CPI Oliver 50

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Zoidberg
trojkolkár
trojkolkár
Príspevky: 39
Dátum registrácie: Pi Feb 02, 2007 5:40 pm
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Frýdek-Místek

CPI Oliver 50

#1 Príspevok od užívateľa Zoidberg » So Jún 02, 2007 11:20 am

CPI Oliver – není to tak hrozné, jak říkají

Autorem testu a fotografií je Kazek, byl uveřejněn na polských internetových stránkách Skutery-Net (http://www.skutery.net/) a přeložil ho Zoidberg.

CPI Oliver je scooter, vyráběny tchajwanskou firmou CPI Motor Copany, která vznikla v roce 1991. Patnáctiletá zkušenost ukazuje, že již nejde o úplného nováčka na trhu s dopravními prostředky, a certifikát ISO 9001, získaný v roce 2001, přinejmenším potvrzuje alespoň teoreticky dobrou jakost produktů tohoto výrobce. Tuto zkušenost mají také uživatelé jiných modelů od CPI. Poměrně dobrá výrobní kvalita, na naše poměry rozumná cena a přitom uspokojující spolehlivost potvrzuje dobré jméno firmy na evropském trhu. Na našem trhu je firma známá spíše svým modelem Hussar. Na rozdíl od něj je Oliver scooterem více univerzálním, protože ze své podstaty nejde o „skoro sportovce“, ale spíše o každodenního pracanta, který se osvědčí ve všech podmínkách městského provozu.

Kvalita provedení
Pokud bychom chtěli tvrdit, že CPI přestihuje v kvalitě provedení a použité technice scootery renomovaných evropských značek, tak bychom určitě neměli pravdu. Jenže o Oliveru není možné říci něco zvláště špatného – jde prostě o městský scooter za rozumné peníze. Stylistika scooteru na první pohled (díky své dynamicky vyhlížejí přední části) připomíná sportovní modely. Ovšem výsledky face liftingu z roku 2005, spočívajícím ve vybavení Olivera bílými sklíčky blinkrů a agresivním pomalováním, vyjdou nazmar při bližším seznámení s motorem scooteru.

Motor a výkony
Jestliže se Hussar snažil připomínat sportovce i svými výkony a technickou specifikací, tak Oliver má v tomto ohledu charakter typického městského pracanta. Každý, kdo se těší, že se mu při jízdě na Oliveru pořádně zvedne adrenalin, bude zklamán. Dvojtaktní pohonná jednotka o síle jen o něco málo přes čtyři koně dovoluje klidnou jízdu v městském provozu, ale bez zvláštní dávky emocí. Použití hliníkového válce s nikasilovým povlakem svědčí o tom, že výrobce klade zvláštní důraz na trvanlivost motoru. Vzduchové chlazení z něj také rozhodně nedělá žádného dálkového turistu. Štěstím je to, že nepříliš ohromující výkony jdou ruku v ruce s ekonomikou jízdy. Zásoba paliva o obsahu 5,2 litru dovoluje v městském provozu překonání takřka 200 km, a úplně stačí k tomu, aby nebylo během týdenního návalu povinností třeba myslet ještě na nutnost navštívit benzínovou stanici.
Co se týče dynamiky, tak scooter efektivně zrychluje tak do 30 km/h. Jde mu to evidentně lehce a je cítit, že motor v tomto rozsahu disponuje dostatečnou zásobou výkonu. Pokud tedy někdo má v oblibě ostré starty na semaforech, tak u něj Oliver obstojí – škoda jen, že pouze do 30 km/h. Výše už scooter výrazně ztrácí zanícení a každý kilometr navíc ho stojí čím dál tím větší námahu. Po chvíli trpělivosti je však možné ho rozjet až na 70 km/h, což není – vzhledem k jeho městských aspiracím – nejhorší.

Zavěšení kol
O jízdním komfortu se u tohoto scooteru nedá příliš hovořit. Jestliže motor a výkony ukazují spíše na statického pracovního tahouna, tak zavěšení kol nabízí spíše typicky sportovní spartánské podmínky. Hydraulické tlumení přední vidlice způsobuje, že zápěstí trpí na každé nerovnosti. Krátký skok a tvrdost tlumičů mají za následek to, že se scooter o mnoho lépe cítí na kvalitní cestě. Toto naladění ve spojení s 12 palcovými koly příliš neláká k počítání našich polských (a českých) děr) v silnici. Dovoluje však dobře se proplétat mezi zaparkovanými automobily. Ostrý nájezd do zatáčky také nezpůsobuje žádné nepříjemné zkušenosti.
Zadní zavěšení – osamocený centrální tlumič – je již mnohem více univerzální. Způsobuje to tří stupňová regulace napětí pružiny. Bohužel o nějakém experimentování s jejím nastavováním je možné pouze snít… Podobně jako předek je i zadní tlumič velice tvrdě nastaven a teprve úplná redukce napětí pružiny způsobí přiměřeně pohodlné jízdní podmínky.

Komfort není zrovna pro turisty
Při zasednutí za řidítka není možné si zrovna naříkat na nadbytek pohodlí. Jestliže se nohy a kolena vejdou za přední kapotáž bez problémů, o to více je horní část těla vystavena řádění živlů. Ochrana před větrem, nabízená horní částí karosérie, je velice symbolická. Až by se chtělo prosit o instalaci alespoň minimálního plexi štítu, který by přesunul proud vzduchu o něco výše. Ani sedadlo příliš neláká k delším projížďkám. Je tvrdá a krátká, takže způsobuje rychlou únavu sedací části těla. Při pohledu na místo pro spolujezdce se dokonce můžeme podivit nad tím, kdo dal Oliveru homologaci pro dvě osoby? Dokonce i spolujezdec skromné postavy sedí řidiči skoro na zádech. Rodinná turistika se na něm rozhodně nedá provozovat…
Ergonomie ovládání je změnou k lepšímu. Vše, co je během jízdy nezbytné, máme „pod rukou“, a obsluha „palubních zařízení“ je v podstatě intuitivní. Šetrnost výrobce je vidět až u palubní desky. Je prostě příliš chudě vybavená – kompletně převzatá z nejlevnějších scooterů. Tachometr, ukazatel stavu paliva a tři základní kontrolky, to je vše, co nám Oliver nabídne. Jako náhradu jsou na kokpitu umístěny jen malé digitální hodiny.

Brzdy
Nevelká váha scooteru – 84 kg – by teoreticky neměla brzdám neměla způsobovat větší problémy. Oliver však nenáleží ke scooterům, jejichž pneumatiky se zahryzávají do asfaltu a brzdí na doslova pár metrech. Přední brzda, vybavený kotoučem o průměru 190 milimetrů zaručuje přiměřenou brzdnou dráhu, ale má jednu zásadní vadu. Stisknutí brzdové páčky vyžaduje značnou sílu, což má za následek nedostatek důvěry v ní a špatné dávkování síly brzdění zhruba ve střední oblasti jejího běhu. Tuto vadu by bylo možné v podstatě pominout, kdyby alespoň zadní brzda disponovala odpovídající silou. Buben o průměru 110 milimetrů však funguje spíš jako zpomalovač, a ne jako brzda. Dodatečnou nejistotu o jeho účinnosti přiživuje fakt, že je ovládán velice tenkou bovdenovou linkou, která má s přibývajícími kilometry tendenci se prodlužovat a tím ještě snižovat jeho už tak nedostačující účinnost. Při úvahách o tuningu tohoto scooteru je proto třeba uvažovat i o úpravě brzd. Také je třeba vzít v potaz to, že tovární pneumatiky zajišťují dobrou přilnavost jedině na suchém povrchu. V dešti nebo na sypkém podkladu však dokážou zaskočit tím, že podklouznou v tom nejméně očekávaném okamžiku.

Potřebuji kufr. Značka: rychle
Prostor pro zavazadla má Oliver v podstatě pouze pod sedlem. Z jeho velikosti žádnou zvláštní radost mít nemůžeme. Pravda, menší integrální helma nebo nevelký nákup se do něj vejde, ale pokud uvažujeme o zajištění dostatečně velkého úložného prostoru, musíme koupit kufřík. Škoda jen, že jeho instalace má za následek jisté problémy s dostupností víčka palivové nádrže. Při každodenním užívání by se také hodil nějaký menší úložný prostor pod řidítky. Zdá se, že přinejmenším teoreticky tam pro něj místo je, ale výrobce evidentně kvůli nutnosti co nejvíce ušetřit na jeho instalaci rezignoval.

Shrnutí
Oliver určitě není scooterem, ze kterého bude rozčarovaní. Nepotvrzuje tvrzení, že výrobci z dálného východu neumí vyrobit scooter, který je levný a zároveň spolehlivý. Cena okolo 30 00 Kč (u oficiálního dovozce, firmy Cagiva Praha) bohužel výrobce donutila k hledání kompromisních řešení. Zvlášť bolí, že zásadní částka ušetřila na zavěšení a brzdách. Jestliže však chcete Olivera využívat hlavně na každodenní pojíždění, můžete si být jistí, že vám nabídne ekonomický provoz, vysokou trvanlivost a městskou univerzálnost.

Užívateľov profilový obrázok
Lukasso111
kolobežkár
kolobežkár
Príspevky: 83
Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 12:19 am
Skúter: neuvedený
Bydlisko: Šaštín-Stráže
Kontaktovať užívateľa:

#2 Príspevok od užívateľa Lukasso111 » Po Nov 12, 2007 1:50 pm

ja mam podobny ako Oliver len je to Formula R su presne take iste len farebne prevedenie je lepsie....ja som s nim spokojny 8)
podpis som si este nenastavil

iwinko1

#3 Príspevok od užívateľa iwinko1 » Po Nov 26, 2007 6:59 pm

sedenie tvrde, zadny bubon nula bodov pri brzdeni, zle riadenie :( a co yb som este asik tak napisal, slaby skuter, ale sak za te koruny, u nas v PD to predavaju ale buzeranti nejako neservisuju, to je akoze otras, este aj jednu brzdovu hadicu im trva objednat uz vyse 2 mesiace, a to sa uz asik ani nedockame :D no

Užívateľov profilový obrázok
nigdais02
motorkár
motorkár
Príspevky: 1857
Dátum registrácie: Po Sep 01, 2008 4:28 pm
Skúter: Kašlem na to nechce sa mi to stale prepisovať... :D
Bydlisko: Kamenec p. Vtáč. okr. Prievidza

Re: CPI Oliver 50

#4 Príspevok od užívateľa nigdais02 » Ut Mar 23, 2010 5:05 pm

skor nemas pravdu sedi sa skor vyborne sice ta bubnova je trogu taka... ale nahodov dobre brzdy a neviem ako ostatne ale zrychlenie ma vyborne :) a stim obchodom mas svatu pravdu !!
....To ťa musí baviť....

KLIK:
RGK - Scooter-tuning, diely, servis, dovoz.


EX...
1.Yuki speedy 50
2.Cpi oliver 50
3.Aprilia sr R 50
4.3x Gilera Nexus 500
5.2x Yamaha aerox 50
6.2x Aprilia sr 50
7.Gilera runner 200
a
t
d.

Užívateľov profilový obrázok
alcatelko
moderátor
moderátor
Príspevky: 7443
Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
Skúter: piaggio zip lc
Bydlisko: malinovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: CPI Oliver 50

#5 Príspevok od užívateľa alcatelko » Ut Mar 23, 2010 5:09 pm

s cim porovnavas brzdy? vynikajuce bzdy ma napr runner, neos, aerox...(vratane bubnov)...dost o nicom napr honda x8r, adly...
u keewaya a inych china skutrov mi dost vadia packy ze su uzke...pri opakovanom ostejsom brzdeni ma z nich strasne bolia prsty...best packy v serii som zatial okusil na italjete formula :)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"