navod - vymena vaty v koncovke ladeneho vyfuku
Napísané: Pi Máj 02, 2008 9:51 pm
Dobry den,
obsahom dnesnej prednasky bude pracovny postup vymeny vaty v koncovke ladeneho vyfuku, ktora ma zivotnost cca 5000km podla sposobu jazdy, kvality spalovaneho oleja, nastavenia zmesi a zopar dalsich faktorov...
Ako je vseobecne zname, zaolejovana vata a pripadne aj spalena vata v takejto koncovke ma minimalne izolacne a tlmiace vlastnosti, co ocenia najma okoloduci obcania, ktori si radi precvicia otacanie hlavou, kyvanie bakuľou ci zapchavanie usi svojich malych ratolesti...
A kedze my, scootristi, im nedoprajeme takuto radost, pokusime sa dnes si predviest, ako sa da takyto rapkacik rapavy utlmit na prijatelnejsiu uroven.
Co na to potrebujeme:
- vidlicovy kluc (doparoma, nepamatam si, aky rozmer, tusim 10)
- ladeny vyfuk so zaondiatou koncovkou
- pravu ruku
- novu vatu urcenu do koncovky ladeneho vyfuku
- nejaku handru, ktora sa moze zaspinit
- lavu ruku
- schopnosti a zrucnosti potrebne na narabanie s pred chvilou uvedenymi polozkami
Pracovny postup:
1.) ukradneme si scooter so zaondiatou koncovkou... (hodi sa, ak mame od neho kluce a TP s vlastnym menom, clovek je potom v mensom strese)
2.) do pravej ruky chytime vidlicovy kluc (s velkostou doparoma tusim 10)
3.) postupne povolime vsetky tri skrutky otacavym pohybom proti smeru hodinovych ruciciek, majitelia digitaliek nech sa opytaju nahodneho okoloiduceho
4.) povolime aj skrutku drziacu koncovku na jednom mieste
5.) za pouzitia lavej i pravej ruky opatrne odlepime koncovku od tela vyfuku tak, aby sa tesnenie neposkodilo, bude mozne ho potom opat pouzit...
6.) za pomoci palca lubovolnej (radim silnejsej) ruky jemne postupne vytlacime koniec koncovky od skrutiek von...
7.) po chvilkovom kratkom rozdumovani chytime koniec vyfuku (tu zahnutu trubku, vy trubky) do pravej ruky, lavou rukou uchopime koncovku a jemne tahame od seba...
8.) zbadame zaolejovanu vatu, na jednom konci pripecenu...
9.) rozmotame ju, az sa dostaneme k spalenemu jadru
10.) vnutro koncovky mozeme ocistit handrou, ak ju chceme zaspinit...
11.) opacnym sposobom namotame novu vatu
12.) jemne rovnakym rotacnym pohybom nasunieme ten duty valec nazad...
13.) jemne zatlacime kovovu koncovku na tie tri skrutky snaziac sa o to, aby sme tu vatu vo vnutri nestlacili dovnutra koncovky...
14.) dalej je to uz rychle a jednoduche, priskrutkujeme koncovku za pouzitia zvysnych matic, tesnenia, vidlicoveho doparoma 10 kluca a oboch ruk nazad na telo vyfuku...
15.) nastartujeme a v pripade genialne vykonanej prace nam vyfuk vyludzuje cvirikanie vtacikov... v pripade normalne vykonanej prace sa jedna o tichsi zvuk vhodny do mesta, pri ktorom nehrozi pokuta od policajtov za rusenie nocneho kludu...
Za poskytnutie vaty velmi pekne dakujem focusovi, a spolu so mnou mu dakuje aj mesto Bardejov a okolie.
(fotky namotavania novej krasnej bielej vaty a zlozenia vyfuku som zabudol robit v nadsenom ocakavani cvirikania)
V PRIPADE, ZE SOM SPRAVIL NIECO ZLE, UPOZORNITE MA... ROBIL SOM TO BEZ NAVODU.
obsahom dnesnej prednasky bude pracovny postup vymeny vaty v koncovke ladeneho vyfuku, ktora ma zivotnost cca 5000km podla sposobu jazdy, kvality spalovaneho oleja, nastavenia zmesi a zopar dalsich faktorov...
Ako je vseobecne zname, zaolejovana vata a pripadne aj spalena vata v takejto koncovke ma minimalne izolacne a tlmiace vlastnosti, co ocenia najma okoloduci obcania, ktori si radi precvicia otacanie hlavou, kyvanie bakuľou ci zapchavanie usi svojich malych ratolesti...
A kedze my, scootristi, im nedoprajeme takuto radost, pokusime sa dnes si predviest, ako sa da takyto rapkacik rapavy utlmit na prijatelnejsiu uroven.
Co na to potrebujeme:
- vidlicovy kluc (doparoma, nepamatam si, aky rozmer, tusim 10)
- ladeny vyfuk so zaondiatou koncovkou
- pravu ruku
- novu vatu urcenu do koncovky ladeneho vyfuku
- nejaku handru, ktora sa moze zaspinit
- lavu ruku
- schopnosti a zrucnosti potrebne na narabanie s pred chvilou uvedenymi polozkami
Pracovny postup:
1.) ukradneme si scooter so zaondiatou koncovkou... (hodi sa, ak mame od neho kluce a TP s vlastnym menom, clovek je potom v mensom strese)
2.) do pravej ruky chytime vidlicovy kluc (s velkostou doparoma tusim 10)
3.) postupne povolime vsetky tri skrutky otacavym pohybom proti smeru hodinovych ruciciek, majitelia digitaliek nech sa opytaju nahodneho okoloiduceho
4.) povolime aj skrutku drziacu koncovku na jednom mieste
5.) za pouzitia lavej i pravej ruky opatrne odlepime koncovku od tela vyfuku tak, aby sa tesnenie neposkodilo, bude mozne ho potom opat pouzit...
6.) za pomoci palca lubovolnej (radim silnejsej) ruky jemne postupne vytlacime koniec koncovky od skrutiek von...
7.) po chvilkovom kratkom rozdumovani chytime koniec vyfuku (tu zahnutu trubku, vy trubky) do pravej ruky, lavou rukou uchopime koncovku a jemne tahame od seba...
8.) zbadame zaolejovanu vatu, na jednom konci pripecenu...
9.) rozmotame ju, az sa dostaneme k spalenemu jadru
10.) vnutro koncovky mozeme ocistit handrou, ak ju chceme zaspinit...
11.) opacnym sposobom namotame novu vatu
12.) jemne rovnakym rotacnym pohybom nasunieme ten duty valec nazad...
13.) jemne zatlacime kovovu koncovku na tie tri skrutky snaziac sa o to, aby sme tu vatu vo vnutri nestlacili dovnutra koncovky...
14.) dalej je to uz rychle a jednoduche, priskrutkujeme koncovku za pouzitia zvysnych matic, tesnenia, vidlicoveho doparoma 10 kluca a oboch ruk nazad na telo vyfuku...
15.) nastartujeme a v pripade genialne vykonanej prace nam vyfuk vyludzuje cvirikanie vtacikov... v pripade normalne vykonanej prace sa jedna o tichsi zvuk vhodny do mesta, pri ktorom nehrozi pokuta od policajtov za rusenie nocneho kludu...
Za poskytnutie vaty velmi pekne dakujem focusovi, a spolu so mnou mu dakuje aj mesto Bardejov a okolie.
(fotky namotavania novej krasnej bielej vaty a zlozenia vyfuku som zabudol robit v nadsenom ocakavani cvirikania)
V PRIPADE, ZE SOM SPRAVIL NIECO ZLE, UPOZORNITE MA... ROBIL SOM TO BEZ NAVODU.