Strana 1 z 3

Test: KYMCO Xciting 500

Napísané: Ut Júl 24, 2007 5:31 pm
od užívateľa MiroSA
Test: KYMCO Xciting 500 - Pohodlí pro lenošivé cestovatele...prevzate http://www.idragons.cz/view.php?cisloclanku=2006060901

Doposud jsem upřímně řečeno nemohl pochopit, jak někdo může dát obnos, za který by byla velká motorka, raději do maxiskútru - nazveme-li si tak onu pomyslnou kategorii. Do města už taková věc není a co jinak se skútrem? Po pár dnech v sedle už mám však jasno – takový maxiskútr je nadmíru pohodlným strojem na překonávání stovek kilometrů, ať už po dálnici nebo skrze Alpy. A poslední na něm rozhodně taky nikde nebudete.



Než se dostaneme k jízdě, bude dobré se strojem detailně seznámit. Celkový design je věc subjektivní. Ono také na skútrech není příliš co vymýšlet, až na variantnost tvarování předních kapot. Velké Kymco působí na protijedoucí řidiče spíše dojmem cestovní motorky, než skútru. Usmívající se světlomet, integrované blikny, akčně vypadající sání vzduchu... Dle mého nelze než pochválit, stejně tak jako profil dlouhé stavby nakročené vpřed. Snad jen předlouhé stopky zrcátek dodávají stroji tak trochu "ufo design", jak se kdosi z redakce zmínil.





Ale pojďme k detailům. Kymco opět přesvědčilo, že i na východě umí odvést precizní práci. Všechny díly lícují přesně k okolním a ani na rozbité silnici nezaslechnete skřípot nebo rachot, kromě věcí volně hozených v prostoru pod sedlem. A rovnou sem nakoukneme. Rozložité sedlo po odjištění klíčkem v otevřené poloze přidržuje plynový píst. Okamžitě se též rozsvítí lampička, to abyste i potmě nalezli zásuvku na nabíječku mobilu, který si pochopitelně odložíte vedle do připraveného držáku. Prostor dále pojme integrální přilbu a ještě tu trochu místa zbude na lékárnu, foťák, rezervní triko a jiné drobnosti.




Prostor pod sedlem pochopitelně není jediný. Špičku sedla tvoří malá, nezamykatelná schránka, osvědčila se třeba na papírové kapesníky, ale i sem se kompaktní foťák vejde. Na foťák jako stvořená je ovšem dle mého názoru o něco větší schránka v předních kapotách, jelikož je uzamykatelná. Páka na druhé straně, co se tváří jak šaltpáka z automatické automobilové převodovky je parkovací brzda.




Skutečně multifunkční skříňka zapalování má spoustu poloh. Spíná elektrické okruhy, otevírá sedlo (i při běžícím motoru), otočením klíčku na druhou stranu zas vyskočí stříbrné víčko nádrže. Samozřejmě též zamyká řízení. Kromě toho lze zdířku pro klíček schovat před sabotéry zasunutím druhého "klíčku" do skříňky z boku – přes zámek zaklapne krytka jak na objektivu kamery.

Přes řídítka se standardními ovládacími prvky (+ prozatím ne všude běžné varovné blikače) se dostáváme k elegantní přístrojové desce. Informace lze vyčíst z tachometru, otáčkoměru, digitálního ukazatele ujetých vzdáleností v kilometrech i mílích, hodin, analogového palivoměru a teploměru motoru. Sérii běžných kontrolek doplňuje ukazatel vyklopeného bočního stojanu a zatažené parkovací brzdy. K čitelnosti přístrojů snad jen přání větší svítivosti kontrolky dálkových světel, jinak vše perfektní.


Konečně nastává čas vyjet. Pokud nesvítí kontrolka stojánku a tisknete brzdu, motor spolehlivě ihned naskočí za jakékoli teploty, ač sycený výhradně karburátorem. Teď ještě nezapomenout povolit parkovací brzdu – geniální a návyková to vychytávka, mnohem příjemnější než pokaždé pro jistotu parkovat se zařazenou rychlostí (pochopitelně pro neskútristy). Stroj tak lze s klidem postavit na pohotovostní stojánek v libovolném kopci.




Variátor zajišťuje plynulý rozjezd a nejvyšší možné zrychlení, neustálým udržováním optimálního krouťáku. Lze jednoduše přidat maximum plynu a sledovat rostoucí rychlost. Ovšem záhy odpozorujete, že motor běží stejně neustále v rozsahu 4-6 tisíc a nemá tak cenu krmit karburátor zbytečně. Půllitrový motor s 38 koňmi má svých 37,1 Nm kroutícího momentu právě v pěti tisících. S citem v ruce se dá ušetřit klidně polovina maximální spotřeby a jezdit kolem 4 litrů.

Na povolenou devadesátku stroj zrychlí velmi hbitě, ani ledviňačka na tandemu ho nijak nerozhází. Papírová maximálka činí 147 km/h, ale to už je za body, přátelé! Variátor je vskutku dobrá věc. Za zatáčkou se mi během společné projížďky v zrcátkách ztrácelo například šestistovkové XTčko. Po rovince motor v této rychlosti vystačí se čtyřmi tisíci otáček. Jakékoli vibrace spíše jen tušíte, než že by byly opravdu cítit, a to při libovolných otáčkách.


Díky kapotám a rozměrnějšímu příplatkovému plexi je jezdec dokonale chráněn před náporem větru od bot přes kolena a rukavice až k hlavě, kde pouze vyšší postavy jako já dostávají holt proud vzduchu někam do horní poloviny helmy. Dokud se nerozhodnete na skútru závodit, nevadí nijak zvlášť ani to.

Pár větiček k již zmíněným zrcátkům. Co je asi nejdůležitější, za jízdy je v nich parádně vidět vzad. Nezachvějí se ani na chvíli. Chybí na nich jen typická anglická hláška, že objekty v zrcátku jsou blíž, než se zdají. Místo toho je tu nápis KYMCO. Zrcátka lze sklápět stejně jako na autě a to vzad i vpřed. Vzad pro úsporu místa, vpřed – jak odvodil kolega – pro snadnější konfrontaci s vlastním zevnějškem po probuzení na motosraze.


Výbavu a ochranu před povětrnostními vlivy na dlouhé cesty tedy máme, tak co podvozek? Dokud se budete držet na kvalitní silnici, potěší i ten. Stroj s nízkým těžištěm, ač papírově 230 kilo těžký, jde do zatáček s lehkostí malého motocyklu, proto zamrzí zbytečně nízko čnící nášlapná ploška hlavního stojanu, brzy brousící o asfalt. Po analýze problému s prodejcem jsme dospěli ke zlepšováku snížením zbytečně vysokých dorazových gum na stojanu.

Na hrbaté obecní silnici, která nedávno absolvovala několikero překopů kvůli kanalizaci, plynu a kdoví čemu ještě, je to pravda malinko horší. Malá kola skútru díky tvrdému podvozku nejistě poskakují. Vzadu se mi tento jev podařilo eliminovat přestavěním pružin na měkko, vpředu s tím nic neuděláte. Pod sebou totiž máte cesťák určený spíš na kvalitní silniční tahy, než na po zimně vymleté české okresky.

Brzdy. Zmíněná parkovací brzda působí na zadní kolo přes pístek ovládaný lankem, jak je vidět z fotky. Pravá páčka na řídítkách, působící na pravý přední kotouč, chce na zásadnější akci trochu síly, ale se dvěma prsty lze vystačit. Všichni jezdci se ale shodují na tom, že na veškeré brždění bohatě vystačí levá páčka, brzdící zadní kotouč a přes ventil přibržďující i přední levý. Tento systém je jedním slovem perfektní, brzdný účinek je oproti samotné levé páčce několikanásobný a výborně dávkovatelný.


Optimální polohu za řídítky nalezne pravděpodobně pilot libovolného vzrůstu. Široké sedlo je pohodlné pro oba jezdce. Řidič má ve standardu k dispozici horizontálně nastavitelnou mini opěrku pro optimalizaci polohy sedacího svalstva a nohy si může odložit buď klasicky, nebo malinko "čoprovatě" na šikmé plochy v kapotách, jak jsem nejraději jezdil já. Spolujezdec zde měl k dispozici příplatkovou opěrku a nohy si pohodlně odkládal na výklopné stupačky.




Stroj jako celek, nikoli pouze kvalitním zpracováním, vzhledem, ale hlavně jízdními vlastnostmi působí jako příjemný a pohodlný cesťák na dlouhé tratě. Kouzlu bezstarostného projíždění krajinou s tím, že navíc na křižovatkách odpadá neustálé ladění neutrálu, lze velmi rychle podlehnout. Vřele doporučuji nejen já, ale i dalších šest kolegů, kteří se na tomto maxiskútru svezli!




Za zapůjčení děkujeme:

MOTOR SPORT ACCESSORIES GMBH
Am Forst 17 b
D – 92637 WEIDEN

www.KYMCO.cz
tel. +420724 24 20 30

Technická data:
Motor kapalinou chlazený 4T jednoválec 498,5 ccm

Vrtání x zdvih 92x75 mm

Výkon 28,0 kW / 7500 ot.

Kroutící moment 37,1 Nm / 5000 ot.

Převodovka bezstupňová s odstředivou automatickou spojkou

Startér elektrický

Šířka / výška / délka vozidla 810 / 1450 / 2255

Suchá hmotnost 230 kg

Max. povolená celková hmotnost 400 kg

Brzda přední 2 x kotouč 260 mm

Brzda zadní 1x kotouč 240 mm

Odpružení vpředu teleskopická vidlice o průměru 40 mm

Odpružení vzadu 2x olejový tlumič + pružiny se stavitelným předpětím

Kolo přední 120 / 70-15 56STL

Kolo zadní 150 / 70-14 66S TL

Napísané: St Júl 25, 2007 8:51 am
od užívateľa theruck
Kymco opět přesvědčilo, že i na východě umí odvést precizní práci. Všechny díly lícují přesně k okolním a ani na rozbité silnici nezaslechnete skřípot nebo rachot

to je teda znamka kvality jak svina :) zaujimave ze taketo veci v recenziach na ine motorky niesu :)

Napísané: St Júl 25, 2007 10:14 am
od užívateľa Bobo
Kvalitu prevedenia môžem posúdiť osobne, nakoľko mám XC 250, čo je to isté, len s iným motorom. Spracovanie je naozaj na úrovni a strčí do vrecka aj mnohé "značkové" skutre. Mal som možnosť vlastniť "značkovú" Yamahu Majesty 125, ktorá bola mimo iné vyrobená v Španielsku. Kupoval som ju v roku 2003 alebo 2004 novú, priamo z predajne za nie celkom symbolickú cenu 145 000,- Sk.
Motoricky bola super, ale :banghead: :
- krivo namontované riadidlá
- od nova hádzanie pneu - bolo treba vyzuť a znova obuť
- vytekanie brzdovej kvapaliny z nádržiek (podľa servisu to vraj bolo v poriadku)
- praskanie plastov pod stupačkami z dôvodu nelícovania (medzi plastami a rámom fuga 1,5 cm - bolo treba vypodložiť)
- po cca 850 km porucha budíka palivomer-voltmeter
- po cca 1100 km porucha štartra
- po 2600 km porucha spínača zadnej brzdy
Asi som natrafil na kus, ktorý skladal nejaký Jose po strašnej opici :pukeright: . Tak som ju po 3000 km radšej predal. Teraz mán XC, je na ňom 8600km bez najmenšieho problému. Takže nedá sa všetko generalizovať a ako je vidno, nie je všetko zlato, čo sa bliští.

Napísané: St Júl 25, 2007 4:45 pm
od užívateľa Tao
Dnes som bol zaplatit zalohu na Xciting 250ccm, takze do 5dni by som ju mal mat doma, dufam ze nesklame. Potom napisem ako som spokojny ale asi budem tak nateseny ze nezbadam ani to ze nema motor.

Trosku sa bojim o spatne zrkadla, niekde aj v tomto teste pisu ze v nich vidno vpohode inde zase pisu ze nevidno nic len rukavice tak neviem.

Napísané: St Júl 25, 2007 5:18 pm
od užívateľa Jostobb
Takže toto je prvá recenzia ktorú som prečítal :) a to aj kôli tomu že ked som bol na zraze tak sa mi to kymco zapáčilo aj výzorovo a aj zvuk perfekt :wink:

Napísané: St Júl 25, 2007 6:02 pm
od užívateľa kukolarik
MiroSA

zda sa mi ta recenzia napisana velmi perfekcionalisticky, cize rad by som pocul ze tvoje dlhodobe skusenosti ako hovoria...
Totiz vyzera to momentalne na najbombastickejsi scoot na trhu, ale vieme ze taky neexistuje.
Napis pls, co ti na nom prekaza? Drobnosti, hento tamto, s cim si mal problem a kolko km uz mas nabehanych...
thx

Napísané: St Júl 25, 2007 6:02 pm
od užívateľa kukolarik
mPershing napísal:Josto, lenze ten zvuk tiez nieco stal, aj GPS, aj alarm s dosahom 400 m... :wink: a koniec-koncov aj modry vosk :D
to ani nehovor, to su prachy za co iny kupuju ploche TV!

Napísané: St Júl 25, 2007 6:10 pm
od užívateľa dr.snake
theruck napísal:Kymco opět přesvědčilo, že i na východě umí odvést precizní práci. Všechny díly lícují přesně k okolním a ani na rozbité silnici nezaslechnete skřípot nebo rachot

to je teda znamka kvality jak svina :) zaujimave ze taketo veci v recenziach na ine motorky niesu :)
dakto tu ma panicky strach zo zlteho mora :D
ale ani ja by som to nekupil to mas pravdu.... :D
kombajn patri na pole.... :D

Napísané: St Júl 25, 2007 6:21 pm
od užívateľa VLADY
HADE HADE..zasa trefa do čierneho.... :D vieš každému nestačí jedovitá 70ka čo reve jak vysávač čo má zadreté ložisko...

Napísané: St Júl 25, 2007 6:27 pm
od užívateľa dr.snake
VLADY napísal:HADE HADE..zasa trefa do čierneho.... :D vieš každému nestačí jedovitá 70ka čo reve jak vysávač čo má zadreté ložisko...
ej ale ja mam uz nerevajucu 50-ku ....s 12mm karbecom sakara :D a ide mi to po rovine 80real....minule som predbehol aj jedno KYMCO :D

Napísané: St Júl 25, 2007 6:33 pm
od užívateľa kukolarik
Kymco je fajn firma, fajn skutre robi, XC500 je pekny stroj, ale cena je taka, ze za 180 litrow si uz povyberas poriadne... ale nie je to zla volba

Napísané: St Júl 25, 2007 6:42 pm
od užívateľa dr.snake
kukolarik napísal:Kymco je fajn firma, fajn skutre robi, XC500 je pekny stroj, ale cena je taka, ze za 180 litrow si uz povyberas poriadne... ale nie je to zla volba
coooooo? 180 litrov?nikdy by som v zivote za skuter v nasich podmienkach nevysolil.... a nie to este za kymco........ibaze by som mal zvysne 10 melka na ucte...aj to by som uvazoval velmi :D

Napísané: St Júl 25, 2007 6:46 pm
od užívateľa kukolarik
oficialna cena predajcu je 186 900 sk - len tak pre upresnenie...
A pokial viem, tak o tych zrkadlach to uz neplati, ze "na kapote" ale su klasicky na raidoch, opravte ma ak sa mylim

Napísané: St Júl 25, 2007 8:01 pm
od užívateľa MiroSA
kukolarik napísal:MiroSA

zda sa mi ta recenzia napisana velmi perfekcionalisticky, cize rad by som pocul ze tvoje dlhodobe skusenosti ako hovoria...
Totiz vyzera to momentalne na najbombastickejsi scoot na trhu, ale vieme ze taky neexistuje.
Napis pls, co ti na nom prekaza? Drobnosti, hento tamto, s cim si mal problem a kolko km uz mas nabehanych...
thx
prekaza mi na tom odreta farba :D nabehane mam 17500km a zatial v pohode :wink:

Napísané: St Júl 25, 2007 8:56 pm
od užívateľa VLADY
Asi bol zle odmastený podklad , že sa z toho bočného plastu tak olúpala :D :D :D

Napísané: Št Júl 26, 2007 8:27 am
od užívateľa Bobo
Model 2006 mal zrkadlá na kapote a bolo v nich veľmi pekne vidno ruky, 2007 má zrkadlá na riadidlách.

Napísané: Št Júl 26, 2007 8:42 am
od užívateľa VLADY
Takže ak tomu správne rozumiem tak na starších bolo vidieť ruky ale lepšie to vypadalo dizajnovo a na novších je vidieť v zrkadlách aj do zadu za seba ale zas to vypadá horšie dizajnovo ten scooter....? s Z toho jasne vyplíva že nijak nieje dobre!!!! :shock:

Napísané: Št Júl 26, 2007 9:04 am
od užívateľa Bobo
To by som netvrdil, skôr je to vec názoru a zvyku. :lol: Ale tie na kapotáži výborne rozrážajú vzduch a muchy.

Napísané: Ne Júl 29, 2007 11:08 pm
od užívateľa Tao
Celkom dobre to pokreslil chlapec, asi sa pustim do niecoho takeho v reale. :wink:
http://miarroba.com/foros/ver.php?foroi ... id=5673443

Napísané: Po Júl 30, 2007 8:54 am
od užívateľa Bobo
Zaujímavé stvárnenie. Niektoré sú naozaj "in".

Ozaj Tao, už ho máš doma? Napíš potom nejaké prvé dojmy.

Napísané: Po Júl 30, 2007 4:44 pm
od užívateľa MiroSA
ta zadna cas z goldwinga je super len skoda ze len na fotke :D

Napísané: Ut Júl 31, 2007 9:55 am
od užívateľa theruck
dr.snake napísal:
kukolarik napísal:Kymco je fajn firma, fajn skutre robi, XC500 je pekny stroj, ale cena je taka, ze za 180 litrow si uz povyberas poriadne... ale nie je to zla volba
coooooo? 180 litrov?nikdy by som v zivote za skuter v nasich podmienkach nevysolil.... a nie to este za kymco........ibaze by som mal zvysne 10 melka na ucte...aj to by som uvazoval velmi :D
vo vasich tam na vychode ne ale tu je to stale o 40% lacnejsie ako burgman 650

Napísané: Ut Júl 31, 2007 11:25 am
od užívateľa dr.snake
no hej...keby som mal na to dajake vyuzitie ta by som kupil no dajaky 4T...vacsi..ale nemam no ...ja len tak sem tam kolbasku povozit :D

Napísané: Ut Júl 31, 2007 12:24 pm
od užívateľa theruck
ja teda nevim chlapi ale ked si porovnam kymco a piaggio tak by som si radsej tych par tisic korun asi priplatil
http://www.enmoto.at/at/sk/Kymco/skuter ... .php?ID=42
http://www.gilera.sk/X9Evolution.htm

Napísané: Ut Júl 31, 2007 12:29 pm
od užívateľa dr.snake
theruck napísal:ja teda nevim chlapi ale ked si porovnam kymco a piaggio tak by som si radsej tych par tisic korun asi priplatil
http://www.enmoto.at/at/sk/Kymco/skuter ... .php?ID=42
http://www.gilera.sk/X9Evolution.htm
tak ..presne....v poslednej dobe ma theruck furt pravdu :D