Strana 1 z 4

Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: So Mar 24, 2012 8:53 pm
od užívateľa Kejwaak
Scooter: KEEWAY FOCUS

Na uvod sa chcem podakovat Banditovi za vytvorenie mojej temy. Zacinam svoj skuter tuningovat od uplnych zakladov. Je to zatial seriovy Keeway Focus. Mnoho ludi pise (a ja to nespochybnujem), ze cinske skutre su hodne odpadkoveho kosa, ale nie vsetci si mozu dovolit kupit znackovy stroj, tak nam tych cinancov odpustite... Proste ich mame radi :)
Cital som uz kopec prispevkov skusenych tuningacov, ale popravde nie vzdy som sa dostal k 100% odpovedi na to, co potrebujem. Je tu vela prispevkov, ktorym rozumeju skusenejsi, ale my, co sme skuter rozobraty este poriadne nevideli, nam to obcas nic nepovie. Potrebujeme skor fotky so zakruzkovanym predmetom a vysvetlenim, co to je, ako sa to vyberie, ako sa to zmontuje a nasadi spät. Takze sa pokusim dokumentovat tu veci tak, aby tomu hlavne laici ako som zatial aj ja, rozumeli. Verim, ze skuseni tuningaci mi trosku pomozu a budu mat dost trpezlivosti (obcas vysvetlit nieco aj 2x, ale tomu sa pokusim vyhnut).

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Ne Mar 25, 2012 10:38 am
od užívateľa deltoro5784
Ja som tiež chcel len light tuning a takto to skončilo :D
Na začiatok by som vymenil ten variátor a dal tam základný laďák, lebo pokiaľ nebudeš meniť valec kľuku a karburátor tak ten
výfuk čo si napísal nevyužiješ a pôjde to horšie ako so základným. Ja by som tam odporučil stage 6 pro replicu alebo niečo tomu podobné. Tým že vymeníš variator a výfuk zároveň odstrániš všetky reštrikcie takže tie riešiť nemusíš.

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Ne Mar 25, 2012 6:46 pm
od užívateľa Kejwaak
Jo, teraz som pozeral, co somobjednal a je to PRO Replica: http://www.heavy-tuned.de/auspuffanlage ... t/a-68824/ Deltoro, chcem sa ta spytat estena Karburator. Aky je tam teraz v serii (nemal som to rozobrate este, mam ho 3dni a este ani neprihlaseny)? Ako je to so 17,5 Karburatorom Dellorto? Mohol by som ho tam supnut aj na seriovy valec? Cital som, ze 19-tka je dost vadova, co si tu aj ty mal problem a 21 ma zas spotrebu :-/ Je 17,5 vhodne riesenie, ked chcem ist v buducnosti do 70ccm valca (najradsej Alu/Nikasil) a novej kluky k tomu samozrejme? Alebo bude potom treba rozhodne tu 21-tku Karbec?
Dneska som ho skusal startovat, ale skapinal a nedaval ani moc vykon. Na volnobehu dochol. Je mozne, ze treba vycistit karbec a vymenit olej, lebo ujo, co som ho od neho kupil, s nim 3800 Km nic nerobil... Ked som si ho viezol vo stvrtok domov, isiel v poho, trosku preskakoval akoby, ale dneska to bolo chabe. Mozno aj baterka by chcela vymenu. Moze aj slaba baterka ovplyvnit nejak to, ze skapina a dava slaby vykon? Ze by islo malo elektirny do zapalovania? Alebo je to uplna blbost? Poucte ma pls, bo ja som uplny zacatek v tomto ;) Dik za kazdu radu!

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 8:51 am
od užívateľa Kejwaak
Nasiel som na scootlande.cz pouzity karter z malaguti F12. Focusa som kupil viacmenej koli designu, ale casom by som tam rad vymenil karter, lebo viem, ze toto cinske cudo sa zacne casom kazit. Myslite, ze F12 mi pasne na Focusa? (pripadne s mensimi upravami)

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 12:18 pm
od užívateľa lotko11
Chalani, na 2T scootoch sa meni olej len prevodovy a ten, co sa miesa s benzinom? Nadvzna otazka: Ako casto treba menit prevodovy olej?

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 3:45 pm
od užívateľa deltoro5784
Kejwak: Origo je na focusovi karburátor 12. Na ten valec čo tam je a nejaký laďák by stačil aj 17,5, ale ak chceš časom komplet meniť aj nicasil vaec tak jednoznačne 21. Keď tam dáš teraz 21 tak nič nepokazíš, spotreba stúpne len mierne, pretože si to vieš prispôsobiť menšou tryskou na sériový valec.
To že ti to ide teraz zle znamená že máš asi roštelovaný karburátor (treba naladiť). Taktiež môže byť zanesený vzduchový filter. Určite by som prečistil (vymenil) palivový filter. Dúfam že tam nemáš ešte benzín z pred roka :D. Ak hej tak vymeniť.
Pozri aj na sviečku či nieje zanesená.
Olej sa na 2T nemení (on sa spaluje s benzínom). Mení sa prevodový olej (pri zadnom kolese, návod som tu písal), a to každé asi 2 roky alebo 5 až 10 tisíc km.

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 3:49 pm
od užívateľa PeterZ
Či meniť alebo nie olej v prevodoch záleží od toho či tam je permanentný olej alebo nie. Ak si si nie istý z jeho stavom vymeň ale daj presné množstvo a kvalitu čo tam má ísť.
Olej čo sa mieša do benzínu ten sa nevymieňa ten sa spotrebúva priebežne s chodom motora. :D

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 4:16 pm
od užívateľa deltoro5784
Medzi nami keby tam dal aj olivový olej tak by to stačilo. Hlavne aby tie prevody boli mazané. Ide tam 100 ml oleja čiže 1 deci.
Samozrejme s tým olivovým olejom to myslím obrazne, stačí tam kúpiť olej na prevody napríklad repsol

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 10:19 pm
od užívateľa Kejwaak
Skusim zohnat olivovy Repsol :D :D :D Navod na vymenu oleja som pozeral uz davnejsie, super, ze si to sem dal aj s fotkami! Dik chalani za rady ;)

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Po Mar 26, 2012 11:36 pm
od užívateľa geetee =)
deltoro5784 napísal:Kejwak: Origo je na focusovi karburátor 12. Na ten valec čo tam je a nejaký laďák by stačil aj 17,5, ale ak chceš časom komplet meniť aj nicasil vaec tak jednoznačne 21. Keď tam dáš teraz 21 tak nič nepokazíš, spotreba stúpne len mierne, pretože si to vieš prispôsobiť menšou tryskou na sériový valec.
To že ti to ide teraz zle znamená že máš asi roštelovaný karburátor (treba naladiť). Taktiež môže byť zanesený vzduchový filter. Určite by som prečistil (vymenil) palivový filter. Dúfam že tam nemáš ešte benzín z pred roka :D. Ak hej tak vymeniť.
Pozri aj na sviečku či nieje zanesená.
Olej sa na 2T nemení (on sa spaluje s benzínom). Mení sa prevodový olej (pri zadnom kolese, návod som tu písal), a to každé asi 2 roky alebo 5 až 10 tisíc km.
seriovo ma 15,5mm

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Ut Mar 27, 2012 7:27 am
od užívateľa deltoro5784
Neviem ako je to teraz ale ja som mal 12 a aj viac focusov a huricánov ,,z mojích čias" malo 12

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Št Mar 29, 2012 2:59 pm
od užívateľa Kejwaak
Ja mam r.v. 2007. Cize tam je 12 alebo 15? A este sa chcem spytat... Mal by mi prist v blizkej dobe novy vyfuk Stage 6 Pro Replica, Variator Stage 6 a novy filter do Airboxu. Ked tam nahodim tento setup, asi bude potrebne vymenit aj trisku v karbe... Ci uz tam bude 12 alebo 15mm, aky je tam zavit? (keby ste mi vedeli povedat na oba) a aku trisku doporucujete? 0,6 bude ok? Asi pojdem kupit do Scooter Racing Shopu v BA, tak sa skusim aj tam spytat. Vzdy je tam jeden pan, co mu dam jednu otazku a on mi odpovie na dalsich 5 :) ...vymakany tipek. Tak snad mi aj tam poradia, ale rad by som pocul viac nazorov. A este ma napada... Deltoro, videl som obrazky tvojej upravy serie Variatora, je tam taka mala podlozka, ktora je na jednom obrazku na jednej pozicii a na druhom na inej (koli restrikcii). Pises tam, ze ta podlozka tam musi ostat, aj ked jej pozicia sa zmeni. Ako je to pri vymene celeho Varia? Ostava tam ta podlozka na tej druhej pozicii (na tej, ktorou sa rusi restrikcia)? Dik

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: Pi Mar 30, 2012 7:38 am
od užívateľa deltoro5784
Čo sa týka trysky tak túto otázku ti presne nezodpovie nikto. Odporúčam kúpiť sadu cca od 50 do 70 a skúšať.
Už sa presne nepamätám ako to bolo s tou podložkou, predsa 3 roky sú dlhá doba.

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: St Apr 11, 2012 12:47 pm
od užívateľa Kejwaak
Tento tyzden mi pride (dufam) novy vyfuk Stage6 Pro Replica, Variator Multivar, Red Sponge filter. Skuter som kupil s cca 3800km najazdenymi. Problem je, ze na volnobehu zdochyna. Ujo, co mi ho predal hovoril, ze na nom nerobil absolutne nic. Akurat TK. Chcel by som vycistit a nastavit Karburator. Viem, ze pre zaciatocnika to je o drzku, budem to robit s kamosom, ktory opravuje velke motorky, sice do skutrov sa moc nevyzna, ale nieco snad vie aj z tych velkych moto. Chcem sa vas spytat, ci viete dat rady, na co si mam dat pozor, co treba este vymenit, ked sa meni ladeny vyfuk a vario... Predpokladam, ze by som mal dat aj väcsiu trisku, mozno 60-80??? Hlavne by som vas chcel poprosit, ci nemate niekto fotku serioveho karburatora s nejakym popisom, co je co. Tu na fore je milion fotiek, ale ani jedna pre "debilov" s popisom. Dik za kazdu radu.

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: St Apr 11, 2012 1:10 pm
od užívateľa deltoro5784
Pri výmene za ladený výfuk treba dať ľahšie valčeky do variátora. Kedže meníš aj ten tak v multivare bežne dávali 6,0 g a 9,0 g. Treba skúsiť tie 6 gramové, prípadne dať len 3 ks 6 gramových čo je vlastne 3 g, alebo dať striedavo 3 ks 6,0 g a 3 ks 9,0 g čo je 4,5 g. Je to o skúšaní.
Tryska sa zvykne meniť a najčastejšie o 10 čísel väčšiu. 4iže niekde medzi 60 a 70, ale to treba skúšať (preto je dobré mať sadu trysiek). Treba skúšať pod plným plynom a hneď sledovať sviečku akú ma farbu.
Karburátor sa šteluje len dvoma šróbami. Jeden je na nastavenie voľnobežných otáčok a druhý som zabudol :oops: (sú to už roky čo nemám focusíka :) )

Keeway Focus by Deltoro

Napísané: St Apr 11, 2012 1:27 pm
od užívateľa kubo HC
Druhý je vzdušník na nastavenie zmesi :)


Odoslané z iPhone 3GS s Jailbreakom a iOS 5.1

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: St Apr 11, 2012 2:33 pm
od užívateľa Bamma_boy
6g bude velmi pravdepodobne malo. to pojde tak 75 max. treba dat zhruba 7,5. ti zostane aj akceleracia a pojde to cez 80 tacho.. trysku mam osobne 75 ale ja mam nejake nedostatky v airboxe a reversa co je dost tocivy fuk. tak to zrejme preto.

Re: Keeway Focus by Deltoro

Napísané: St Apr 11, 2012 3:14 pm
od užívateľa deltoro5784
Ak ti to pomôže kedysi som robil test závaží tak možno ti to pomôže zorientovať sa.

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: St Apr 11, 2012 6:12 pm
od užívateľa THeBaNDiT
Kejwaakova tema oddelena z Deltorovej temy

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: Št Apr 12, 2012 9:03 am
od užívateľa Kejwaak
Test zavazi som pozeral a je to super pomocka. Trosku som ale zmeteny z jednej veci. Vo vela clankoch som cital ohladom airboxu, ze chalani vytiahli restrikciu (to slepe kolienko) a potom museli zalepovat dieru, bo to dusilo a skapinalo... Dokonca aj taky nazor tu bol, ze vytiahol kolienko a spravil diery do airboxu a tie musel potom tiez lepit. Predpokladam teda, ze asi bude lepsie tam to koleno nechat. Pripadne ako to tu uz niekto ukazoval, ze nalepit na ten otvor po kolienku zavit z PET flase a spravit si stuple s roznym priemerom, koli regulovatelnosti vzduchu. Co myslite?

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: Št Apr 12, 2012 9:05 am
od užívateľa Bamma_boy
ak dávaš len vario a ladák, tak nemusíš nič vyťahovať z airboxu.. v pohode sa to dá naladiť bez úpravy airboxu k úplnej dokonalosti..

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: Št Apr 12, 2012 10:30 am
od užívateľa deltoro5784
Airbox má zmysel upravovať až pri výmene karburátora za väčší, ale lepšie je nechať to tak ako je.

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: Št Apr 12, 2012 5:39 pm
od užívateľa Kejwaak
Video rozoberania Minarelli Motora z Roxa. Len keby to niekto sikovny na videa vedel spomalit ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0NmFMrIR1W0[/youtube]

Rozoberanie spojky som radsej zmazal. Bola to fakt divocina, co mozeviac ublizit... ;)

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: Št Apr 12, 2012 5:51 pm
od užívateľa Bamma_boy
skôr viac šťastia ako rozumu.. na niektoré spojky sa môžem zavesiť s 3m pákou na gole a nepovolí + zabrzdené koleso sa bude točiť na asfalte.. (konkrétne môj prípad..).. :wink:

Re: Keeway Focus 50 - Kejwaak

Napísané: St Apr 18, 2012 8:49 pm
od užívateľa Kejwaak
Takze moj prvy tuningovy set:
Vyfuk Stage6 Pro Replica
Vario Malossi Multivar
Spojkove pruzinky Malossi
Remen Malossi Kevlar
Filter Malossi Red Sponge
Pomocnici:
Sada trisiek (volne zlozena)
Piston stopper
Palivovy filter