Kymco Agility 50 4T

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Zoidberg
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 39
Dátum registrácie: Pi Feb 02, 2007 5:40 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Frýdek-Místek

Kymco Agility 50 4T

#1 Príspevok od užívateľa Zoidberg » So Jún 02, 2007 11:10 am

Test Kymco Agility 50 4T

Tento text byl převzat z polského portálu Skutery.net (www.skutery.net). Napsal ho Tom-Czwa, přeložil a upravil jsem ho – Zoidberg

První dojmy
Hned na začátku je třeba napsat, že Agility je scooter, určený lidem se vzrůstem do 175 centimetrů a bez sklonů k nadváze. A jelikož je těžké diskutovat o individuálním vkusu, tak mi zbývá jen pokusit se předat vám své dojmy z oblasti funkčnosti popisovaného vozidla. I když skůtřík negarantuje příliš dobrou ochranu proti větru a vodě, nabízí jezdci dost místa. Sedlo je velké a dobře tvarované a zavazadlový prostor pod ním je vcelku prostorný. V tomto místě svého popisu však musím polemizovat s tvrzením, že se do zavazadlového prostoru kromě přilby vejde ještě něco. No, možná tak tenká mapa okolí, zastrčená mezi přilbu a stěnu. Já jsem tam svoji otevřenou Uvexku mohl vtěsnat jen tak, že jsem ji tam vložil obráceně - hledím proti směru jízdy. Částečně za to může prolis chránící karburátor. Při té příležitosti se nabízí úvaha, že by kvůli otevřeným přilbám hodilo nějaké polstrování, přilepené na stěnu zavazadlového prostoru, které by chránilo hledí před poškrábáním. Rozhodnější osoby budou s to umístit v úložném prostoru i něco navíc – ale bude to chtít hodně kombinování.

Přístrojový panel
Funkčnost přístrojového panelu a ovládačů nebudí nejmenší pochybnost. Sestava ovládacích tlačítek je přehledně a ergonomicky rozmístěná. Tlačítka jsou natolik velká, že se dají bez problémů mačkat i v rukavicích. No, kdybych už chtěl mermomocí hledat chyby, tak bych mohl napsat, že ovladač směrových světel a tlačítko klaksonu jsou umístěné příliš blízko sebe. Přístrojový panel je podsvětlen dostatečně a dokonce bych řekl, že elegantně – nejsem totiž příznivcem křiklavých barev, odrážejících se v nočním deštíku do obličeje. V podstatě se dá říci, že osvětlení tohoto skůtru je mnohem lepší, než u těch, které jsem používal předtím. Zaráží však, že obvyklá žárovka H4 svítí při zapnutých potkávacích světlech místo obvyklého svazku koncetrovaného světla tenkými prameny do stran! V noci na málo frekventovaných cestách to není tak citelný nedostatek, ale pokud proti nám jezdí hodně vozidel, tak to hodně snižuje komfort. Zato dálková světla jsou jedna radost!

Jedeme!
Samotná jízda žádné zvláštní emoce nepřináší. Motor spustíme stisknutím tlačítka startéru. Opravdu se potvrzuje zkušenost uživatelů, že pokud chceme opět startovat méně než hodinu poté, co jsme ukončili předchozí jízdu (tedy za tepla), musíme si pomoci lehkým přidáním plynu. Nevím, čemu tuto skutečnost připsat. Není to však žádný vážný nedostatek – jen je třeba s tím počítat.

Výkony
Jelikož měl můj scooter najeto teprve 620 kilometrů a byl tedy zatím ve stádiu zajíždění, tak je pro mě těžké se vyjadřovat o maximálních výkonech. I když Kymco Agility nenabízí takové emoce jako model Super 9, tak má dostatek výkonu k plynulému pohybu po městě. Není to žádný lenoch a olověná krysa. Skůtr se dokáže i za lehkého protivětru na rovné silnici rozjet zhruba do 70 km/h (podle tachometru), ale to podle mého názoru také hranice jeho možností. Během jízdy se chová dobře, nevlní se. Odskočení z kolejí vyjetých v silnici (o které není na našich cestách nouze) není žádným traumatickým zážitkem, i když je třeba vzhledem k parametrům stroje (váha a 12´ kola) doporučit umírněnost. Snížení rychlosti použitím přední kotoučovky, podporované zadním bubnem, nečiní problémy. Žádné nadměrné „ponořování“, smýkání zadního kola nebo nestabilní chování. Při šedesáti kilometrech na tachometru je snižování rychlosti velice plynulé, s pozitivním dojmem, že si skůtr „sedá“ na přední kolo. V rušném pouličním provozu se mi brzdy zdály natolik účinné, aby se dalo v rychlosti 40 – 50 km/h bezpečně brzdit přední brzdou pouhým stiskáním páčky dvěmi prsty. Sousedům nebude hluk malého čtyřtaktního motoru nijak vadit. Během pohybu si jen tak pobrukuje a nedává důvody k podezření, že na ulici už zase někdo řeže motorovou pilou.

Město – to je jeho živel
V městském provozu opravdu oceníme útlou siluetu a dobré vyvážení, což činí z Agility mistra v prodíráním se zacpanými ulicemi. Pohodlné sedadlo sice nedělá problémy ani při delších jízdách, ale rozhodně to není rozený turista. Má příliš malý prostor pro zavazadla a vzduchem chlazený motor se bude při delších trasách domáhat odpočinku.

Ďábel se skrývá v detailech
Tvrdí se, že scootery Kymco svou kvalitou a jakostí provedení v ničem neustupují své západní konkurenci. Agility tento názor rozhodně potvrzuje. Po ujetí 300 kilometrů, zakončených první prohlídkou v servisu (cena asi 1000 Kč) nebylo třeba nic zvláštního upravovat. Není sice žádná záruka, že tomu bude stejně i v budoucnosti, ale zatím nic nedrnčí, nic neskřípe. Po chvíli přemýšlení mě napadá jediná věc, která mi vadí, a to je podesta pro nohy. Neobyčejně rychle je poškrábaná, což v budoucnosti znepříjemní udržování vzhledu scooteru na „salonní“ úrovni.

Závěr
Abych to shrnul, tak jsem s koupí tohoto scooteru spokojený, v čemž mě nepochybně utvrzují i zatím nečetné návštěvy na benzínových stanicích. Podle mého počítání se průměrná spotřeba pohybuje okolo 1,9 litru benzínu na 100 km. Takže klidně jezděte, těšte se pohledem na okolí a kaskadérské kousky přenechávejte kolegům, kteří sportovnější scootery.

Pár technických dat
Motor – jednoválcový čtyřtakt, OHC
Objem 49,5 cm
Max. výkon motoru 2,6 kw/7500
Pneumatiky: přední 120/70-12
Zadní 130/70-12
Brzdy: přední kotoučová, zadní bubnová
Otáčky při volnoběhu: 1700 ot/ za minutu
Objem nádrže: 5 litrů
Chlazení vzduchem – nucené
Délka 1830 mm
Šířka 690 mm
Výška 1130 mm
Váha 92,5 kg/150 kg
Vzdálenost os 1325 mm
Akumulátor 12V/4 Ah

Klady: nízká cena
dobré výrobní provedení a dopilované detaily
účinné brzdy
ekonomický provoz
účinné přední světlo

Zápory: vyšší jezdci mohou mít problémy, kam s nohama
není to žádný závodník

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"