CPI Aragon GP - moje prve dojmy
Moderátor: Moderators
CPI Aragon GP - moje prve dojmy
Zacnem asi teda pekne od zaciatku. Nakolko som bol donuteny istymi okolnostami ku kupe dopravneho prostriedka, rozhodol som sa na kupu skutra (co v pripade mesta je idealne riesenie). Asi 3 mesiace som brazdil inernetovymi strankami a recenziami a po dlhom rozmyslani som sa rozhodol pre kupu uplne noveho kusku.Preco? Jednoducha odpoved, v novej je mensia pravdepodobnost poruchy, 2r. zaruka, free-servis, a 0km, co pri jazdenych nie je nikdy iste...ale nikdy!!! Viem, ze ako si ja zebehnem a nasledne vytunim svoj kusok je len a len na mne!
Ale podme k veci. Rozpocet sa pohyboval v okruhu 50 tisic, cize novy japonec alebo talian nehrozil. Ny vyber mi ostaval (ak neberem do uvahy rydzo cinske vraky) tak asi len modely Keeway Matrix, CPI Aragon GP, popripade Kymco. Po niekolkych prestudovanych recenziach a "odporucani" som si siel vyskusat tieto modely priamo do predajne. Matrix je sice vzhladom velmi zaujimavy, ALE, plasty posobia az velmi lacno, pri bloknutom motore sa skoro nehybe A hlavny dovod je jeho mala velkost resp. jeho neergonomicke tvary a hrozne delene sedadlo, ktore nedovoluju jednotlivcovi nad 180cm, pohodlne sa posadit (ja 188cm). To uz tu nehovorim o pripadnom spolujazdcovi!!! Tak som sa teda presunul do predajne CPI. Hned po prvej skusobnej jazde, je badat poriadny rozdiel!!! Vykon motora je jednoznacne vyssi (4 oproti 3konom)(bloknuty 60Km;odblok. 85Km), plasty sedia fantasticky a nevzbudzuju dojem lacnych cinanov, bezkonkurencna pristrojovka, nehrdzajuci vyfuk, disky, 8 litrova nadrz a HLAVNE je ovela vacssi a pohodlnejsi!V cenovej relacii preto jednoznacne odporucam Tajvansko-Rakusku company CPI!!!
Ale podme k veci. Rozpocet sa pohyboval v okruhu 50 tisic, cize novy japonec alebo talian nehrozil. Ny vyber mi ostaval (ak neberem do uvahy rydzo cinske vraky) tak asi len modely Keeway Matrix, CPI Aragon GP, popripade Kymco. Po niekolkych prestudovanych recenziach a "odporucani" som si siel vyskusat tieto modely priamo do predajne. Matrix je sice vzhladom velmi zaujimavy, ALE, plasty posobia az velmi lacno, pri bloknutom motore sa skoro nehybe A hlavny dovod je jeho mala velkost resp. jeho neergonomicke tvary a hrozne delene sedadlo, ktore nedovoluju jednotlivcovi nad 180cm, pohodlne sa posadit (ja 188cm). To uz tu nehovorim o pripadnom spolujazdcovi!!! Tak som sa teda presunul do predajne CPI. Hned po prvej skusobnej jazde, je badat poriadny rozdiel!!! Vykon motora je jednoznacne vyssi (4 oproti 3konom)(bloknuty 60Km;odblok. 85Km), plasty sedia fantasticky a nevzbudzuju dojem lacnych cinanov, bezkonkurencna pristrojovka, nehrdzajuci vyfuk, disky, 8 litrova nadrz a HLAVNE je ovela vacssi a pohodlnejsi!V cenovej relacii preto jednoznacne odporucam Tajvansko-Rakusku company CPI!!!
Naposledy upravil/-a laciavo v Št Jún 19, 2008 4:15 pm, upravené celkom 1 krát.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
najprv pises ze sa bojis toho aby sa ti to pri kupe jazdeneho nepokazilo a potom ze si si bol vyskusat skutra v predajni. secko by to bolo ok keby tych pokazenych novych cin nebolo vacej ako jazdenych znackovych. za 50 000 si si mohol kupit yamahu neos takze ten tvoj rozpocet bol asi mensi.
2 roky zaruka bude super vec ked polovicu zarucnej doby nebudes parkovat kvoli zime a dalsiu polovicu tej polovice nestravis cakanim na opravu
ale inac uznavam ze z tych srotov co si tu vymenoval si asi ozaj kupil najlepsi aj ked stale zrejme s nahovno gumami (dalsie 2 litre navrch).
jazdu so spolujazdcom nebudes snad praktikovat stale tak ti drzim palce nech ti to vydrzi. potom po sezone napis nejake vacsie skusenosti ako si s stym spokojny.
2 roky zaruka bude super vec ked polovicu zarucnej doby nebudes parkovat kvoli zime a dalsiu polovicu tej polovice nestravis cakanim na opravu
ale inac uznavam ze z tych srotov co si tu vymenoval si asi ozaj kupil najlepsi aj ked stale zrejme s nahovno gumami (dalsie 2 litre navrch).
jazdu so spolujazdcom nebudes snad praktikovat stale tak ti drzim palce nech ti to vydrzi. potom po sezone napis nejake vacsie skusenosti ako si s stym spokojny.
Po prve: Neos je maly krpec vhodny tak akurat pre moju priatelku; po druhe: cena Neosa je cca 47000Kc kym CPI 49000Sk, takze neviem ked beries cenniky a po tretie: hned ako sa pokasle budes to vediet ako prvy
Inac, ver mi, ze si viac vychutnam jazdu s priatelkou na priestrannom CPI-cku ako na krpatom sikmacovi...no ale ked si sam ako ty, tak ti to moze byt jedno
Inac, ver mi, ze si viac vychutnam jazdu s priatelkou na priestrannom CPI-cku ako na krpatom sikmacovi...no ale ked si sam ako ty, tak ti to moze byt jedno
- DamiBiker
- st. skútrista
- Príspevky: 490
- Dátum registrácie: Po Aug 13, 2007 10:50 am
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Rimavská Sobota
- Kontaktovať užívateľa:
na krpatom sikmacovi ... to myslis ako ? lebo pokial viem tak cpi je tiez sikmac a o dost vacsi ako neos ... zas si myslim ze aragon je fakt vydareny kusok ...ale moze sa ti pokaslat hocico ci yamaha piaggio alebo keeway .... ja som mal cca 10000 na keeway a nic mu nebolo (az na jednu spadnutu hadicku) ale zas som videl f12 malaguti z roku 1993 ktore ma jeden vyfuk a ide cca 90 real ... takze je to o tom co sa ako vydari
takze vela stastia do buducnosti
p.s. a jedna rada este do therucka bud mily
a ked si chcel novy a cca za 50 000 tak pochopim
ale ja by som kupil neco pouzite do 40 a porobil by som si to pomalicky
takze vela stastia do buducnosti
p.s. a jedna rada este do therucka bud mily
a ked si chcel novy a cca za 50 000 tak pochopim
ale ja by som kupil neco pouzite do 40 a porobil by som si to pomalicky
podpis som si este nenastavil
- FoXiK
- motorkár
- Príspevky: 1890
- Dátum registrácie: Pi Apr 27, 2007 3:31 pm
- Skúter: Yamaha Slider
- Bydlisko: Piestany
- Kontaktovať užívateľa:
To si nesedel na sliderovi...
Ale nechapem ludi ked jak on to sem napise a niekto mu tu zacne hned do toho nadavat ze jak to je smejd a gumy a neviem co kua on sa vozi po meste a neklopi to jak ja ( ) v zakrutach ze si mysli ze je na zavodoch.. niekto sa chce odviest z bodu A do bodu B a nech ten scoot vyzera.. mne sa tiez to CPI cko lubi a URCITE je lepsie ako ten china made in garage co tam ma na fotke vedla... tak sa tu nehrajte ze ked mate znackoveho scootra ze ostatny sa z toho poseru.... a co ked?
Ale nechapem ludi ked jak on to sem napise a niekto mu tu zacne hned do toho nadavat ze jak to je smejd a gumy a neviem co kua on sa vozi po meste a neklopi to jak ja ( ) v zakrutach ze si mysli ze je na zavodoch.. niekto sa chce odviest z bodu A do bodu B a nech ten scoot vyzera.. mne sa tiez to CPI cko lubi a URCITE je lepsie ako ten china made in garage co tam ma na fotke vedla... tak sa tu nehrajte ze ked mate znackoveho scootra ze ostatny sa z toho poseru.... a co ked?
ZVL Babetta 210 ---> ATV semi-auto 110ccm ---> Jawa 175 ---> Yamaha Slider 70cc 10PS full tuning ---> Aprilia Shiver 750
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
k tym gumam na Aragone GP... su to Maxxis, cital som test, kde ich (tento konkretny model, ale samozrejme vacsie) aj s dalsimi testovali na nejakych velkych motorkach, a v konkurencii znackovych gum (Pirelli, tusim Dunlop a dalsie) vysli tieto konkretne Maxxisky vitazne... takze o ich kvalite by som zasa az tak velmi nepochyboval...
Skusim ten test pohladat, mozno sa mi zadari...
Skusim ten test pohladat, mozno sa mi zadari...
-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
neviem ako to chces porovnavat, väcsie s mensimi, to sa neda, napriklad Michelin o rozmeroch 2xx dopadli o vela lepsie ako tie iste o rozmere 185, proste vňcsie a mensie je podstatny rozdielTHeBaNDiT napísal:k tym gumam na Aragone GP... su to Maxxis, cital som test, kde ich (tento konkretny model, ale samozrejme vacsie) aj s dalsimi testovali na nejakych velkych motorkach, a v konkurencii znackovych gum (Pirelli, tusim Dunlop a dalsie) vysli tieto konkretne Maxxisky vitazne... takze o ich kvalite by som zasa az tak velmi nepochyboval...
Skusim ten test pohladat, mozno sa mi zadari...
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
no neviem, nemam s tym skusenosti, a mimochodom Ty hovoris o pneumatikach na auta? Aj tak si myslim, ze ak spominana Maxxiska vyhrala test v jednom rozmere na motorkach, tak nebude na scootri tvorit odpad s kvalitami spominanych KENDA gum...
Ale zial ten test sa mi nedari najst... sameho ma to prekvapuje. Asi zmizol.
A este aby som napisal aj nieco k samotnemu Aragonu (GP), malicko nedomysleny ma zadny lapac necistot, totiz nad SPZtkou je okienko, cez ktore pri jazde po mokrom frka voda, takze bud je spinavy kufor (ak na scootri je), alebo chrbat jazdca... trosku to nedomysleli na ukor estetickej stranky (ale zasa nic hrozne).
Ale zial ten test sa mi nedari najst... sameho ma to prekvapuje. Asi zmizol.
A este aby som napisal aj nieco k samotnemu Aragonu (GP), malicko nedomysleny ma zadny lapac necistot, totiz nad SPZtkou je okienko, cez ktore pri jazde po mokrom frka voda, takze bud je spinavy kufor (ak na scootri je), alebo chrbat jazdca... trosku to nedomysleli na ukor estetickej stranky (ale zasa nic hrozne).
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
dobre, ale ja hovorim o gumach na motorku a o gumach na scooter... rovnaka znacka, rovnaka vzorka (model), a nie je vylucene, ze aj rovnaka zmes, akurat iny rozmer... ale ved to nie je podstatne... podstatne je to, ze brat ma Aragona GP a je s nim spokojny tak, ako aj s jeho gumami, ktore by som kvalitou kludne prirovnal k mojim (byvalym) SAVA MC29 Sporty 3+
Rozhodne ich netreba menit, takze ziadnych 2000Sk navyse, ako spominal theruck. Skor jeho Mrzakovi by prospeli lepsie gumy, nez tie, ktore ma na fotkach... (sorry, nedalo mi, musel som si rypnut, ked uz rypeme do gum)
EDIT: upresneny model pneumatik Sava
Rozhodne ich netreba menit, takze ziadnych 2000Sk navyse, ako spominal theruck. Skor jeho Mrzakovi by prospeli lepsie gumy, nez tie, ktore ma na fotkach... (sorry, nedalo mi, musel som si rypnut, ked uz rypeme do gum)
EDIT: upresneny model pneumatik Sava
Naposledy upravil/-a THeBaNDiT v Pi Jún 20, 2008 11:42 pm, upravené celkom 1 krát.
- DaDi-6
- st. trojkolkár
- Príspevky: 54
- Dátum registrácie: Po Jún 02, 2008 4:13 pm
- Skúter: neuvedený
- Kontaktovať užívateľa:
Mam jednu otazocku ... Ohladom tochto scoota ... co to ma za vyfuk ten scoot ?
Naposledy upravil/-a DaDi-6 v Ut Júl 01, 2008 6:43 pm, upravené celkom 1 krát.
podpis som si este nenastavil
- geetee =)
- Riaditeľ Zemegule
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
no Jm star nema s CPI nic spolocne (ale absolutne nic) zato keeway je vlastne brat alebo sestra CPI jak to chces nazvat
a CPI neni tajvansko-rakuska firma ale cina, lebo podla tvojho zemepisu je keeway tajvansko-madarska firma, lenze aj to je cina
a CPI neni tajvansko-rakuska firma ale cina, lebo podla tvojho zemepisu je keeway tajvansko-madarska firma, lenze aj to je cina
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
nasiel som ten test pneumatik (testovane na velkej motorke), co som spominal vyssie, kto chce, nech si precita...
Testovane boli:
Dunlop Sportmax D208
Pirelli Diablo Corsa
Maxxis SuperMax M6029 (vyrobca a vzorka totozna s pneumatikami obuvanymi na Aragon GP, netvrdim, ze aj zmes, ale myslim, ze sunka to nembude)
Continental Conti Road Attack
Tento test prebiehal 2 roky, pretoze ich snahou bolo zjazdit gumy naozaj "do mrte", aby mali realne vysledky. Ako referencny motocykel vybrali Hondu CBR 1100XX Superblackbird, co je motocykel sportovo-cestovny.
Link na test (je to PDF): http://www.hamletovygumy.info/testy/tes ... ttacku.pdf
Testovane boli:
Dunlop Sportmax D208
Pirelli Diablo Corsa
Maxxis SuperMax M6029 (vyrobca a vzorka totozna s pneumatikami obuvanymi na Aragon GP, netvrdim, ze aj zmes, ale myslim, ze sunka to nembude)
Continental Conti Road Attack
Tento test prebiehal 2 roky, pretoze ich snahou bolo zjazdit gumy naozaj "do mrte", aby mali realne vysledky. Ako referencny motocykel vybrali Hondu CBR 1100XX Superblackbird, co je motocykel sportovo-cestovny.
Link na test (je to PDF): http://www.hamletovygumy.info/testy/tes ... ttacku.pdf
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
2 flash99: tu mas web dovozcu na Slovensko: http://moped-slovakia.sk/page.asp?prg=s ... status=cpi a europska stranka: http://www.cpi-motor-europe.com/
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: CPI Aragon GP - moje prve dojmy
ma niekto skusenost s tymto skutrom ze by to tu doplnil z odstupom casu?
- rspeed
- motorkár
- Príspevky: 1643
- Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
- Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
- Bydlisko: Čaňa
Re: CPI Aragon GP - moje prve dojmy
... nech Bandit poprosi brata o par spomienok ...
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: CPI Aragon GP - moje prve dojmy
tak ja pridam par postrehov...
pomerne caste zavady: pretrhnutie lanka co ovlada olejove cerpadlo tym padom malo oleja a pridrety motor
zahadne problemy karburatorov...proste si jedneho dna povie ze nedokaze vytiahnut benzin z plavakovky...niektorym pomoze precistenie a nanovo nastavit uz sa mi 2x stalo ze pomohla len vymena za nejaky normalny (dell orto)...tym sa aj vyrazne zlepsilo startovanie za studena...to zle startovanie tiez dost casty problem
plasty svetla a pristrojovky pri parkovani vonku pomerne rychlo zozltnu, pripadne sa objavia aj mikropraskliny...
trhanie potahov na sedackach ale to je klasika u vecsiny protismykovych potahov aj u znackovych skutrov
a na jamach sa obcas uklepu plasty okolo pristrojovky a potom to dost hrka...a posledna vec...samovolne vypadavajuce tacho lanko z pristrojovky...pomoze asi len lepidlo na sroby
o pohodlnosti a vhodnosti pre vyssie postavy sa da polemizovat...kazdemu vyhovuje nieco ine...na aragony a keewaye a pod sa ja napr neposkladam ale napr na pia zip2 nemam problem...pruzenie je jednoznacne moc tvrde...keby bolo maksie, plasty by mali o dost vyssiu zivotnost...
pri drobnych nehodach si je treba dat pozor na to aby nebol krivy krk riadenia na vidlici tesne nad spodnym loziskom...tam je to dost poddimenzovane, rovnako ako je dobre dodrzat nosnost zadneho nosica
tak na zaver by som povedal ze aragon ponuka par velmi peknych optickych detailov co mu pridavaju na hodnote, z cinakov ma celkom pekne spracovanie, motoricky postacuje na bezne vozenie do prace alebo do skoly...pri spravnom servise celkom spolahlivy strojcek (treba dodrziavat predpisane servisky a poctivo ich vykonavat)...na nejake tuningy su tu ine kategorie skutrov, ale ked je chut a kapital da sa vsetko...
ku gumam...seriove maxxissi su dost hrozne a uberaju na ovladatelnosti skutra...prezutie skutra na napr. savy mc16 alebo mc20 by mu rozhodne prospelo a v ovaladatelnosti by mohol konkurovat napr. peugeotu speedfight
pomerne caste zavady: pretrhnutie lanka co ovlada olejove cerpadlo tym padom malo oleja a pridrety motor
zahadne problemy karburatorov...proste si jedneho dna povie ze nedokaze vytiahnut benzin z plavakovky...niektorym pomoze precistenie a nanovo nastavit uz sa mi 2x stalo ze pomohla len vymena za nejaky normalny (dell orto)...tym sa aj vyrazne zlepsilo startovanie za studena...to zle startovanie tiez dost casty problem
plasty svetla a pristrojovky pri parkovani vonku pomerne rychlo zozltnu, pripadne sa objavia aj mikropraskliny...
trhanie potahov na sedackach ale to je klasika u vecsiny protismykovych potahov aj u znackovych skutrov
a na jamach sa obcas uklepu plasty okolo pristrojovky a potom to dost hrka...a posledna vec...samovolne vypadavajuce tacho lanko z pristrojovky...pomoze asi len lepidlo na sroby
o pohodlnosti a vhodnosti pre vyssie postavy sa da polemizovat...kazdemu vyhovuje nieco ine...na aragony a keewaye a pod sa ja napr neposkladam ale napr na pia zip2 nemam problem...pruzenie je jednoznacne moc tvrde...keby bolo maksie, plasty by mali o dost vyssiu zivotnost...
pri drobnych nehodach si je treba dat pozor na to aby nebol krivy krk riadenia na vidlici tesne nad spodnym loziskom...tam je to dost poddimenzovane, rovnako ako je dobre dodrzat nosnost zadneho nosica
tak na zaver by som povedal ze aragon ponuka par velmi peknych optickych detailov co mu pridavaju na hodnote, z cinakov ma celkom pekne spracovanie, motoricky postacuje na bezne vozenie do prace alebo do skoly...pri spravnom servise celkom spolahlivy strojcek (treba dodrziavat predpisane servisky a poctivo ich vykonavat)...na nejake tuningy su tu ine kategorie skutrov, ale ked je chut a kapital da sa vsetko...
ku gumam...seriove maxxissi su dost hrozne a uberaju na ovladatelnosti skutra...prezutie skutra na napr. savy mc16 alebo mc20 by mu rozhodne prospelo a v ovaladatelnosti by mohol konkurovat napr. peugeotu speedfight
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov