Strana 1 z 2

Peugeot Geopolis 250i

Napísané: So Nov 03, 2007 1:11 pm
od užívateľa Crossbiker
Keď som predával Hondu CB600F Hornet bol som rozhodnutý kúpiť si buď enduro, alebo maxiskúter. Chvíľu to vyzeralo, že vyhrá enduro, no po zvážení všetkých za a proti som sa nakoniec rozhodol pre maxiskúter. Najčastejšie využívam moto na dochádzanie do práce, jazdu po meste a keďže nemám auto bral som ohľad aj na priestor, ktorý poskytuje na prevoz batožiny. Nezanedbateľná bola aj výhoda automatickej prevodovky u skútra, oproti manuálu na moto. Predsa len je pohodlnejšie otáčať plynom a brzdiť ako neustále preraďovanie, hlavne v kolóne a zápchach, ktorých je v Bratislave viac než dosť. Tak ostalo už len vybrať aký „maxík“ to bude. Cenovo som si stanovil hranicu do 130000Sk, aby to bolo nové a obsah najlepšie okolo tých 250cm3. Menšia kubatúra by už bola slabá vzhľadom na to, že občas niekoho zveziem a väčšia by zasa zbytočne zvýšila spotrebu, ktorú som chcel udržať okolo 3,5l/100km. Vytipoval som si teda ObrázokKymco XCiting 250

ObrázokMalaguti Madison 250i
ObrázokPeugeot Geopolis 250i.
Z počiatku tam bola
Obrázok
Gilera Runner VXR 200i
ale tú som vylúčil pre jej veľkosť(malosť) a dosť slabú ochranu voči vetru. Tiež spotrebovo bola cez 4l/100km.
Ťažný kôň bolo od začiatku Kymco XCiting 250 ,ale keďže „íčkova“ verzia bude na trhu až niekedy na jar a karburátorovú verziu som nechcel kupovať za tú cenu čo sa bude o pol roka predávať „íčko“ pribudol do výberu konkurent v podobe
Malaguti Madison 250i. Lenže ten tiež nebol k odberu ihneď a keďže pochádzam z krajiny, kde zajtra znamená predvčerom chcel som mať stroj hneď. Asi je to deformácia z komunizmu, keď som musel čakať na podpultové mandarínky 2 týždne a tvrdé Sparty ešte dlhšie. Bol tu ešte
Peugeot Geopolis 250i, ktorý bol konštrukčne najchudší a vzhľadom bol niekde na pol ceste medzi skútrom a motorkou. Tento dojem z neho dotvárali aj 16“ kolesá. No cenovo už bol mimo rozpočet, keďže stál okolo 155 tisíc. Reku aspoň skočím do obchodu ho omrknúť ako vyzerá na živo. V obchode mali posledný(alebo jediný) kus v Obrázok
tmavomodrej(tuším sa to volá Parížska modrá) metalíze. Cena bola tak ako som sa dočítal na nete okolo 155 tisíc. Po pár diskusiách s predajcom a oznámení mu mojej finančnej hranice, sme sa predsa len dohodli. O 2 dni som si ho preberal na predajni. Ešte som bol nakazený z Horneta, kde mi išlo odtrhnúť hlavu po každom prudšom pridaní plynu, tak som si chvíľu zvykal na posed i jazdné vlastnosti. Jemne-zábehovo som si ho odvážal domov.
Teraz mám na ňom cez 1000km. Prvé kilometre(do 300km) som s ním jazdil v priemere do 60-70km/h po najazdení 500km okolo 80-90km/h a po 700km do tých 100km/h s tým, že som mu občas krátkodobo „vypálil“ do 120km/h. Maximálka sa papierovo pohybuje okolo 130km/h čo postačuje aj na občasné presuny po diaľniciach. Spotrebovo som v priemere zo všetkých tankovaní na 3,35l/100km čo ma nesmierne teší. Spracovanie a zlícovanie plastov a dielov je na dobrej úrovni, nepresnosti na ktoré som bol zvyknutý z čínskych skútrov čo som mal sa nekonali. Ale. Žiaľ vždy sa nájde nejaké ale a aj v mojom prípade, tak bolo. Ešte v prvý deň keď som ho viezol z predajni sa mi počas jazdy rozsvietila kontrolka závady na vstrekovaní. Po vypnutí a opätovnom naštartovaní motora zhasla, no po prejdení nerovnosti na ceste sa opäť rozsvietila. Tak som tipol, že pravdepodobne bude zlý kontakt na niektorom konektore. Na druhý deň som podotláčal všetky poistky a konektory, ktoré mohli mať súvis so vstrekovaním. Odvtedy sa závada už neopakovala. Ďalšie nedostatky som zistil v dotiahnutí skrutiek, ktoré boli nedostatočne dotiahnuté na zadnom nosiči kufra, čo sa prejavilo jeho vôľou na nerovnostiach, dotiahnutie plastov, brzdových strmeňov, uchytenie vodítka tachometrového lanka a konzoly držiacej prednú kapotáž so svetlami. Tá spôsobovala na jamách dosť výrazný a nepríjemný kovový zvuk Po dotiahnutí všetkých spojov sa už počas jazdy neobjavujú žiadne pazvuky. Taktiež rezonujúci a pohvizdujúci(vplyvom podtekania vzduchu) predný plexi štít mi kazil dojem z jazdy, tak som ho musel zdemontovať a dať pod neho penovú tesniacu pásku(na okná). Odvtedy už no problém. U značkových skútrov by sa takéto závady (i keď drobného charakteru nemali vyskytovať o to viac, že na troch čínskych skútroch čo som mal predtým sa v takom rozsahu nevyskytovali!). Pri brzdení prednou brzdou som si všimol jej trhaný účinok, akoby som išiel po „rolete“ na vozovke, alebo bol povolený okulár, prípadne uchytenie tlmičov v okulári. Po prekontrolovaní uchytení a dotiahnutí som nezistil vôľu. Ďalšie sledovanie správania sa prednej brzdy ma priviedlo k záveru, že bolo zvolené príliš tvrdé brzdové obloženie, ktoré pri brzdení má tendenciu odskakovať po kotúči. Pri prudšom brzdení, alebo keď je mokrý kotúč(pri jazde v daždi) sa tento problém skoro neobjavuje. Len pri jemnejšom brzdení. Myslím, že platničky z mäkšej zmesy (Ferodo) to vyriešia a tie pôvodné mi ostanú do rezervy na zadnú brzdu, keďže je identická s prednou a vzadu sa tento problém neobjavuje.(vplyvom menšieho kotúča a inej hmotnosti zaťaženia pri brzdení). Prekvapila ma aj prítomnosť kyselinového akumulátora v skútri. V tejto cenovej kategórií skútrov by som automaticky čakal už gélové bezúdržbové akumulátory. O to viac, keď sa nachádzajú v čínskych skútroch za 40 tisíc korún.
PODVOZOK: Obrázok
Vzhľadom na veľké 16“ kolesá má skúter dosť podobné jazdné vlastnosti ako motorka, čo mi pri mojom neustálom laborovaním medzi motorkou a skútrom vyhovuje. Aspoň nevypadnem z cviku, ak sa rozhodnem presedlať späť na motorku. Nerovnosti na vozovke zpracováva dosť slušne i stabilita je dobrá. Dostatočná svetlá výška podvozku umožňuje prejazd aj takých úsekov, kde by iné značky nemali bez poškodenia šancu prejsť. Aj to bolo jedným z dôvodov prečo som sa rozhodol pre tento skúter, lebo občas rád odbočím na nejakú prašnú off road štreku napr. za účelom vykúpania sa alebo rybačky a tento skútre ma v tom neobmedzuje. Brzdný účinok je perfektný a zabezpečujú ho dvojpiestikové brzdy Nisin. Zadné tlmiče sú dva, dajú sa polohovať a slušne spracovávajú nerovnosti. Predná vidla je trocha mäkšia, čo oceňujem na „roletách“ a dlažbe. Pneumatiky sú od firmy Pirelli predná o rozmere 110/70-16 a zadná 140/70-16. Skúter je vybavený dvoma stojanmi-hlavným a pohotovostným(bočným), ktorý musí byť pri štartovaní sklopený ináč blokuje zapaľovanie.
MOTOR: Zrýchlenie z 0 na 100km/h uvádza výrobca okolo 7,8s, čo postačuje na to aby skúter z križovatky odštartoval viac než svižne a zanechal ďaleko za sebou plechovkové stádo. Motor je taliansky od fy Piaggio, ktorý sa montuje aj do modelu Piaggio Beverly 250 alebo Gilera Nexus 250 a splňuje normy EURO3. Výkon má 15,6kW (22psi).
VÝBAVA: Obrázok
Palubovka je jednoduchá a prehľadná. Obsahuje tachometer, ktorý má v sebe osadenú kontrolku vstrekovania a dobíjania, ďalej merač celkových kilometrov, denné počítadlo km, hodiny a stav paliva potom teplomer chladiacej kvapaliny združený s kontrolkami mazania, smeroviek(je možnosť zapnúť aj výstražné blikanie všetkých 4 smeroviek), diaľkového svetla a kontrolkou funkcie imobilizéru(podobné ako HISS u Hondy). Otáčkomer tu nie je ale vzhľadom na to, že skúter skoro stále pracuje v rovnakých ideálnych otáčkach, tak mi ani tak moc nechýba. Ale netvrdím, že by nepotešil.
Obrázok
Po vyklopení predného uzamykacieho priestoru sa sprístupni zásuvka na nabíjanie mobilu s odkladacím priestorom preň a nádržka chladiacej kvapaliny. Obrázok
Osvetlenie zabezpečujú dve svetlá vybavené optikou(lupou) a osadené jednovláknovými žiarovkami H7. Smerové svetlá sú integrované v kapotáži. Obrázok
Po vyklopením sedadla, ktorého uzamknutie zabezpečuje servo motorček(ako sa tam dostanem, keď sa mi náhodou vybije baterka netuším) sa objaví priestor, ktorý pojme 2 otvorené prilby.
Obrázok
Keďže ja používam na skúter uzavreté integrálne prilby(pozostatok z veľkých motoriek a aj príprava na opätovné osedlanie veľkých motoriek), tak som si do zadu nahodil 46 litrový kufor, do ktorého nemám problém ich zbaliť. A priestor pod sedadlom ostane k dispozícií na inú batožinu. Obrázok
V zrkadlách je vidno do zadu! Bez toho, aby som tam mal pol pleca ako to bolo na Hornete i iných moto čo som mal. Tu naozaj spokojnosť a prehľad. Obrázok
Ovládacie prvky svetiel, smeroviek a klaksónu sú dobre prístupné a dosažiteľné. Kapotáže dostatočne kryjú jazdca proti poveternostným vplyvom. Pri mojich pár jazdách v daždi som dorazil domov v podstate suchý. Vrch zachytila spoľahlivo bunda a aj tá bola len jemne mokrá, nohavice a topánky boli suché. A to som išiel v daždi 15 km. Horšie dopadla spolujazdkyňa, ktorú trafila voda z oproti idúceho auta, ale tomu by nezabránili žiadne kapotáže. Nádrž je umiestnená v stredovom tunely podlahy pod uzamykateľným krytom. Zmestí sa tam 13 litrov benzínu z toho je rezerva 2 litre.
ZÁVER: Skúter nemám dlho, takže na nejaké obsiahlejšie závery nemám dostatok informácií, ale dúfam, že budem s ním spokojný. Snažil som sa tu objektívne zhrnúť doterajšie skúsenosti. Dúfam, že to niekomu pomôže. Tak vidíme sa na cestách. ZDAR!

Napísané: So Nov 03, 2007 1:29 pm
od užívateľa Domco
mne sa osobne tento skuter nikdy velmi nepacil az do momentu ked som ho videl na jednom z vyjazdov ,nazivo vyzera naozaj velmi pekne je to nieco ine ako xciting od kymca alebo nexus od gilery.Peugeot si razi svoju vlastnu cestu ,podla mna je to kazdopadne skvely stroj na ktorom som mal moznost sa kratko previezt .Prajem vela stastnych kilometrov,a nech sluzi ako ma .

Napísané: So Nov 03, 2007 2:30 pm
od užívateľa duky5
velmi pekne napisane.
mne podsedlovy priestor zabere povinna vybava a nejake drobnosti, takze tankvak a kufor bude nutnost :)

mne sa z peugeotov paci satelis, to je paradny maxac, skoda ze este neni tento rok k dispozicii....

Napísané: So Nov 03, 2007 2:37 pm
od užívateľa Plexxak
Hmm dobre, dalsi Pezotista :)

Napísané: So Nov 03, 2007 10:00 pm
od užívateľa BAJO1977
:thumbright: Prst hore crossbiker,pekne a vystizne si to napisal,vyzera byt praktickejsi ako XC,prajem vela km bez problemov a nehod,dufam,ze sa stretneme niekde na scooter zraze nech si toho modreho krasavca popozeram na zivo.

Re: Peugeot Geopolis 250i

Napísané: Po Nov 05, 2007 8:30 am
od užívateľa kukolarik
Mne sa tato cast paci...
Crossbiker napísal:Ale. Žiaľ vždy sa nájde nejaké ale a aj v mojom prípade, tak bolo. Ešte v prvý deň keď som ho viezol z predajni sa mi počas jazdy rozsvietila kontrolka závady na vstrekovaní. Po vypnutí a opätovnom naštartovaní motora zhasla, no po prejdení nerovnosti na ceste sa opäť rozsvietila. Tak som tipol, že pravdepodobne bude zlý kontakt na niektorom konektore. Na druhý deň som podotláčal všetky poistky a konektory, ktoré mohli mať súvis so vstrekovaním. Odvtedy sa závada už neopakovala.
Ak nieco nefunguje, vyrobca bol zbytocne mudry, treba to odpojit aby to nerusilo pri jazde...
Ja som to poriesil este davno, ked som bol maly a nemal som peniaze, na skode 120... Nataknujes za 500sk, svieti rezerva, za 1000, svieti rezerva... myslis ze natankujem za 1500? Nie, odpojim svetielko rezervy a idem spokojne vsade...

Ale k veci. Ja uznavam 16" kolesa, povodne som vahal medzi Kymco People S200 a Honda SH, ale kedze péesko mali v akcii, tak som to poriesil takto... Som cakal, ako to bude s prilbou pod sedlom, no ako som cakal, oroste 16" kolesa zoberu miesto aj z kufra, uz tam integrala nevojde... no pobehame spolu Cross, nic neboj, aj ked ostanem v hanbe, lebo mam len 14 koni, ty 22, to bude znacny rozdiel, podla mna trhnes aj XC ci GD...

Napísané: Po Nov 05, 2007 12:18 pm
od užívateľa owwidius
pekny kusok! a velmi slusny vykon a velka nadrz. inak kolko kg vazi ten fesak?

Napísané: Po Nov 05, 2007 1:40 pm
od užívateľa dr.snake
pises tu recenzie uzivatela "ala motoride.sk" :D

Napísané: Po Nov 05, 2007 3:13 pm
od užívateľa VLADY
Jasné že nás trhne všetkých ...akurát Dukyho asi nie lebo on má raz tolko ....Striekačka je striekačka!!!! Ja to furt vravím aj mojej manželke..... :P :D :D

Napísané: Po Nov 05, 2007 6:56 pm
od užívateľa DUDE 007
No to zrychlenie za 7.8s na 100km/h asi nemysleli važne francuzi :? mal som foresaita 250,ale ten teda tak nefrčal,možno tak na 60km/h no neviem možno sa mylim :lol: každopadne super že ma take velke kola.

Napísané: Po Nov 05, 2007 7:31 pm
od užívateľa Bacil-BA
He, he, u skútrov sa v katalógoch udáva zvyčajne zrýchlenie na prejdenie 100m vzdialenosti, nie na 100km/h rýchlosť. :D

Napísané: Po Nov 05, 2007 10:34 pm
od užívateľa VLADY
Tak to potom asi tak aj bude na všetkých scootroch už som sa zlakol že ten môj je najlenivejší na svete...Ale až po jeho majitelovi samozrejme.... :D

Napísané: Ut Nov 06, 2007 7:37 am
od užívateľa Crossbiker
owwidius skúter váži 160 kg
DUDE 007 no z tým zrýchlením si ma normálne dostal budem to musieť otestovať či to je na 100m alebo z 0 na 100km/h :shock:
dr.hadeaj na motoride bude nemaj strach 8)

Napísané: Ut Nov 06, 2007 9:22 am
od užívateľa DracikVTH
si viem predstavit 50-ku v katalogu:zrychlenie na 100km/hod za 365dni :D

inak ten peugeot sa mi paci skoda ze nemam tolko odvahy minut tolko penazi na takuto masinku

Napísané: Ut Nov 06, 2007 1:29 pm
od užívateľa owwidius
owwidius vazi 160kg

sakra, uz to vsetci vedia ;)

Napísané: Ut Nov 06, 2007 2:44 pm
od užívateľa Crossbiker
mPershing napísal:Mne osobne sa takyto design nepaci, aj ked som povodne bol rozhodnuty pre Xmax, ale na nom to az tak 'nekrici'...
no čo už šak som to nekupoval pre teba ale seba :-D

Napísané: Ut Nov 06, 2007 5:06 pm
od užívateľa Domco
asi tak hlavne ze sa tebe paci a ze si spokojny.Sto ludi sto chuti tak nejako

Napísané: Ut Nov 06, 2007 5:09 pm
od užívateľa dr.snake
Domco napísal:asi tak hlavne ze sa tebe paci a ze si spokojny.Sto ludi sto chuti tak nejako
tak tak tak ...kazdy vtak svoje perie chvali :D

pazot je dobry stroj ten vacsi 4t..co tolko spiritizujete

Napísané: Ut Nov 06, 2007 5:51 pm
od užívateľa Crossbiker
dr.snake napísal:
Domco napísal:asi tak hlavne ze sa tebe paci a ze si spokojny.Sto ludi sto chuti tak nejako
tak tak tak ...kazdy vtak svoje perie chvali :D

pazot je dobry stroj ten vacsi 4t..co tolko spiritizujete
chudátko hade ty nemôžeš chváliť svoje perie bo hady perie nemajú :D

Napísané: Ut Nov 06, 2007 6:34 pm
od užívateľa dr.snake
hej ale vtaky maju povod v plazoch...chapes.... :D

Napísané: Pi Nov 09, 2007 1:13 pm
od užívateľa ArMoR
Ja sa rozhodujem medzi Geopolis 500, Derbi GP1 250 a jet Force kompressorový
Najlepšie by boli všetky, Geopolis na dlhé presuny a aj po meste využijem, Derbi do mesta na šantenie, Jet forceka na ukazovanie sa čo to mám za čudu :D

Napísané: Pi Nov 09, 2007 1:33 pm
od užívateľa Crossbiker
ArMoR napísal:Ja sa rozhodujem medzi Geopolis 500, Derbi GP1 250 a jet Force kompressorový
Najlepšie by boli všetky, Geopolis na dlhé presuny a aj po meste využijem, Derbi do mesta na šantenie, Jet forceka na ukazovanie sa čo to mám za čudu :D
jj len či už moc nežerie ten 500cc :?:

Napísané: Pi Nov 09, 2007 1:59 pm
od užívateľa ArMoR
vidiš to je vec čo som sa nedočítal o pežotovy nikde, ale ajkedy žere nevadí, lebo 500vka motor už určite podá nejaký výkon aj, a ten stroj ani nieje tak ťažký, a podomna sa hodí, lebo mám 115 kíl, takže neviem, ani v petržke som nevidel ešte na predaj 500vku ...
Neviem, to derbi je dačo krásne a aj výkonovo je na tom dobre, jetka tiež a nemusim zbytočne vybavovať 125 papiere na derbi, takisto ako na geopolis, neviem, musím to celkovo zvážiť, ale asi geopolis by som najradšej.

Napísané: Pi Nov 09, 2007 2:08 pm
od užívateľa Crossbiker
ArMoR napísal:vidiš to je vec čo som sa nedočítal o pežotovy nikde, ale ajkedy žere nevadí, lebo 500vka motor už určite podá nejaký výkon aj, a ten stroj ani nieje tak ťažký, a podomna sa hodí, lebo mám 115 kíl, takže neviem, ani v petržke som nevidel ešte na predaj 500vku ...
Neviem, to derbi je dačo krásne a aj výkonovo je na tom dobre, jetka tiež a nemusim zbytočne vybavovať 125 papiere na derbi, takisto ako na geopolis, neviem, musím to celkovo zvážiť, ale asi geopolis by som najradšej.
Geopolis v Petržalke asi len na objednávku pochybujem, ťe dovezú 500cc len tak na blind inak parametre pozri na www.scooter-infos.com/comparateur.html tam si musis zadat 2 typy scootov a vyhodí ti parametre ale je tam len Geopolis 400 a ten má vraj spotrebu 4,6l/100km no napr. Kymco XC 500 tam píšu 5,9l/100km

Napísané: Pi Nov 09, 2007 2:25 pm
od užívateľa ArMoR
hm... neviem na ten stranke na 400vku píšu že má maximálku 150, kolko može mať 500vka? ale tak aj 5,5-6,5 l sa da zniesť ... ajkeby 7-8 žere ale ide pekne tak prečo nie...