Kymco XCiting 300i versus Peugeot Geopolis 250i
Moderátor: Moderators
Kymco XCiting 300i versus Peugeot Geopolis 250i
Moje porovnanie skúsenosti s terajším Kymcom XCiting 300i a predchádzajúcim Peugeotom Geopolis 250i.
Peugeot mal koncepčne modernejší motor s kultivovanejším chodom a menej hlučnou zvukovou kulisou. Výtku by som mal ku klepaniu(cvrlikaniu) ventilov pri rýchlosti okolo 60 a 80 km/h, ktoré bolo ešte výraznejšie pri jazde vo dvoch. Nezmizlo ani po nastavení ventilov na predpísané hodnoty a tak si myslím, že problém bol buď v bohatosti zmesi, ktorú dávala pri tomto režime riadiaca jednotka alebo „negatívnej“ dráhe vo variátore pri uvedenej rýchlosti, čo sa prejavovalo nedostatočnou pružnosťou motora v tomto pásme otáčok. Taktiež za studena mal motor, taký zvláštny rapotavý zvuk, ktorý po zohriati zmizol. Ináč spotreba priemerne okolo 3,2l/100km a kultivovaný chod so solídnym záťahom. Podvozok bol slabinou tohto skútra, keďže vpredu bola iba krátka pol vidla uchytená v jednodielnom okuláre, čo bolo dosť cítiť na nerovnostiach. Výkyv v priečnom smere bol cítiť. Zadné uchytenie bolo zas mäkké v zákrutách, čo spôsobovalo „plávanie“ zadnej časti. Predná brzda mala tendenciu húpať pri brzdení akoby bol krivý kotúč, no po prehliadke v servise sme usúdili, že boli zvolené príliš tvrdé brzdové platničky a veľký priemer brzdového kotúča a to spôsobovalo „kĺzanie“ po povrchu s následným efektom húpania. Mäkšie obloženie by to zrejme vyriešilo. Spracovanie a zlícovanie plastov bolo v poriadku. Výtku by som mal k povolenej konzole prednej masky a skrutkám uchytenia plastov, ktoré boli povolené. Úložného priestoru bolo tak stredne - ani málo ani veľa.
XCiting, XCiting. Tu je za tých 900 km čo ho mám pár postrehov. Podvozok jedným slovom krása. Po nastavení zadného tlmiča zvláda väčšie nerovnosti aj vo dvoch, stabilita v náklonoch výborná, brzdy super. Dvojkotúč vpredu a duálny systém brzdenia robia svoje. Dlhá vidla ako u motorky. Hlučnosť motora je výrazne vyššia oproti Peugeotu hlavne v rozbehu variátor dosť reve. Pri cca 90 km/h-cca 5000ot/m taký monotónny vibračný hluk zrejme spôsobený zákmitom remeňa variátora, no možno hádzavosťou niektorého komponentu – variátor/spojka. Uvidím či časom vymizne. Záťah slušný ale Peugeot mi pripadal, že ťahal s väčšou ľahkosťou. Tu je asi tých 20kg navyše cítiť. Spotreba doteraz priemer 3,36l/100km(posledná vyšla 3,06l/100km). Spracovanie/zlícovanie plastov na slušnej úrovni subjektívny dojem lepší ako u Peugeotu. Palubovka pekná, prehľadná, lepšie vybavená, taktiež krajšia a lepšia ako mal Peugeot, tam mi prišla moc hračkárska. Ovládače taktiež viac funkcií. Celkovo „vychytávky“ na XCitingu potešia-piest na sedadle, osvetlenie podsedadlového priestoru, pekný uzáver nádrže, lepšie rozmiestnené schránky, dva kotúče, duálny systém bŕzd atď.. Výhľad v spätných zrkadlách vcelku dobrý. Úložný priestor pod sedadlom o trochu väčší od Peugeotu. Servisné intervaly výmeny oleja po 3 tisíc km Peugeot mal 10 tisíc(čo sa mi zdalo nadhodnotené a menil by som aj tak po 5 tisíc).
Zhrnutie: Peugeot obratnejší, ľahší, s menším komfortom a horšou stabilitou a brzdami. XCiting ťažší, pohodlnejší s kvalitným podvozkom a brzdami, krajšieho vzhľadu(subjektívny dojem) a hlučnejším menej kultivovaným motorom.
Peugeot mal koncepčne modernejší motor s kultivovanejším chodom a menej hlučnou zvukovou kulisou. Výtku by som mal ku klepaniu(cvrlikaniu) ventilov pri rýchlosti okolo 60 a 80 km/h, ktoré bolo ešte výraznejšie pri jazde vo dvoch. Nezmizlo ani po nastavení ventilov na predpísané hodnoty a tak si myslím, že problém bol buď v bohatosti zmesi, ktorú dávala pri tomto režime riadiaca jednotka alebo „negatívnej“ dráhe vo variátore pri uvedenej rýchlosti, čo sa prejavovalo nedostatočnou pružnosťou motora v tomto pásme otáčok. Taktiež za studena mal motor, taký zvláštny rapotavý zvuk, ktorý po zohriati zmizol. Ináč spotreba priemerne okolo 3,2l/100km a kultivovaný chod so solídnym záťahom. Podvozok bol slabinou tohto skútra, keďže vpredu bola iba krátka pol vidla uchytená v jednodielnom okuláre, čo bolo dosť cítiť na nerovnostiach. Výkyv v priečnom smere bol cítiť. Zadné uchytenie bolo zas mäkké v zákrutách, čo spôsobovalo „plávanie“ zadnej časti. Predná brzda mala tendenciu húpať pri brzdení akoby bol krivý kotúč, no po prehliadke v servise sme usúdili, že boli zvolené príliš tvrdé brzdové platničky a veľký priemer brzdového kotúča a to spôsobovalo „kĺzanie“ po povrchu s následným efektom húpania. Mäkšie obloženie by to zrejme vyriešilo. Spracovanie a zlícovanie plastov bolo v poriadku. Výtku by som mal k povolenej konzole prednej masky a skrutkám uchytenia plastov, ktoré boli povolené. Úložného priestoru bolo tak stredne - ani málo ani veľa.
XCiting, XCiting. Tu je za tých 900 km čo ho mám pár postrehov. Podvozok jedným slovom krása. Po nastavení zadného tlmiča zvláda väčšie nerovnosti aj vo dvoch, stabilita v náklonoch výborná, brzdy super. Dvojkotúč vpredu a duálny systém brzdenia robia svoje. Dlhá vidla ako u motorky. Hlučnosť motora je výrazne vyššia oproti Peugeotu hlavne v rozbehu variátor dosť reve. Pri cca 90 km/h-cca 5000ot/m taký monotónny vibračný hluk zrejme spôsobený zákmitom remeňa variátora, no možno hádzavosťou niektorého komponentu – variátor/spojka. Uvidím či časom vymizne. Záťah slušný ale Peugeot mi pripadal, že ťahal s väčšou ľahkosťou. Tu je asi tých 20kg navyše cítiť. Spotreba doteraz priemer 3,36l/100km(posledná vyšla 3,06l/100km). Spracovanie/zlícovanie plastov na slušnej úrovni subjektívny dojem lepší ako u Peugeotu. Palubovka pekná, prehľadná, lepšie vybavená, taktiež krajšia a lepšia ako mal Peugeot, tam mi prišla moc hračkárska. Ovládače taktiež viac funkcií. Celkovo „vychytávky“ na XCitingu potešia-piest na sedadle, osvetlenie podsedadlového priestoru, pekný uzáver nádrže, lepšie rozmiestnené schránky, dva kotúče, duálny systém bŕzd atď.. Výhľad v spätných zrkadlách vcelku dobrý. Úložný priestor pod sedadlom o trochu väčší od Peugeotu. Servisné intervaly výmeny oleja po 3 tisíc km Peugeot mal 10 tisíc(čo sa mi zdalo nadhodnotené a menil by som aj tak po 5 tisíc).
Zhrnutie: Peugeot obratnejší, ľahší, s menším komfortom a horšou stabilitou a brzdami. XCiting ťažší, pohodlnejší s kvalitným podvozkom a brzdami, krajšieho vzhľadu(subjektívny dojem) a hlučnejším menej kultivovaným motorom.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
pekne porovnanie, vidno, ze sa celkom vyznas... ja som teraz kupil jazdenu Apriliu Atlantic, a nieco take, ze cvrlikanie ventilov (ci motora), to vobec neviem posudit, lebo neviem, ako to znie... A spotrebu mam 3.88 (zatial merana len raz), co spada do intervalu 3.5-3.9, ktory namerali v jednej recenzii... dost davam scootru zabrat, nezriedka jazda vo dvoch a v kopcovitej krajine, preto myslim, ze 3.88 na 100 je vyborna hodnota... ale ked tak pozeram, ake spotreby si sem napisal Ty... Nevadi, ja som aj tak nadmieru spokojny...
Este si mohol spomenut trebars maximalky, aspon tachometrove, ked uz nie podla GPS. A ak sa da porovnat, tak kvalita svetiel...
Este si mohol spomenut trebars maximalky, aspon tachometrove, ked uz nie podla GPS. A ak sa da porovnat, tak kvalita svetiel...
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ked pises o vybave a tak je dost blbe porovnavat mestsky skuter (pezot) a maxi skuter (kymco) ale beriem ze porovnavas predtym a teraz
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov