Poruchy a ich odstraňovanie

sem píšte čo sa dá a ako opraviť, namontovať atď

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Poruchy a ich odstraňovanie

#1 Príspevok od užívateľa Damo555 » Pi Feb 24, 2012 11:53 am

Problém: Štartér vôbec netočí motorom
Príčiny: Vybitý akumulátor, vadne relé štartéra, vadný štartér, vadné tlačítko štartéru,zle ukostrenie motora
Riešenie:
Ako prve skontrolujeme ukostrenie motora.
Potom skontrolujeme relé štartéra a to tak že na relátku zoskratujeme nejakým vodičom obidva matice na ktoré sú upevnené 2 hrubšie káble
Ak štartér aj tak nepretočí tak pravdepodobne bude chyba v samotnom štartéry.
Ak štartér pretočí tak je chyba v relátku alebo v tlačidlu štartéra.
To zistime tak že odpojíme od relátka tie dve tenšie káble a po stlačení tlačítka by sme na nich namerať cca 12V ak sa tak aj stane tak to znamená že je chybne relé štartéru.
Ak tam nenameriame cca 12V tak je problém v tlačidlu štartéra alebo niekde v kablovačke.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Štartér iba bzučí, ale nepretočí
Príčiny: Zaseknutý štartér , Akumulátor pred smrťou
Riešenie:
Skúsime naštartovať s iným akumulátorom...môže sa stať že na akumulátore nameriame cca 13V, ale akumulátor nám už nedokáže dodať dostačujúci prúd pre pretočenie štartéra (sam som sa s týmto problémom stretol)
Ak nám štartér s iným akumulátorom pretočí tak mame chybný akumulátor ktorý skúsime ešte oživiť pod nabíjačkou ale malo kedy sa to podari a potrebujeme si zadovážiť novy akumulátor
Ak štartér aj s iným akumulátorom nepretočí iba bzučí tak štartér demontujeme s motora a zistime čo bráni jeho pretočeniu...
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Zakaždým vám vybíja akumulátor?
Príčiny: nedobíja akumulátor počas chodu motora, Nejaký spotrebič vybíja akumulátor
Riešenie:
Zistime či nám počas chodu dobíja akumulátor a to tak že skúter naštartujeme odpojíme svorky od baterky a meriame na nich napätie... Ak je nulové alebo iba cca 3 alebo 5V nie 12-14V tak mame problém s dobijanim a najčastejším problémom je odpálený regler. Pred jeho výmenou skontrolujeme ešte alternátor-statorove cievky či niesu nejako poškodené alebo či nieje odpojený niektorý kábel (ako v prípade modroočka)
Keď cievky sú v poriadku tak problém je v reglery ktorý treba vymeniť

Ak dobíjanie je v poriadku a aj tak nám stále vybije akumulátor tak ho niečo vybíja najčastejšie je to alarm.
Alarm vyťahuje z akumulátora prúd aj keď ho nemáte aktivovaný.
Skútre 50ccm-125ccm majú nízkokapacitné akumulátory a preto ich alarm dokáže vybiť v priebehu par dni.
Pokiaľ alarm nevyužívate,odpojte ho alebo namontujte za akumulátorom hlavný vypínač
Ak nemáte alarm a aj tak vám vybíja akumulátor tak hľadajte spotrebič ktorý vám ho vybíja...
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Motor štartuje, ale nechce naskočiť.
Príčiny: Do valca sa nedostáva zmes, sviečka nehádže iskru, valec nemá kompresiu
Riešenie: skontrolujeme tieto 3 veci ktoré sú v pričniach
Ak nam do valca nedochádza zmes skontrolujeme či mame v nádrži štavu :D
Ak ju mame tak skontrolujeme či do karburátora dochádza palivo.
A to tak že odpojíme obidva hadičky a ak v tej tenšej urobíme podtlak tak tou hrubšou by malo začať tiecť palivo.
Ak sa tak nestane tak je upchaní palivový filter alebo niektorá s hadičiek alebo je chybný podtlakový ventil
Ak palivo do karburátora doteká ale do valca sa nedostane tak prečistime karburátor.
Ak zmes nám do valca dochádza tak ďalšou príčinou môže byť že sviečka nám nehádže iskru
Ako prve skontrolujeme ukostrenie motora.
keď je ukostrenie dobre tak skúsime vymeniť sviečku... ak aj tak nám iskru nehádže skúsime vymeniť cievku zapaľovania (indučku)
keď aj tak nám iskru nehádže tak skúsime vymeniť CDI a skontrolujeme snímač polohy rotora..
Ak aj tak nám iskru nehádže tak skontrolujeme stator...
Problém môže byť aj v blokovaní motora bočákom ( na skútroch ktoré toto blokovanie majú)
Problém môže byť aj spínačke že kontakty ostali spojene v takomto prípade treba odpojiť chcipak od spínačky, a tak vyskúšať či dava iskru.
Ďalšou príčinou prečo motor nechce naskočiť je že nemá kompresiu.
To najjednoduchšie zistime tak že vyskrutkujeme sviečku z hlavy a na dieru priložíme prst a prekopeme... ak sme prst neudržali na diere tak kompresiu valec ma.
Ak sme palec na diere udržali v pohode tak valec nemá kompresiu a preto nejde naštartovať... a to môže mať za následok viacej faktorov a to : pridrety valec, prdnute tesnenie pod hlavou, prdnute alebo vypadnuté gufero na kľuke (u 2T motorov) a tuším že aj zlomene alebo netesne klapky a v takomto prípade nám zmes vracia nas5 do karburátora až nám záplavy vzduchový filter
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Motor naskočí ale po pridaní plynu neide do otáčok alebo sa udusí
Príčiny: Zla zmes, stále zapnutý sytič, špinavý vzduchový filter
Riešenie: Skontrolujeme vzduchový filter pripadne vyčistime alebo vymeníme vložku filtra.
Ak problém pretrváva tak prečistime aj karburátor môže byť čiastočne upchata tryska....
Ak problém stále pretrváva tak skontrolujeme pripadne netesnosti príruby karburátora alebo kolienka filtra. Môže sa stať že prisáva falošný vzduch a tým pádom sa nám ochudobňuje zmes.
Ak sme aj tak problém nevyriešili tak skontrolujeme (ak mame) automaticky sytič. Môže sa stať že sa nezatvoril a obohacuje nám zmes aj keď to už netreba....
Skontrolujeme ho tak že ho vmontujeme s karburátora a privedieme naň na priamo s akumulátora napätie a po čase by sa ihla mala začať vysúvať... ak sa tak nestane je chybný a je potrebne ho vymeniť alebo to prerobiť na manuálny sytič ktorý je spoľahlivejší.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Strata otáčok v kopci
Príčiny: Slabá (zmäknúta) kontrastná pružina, niekedy aj zodraté valčeky
Riešenie: zmäknúta kontrastná pružina spôsobuje to že nedokáže vyvolať takú silu na remenicu aby remeň zmenil svoju polohu.. V tomto prípade je potrebne pružinu vymeniť za novu alebo nejakú silnejšiu (pri výmene kontrastky za silnejšiu je potrebne doladiť variátor valčekmi)
Niekedy to spôsobujú aj valčeky keď máju na sebe už veľkú plôšku a ešte k tomu je mäkka kontrastka a preto sa valčeky nedokážu potom prekotúlať nas5 aby remeň zmenil svoju polohu.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Nerovnomerná akcelerácia
Príčiny: vydraté valčeky-majú na sebe plôšku , Niekedy je to spôsobene aj variátorom pred smrťou...
Riešenie: Výmena valčekov za nove. Ak je poškodený už variátor je potrebne ho vymeniť za novy...
_______________________________________________________________________________________________________________________
Problém: Slabé rozjazdy
Príčiny: vyťahané- zmäknuté alebo slabé pružinky v spojke alebo aj zodraté obloženie na spojke, Prasknutý zvon( raz to tu bolo)
Riešenie: Ak sú spojkové pakne a zvon v poriadku tak je potrebne vymeniť spojkové pružinky za nove alebo tvrdšie
_______________________________________________________________________________________________________________________
Naposledy upravil/-a Damo555 v Št Sep 27, 2012 8:48 pm, upravené celkom 4 krát.
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

Užívateľov profilový obrázok
Damo555
motorkár
motorkár
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
Kontaktovať užívateľa:

Re: Poruchy a ich odstraňovanie

#2 Príspevok od užívateľa Damo555 » Pi Feb 24, 2012 11:56 am

Budem to tu ešte postupne doplňovať, ale zatiaľ poprosím nejakého moderátora ktorý bude mal nato čas aby sa nato pozrel a pripadne opravil chybičky....
Ak sa niekomu niečo nepozdáva čo som tu písal a mysli si že je to hlúposť kľudne sa ozvite a spolu to upravíme....
Obrázok
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad

aprilia sr 50
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Ne Mar 24, 2013 9:09 pm
Skúter: aprilia sr 50 morini

Re: Poruchy a ich odstraňovanie

#3 Príspevok od užívateľa aprilia sr 50 » Ut Mar 26, 2013 5:56 pm

chcel by som sa spitat ked mam pokazeny sitic tak by to nemalo ist do otacokaj ked je na stojane ?

Napísať odpoveď

Návrat na "Návody"