Piaggio NRG MC 3

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Zoidberg
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 39
Dátum registrácie: Pi Feb 02, 2007 5:40 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Frýdek-Místek

Piaggio NRG MC 3

#1 Príspevok od užívateľa Zoidberg » So Jún 02, 2007 11:13 am

Piaggio NRG MC 3

Test pochází z polských internetových stránek Šwiat
Motocykli (http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/0,56423.html), napsal ho Sebastian Szadujkis a přeložil Zoidberg. Údaje a fotografie se týkají modelu z roku 2004.


NRG mc 2, vyprojektovaný s použitím rámu Typhoonu, byl prvním sportovním scooterem značky Piaggio, a jedním z prvních moderních scooterů, už od začátku navržených s ohledem na použití ve sportu vůbec. Agresivní silueta, čočkovité reflektory, kapalinové chlazení a nízkoprofilové pneumatiky na širokých aluminiových ráfcích stanovily v polovině devadesátých let úplně nové standarty. K tomu, že se NRG stalo častým obyvatelem závodních drah i městských ulic, pomohl nejen dobře zapamatovatelný a uchu libě znějící název, ale i jeho vynikající jízdní vlastnosti.

Od doby premiéry v roce 1995 do dnešní doby se objevilo mnoho různých verzí NRG, do kterých byly montované rozmanité motory s oběma typy chlazení, různé odpružení, brzdy, atd. První modely přijaly od již vzpomenutého Typhoonu nejen rám, ale i celou zadní část karosérie. Teprve v roce 1996 byl vyprojektován nový „skelet“ a výrazná kapotáž, které se dodnes v podstatě nezměnily. Scooter získal mimo jiné sličnou „prdelku“, zakončenou aerodynamickým spoilerem, plnícím současně i funkci madla pro pasažéra (bohužel, u posledních modelových ročníků madlo zmizelo a nahradil ho nepříliš funkční popruh na sedle). Charakteristickým znakem NRG jsou velká a široká (na tuto třídu) 13 palcová kola, zaručující dobré jízdní vlastnosti. Rozměr kol byl diktován použitím sportovních nízkoprofilových pneumatik. Dokonalé vedení předního kola zajišťuje použitá vidlice typu upside- down.

I přes léta, která uplynula, a obrovskou konkurenci, se NRG stále těší velkému zájmu evropského trhu. V roce 2000 obdržel jeden z tehdy nejnovější generace dvoutaktních motorů Piaggia, nazývající se HI-PER 2 (2 Stroke High Performance Ekological Engine Range), disponující větší silou, lepší ekonomikou provozu a ekologickou šetrností. Bohužel, ty „nejvymakanější“ verze NRG v současnosti nefigurují v nabídce našeho dovozce. Je u nás dostupná pouze nejubožejší verze „Energéčka“, která nedisponuje chlazením kapalinou a zadní kotoučovou brzdou. Avšak dokonalé jízdní vlastnosti a některé elementy vybavení způsobují, že je stále hodno úvahy při výběru stroje pro odvážnější jezdce.

I přes dnes u pseudo sportovních scooterů zřídka používané klasické umístění nádrže a akumulátoru za úložným prostorem pod sedlem si NRG vede bezvadně jak při jízdě v jakémkoliv režimu – v zatáčkách stejně dobře jako na rovině. Jistotu při udržení žádaného směru jízdy a náklonu stroje garantuje znamenitě zkonstruované zavěšení obou kol, tlumící měkce, ale bez ztráty stability (např. při nachýlení), a nevykazuje žádné větší známky slabosti ani při jízdě s pasažérem. Rozměrná karoserie NRG zaručuje velkou nosnost. Piaggio je schopno zaručit dost pohodlí na obou místech i vysokým osobám, což není v této kategorii scooteru časté. Toto vozidlo tedy dělá dost masivní dojem, ale přitom je velice obratné.

Pozitivní dojmy dělají i dobré počáteční zrychlení, solidní maximální rychlost, a výborně pracující přední brzda Brembo. Zato zadní bubnové brzda je dost slabá. V případě motoru se mínusem ukázala dost vysoká spotřeba paliva, dosahující 4 litry na 100 km, což při šesti a půl litrové nádrži znamená krátký dojezd. Ovšem ve výfuku nechybí katalyzátor.

Klady tohoto modelu jsou také dosti objemný úložný prostor pod sedlem a bohatá sestava přístrojů v kokpitu. Palubní deska trochu připomíná tu ze závodních automobilů. Mezi různými kontrolkami je i otáčkoměr a ampérmetr. Už v základu je na řidítkách montován malý ochranný štít. Zajímavě vypadá tak stop světlo, posazené vysoko na zadním spoileru.Bohužel, přední osvětlení v žádném případě zkoušky nesloží. Použitý reflektor má svítivost čajové svíčky, a navíc chybí funkce dálkového světla. Jiným mínusem při každodenním používání za každého počasí je slabší ochrana nohou řidiče kvůli užší přední kapotě. Jenže když vezmeme v úvahu, že jde o sportovní scooter, tak tento nedostatek nemá velkou váhu.

Dobrý design a znamenité jízdní vlastnosti i přes vyšší věk stačí na to, aby si NRG stále udrželo vysokou pozici na přeplněném trhu s „padesátkovými“ scootery. I přes silnou konkurenci stále ještě ukazuje dnes již klasické Piaggio NRG své drápy.

Klady: sportovní vzhled i jízdní vlastnosti
dobré výkony
solidní výrobní zpracování
dobrá praktičnost
bezkonkurenční nabídka tuningových dílů

Zápory: v nabídce pro ČR je jen základní verze
přední světlo je slabé
za sportovní jízdu se platí vyšší spotřebou
nádrž je menší, než by bylo vhodné

Užívateľov profilový obrázok
4BALL
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 640
Dátum registrácie: St Aug 30, 2006 12:44 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Svidník
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa 4BALL » So Jún 02, 2007 5:40 pm

Podla mna to je onicom ked nieco take stiahns z netu lepsie by bola vlastna skusenost
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
momoo
motorkár
motorkár
Príspevky: 1545
Dátum registrácie: Ne Okt 22, 2006 5:26 pm
Skúter: Piaggio NRG 50 LC, Malaguti F12 LC, Yamaha Bw´s AC -> LC
Bydlisko: calexcity - chladnička na pocity
Kontaktovať užívateľa:

#3 Príspevok od užívateľa momoo » So Jún 02, 2007 5:42 pm

ty nemas ani to tak by som drzal hubu ... neviem necital som ale reagujem na teba 4ball ... je to z netu ... je to podla mna objektivne zhodnotenie scootra a keby to robil on tak je jasne ze si o nom napise len to naj
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
struter
skútrista
skútrista
Príspevky: 250
Dátum registrácie: Ut Mar 27, 2007 10:58 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: SL/KE
Kontaktovať užívateľa:

#4 Príspevok od užívateľa struter » So Jún 02, 2007 5:56 pm

nechapem čo tu furt riešite k-kotiny o tom či je to z netu alebo nie!aspoň ušetri námahu hľadania niečo o skutri ktory by si možno chcel niekto kupiť...nevidim na tom nič negativne... :evil:
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Zoidberg
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 39
Dátum registrácie: Pi Feb 02, 2007 5:40 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Frýdek-Místek

#5 Príspevok od užívateľa Zoidberg » So Jún 02, 2007 6:05 pm

Podle mého názoru je to mnohem objektivnější hodnocení, než "komerční" testy v časopisech. Závěry testu se shodovaly se zkušenostmi lidí, které znám a NRG měli. Žíznivé a ne-až-tak-skvěle jedoucí...

m.y.r.o
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 48
Dátum registrácie: Ut Okt 02, 2007 5:19 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: NiTrA
Kontaktovať užívateľa:

#6 Príspevok od užívateľa m.y.r.o » Ne Okt 07, 2007 1:26 pm

vzdy si rad taketo nieco precitam

janykaj

#7 Príspevok od užívateľa janykaj » Pi Máj 09, 2008 12:50 pm

kedysi som aj ja zvažoval kúpu ale zvíťazila väčšia kubatúra

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"