Yamaha Aerox a úprava predného svetlometu.
Napísané: Št Jan 16, 2014 8:24 pm
Asi každý majiteľ Aeroxa bude so mnou súhlasiť,keď poviem/napíšem, že jeho predné svetlo a jazda v noci mimo osvetleného mesta akosi nejdú do hromady. Sám som sa o tom presvedčil cestou na Scooter-CAMP 2013, kde vďaka búrke, ktorá Nás zastihla, nebolo núdze o adrenalínové situácie.
To ale neznamená, že by sa mnou nemohli inspirovať aj majitelia iných skútrov!
Aerox má síce tú výhodu, že na trhu je preň pomerne široká paleta dizajnovo vydarených svetlometov, ale ako som sa sám presvedčil, ich funkčnosť na tom tak dobre už nieje. Rozmýšľal som nad osadením silnejšej žiarovky, ale to by zo sebou prinášalo určité riziko, že sa svetlomet začne vďaka vyšším teplotám topiť a neriešilo by to vec dizajnu.
V hlave sa mi preto neustále honila myšlienka, osadiť do svetlometu šošovky. V spojitosti s Angel eyes by to bola isto dizajnová lahôdka a individualita s tým spojená, bola silným lákadlom. Inšpiráciou mi boli Lutharove a Vladkove príspevky, v ktorých už niečo podobné podnikli.
Po zadovážení všetkého potrebného som začal s realizáciou.
Pre implantáciu som nakoniec nezvolil pôvodné svetlo, ale STR8 Black line.
Pretože žiarovky H3 55W, ktorými sú šošovky osadené, znamenajú už veľkú záťaž na cievky osvetlenia, objednal som na skúšku LED H3 7,5W (330~380LM 6500~7500K). Viem, že svojou svietivosťou nemôžu konkurovať klasickej H3-ke, ale za pokus mi to stojí.
Aby nedochádzalo k oslňovaniu protiidúcich vozidiel, sú obe šošovky vybavené clonítkami...
...ale keďže jedna šosovka má slúžiť ako diaľkové svetlo, musela sa z nej krytka odstrániť.
Stačilo trocha zapáčiť veľkým skrutkovačom...
...a šošovka pre diaľkové svetlo bola na svete.
Ďalej bolo potrebné odstrániť predné plexisklo zo svetla. Nahrievaním horkovzdušnou pištoľou a systematickým páčením som toho dosiahol asi po pol hodine, treba ale postupovať opatrne. Von putovala parabola aj celá kabeláž. Následne som po predbežnom primeraní zistil, že ak chcem aj Angel eyes...
...bude potrebné šošovky osadiť čo najnižšie, čo zo sebou prinášalo výrobu novej nosnej konzoly. (V prípade osadenia len šošoviek samotných by bolo možné použiť pôvodné úchyty a montáž by tak bola podstatne jednoduchšia.)
Mňa to ale od pôvodného plánu neodradilo...
Aby svetlo nebolo až príliš oslabené, zbytočné otvory som zaslepil a vybrúsil. Mikrobruskou som potom vytvoril nové otvory, potrebné pre osadenie šošoviek a prípadnú výmenu vypálenej žiarovky.
Osadenie a dopasovanie Angel eyes bolo náročné a zvádzal som boj o každý milimeter...
...ale podarilo sa.
Aby to celé dobre vyzeralo, svetlo som nastriekal čiernou farbou...
...a po zaschnutí farby začal s kompletovaním.
!!!Aby nedochádzalo k oslňovaniu protiidúcich vozidiel, je potrebné skontrolovať správny sklon tlmeného/stretávacieho svetla, svetlo treba osadiť na skúter a zmerať (prípadne poupraviť sklon šošovky) a až potom sa môže predné plexisklo definitívne nalepiť na svoje miesto silikónom!!!
Výsledok práce:
Parkovačky - Angel eyes.
Tlmené/stretávacie svetlo (LED H3).
Tlmené/stretávacie + diaľkové svetlo (LED H3).
Pre porovnanie so sériovým svetlom:
To ale neznamená, že by sa mnou nemohli inspirovať aj majitelia iných skútrov!
Aerox má síce tú výhodu, že na trhu je preň pomerne široká paleta dizajnovo vydarených svetlometov, ale ako som sa sám presvedčil, ich funkčnosť na tom tak dobre už nieje. Rozmýšľal som nad osadením silnejšej žiarovky, ale to by zo sebou prinášalo určité riziko, že sa svetlomet začne vďaka vyšším teplotám topiť a neriešilo by to vec dizajnu.
V hlave sa mi preto neustále honila myšlienka, osadiť do svetlometu šošovky. V spojitosti s Angel eyes by to bola isto dizajnová lahôdka a individualita s tým spojená, bola silným lákadlom. Inšpiráciou mi boli Lutharove a Vladkove príspevky, v ktorých už niečo podobné podnikli.
Po zadovážení všetkého potrebného som začal s realizáciou.
Pre implantáciu som nakoniec nezvolil pôvodné svetlo, ale STR8 Black line.
Pretože žiarovky H3 55W, ktorými sú šošovky osadené, znamenajú už veľkú záťaž na cievky osvetlenia, objednal som na skúšku LED H3 7,5W (330~380LM 6500~7500K). Viem, že svojou svietivosťou nemôžu konkurovať klasickej H3-ke, ale za pokus mi to stojí.
Aby nedochádzalo k oslňovaniu protiidúcich vozidiel, sú obe šošovky vybavené clonítkami...
...ale keďže jedna šosovka má slúžiť ako diaľkové svetlo, musela sa z nej krytka odstrániť.
Stačilo trocha zapáčiť veľkým skrutkovačom...
...a šošovka pre diaľkové svetlo bola na svete.
Ďalej bolo potrebné odstrániť predné plexisklo zo svetla. Nahrievaním horkovzdušnou pištoľou a systematickým páčením som toho dosiahol asi po pol hodine, treba ale postupovať opatrne. Von putovala parabola aj celá kabeláž. Následne som po predbežnom primeraní zistil, že ak chcem aj Angel eyes...
...bude potrebné šošovky osadiť čo najnižšie, čo zo sebou prinášalo výrobu novej nosnej konzoly. (V prípade osadenia len šošoviek samotných by bolo možné použiť pôvodné úchyty a montáž by tak bola podstatne jednoduchšia.)
Mňa to ale od pôvodného plánu neodradilo...
Aby svetlo nebolo až príliš oslabené, zbytočné otvory som zaslepil a vybrúsil. Mikrobruskou som potom vytvoril nové otvory, potrebné pre osadenie šošoviek a prípadnú výmenu vypálenej žiarovky.
Osadenie a dopasovanie Angel eyes bolo náročné a zvádzal som boj o každý milimeter...
...ale podarilo sa.
Aby to celé dobre vyzeralo, svetlo som nastriekal čiernou farbou...
...a po zaschnutí farby začal s kompletovaním.
!!!Aby nedochádzalo k oslňovaniu protiidúcich vozidiel, je potrebné skontrolovať správny sklon tlmeného/stretávacieho svetla, svetlo treba osadiť na skúter a zmerať (prípadne poupraviť sklon šošovky) a až potom sa môže predné plexisklo definitívne nalepiť na svoje miesto silikónom!!!
Výsledok práce:
Parkovačky - Angel eyes.
Tlmené/stretávacie svetlo (LED H3).
Tlmené/stretávacie + diaľkové svetlo (LED H3).
Pre porovnanie so sériovým svetlom: