Strana 1 z 1

Úprava minarelli motoru(návod)

Napísané: Ut Júl 08, 2008 9:18 pm
od užívateľa chudar
Zdravim drazí sousedé z SK, napadlo mě udělat jeden menší návod na úpravu minarelky, tak vám ho sem dávám. Snad by někomu mohl i pomoct ;)....

K těmto úpravám budete potřebovat: Brusné kameny, smirky, různé velikosti pilníků, tekůtý kov( lepidlo na kov) a trochu zručnosti.

1.Úprava karteru
Ten kdo se chystá takto radikálněji upravovat kartery, pořiďte si dopředu tekutý kov, pokud to budete brousit jako já(to je hodně), může se vám totiž stát, že se probrousíte skrz, tzn. že vám vzikne dírka např. jako mě např. mezi klikovou skříní a variátorem. Nekloňte hlavu, nic jste nezkazili, ba naopak, aspon jde znát, že to děláte pořádně. Stačí koupit tekůtý kov, nebo to můžete nechat zavařit. Pokud to budete dělat jako já tekutým kovem, tak nejdřív bych doporučil vyplnit malej prostůrek u variátoru(nebo na malé pulce karteru viz. foto), kde máte dírku a pak uvnitř karteru nahodíte menší vrstvičku na trošku větší ploše, vybrousíte a hotovo.
Takto vypada rozpracovaná menší polovina karteru a je vidět i dírka která vznikla
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Větší polovina karteru..
Obrázok
Obrázok

Lepení:
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Fotku vybroušený menší půlky přidám zítra...jsem ji zapoměl vyfotit :mrgreen:

2.Úprava válce
Když máte vybroušeno, nebo případně opraveno, tak samotné složení motoru a nasazení válce je jako kdyby jste to nedělali. Důvod? Jednoduchý, pokud nasadíte válec, tak normálně zasahuje hlouběji do karteru a do něj vám bude narážet směs. Jde se brousit i válec. Já použiju kliku s 85mm ojnicí, takže až tak moc neblokuje proudění, ale pokud budete mít standartní kliku(80mm ojnice), je to opravdu rozdíl. V mém případě jsem si dal na štefy 5mm podložku a nasadil válec. na fotce můžete vidět jak byl předtím a po úpravě.

Ještě bych chtěl jednou upozornit, že já budu mít nestandartní kliku s 85mm ojnicí, to je o 5 mm více nez originální klika, takze mám podložku pod válec a ten pak nezasahuje tak hluboko do karteru, pokud budete pouzívat originální kliku, tak bych karter asi tak moc nevybrušoval, protože pak by jste museli opravdu hodně zbrousit válec...
Na menší půlce karteru. To stejné praktikujeme i na druhé polovině ;)
Obrázok
Obrázok


3.Úprava klapek
Další lehčí úprava jsou klapky. Já udělal jen to, že jsem pořídil podložku pod klapky a trochu roztáhl ty kovový mršky který zabraňují klapkám se pořádně rozevřít. Když porovnáte jak to vypadá s podložkou a bez je to dost znatelný rozdíl.

Originál s podložkou vypadají takto.
Obrázok
Upravené s podložkou takto.
Obrázok

Bez podložky.
Obrázok
S podložkou.
Obrázok

Napísané: Ut Júl 08, 2008 9:50 pm
od užívateľa FoXiK
pekne pekne :) diki ti za tvoj navodik :D ta dierka co sa ti spravila.. no hadam ti to nevyleti odtial to co si tam zabrblal :D inak pekna praca keby to ja robim tak s tymto... http://www.blackanddecker.sk/powertools ... no/KA293E/
ide s tym vsetko uplne ze pekelne :D

Napísané: Ut Júl 08, 2008 10:02 pm
od užívateľa chudar
FoXiK napísal:pekne pekne :) diki ti za tvoj navodik :D ta dierka co sa ti spravila.. no hadam ti to nevyleti odtial to co si tam zabrblal :D inak pekna praca keby to ja robim tak s tymto... http://www.blackanddecker.sk/powertools ... no/KA293E/
ide s tym vsetko uplne ze pekelne :D
jo to je taky moznost ;)

Napísané: St Júl 09, 2008 12:12 am
od užívateľa optik
tak optimum je to nechat zazvarat.. ja som tomu tekutemu kovu moc neveril a radsej som vyhladal firmu co mi to zavarila... ale inak super navod. pochvala :hello1:

Napísané: St Júl 09, 2008 8:22 am
od užívateľa chudar
no jasny no, kazdej si to udela tak jak se mu to bude více líbit, někdo to nemusí ani probrousit :wink:

Napísané: Pi Aug 15, 2008 9:35 pm
od užívateľa 4BALL
trochu trapna otazka ale zaujimalo by ma naco to je dobre ?
pre vacsi vykon ??

Napísané: Pi Aug 15, 2008 9:55 pm
od užívateľa alcatelko
vyssi vykon nizsia spotreba lepsia odozva na plyn...

Re: Úprava minarelli motoru(návod)

Napísané: St Okt 01, 2008 3:23 pm
od užívateľa lil_b
a jaku si použil tri/ysku :gt2: :gt1:

Re: Úprava minarelli motoru(návod)

Napísané: Ne Dec 28, 2008 12:58 am
od užívateľa chudar
po delší době řeknu jak to vypadá...no sice je už skůtr prodaný, ale kamošovi a tekutý kov bezproblému drží...tryska byla 110 na S6 sport válci, barikit competition klice s 85mm ojnici, 19 DO karbcem, S6 open filtrem, gianelli NRX..max 10tis otáček....spotřeba s tímto setupem byla pod 4l/100km

Re: Úprava minarelli motoru(návod)

Napísané: Ne Dec 28, 2008 1:07 am
od užívateľa Beella
lil tu trysku myslel ironicky, lebo tu na fore je dost takych ludi co by chceli vedet presnu vahu valcekou, velkost trysky, proste vsetko.... Kto by nechcel no nie?? Len keby to tak slo...

Re: Úprava minarelli motoru(návod)

Napísané: Po Jan 05, 2009 11:16 pm
od užívateľa chudar
ještě tak koukám že jsem tu zapoměl dát druhou půlku :lol: tady je :) .. Obrázok