sak to ako zmerať podtlak v karbiku, lebo bereme do uvahy, že benzinový foger je vsadený do karburátora. Chcel som to na to, že všetky Nitrous jet calculator potrebuju na vypočítanie velkosti benzinovej trysky udaj o velkosti plynovej trysky, tlaku plynu na trysku, a tlaku paliva. Plynová tryska bude stara volnobežná takže 0.27, tlak plynu na trysku 40 PSI=cca. 2.7 BAR. V zhrnutí, pri tlaku paliva 0.1 PSI= 0.7kPa bude vyžadovaná benzínová tryska velkosti 0.33 s rezervou 0.40 a nárast výkonu cca. 4-5 HPalcatelko napísal:ako to myslis? tlak ked trysku napojis priamo na hadicku z nadrze? to by mal byt hydrostaticky tlak...vyska hladiny*hustota*grav.zrychlenie....pokial sa pametam...ak z karburatora tak jedie meranim podtlaku asi...skus upravit nemocnicnu ihlu...uz aj to som videl ako trysku
NITRO
Moderátor: Moderators
NITRO
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
podtlak ti zmeraju v servise pre velke moto...alebo sa to urcite da nejak vypocitat ale mas tam vela premennych (otacky,otvorenie skrtiacej klapky/supatka,objem motora,priemer karburatora,odpor filtra atd...)alebo si vyrob hadicku z vodou a z nej jednoduchy tlakomer
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
Takže k veci, čo sa vlastne chystám vytvoriť. Bude sa jednať o klasický wet nitro systém. To znamená, že na rozdiel od mini dry (suchého) systému pre minibike bude v mojom prípade pre zvýšenie výkonu, dodatočne dávkované aj palivo. Na rozdiel od čistokrvného NOS však nebude "zatial" v testovacej prevádzke, vhánané N2O pod tlakom 800PSI ale iba 40-80PSI. Takže do sania sa nebude dostávať plyn v kvapalnej podobe a prudko ochladzovať okolitý vzduch ale vstrekovaný bude už v plynnej. Je to preto, že by to vyžadovalo 1. naplnenie flače N2O pod vysok. tlakom, 2. úpravu solenoidu pre N2O.
Systém kt. sa chystám vyskušať by mal fungovať nasledovne. Do vzduch. filtra by mal byť pod tlakom vstrekovaný N2O cez trysku vekosť 0.27. Je to volnobežná tryska zo stareho karbiku. Plyn by mal prechádzať karbikom a tam sa štandartne obohatiť benzínom.
Na karbiku v mieste pridávania oleja je vložená díza hlavnej trysky tiež zo stareho karbiku, cez kt. by malo dochadzať k dalšiemu obohateniu zmesy.
Avsak na rozdiel od plynovej trysky, ktorej je jedno či bude namontovaná v solenoide alebo až vo filtry, musí byť palivová na výstupe zo solenoidu. Chlapik čo sa venuje stavbe NOS systémov to argumentuje tým, že v prípade lahkého zavzdušnenia NOS palivového systému a trysky až na konci, by trvalo nejaký čas od aktivácie, než by benzín vytlačil vzduch cez malu trysku von, čo by spôsobilo v prvých štádiach po aktivácii iba dávkovanie plynu a tým prudké ochudobnenie zmesy s rizikom poškodenia motora. Ten istý chlapík pri svojej práci aj zistil, že je jedno či je v systéme používaný tzv. fogger, kde je palivo miešané s plynom a následne vstrekované alebo je vstrekovanie plynu a benzínu oddelené. Dôležité je aby vstup plynu bol vždy na začiatku dráhy prudenia (plyn zberá palivo).
Home made nitrous: http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/moto ... system.htm
Nitrous Jet Calculator: http://www.dynotunenitrous.com/store/sc ... etcalc.asp
Convert všetkých jednotiek: http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/convert.exe
Regada solenoidy a príslušenstvo: www.regada.sk
z redukčáku bol odmontovaný ten ihlový ventil pre jemnu reguláciu a nahradený klasik nátrubkom G1/8
Systém kt. sa chystám vyskušať by mal fungovať nasledovne. Do vzduch. filtra by mal byť pod tlakom vstrekovaný N2O cez trysku vekosť 0.27. Je to volnobežná tryska zo stareho karbiku. Plyn by mal prechádzať karbikom a tam sa štandartne obohatiť benzínom.
Na karbiku v mieste pridávania oleja je vložená díza hlavnej trysky tiež zo stareho karbiku, cez kt. by malo dochadzať k dalšiemu obohateniu zmesy.
Avsak na rozdiel od plynovej trysky, ktorej je jedno či bude namontovaná v solenoide alebo až vo filtry, musí byť palivová na výstupe zo solenoidu. Chlapik čo sa venuje stavbe NOS systémov to argumentuje tým, že v prípade lahkého zavzdušnenia NOS palivového systému a trysky až na konci, by trvalo nejaký čas od aktivácie, než by benzín vytlačil vzduch cez malu trysku von, čo by spôsobilo v prvých štádiach po aktivácii iba dávkovanie plynu a tým prudké ochudobnenie zmesy s rizikom poškodenia motora. Ten istý chlapík pri svojej práci aj zistil, že je jedno či je v systéme používaný tzv. fogger, kde je palivo miešané s plynom a následne vstrekované alebo je vstrekovanie plynu a benzínu oddelené. Dôležité je aby vstup plynu bol vždy na začiatku dráhy prudenia (plyn zberá palivo).
Home made nitrous: http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/moto ... system.htm
Nitrous Jet Calculator: http://www.dynotunenitrous.com/store/sc ... etcalc.asp
Convert všetkých jednotiek: http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/convert.exe
Regada solenoidy a príslušenstvo: www.regada.sk
z redukčáku bol odmontovaný ten ihlový ventil pre jemnu reguláciu a nahradený klasik nátrubkom G1/8
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
nice...vidim ze to beries vazne...mam taku otazku...ako dosiahnes idealny pomer rajskeho a benzinu? lebo sa mi to zda dost od oka...ale vela stastia...inac len ako taky napad....nebol by lepsi fogger urobeny na zaklade airbrushovej pistole?plyn by si sam bral palivo a mnozstvo paliva by sa dalo regulovat postavenim ihly v tryske
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
velkosť trysky rajsky a velkosť trysky pre palivo vypočítaš cez jet calculator.alcatelko napísal:nice...vidim ze to beries vazne...mam taku otazku...ako dosiahnes idealny pomer rajskeho a benzinu? lebo sa mi to zda dost od oka...ale vela stastia...inac len ako taky napad....nebol by lepsi fogger urobeny na zaklade airbrushovej pistole?plyn by si sam bral palivo a mnozstvo paliva by sa dalo regulovat postavenim ihly v tryske
Pozeral som tu pistol....no neviem si predstaviť ako to prerobiť
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
takto nejak to myslim snad sa z toho vysomaris
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
a tato co mas na obrrazku moc vhodna nie je lebo to vyzer byt double action a tie su zlozite...single su lepsie lebo su jednoduche...alebo staci aj obyc. revelka za 600sk zhodou okolnosti mam doma jednu staru airbrushovku s prasknutou tryskou...uz dlhsie po nej poskulujem ako ju prerobyt na foggerscrat napísal:velkosť trysky rajsky a velkosť trysky pre palivo vypočítaš cez jet calculator.alcatelko napísal:nice...vidim ze to beries vazne...mam taku otazku...ako dosiahnes idealny pomer rajskeho a benzinu? lebo sa mi to zda dost od oka...ale vela stastia...inac len ako taky napad....nebol by lepsi fogger urobeny na zaklade airbrushovej pistole?plyn by si sam bral palivo a mnozstvo paliva by sa dalo regulovat postavenim ihly v tryske
Pozeral som tu pistol....no neviem si predstaviť ako to prerobiť
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
http://www.m-t-e.de/produkte/nos/
taketo su origo foggery...mozno by nebolo zle jeden kupit malo by to fungovat jak airbrushovka na modely (tie co nemaju ihlu len prud vzduchu strhava farbu)
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
Alcatelko, teraz ma napadlo, že treba dávať bacha na to, že fogger na to aby vytvoril hmlovinu potrebuje určitý tlak na koncovú dízu. Lenže vacsina skutrov má palivový system typu volného spádu benzínu a akýkolvek tlak v rozprašovači (fogger) by tlačil palivo spatky. Takže fogger je možné použiť iba u nitro systemov s palivovým čerpadlom.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
no prave pri "airbrushovom" foggery by to fungovalo tak ze tlak plynu by strhaval palivo z trysky...myslim ze aj ten druhy by tak mohol fungovatscrat napísal:Alcatelko, teraz ma napadlo, že treba dávať bacha na to, že fogger na to aby vytvoril hmlovinu potrebuje určitý tlak na koncovú dízu. Lenže vacsina skutrov má palivový system typu volného spádu benzínu a akýkolvek tlak v rozprašovači (fogger) by tlačil palivo spatky. Takže fogger je možné použiť iba u nitro systemov s palivovým čerpadlom.
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
nie však už nepoužívaju nitro (N2O) ale blázni šlapú na ozone (O3), taktiež palivo nie je benzin. No budem sa snažiť, najprv však musim nastaviť ten tvoj karbec (otryskovať) a čakám ešte jeden solenoid s armaturou. Ale však hned ako pôjdem na prvý test, vám dám vedieť, to keby som sa už viac neozval...lil_B napísal:chlape tak držím palce.... hlave nech ti to nebuchne pod zadkom... není to až taká sranda, sam určite vieš že aj profesionalne stroje (dragstre) búchaju same od seba
ved hej ale čo s tým má vačka a ventilove pružiny?dr.snake napísal:vacku mas seriovu aj ventilove spruziny nee?
Ved tie su potrebné pri zvyšovaní otáčok ale nitro má inú podstatu a tou je zvýšenie krutiaceho momentu pri zachovaní otáčok
Naposledy upravil/-a scrat v Pi Jan 12, 2007 9:19 pm, upravené celkom 1 krát.
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
no po dnesku sa mozno pripojim k nitro maniakom...ale chcem len soft system nech mi to neroztrha pucha ...akosi som sa dostal k 50ml tlakovke na CO2... ficat chcem na slahackove bombicky aj ked je to nic moc ale aspon to neroztrhne motor...system bude taky ze bombicka sa vypusti do tej vecsej tlakovky cim poklesne tlak a bude to jednoduchsie regulovat...takze asi jedna jazda jedna bombicka...tlak by mal byt cca 20atm... bombicka by mala mat okolo 80atm. dalej sa uvidi...(a nakoniec rada: nerozoberajte prazdny praskovy hasicak doma este teraz mame v byte prachovu clonu )
p.s. scrat a spol neviete aky ma byt pomer plyn benzin? neviem to nikde najst...mal som o nitre dobry obkec ale uz som to davno zmazal...dik
p.s. scrat a spol neviete aky ma byt pomer plyn benzin? neviem to nikde najst...mal som o nitre dobry obkec ale uz som to davno zmazal...dik
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
na bombičky idem v ramci testov frčať aj ja. Do flaše určenej pre 390g CO2 som ich natlacil max. 12 a vystupný tlak regulujem cez redukčný ventil.alcatelko napísal:no po dnesku sa mozno pripojim k nitro maniakom...ale chcem len soft system nech mi to neroztrha pucha ...akosi som sa dostal k 50ml tlakovke na CO2... ficat chcem na slahackove bombicky aj ked je to nic moc ale aspon to neroztrhne motor...system bude taky ze bombicka sa vypusti do tej vecsej tlakovky cim poklesne tlak a bude to jednoduchsie regulovat...takze asi jedna jazda jedna bombicka...tlak by mal byt cca 20atm... bombicka by mala mat okolo 80atm. dalej sa uvidi...(a nakoniec rada: nerozoberajte prazdny praskovy hasicak doma este teraz mame v byte prachovu clonu )
p.s. scrat a spol neviete aky ma byt pomer plyn benzin? neviem to nikde najst...mal som o nitre dobry obkec ale uz som to davno zmazal...dik
Alcatelko, len pre boha nenapumpuj do motora tých 20atm je to strašne vela, treba to zregulovať a začať s max. 2. Taktiež praškový hasičák nie je moc vhodný ale tých pár bombičiek určite vydrží. Pomer benzínu a plynu sa určuje cez Jet Calculator. Zadáš velkosť plynovej trysky, tlak akým budeš trysku plniť, tlak benzínu 0.1PSI pri volnospadovom napajaní a kalkulačka ti vyráta približnu velkosť trysky pre benzin
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
jasne ze tam nepusim naraz 20atm...vsak postupne sa to vypusti cez ventil...a z hasicaku je len CO2 patrona...ta ma 50ml a max. pripustny tlak 300atm... ja som chcel len vediet stechiometricky pomer (idealny pomer kolko jednotiek plynu na jednotku paliva) na to ziadny kalkualator netreba...asi budem musiet oprasit zosit zo spalovacich motorov a vyratat si to sam (a z toho hasicaku idem robit tlakovu flasu ku kompresoru...som ho rozoberal a bol tam tato fajn patrona )
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov