Dietch 00-03 (Morini)

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
ripper

Dietch 00-03 (Morini)

#1 Príspevok od užívateľa ripper » Pi Jún 01, 2007 4:05 pm

Zkušenosti s Aprilií sr 50 ditech je krátká a stručná. Model 2003 co vlastním, splňuje normu Euro 1. Doposud nebyl žádný problém co se týče závad díky mechanikům jihlavského zastoupení Aprilie a Yamahy fa Filipenský. Je spolehlivý. Se spolujezdcem je sice rozjezd a v kopcích pomalejší, než když jedu solo. Pokud jedu se spolujezdcem na delší trasu, tak po půl hodině musím asi na 10 minut zastavit a nechat projít spolujezdce, poněvadž má ztížené podmínky při sezení. Možná měkčí obě sedadla by byly lepší. Tyto 50ky nejsou prostě stavěny na delší trasy, ale při dobrý vůle to taky jde. Viz dále. Ale není to to pravý. Většinou jezdím do 60 - 70 km / hod. ( po otevření samozřejmě ) se spotřebou 2,0 - 2,5 litru naturalu 95 většinou sám, ale s kufrem, kde mám pro případ věci, který se hodí, vč. povinný výbavy. Se spolujezdcem stoupne i celková spotřeba o něco málo více. Záleží na stylu jízdy, počasí, oblečení, kvality asfaltu a kopcovitém terénu který je tu na vysočině požehnaně dost. Na skutru je vše originál tak o kitu na 70 cm už neuvažuju, protože nyní přemýšlím o koupi nějakého silnějšího a cestovního maxiskutru na tyto dálky a na šňůry hlavně. Jestli udělám letos papíry samozřejmě. Pokud DiTecha budu prodávat, upřímně mi bude chybět. Už jenom pro svou spolehlivost a spotřebu. Jednou jsem jel solo do Strakonic a zpět. Tam maximálně 70 a zpátky maximálně 80 km / hod. Najel jsem za den 400 km a spotřeba byla 8 litrů. Takže při delších trase se spotřeba sníží, což je příjemné. Nádrž benzínu je na 8 Litrů a po rozsvícení rezervy ( 2 litry ) jsem najel mým stylem okolo 70 km a po dotankování paliva jsem zjistil, že by se dalo ujet na rezervu i více km. Ale to jsem raději nepokoušel. Olej používám pouze Castrol TTS pro dvoutakty doporučené výrobcem. Pravda, je dražší, ale pořád je to levnější než měnit některé součástky, které nejsou zrovna nejlevnější, pokud budete používat jiný olej, může se stát, že budete muset vyměnit díky jinému oleji některé součástky za několik tisíc kč, např. čerpadlo, apod. Samozřejmě mluvím o nových originálních dílech. Jestli má někdo doma druhej ditech na náhradní díly, je to o něčem jiným. Kdo jej ale má že ? Je prostě vysmátej. Aspoň podle mne. Neznám takovýho. Znám dva skutraře co mají doma každý jinou značku. Aprilii sr 50 ditech a Derbi. Samozřejmě mluvím o 50kách. Dodržuji garanční prohlídky ( po 5 000 km ), zároveň měním i svíčku za novou. Svíčku čistím asi po 1 500 km, tím pádem se prodlužuje nejen životnost svíčky, ale i motoru. Pneumatiky kontroluji pouze, když vím, že ujedu za den 100 a více km. Spotřeba oleje je suprová, asi 1,5 litru na 3 200 km ( proti předchozímu mezkovi ), pneumatiky Pirelli mám nahuštěny P / 180 a Z / 220 kPa. Brzdy od Grimecy po zmáčknutí páčky hned působí, obzvlášť, když se pneumatiky zahřejí tento efekt ještě umocní. Po zatáhnutí plynu hned skutr vyráží kupředu. Motor zbytečně nevytáčím. Podsedadlový prostor v pohodě uschová mojí integrálku i s několika drobnostmi. Pokud mám sebou druhou přilbu, tu můžu uschovat do kufru, ale pouze s minimem výbavy. Jedno podzimní odpoledne po návratu z jedné mých cest jsem si všiml na motoru nepořádek, co lítal od zadního kola. Zadní blatník většinu pojme. Tak po umytí skutru jsem špekuloval jak zabránit dalšímu zašpinění motoru. Provizorně jsem přidělal gumovou zástěrku proti opakovanému zašpinění. Poté stačí jen setřít tuto ochranou gumu a motor je čistý jako dřív, bez žádných nečistot hlavně na podzim. O několik cm delší zadní blatník by možná nebyl k zahození, ale to se dá vyřešit. Mám rád svůj ditech v čistotě. Jinak to i vypadá, když zaparkuju ve městě mezi ostatními auty. Snažím se rozjíždět normálně ne hned po zadním.Přiznám se, že občas jezdím i 80 km / hod., ale to musím mít důvod.

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"