Odblokovanie skútra
Napísané: Št Mar 22, 2012 5:38 pm
(Je to aj na fb stranke Scooter-Tuning.sk ale davam to aj sem lebo vidím že niektorí nováčikovia majú s týmto problém)
V tomto krátkom článku vám popíšem ako správne odblokovať skúter:
1. Variátor- je väčšinou blokovaný tak, aby sa nemohol otvoriť cely a tým pádom nedosiahneme najdlhší prevodový stupeň, čiže nedosiahneme ani maximálnu rýchlosť skútra.
Je väčšinou blokovaný reštrikčným krúžkom medzi samotným variátorom a polremenicou.
vyzerá to takto :
Pre odblokovanie odstránime tento reštrikčný krúžok.
Niekedy tam nie je krúžok, ale výčnelok na odliatku variátora...
To vyzerá asi takto :
Ak mate na vašom variátori takýto výčnelok tak ho pre odblokovanie potrebujete zbrúsiť... Najlepšie pilníkom , ale dajte pozor aby ste to zbrúsili rovno.
Niekedy ešte aj je variátor blokovaný podložkou za pritlačným tanierikom variátora...
Vyzerá to asi takto :
Podložka drží na 3 šrobikoch, a takto sú najčastejšie blokovane variátori na skútroch značky Peugeot a Honda
Po odstráneni tejto podložky je variátor odblokovaný...
POZOR: u piaggio variátorov tuto podložku nevyhadzujte tam je to v poriadku
2. VÝFUK-je väčšinou blokovaný slepými kolenami ktoré treba odrezať a diery zaslepiť
Niekedy je aj vo vnútru výfuku vložená a prevarená reštrikcia ktorú treba odbrúsiť a vytiahnuť
Niekedy idú od výfuku gumené hadice do takého čierneho čuda ...
Vyzerá to asi takto:
je to EGR ventil ktorý odstránime a vývody ktoré ostali voľne po jeho odstránení pozalepujeme
3.Blokovanie karburátora-
Karburátor je väčšinou blokovaný kytkou v sani ktorá nám blokuje priepustnosť vzduchu.
Vyzerá to asi takto:
Pre odblokovanie kytku odstránime. Po odstránení krtky potrebujeme pretryskovať karburátor čiže naladiť zmes..
Karburátor ma niekedy blokovane aj šupátko reštrikciou ktorá zabraňuje v jeho uplnému otvoreniu...
Vyzerá to asi takto:
Pre odblokovanie reštrikciu odstránime...
U 4T skútrov je šupátko ovládane podtlakom cez membránu. Viečko membrány ma na sebe niekedy reštrikčný šrobik ktorý zabraňuje uplnému otvoreniu šupátka.
Vyzerá to asi takto :
šrobik treba skrátiť tak aby sa nám šupátko mohlo úplne zdvihnúť-otvoriť
4.Blokovanie Airboxu
V airboxe sa niekedy nachádza úzke kolienko ktoré blokuje priepustnosť vzduchu do karburátora.
Vyzerá to asi takto:
po jeho odstránení potrebujeme pretryskovať karburátor čiže naladiť zmes
5.CDI- Niekedy nám CDI blokuje maximálne otáčky motora.... Na internete je veľa návodov ako odblokovať CDI ale málokedy sa to podari . Takže neostáva nič iné ako kúpiť tuningové odblokované CDI
Pri niektorých skútroch zase stačí odpojiť snímač ktorý sníma otáčky spojkového zvona, a tým pádom aj CDI obmedzuje maximálnu rýchlosť
V tomto krátkom článku vám popíšem ako správne odblokovať skúter:
1. Variátor- je väčšinou blokovaný tak, aby sa nemohol otvoriť cely a tým pádom nedosiahneme najdlhší prevodový stupeň, čiže nedosiahneme ani maximálnu rýchlosť skútra.
Je väčšinou blokovaný reštrikčným krúžkom medzi samotným variátorom a polremenicou.
vyzerá to takto :
Pre odblokovanie odstránime tento reštrikčný krúžok.
Niekedy tam nie je krúžok, ale výčnelok na odliatku variátora...
To vyzerá asi takto :
Ak mate na vašom variátori takýto výčnelok tak ho pre odblokovanie potrebujete zbrúsiť... Najlepšie pilníkom , ale dajte pozor aby ste to zbrúsili rovno.
Niekedy ešte aj je variátor blokovaný podložkou za pritlačným tanierikom variátora...
Vyzerá to asi takto :
Podložka drží na 3 šrobikoch, a takto sú najčastejšie blokovane variátori na skútroch značky Peugeot a Honda
Po odstráneni tejto podložky je variátor odblokovaný...
POZOR: u piaggio variátorov tuto podložku nevyhadzujte tam je to v poriadku
2. VÝFUK-je väčšinou blokovaný slepými kolenami ktoré treba odrezať a diery zaslepiť
Niekedy je aj vo vnútru výfuku vložená a prevarená reštrikcia ktorú treba odbrúsiť a vytiahnuť
Niekedy idú od výfuku gumené hadice do takého čierneho čuda ...
Vyzerá to asi takto:
je to EGR ventil ktorý odstránime a vývody ktoré ostali voľne po jeho odstránení pozalepujeme
3.Blokovanie karburátora-
Karburátor je väčšinou blokovaný kytkou v sani ktorá nám blokuje priepustnosť vzduchu.
Vyzerá to asi takto:
Pre odblokovanie kytku odstránime. Po odstránení krtky potrebujeme pretryskovať karburátor čiže naladiť zmes..
Karburátor ma niekedy blokovane aj šupátko reštrikciou ktorá zabraňuje v jeho uplnému otvoreniu...
Vyzerá to asi takto:
Pre odblokovanie reštrikciu odstránime...
U 4T skútrov je šupátko ovládane podtlakom cez membránu. Viečko membrány ma na sebe niekedy reštrikčný šrobik ktorý zabraňuje uplnému otvoreniu šupátka.
Vyzerá to asi takto :
šrobik treba skrátiť tak aby sa nám šupátko mohlo úplne zdvihnúť-otvoriť
4.Blokovanie Airboxu
V airboxe sa niekedy nachádza úzke kolienko ktoré blokuje priepustnosť vzduchu do karburátora.
Vyzerá to asi takto:
po jeho odstránení potrebujeme pretryskovať karburátor čiže naladiť zmes
5.CDI- Niekedy nám CDI blokuje maximálne otáčky motora.... Na internete je veľa návodov ako odblokovať CDI ale málokedy sa to podari . Takže neostáva nič iné ako kúpiť tuningové odblokované CDI
Pri niektorých skútroch zase stačí odpojiť snímač ktorý sníma otáčky spojkového zvona, a tým pádom aj CDI obmedzuje maximálnu rýchlosť