Kymco People S

Sem môžete písať recenzie prípadne iné články

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
kukolarik
moderátor
moderátor
Príspevky: 2142
Dátum registrácie: St Feb 07, 2007 7:11 pm
Skúter: nemam moto
Bydlisko: BA-Dubravka, 48°19'04.10"N 17°03'50.10"E
Kontaktovať užívateľa:

Kymco People S

#1 Príspevok od užívateľa kukolarik » So Jún 02, 2007 7:56 pm

Text prevzatu odtialto: http://www.idragons.cz/view.php?cisloclanku=2006051201

Test: KYMCO People S 125

SEXY, MLÁDÍ, AGRESIVITA – to byla první slova, která mě napadla při letmém shlédnutí tohoto skútru ve slušivém stříbrném laku a na šestnáctkových kolech. Společnost KYMCO přichází na český trh s novým modelem PEOPLE S 125, který jsem několik dní testoval. Protože k tomu sám název svádí, pracovně jsem si osminkového skútra překřtil na „lidovku“.

Než se dostaneme k samotnému motocyklu, rád bych vyvedl z omylu všechny, kteří s despektem zatracují asijskou produkci a házejí všechny její výrobky do jednoho pytle. Ten, kdo by označoval KYMCO za „Čínu“, se zlou by se potázal u obyvatel ostrovního státu Taiwan, na který si Čínská lidová republika klade územní nároky.

Vzájemná nevraživost se naštěstí pohybuje jen v mezích demonstrací vojenské síly, kde má jasně navrch Čína. Zbraní Taiwanu v hospodářské sféře, je však nepoměrně vyšší kvalita výrobků, nevyjímaje širokou moto produkci firmy KYMCO. Její výrobky vynikají designem a originálními řešeními, která vznikají díky vlastnímu vývojovému programu. Už přes 40 let jde KYMCO vlastní cestou ve vývoji a výrobě malých i velkých skútrů, motocyklů a čtyřkolek, jenž patří mezi špičku v zemích Západní Evropy.

KYMCO PEOLE S 125 pro rok 2006 navazuje na předchozí „zakulacený“ model řady „peoplů“. Linie nového modelu se přiostřily a oproti milému vzhledu své předchůdkyně, se teď „lidovka“ se svým čirým hranatým světlometem tváří vcelku agresivně. Ostré tvary do sebe vkusně integrují přední ukazatele směru a mřížku, která je již připravena pro vodou chlazenou dvěstěpadesátku, která přijde na náš trh v létě.

Velmi zajímavým prvkem je právě zmíněná čirá optika, která v podobě zadní koncové svítilny z LED diod působí na okolí jako magnet. Největšího efektu dosahuje při podvečerním šeru nebo v noci, kdy je zadní svítící obrazec ve tvaru loga Kymca nepřehlédnutelným znakem „lidovky“.

Přes všechna vylepšení provedená pod diktátem současné módy, zůstala pětipaprsková šestnáctková kola, která umožňují lepší průjezdnost a dělají ze skútru stroj použitelný i na větší vzdálenosti meziměstské dopravy. Celkový vzhled nového modelu PEOPLE S 125 bych označil za „retro – moderní“, který dokáže oslovit snad všechny generace, v čemž mě utvrzuje konstatování mojí babičky, která prohlásila: „Kdyby mi bylo o padesát míň, hned bych se nechala povozit“.

Otázka designu je však subjektivní záležitostí, takže nechť si každý udělá názor sám. Co však mohu s jistotou posoudit, je dílenské zpracování. Na „lidovce“ nenajdete plasty, které by nelícovaly, vrzaly nebo vypadaly nekvalitně. Vše je na svém místě , ergonomicky umístěné ovladače se nevyklají, nevypadávají a fungují. Celkové zpracování tak umocňuje prvotní - velmi dobrý pocit z PEOPLE S 125, což o čínské produkci říci nemohu.

Nevím jak vás, ale mě nejvíce zajímá svezení. Oboustranný klíček je magickým šémem k veškerému ovládání. Po zastrčení do zapalování máte mnoho možností. Jedno otočení doprava aktivuje zapalování, druhé otevírá úložnou schránku v prostoru kolen jezdce. Jestliže se vrátíme s klíčkem do původní pozice, jedno otočení vlevo odjistí sedlo a jeho úložný prostor. Zamáčknutí klíčku a další otočení vlevo, spolu s levým rejdem řidítek je uzamkne. Sympatické je, že otevírání obou úložných prostorů je možné při běžícím motoru, a to tak že se výše uvedené operace provádějí se stlačením klíče, stejně jako při zamykání řidítek.

Takže konečně pojedeme... Ručička analogového rychloměru nejprve oběhne povinné půlkolečko, sympatický display rozsvítí všechny svoje tekuté krystaly a skútr je připraven poskytovat věrnou a zábavnou službu. Motor naskakuje spontánně po stisku elektrického startéru, o všechno se stará automatický sytič. Žádné dlouhé zahřívání není třeba. Něco přes deset koníků posílá 126 kilovou „lidovku“ celkem slušně k cestovní „devadesátce“.


Rychlou akceleraci je potřeba chvilku cvičit, protože karburátorem plněná čtyřtaktní stopětadvacítka nereaguje na otočení plynové rukojeti okamžitě, zato splňuje přísnou normu Euro 3, což je od karburátorového (!) motoru slušný příspěvek k čistšímu ovzduší. Převodovka vyřešená bezstupňovou variomatikou nejefektivněji roztáčí zadní kolo ve vyšších otáčkách (kolem 7500 ot/min.), ve kterých si to People vesele žene až k maximální stokilometrové rychlosti.

Je příjemné, že se ani při vysokých rychlostech výrazně nezmění jízdní vlastnosti. Co se týče kvalit podvozku – dvojité odpružení zadního kola mi přišlo příliš tvrdé i při nejměkčím ze tří nastavitelných stupňů tuhosti. Kupodivu se jízdní vlastnosti subjektivně vylepšily při obsazení „lidovky“ dvěma pasažéry. Spolujezdkyni vyhovovalo velmi kvalitní neklouzavé dvoustupňové sedlo a přirozený posed s příjemnou polohou nohou na výklopných stupačkách.

Výtky měla k zmiňovanému tvrdému podvozku a chvilku musela také věnovat hledání zadního madla, které není nijak extra uzpůsobené pro držení a zároveň funguje jako nosič na kufr z nabídky příslušenství. Přední teleskopická vidlice mi na rozdíl od zadního hydraulicky tlumeného závěsu pohonu přišla v celku měkká, protože se na příčných nerovnostech dostávala až na dorazy.

Každopádně dojem z podvozku je velmi dobrý v případě použití na pěkných cestách. O svých kvalitách přesvědčuje také v zatáčkovitých úsecích, kde si ani nevšimnete, že jedete na šestnáctkových kolech. Opět se mi paradoxně zdálo, že při zatížení dvěma jezdci jsou jízdní vlastnosti o něco lepší a dynamika motoru se rapidně nezhorší. To samé platí o brzdách, které fungují nekompromisně při jakémkoliv hmotnostním zatížení.

K jízdní pohodě přispívá zdařilý větrný štítek, který dobře ochrání před turbulencemi a částečně zamezí kapkám deště, aby se dostaly na plexi přilby. Pro ještě lepší ochranu nabízí KYMCO ve svém příslušenství větší větrný štítek Velmi dobře zpracovaná je palubní deska, která poskytuje běžné informace o rychlosti, zapnutých směrovkách a světlech. Příjemnou vychytávkou je dobře slyšitelné klapání, které upozorňuje na zapnuté ukazatele směru.


LCD displej s hodinami a informacemi o celkovém a denním počtu najetých kilometrů dokresluje kombinaci retro a moderního stylu. Celá palubka umí v noci nádherně svítit – rychloměr je podsvícen krásně bíle a displej je takový indigo-modrý. Noční jízda je celkově velmi zajímavá, dvě halogenové žárovky dávají slušnou porci candell a nekompromisně protrhávají tmu. Kam se hrabe moje XJ.

Kamenem úrazu však byl analogový ukazatel množství naturalu v téměř sedmilitrové nádrži. Při natankování plné se jeho ručička zasekla daleko za písmenkem „F“ a asi po sto padesáti kilometrech šla někam na 1/3 škály, kde zůstala až do kompletního vyjetí nádrže, takže jsem z tohoto důvodu jednou tlačil z města a podruhé jsem „jen“ nenastartoval.

Nepřesný palivový ukazatel je tak asi nevětší vadou na kráse „lidovky“. Podle posledních zpráv z firmy KYMCO se však jedná o mechanickou závadu testovaného modelu, která nemá sériový charakter. Spotřeba se pohybovala kolem 4 litrů, ale motor byl víceméně stále pod plným plynem a často zatížen hmotnostním tandemem 75 kg + 60 kg. Na karburátor je to slušný výsledek, který by se dal při rozumném ježdění ještě o něco srazit.

Trošku mi vadil boční stojan – policajt, na který nedoporučuji skútr stavět, protože je na pružině, která ho stále zaklapává. Prostě nejde zaaretovat ve vyklopené pozici, takže jeho použití při sezení na skútru je takřka nemožné a hrozí pád jak „lidovky“ tak jezdce. Podle mě je policajt zbytečný, jelikož je k dispozici hlavní stojan, který nijak nekomplikuje manipulaci s lehkým strojem.

Malým nedostatkem je rovněž málo prostoru pod sedlem – integrálku tam prostě nenarvete, je to kompromis kvůli velkým kolům, na druhou stranu otevřená „jetka“ by se tam vejít měla, a na skútr se hodí mnohem víc. Pod sedlem se ukrývá praktická 12-ti voltová zásuvka – třeba na dobití mobilu.

Úplně nakonec se nabízí otázka, zda se testovaná „lidovka“ opravdu prodává za tzv. „lidovku“. Cena je v této kategorii dopravních prostředků silným argumentem, a tak 77 490 Kč (vč. DPH a dopravy k zákazníkovi) se může zdát dost peněz za vozidlo, se kterým budeme jezdit do práce, do školy, na nákupy nebo k vodě. Za tuto cenu však získáváte plnohodnotný dvousedadlový motocykl, který může řítit každý od 16 – ti do xx let. PEOPLE S 125 je velmi univerzální společník, jak do městského provozu, tak na delší etapy po silnicích I.třídy. Pokud vám nebude vadit, že vás nebudou zdravit někteří „opravdoví“ motorkáři, protože jedete na skútru, pak není co řešit!

Když jsem „lidovku“ vracel, moc se mi od ní nechtělo....

Za zapůjčení děkujeme:

MOTOR SPORT ACCESSORIES GMBH
Am Forst 17 b
D – 92637 WEIDEN

www.KYMCO.cz
tel. +420724 24 20 30

Technická data KYMCO PEOPLE S 125

délka / šířka / výška / výška sedadla 2050 / 719 /1296 / 790
pohotovostní / celková hmotnost 126 kg / 286 kg
objem nádrže 6,8 l
maximální rychlost 92 km / h
způsob konstrukce jednoválcový čtyřtakt chlazený ventilátorem
zdvihový objem 125 cm3
výkon 7,6 kW při 7500 ot./min.
startér elektro / nášlapný
spojka odstředivá
převodovka bezstupňová variomatika
odpružení v předu hydraulická teleskopická vidlice
odpružení v zadu jednoramenný hydraulicky tlumený závěs
brzdy vpředu / vzadu kotouč (dvojitý píst) / buben
velikost předního kola 100 / 80-16 50P TL
velikost zadního kola 120 / 80-16 60P TL
podpis som si este nenastavil

geetee

#2 Príspevok od užívateľa geetee » Ut Júl 24, 2007 8:43 am

no mne osobne sa moc nepaci to zadne svetlo, hmm ale jk som to zhrube prebehol tak kukam ze bubon vzadu, idem si to cele precitat

Zamknuté

Návrat na "Články a recenzie"