuchla, po páde sa odrazila od zeme a narazila do protiidúceho auta. Plasty rozbité a polámané. No len predné a pravá strana dole stupačky. Inak len poškrabané a dokonca aj kompletne zachované boli niektoré plasty. Rám motorky sa nárazom zmrštil o cca 5 cm, čo som si dal vyrovnať u chlapíka v BB (urobil naozaj kvalitnú prácu za cca 180 €). Motor bol nepoškodený, akurát sa vylial olej a vytiekol benzín. Nakoľko sa toto všetko stalo v Rakúsku, hasiči všetko upratali a motorku (čo z nej ostalo) mi schovali u nich na stanici. Predný plexi štít VYDRŽAL! A to aj navzdory tomu, že mi od závitov začal praskať. Pukliny sa trochu potiahli, ale inak drží a nepohne sa.

Otec z motorky sa zošuchol, no po vzhliadnutí toho, čo zostalo po motorke, bola v prekvapivo perfektom stave! Celé „vnútro“, kde je jazdec bolo takmer neporušené. Samozrejme sem tam nejaká prasklina, ale to len z dôvodu toho, že daný plast bol prišrobovaný o vonkajší plast, alebo bol to plast ako celok (vnútro + vonkajšok). Predné pruženie sa trošku ohlo (to tiež vyriešil chlapík v BB) a samozrejme sa ohol aj kotúč brzdový predný. Inak bolo všetko OK. Takže môžem povedať, že kvalita + prevedenie tejto motorky stojí za to. Z môjho laického pohľadu aj bezpečnosť tejto motorky je na vysokej a kvalitnej úrovni.

Dnes už však mám doma (cca týždeň) Apriliu SR 300 IE a som dosť spokojný. Napíšem o nej nabudúce, keď čo-to na nej nabehám.

Runner ST 200 Plusy
+ svižná a rýchla motorka (silný motor, malé „skútoidné“ prevedenie)
+ dobré predné plexi, odolné
+ pruženie motorky
+ silný tvrdený rám (podobný ako majú Ducati)
+ príjemná cena
+ stabilita na ceste, perfektné (originál) pneu

Runner ST 200 Mínusy
- Elektrika a problémy s ňou
- Zateká palubný počítač, často sa zasekáva otáčkomer
- Málo priestoru pre spolujazdca
- Slabé svetlo (pokiaľ nepoužívate zároveň aj diaľkové, na tú silu batérie by som si predstavoval aj niečo silnejšie)
Prílohy
DSCF2305.JPG
na cestách Slovenskom
(3.21 MiB) 8 stiahnutí
DSCF2379.JPG
s kuframi
(2.56 MiB) 8 stiahnutí
DSCF3796.JPG
vyrovnávame rám
(3.2 MiB) 8 stiahnutí
2012-09-19 09.08.51.jpg
po havárii
(1.26 MiB) 8 stiahnutí
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

#2 Príspevok od užívateľa Luthar » St Apr 17, 2013 11:28 pm

No pekne zaujimava story :)

Ale runner nema elektronicke vstrekovanie, ale carburator.



Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

#3 Príspevok od užívateľa damien11 » Št Apr 18, 2013 10:56 am

Ja som nehovoril o elektronickom vstrekovani. Proste niekde nejaky kablik asi bol odilozovany, co ... ja naozaj neviem. V servise to ani nechceli riesit :( takze doteraz netusim, co to bolo
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

#4 Príspevok od užívateľa Luthar » Št Apr 18, 2013 11:40 am

To bodlamna nebolo kablom, ale jednoducho ti to nasalo vodu ked si siel za dazda, aky si tam mal filter ? Nie nahodou tu vlozku od malossi ?


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
damien11
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 63
Dátum registrácie: Ne Apr 10, 2011 10:40 am
Skúter: Aprilia SR 300 IE
Bydlisko: Havelkova, Lamač

Re: Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

#5 Príspevok od užívateľa damien11 » Št Apr 18, 2013 12:26 pm

Filter som mal original, taky cierny :D (proste prisiel som do obchodu a vypytal som si filter na tento typ motorky...). Inak stavalo sa aj, ze ked som ju umyval vodou, aj 24 hod. nechcela nastartovat kym nevyschla :(
Aprilia SR 300 IE + Givi Maxia 3

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Gilera Runner ST 200 - po 10tis km (r.v. 2011)

#6 Príspevok od užívateľa Luthar » Št Apr 18, 2013 12:34 pm

Ahaa tak to je zvlastne, ale to byva vacsinou problem z imobilizerom, ktory runner ma a tam ked natece voda tak to zrejme nechcelo naslocit.
Cital som uz ze viacero ludi z runnerom malo rovnaky problem.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"