Piaggio NRG MC 3
Moderátor: Moderators
- Zoidberg
- trojkolkár
- Príspevky: 39
- Dátum registrácie: Pi Feb 02, 2007 5:40 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Frýdek-Místek
Piaggio NRG MC 3
Piaggio NRG MC 3
Test pochází z polských internetových stránek Šwiat
Motocykli (http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56423.html), napsal ho Sebastian Szadujkis a přeložil Zoidberg. Údaje a fotografie se týkají modelu z roku 2004.
NRG mc 2, vyprojektovaný s použitím rámu Typhoonu, byl prvním sportovním scooterem značky Piaggio, a jedním z prvních moderních scooterů, už od začátku navržených s ohledem na použití ve sportu vůbec. Agresivní silueta, čočkovité reflektory, kapalinové chlazení a nízkoprofilové pneumatiky na širokých aluminiových ráfcích stanovily v polovině devadesátých let úplně nové standarty. K tomu, že se NRG stalo častým obyvatelem závodních drah i městských ulic, pomohl nejen dobře zapamatovatelný a uchu libě znějící název, ale i jeho vynikající jízdní vlastnosti.
Od doby premiéry v roce 1995 do dnešní doby se objevilo mnoho různých verzí NRG, do kterých byly montované rozmanité motory s oběma typy chlazení, různé odpružení, brzdy, atd. První modely přijaly od již vzpomenutého Typhoonu nejen rám, ale i celou zadní část karosérie. Teprve v roce 1996 byl vyprojektován nový „skelet“ a výrazná kapotáž, které se dodnes v podstatě nezměnily. Scooter získal mimo jiné sličnou „prdelku“, zakončenou aerodynamickým spoilerem, plnícím současně i funkci madla pro pasažéra (bohužel, u posledních modelových ročníků madlo zmizelo a nahradil ho nepříliš funkční popruh na sedle). Charakteristickým znakem NRG jsou velká a široká (na tuto třídu) 13 palcová kola, zaručující dobré jízdní vlastnosti. Rozměr kol byl diktován použitím sportovních nízkoprofilových pneumatik. Dokonalé vedení předního kola zajišťuje použitá vidlice typu upside- down.
I přes léta, která uplynula, a obrovskou konkurenci, se NRG stále těší velkému zájmu evropského trhu. V roce 2000 obdržel jeden z tehdy nejnovější generace dvoutaktních motorů Piaggia, nazývající se HI-PER 2 (2 Stroke High Performance Ekological Engine Range), disponující větší silou, lepší ekonomikou provozu a ekologickou šetrností. Bohužel, ty „nejvymakanější“ verze NRG v současnosti nefigurují v nabídce našeho dovozce. Je u nás dostupná pouze nejubožejší verze „Energéčka“, která nedisponuje chlazením kapalinou a zadní kotoučovou brzdou. Avšak dokonalé jízdní vlastnosti a některé elementy vybavení způsobují, že je stále hodno úvahy při výběru stroje pro odvážnější jezdce.
I přes dnes u pseudo sportovních scooterů zřídka používané klasické umístění nádrže a akumulátoru za úložným prostorem pod sedlem si NRG vede bezvadně jak při jízdě v jakémkoliv režimu – v zatáčkách stejně dobře jako na rovině. Jistotu při udržení žádaného směru jízdy a náklonu stroje garantuje znamenitě zkonstruované zavěšení obou kol, tlumící měkce, ale bez ztráty stability (např. při nachýlení), a nevykazuje žádné větší známky slabosti ani při jízdě s pasažérem. Rozměrná karoserie NRG zaručuje velkou nosnost. Piaggio je schopno zaručit dost pohodlí na obou místech i vysokým osobám, což není v této kategorii scooteru časté. Toto vozidlo tedy dělá dost masivní dojem, ale přitom je velice obratné.
Pozitivní dojmy dělají i dobré počáteční zrychlení, solidní maximální rychlost, a výborně pracující přední brzda Brembo. Zato zadní bubnové brzda je dost slabá. V případě motoru se mínusem ukázala dost vysoká spotřeba paliva, dosahující 4 litry na 100 km, což při šesti a půl litrové nádrži znamená krátký dojezd. Ovšem ve výfuku nechybí katalyzátor.
Klady tohoto modelu jsou také dosti objemný úložný prostor pod sedlem a bohatá sestava přístrojů v kokpitu. Palubní deska trochu připomíná tu ze závodních automobilů. Mezi různými kontrolkami je i otáčkoměr a ampérmetr. Už v základu je na řidítkách montován malý ochranný štít. Zajímavě vypadá tak stop světlo, posazené vysoko na zadním spoileru.Bohužel, přední osvětlení v žádném případě zkoušky nesloží. Použitý reflektor má svítivost čajové svíčky, a navíc chybí funkce dálkového světla. Jiným mínusem při každodenním používání za každého počasí je slabší ochrana nohou řidiče kvůli užší přední kapotě. Jenže když vezmeme v úvahu, že jde o sportovní scooter, tak tento nedostatek nemá velkou váhu.
Dobrý design a znamenité jízdní vlastnosti i přes vyšší věk stačí na to, aby si NRG stále udrželo vysokou pozici na přeplněném trhu s „padesátkovými“ scootery. I přes silnou konkurenci stále ještě ukazuje dnes již klasické Piaggio NRG své drápy.
Klady: sportovní vzhled i jízdní vlastnosti
dobré výkony
solidní výrobní zpracování
dobrá praktičnost
bezkonkurenční nabídka tuningových dílů
Zápory: v nabídce pro ČR je jen základní verze
přední světlo je slabé
za sportovní jízdu se platí vyšší spotřebou
nádrž je menší, než by bylo vhodné
Test pochází z polských internetových stránek Šwiat
Motocykli (http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56423.html), napsal ho Sebastian Szadujkis a přeložil Zoidberg. Údaje a fotografie se týkají modelu z roku 2004.
NRG mc 2, vyprojektovaný s použitím rámu Typhoonu, byl prvním sportovním scooterem značky Piaggio, a jedním z prvních moderních scooterů, už od začátku navržených s ohledem na použití ve sportu vůbec. Agresivní silueta, čočkovité reflektory, kapalinové chlazení a nízkoprofilové pneumatiky na širokých aluminiových ráfcích stanovily v polovině devadesátých let úplně nové standarty. K tomu, že se NRG stalo častým obyvatelem závodních drah i městských ulic, pomohl nejen dobře zapamatovatelný a uchu libě znějící název, ale i jeho vynikající jízdní vlastnosti.
Od doby premiéry v roce 1995 do dnešní doby se objevilo mnoho různých verzí NRG, do kterých byly montované rozmanité motory s oběma typy chlazení, různé odpružení, brzdy, atd. První modely přijaly od již vzpomenutého Typhoonu nejen rám, ale i celou zadní část karosérie. Teprve v roce 1996 byl vyprojektován nový „skelet“ a výrazná kapotáž, které se dodnes v podstatě nezměnily. Scooter získal mimo jiné sličnou „prdelku“, zakončenou aerodynamickým spoilerem, plnícím současně i funkci madla pro pasažéra (bohužel, u posledních modelových ročníků madlo zmizelo a nahradil ho nepříliš funkční popruh na sedle). Charakteristickým znakem NRG jsou velká a široká (na tuto třídu) 13 palcová kola, zaručující dobré jízdní vlastnosti. Rozměr kol byl diktován použitím sportovních nízkoprofilových pneumatik. Dokonalé vedení předního kola zajišťuje použitá vidlice typu upside- down.
I přes léta, která uplynula, a obrovskou konkurenci, se NRG stále těší velkému zájmu evropského trhu. V roce 2000 obdržel jeden z tehdy nejnovější generace dvoutaktních motorů Piaggia, nazývající se HI-PER 2 (2 Stroke High Performance Ekological Engine Range), disponující větší silou, lepší ekonomikou provozu a ekologickou šetrností. Bohužel, ty „nejvymakanější“ verze NRG v současnosti nefigurují v nabídce našeho dovozce. Je u nás dostupná pouze nejubožejší verze „Energéčka“, která nedisponuje chlazením kapalinou a zadní kotoučovou brzdou. Avšak dokonalé jízdní vlastnosti a některé elementy vybavení způsobují, že je stále hodno úvahy při výběru stroje pro odvážnější jezdce.
I přes dnes u pseudo sportovních scooterů zřídka používané klasické umístění nádrže a akumulátoru za úložným prostorem pod sedlem si NRG vede bezvadně jak při jízdě v jakémkoliv režimu – v zatáčkách stejně dobře jako na rovině. Jistotu při udržení žádaného směru jízdy a náklonu stroje garantuje znamenitě zkonstruované zavěšení obou kol, tlumící měkce, ale bez ztráty stability (např. při nachýlení), a nevykazuje žádné větší známky slabosti ani při jízdě s pasažérem. Rozměrná karoserie NRG zaručuje velkou nosnost. Piaggio je schopno zaručit dost pohodlí na obou místech i vysokým osobám, což není v této kategorii scooteru časté. Toto vozidlo tedy dělá dost masivní dojem, ale přitom je velice obratné.
Pozitivní dojmy dělají i dobré počáteční zrychlení, solidní maximální rychlost, a výborně pracující přední brzda Brembo. Zato zadní bubnové brzda je dost slabá. V případě motoru se mínusem ukázala dost vysoká spotřeba paliva, dosahující 4 litry na 100 km, což při šesti a půl litrové nádrži znamená krátký dojezd. Ovšem ve výfuku nechybí katalyzátor.
Klady tohoto modelu jsou také dosti objemný úložný prostor pod sedlem a bohatá sestava přístrojů v kokpitu. Palubní deska trochu připomíná tu ze závodních automobilů. Mezi různými kontrolkami je i otáčkoměr a ampérmetr. Už v základu je na řidítkách montován malý ochranný štít. Zajímavě vypadá tak stop světlo, posazené vysoko na zadním spoileru.Bohužel, přední osvětlení v žádném případě zkoušky nesloží. Použitý reflektor má svítivost čajové svíčky, a navíc chybí funkce dálkového světla. Jiným mínusem při každodenním používání za každého počasí je slabší ochrana nohou řidiče kvůli užší přední kapotě. Jenže když vezmeme v úvahu, že jde o sportovní scooter, tak tento nedostatek nemá velkou váhu.
Dobrý design a znamenité jízdní vlastnosti i přes vyšší věk stačí na to, aby si NRG stále udrželo vysokou pozici na přeplněném trhu s „padesátkovými“ scootery. I přes silnou konkurenci stále ještě ukazuje dnes již klasické Piaggio NRG své drápy.
Klady: sportovní vzhled i jízdní vlastnosti
dobré výkony
solidní výrobní zpracování
dobrá praktičnost
bezkonkurenční nabídka tuningových dílů
Zápory: v nabídce pro ČR je jen základní verze
přední světlo je slabé
za sportovní jízdu se platí vyšší spotřebou
nádrž je menší, než by bylo vhodné