Strana 1 z 4

Bez olejomastra ? Návod ako na to.

Napísané: St Júl 09, 2008 2:06 pm
od užívateľa FoXiK
Toto je jednoduchý a stručný návod pre tých, ktorí si chcú miešať benzín s olejom ručne a nenechávať to na ( nie vždy úplne ) "spoľahlivom" čerpadle. či už pod zámerom výmeny objemu valca alebo strachu, že raz ostanú niekde "visieť".

Po 1. zistiť kde máme vlastne olejové čerpadlo. ( Ku príkladu tu mám moje, na princípe ktorého pracujú taktiež mnohé iné alebo úplne identicky )
Tu je olejové čerpadlo, ktoré je priskrutkované v pravej polovici motora.Odskrutkujeme a vytiahneme...pozor bude tam držať prekvapivo silno!

Obrázok

Po 2. Vytiahnuť pohon čerpadla, bude avšak potrebné aby sme dali dolu aj celé zapaľovanie.Tu je postup:

Prvý dáme dolu ventilátor, ktorý sa nachádza pod krytom ventilátoru ( pri vodou chladených skútroch dáme prvú preč vodnú pumpu )

Obrázok

Po 3.Pod ním (ňou) sa nachádza rotor zapaľovania, ( môžeme ho odtiahnuť ťahom oproti variátoru, avšak ak sa nám prvý povolí variátor, musíme použiť : najlepšie piston stopper alebo niečo čím by sme zastavili kľukovú hriadeľ. ). Po odtiahnutí matice použijeme sťahovák aby sme mohli stiahnuť z kľukovky dolu rotor.

Obrázok

Po 4.Pod rotorom sa nachádza stator.Ten drží len na pár skrutkách ( tuším 2 ), opatrne dáme dolu aby sme nepoškodili gufero.

Obrázok

Po 5. Pod ním sa nachádza už len tesnenie ktore utrieme od špiny a hlavne od vazelíny ( dufajme, že tam budete nejakú mať :D ), no a pod tesnením sa nachádza už len náhon olejového čeradla ( plastové koliesko uchytené na kľukovej hriadeli )

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Po 6. vytiahneme pohon čerpadla, ktorý drží malý kail a dve segerky:

Obrázok
Obrázok

Po 7. Vazelínu už podľa vlastného uváženia môžeme odstrániť ( Ja by som ju dal radšej preč :roll: ), samozrejme si ju odložíme do nejakej plastovej nádobky ( do budúcna :wink: ) Všetok priestor poriadne vyčistíme ale tak aby sme nepoškodili gufero v bloku motora.Čistota by sa mohla podobať zhruba tomuto obrázku :D :

Obrázok

Takto vyzerá samotné olejové čerpadlo :

Obrázok

Pri skladaní použijeme opačný postup ako pri rozoberaní avšak nesmieme zabudnúť na to, že pohon čerpadla tam nevrátime.( teda ani segerky ani kail ktoré ho držali ) Nakoniec zaskrutkujeme čerpadlo na pôvodné miesto.Na vývody čerpadla nasunieme krátke hadičky a konce upcháme ( čím to už nechám na Vás :wink: ) Tak isto aj hadičku z karburátora ktorá viedla do olejového čerpadla upcháme ( ja som to realizoval malou skrutkou ).

Doporučujem vyprázdniť benzínovú nádrž alebo si aspoň zistiť koľko tam máme benzínu.
Miešanie benzínu je jednoduché.. keďže motory skútrov sú pomerne vysoko otáčkové motory pomer na miešanie benzínu je 1:50 paranoici dávajú 1:40 :roll: ja dávam 1:50 a aj by som odporúčal tých 1:50 :wink:
Nosiť benzín so sebou? jednoznačne ANO ale nie vo fľaši ale v doteraz používanej olejovej nádržke !!! Jej vývod taktiež upcháme dostatočne veľkou skrutkou alebo niečím podobným, hlavné je aby nám to nepretekalo cez hadičku :wink: Olej tam teda necháme a v obchode s lekárskymi potrebami, či už lekárni alebo inde. Si kúpime najlepšie 20ml striekačku ( keďže 1L = 50L benzínu tak na 1L benzínu potrebujeme 20ml oleja ) jedna striekačka nám teda pridá olej na 1L benzínu.
Ako dávkovať olej? Jednoducho ... prídeme na čerpaciu stanicu a podľa našich finančných prostriedkov a objemu nádrže načerpáme potrebné množstvo pohonných hmôt :D ... Po zaplatení ( aby sme nezdržovali ostatné vozidlá ) ak tam nie sú môžeme aj hneď po natankovaní vytiahnuť striekačku otvoriť olejovú nádržku a podľa počtu načerpaného benzínu pridáme potrebné množstvo oleja. Nakoniec strčím prázdnu striekačku do benzínovej nádrže a vytiahneme trochu benzínu a aby sa samotná striekačka zvnútra opláchla a zmyl sa zvyšok oleja.. Následne striekačku utrieme do utierky ktorých je na pumpe vždy dostatok :wink:
Keď nám striekačka nedočiahne po olej v olejovej nádržke alebo sa do nej nezmestí, môžeme si takto upraviť striekačku :

Obrázok

Kúpime alebo nájdeme v domácich zásobách kúsok tenučkej hadičky a navlečieme ju na koniec striekačky, moc by som ju tam nelepil pretože sa môže stať, že to benzín rozlepí a ten koniec vám jednoducho odpadne do nádrže ako mne :D

Napísané: St Júl 09, 2008 2:18 pm
od užívateľa Domco
takto to robim ja .-...len ked mam 12litrovu nadrz tak mam podstatne vacsiu striekacku

Napísané: St Júl 09, 2008 3:01 pm
od užívateľa duky5
pekny navod
ja som na starej jawe nosil pod sedlom flasku od jupika plnu oleja a na pumpe som ju celu vylial do nadrze + 10l benzimu :)

Napísané: St Júl 09, 2008 4:36 pm
od užívateľa yanchi
este ze mame aj sekciu navody, ze.. :wink:

Napísané: St Júl 09, 2008 7:42 pm
od užívateľa FoXiK
no jo ale tam sa nikto nekukne.. kazdy prve zbada ze aha motor alebo pod. a tam to napise :roll: v navodoch som ani ja nikdy nebol :D .. Do jaWiek sme vzdy lievali od oka :D

Napísané: St Júl 09, 2008 11:23 pm
od užívateľa patrez13
u piagga je to ako ?

Napísané: Št Júl 10, 2008 10:19 am
od užívateľa FoXiK
Dik za presunutie temy :)
no patrez asi tak jak som pisal v navode.. zistit kde mame cerpadlo :) a podla toho ale asi tak isto.. ako inak by si to cel ? :wink:

Napísané: Št Júl 10, 2008 11:26 am
od užívateľa matopn
pekny navod aspon viem ze to nebudem robit bo kym by som dal dole to s toho zapalka napsoledy to trvalo hodinu za pomocu srobovakov a kladiva bo nemam stahovak a je to nadlho rozoberat polku scootra ale cez zimu mozno sa do toho pustim

Napísané: Št Júl 10, 2008 4:14 pm
od užívateľa patrez13
FoXiK napísal:Dik za presunutie temy :)
no patrez asi tak jak som pisal v navode.. zistit kde mame cerpadlo :) a podla toho ale asi tak isto.. ako inak by si to cel ? :wink:
či sa to neda tak ze ho uplne vyberem, lebo ja ho mam zo strany varia hned od kklukovky ide cez prevod remienok co pohana čerpadielko ci by som ho nemohol uplne vybrať...

Napísané: Št Júl 10, 2008 4:30 pm
od užívateľa alcatelko
ak mas ac co mas tak mozes komplet zrusit remienok a vsetko len musis na kluke nechat tu ozubenu remenicku...u lc treba nechat nakolko ten remienok pohana aj vodne cerpadlo...

Napísané: Št Júl 10, 2008 5:00 pm
od užívateľa n_king
preco tym cerpadlam az tak neverite?

Napísané: Št Júl 10, 2008 5:05 pm
od užívateľa Domco
lebo zvyknu vynechavat a robit problemy, pripadne uplne prestanu ist a hlavne pri prerabanych motoroch to je velke riziko

Napísané: Št Júl 10, 2008 8:25 pm
od užívateľa unci
ahj no ja tak uz beham dobre dlho ale ja sm dal von aj nadržku s olejoom a na kluke som nechal to koliesko. Je to ovela spolahlivejsie ako s čerpadlom

Napísané: Št Júl 10, 2008 9:14 pm
od užívateľa geetee =)
paranoici, okrem zavodakov u ktorych sa to dava dole kvoli tomu ze chcem ulachcit kluke od cerpadla sa spolieham na oddelene mazanie a zatim furt pohoda

Napísané: Št Júl 10, 2008 9:27 pm
od užívateľa unci
tak poviem ti ze kym som mal 50ccm tak som to tak aj mal ale kedze tam mam 70ccm tak uz samotne cerpadlo nestacilo

Napísané: Št Júl 10, 2008 10:48 pm
od užívateľa geetee =)
unci napísal:tak poviem ti ze kym som mal 50ccm tak som to tak aj mal ale kedze tam mam 70ccm tak uz samotne cerpadlo nestacilo
vydedukovane s coho? dokonca na vedsine keeway musim uberat na lanku lebo tlaci az moc oleja ked prerabam na 70ccm

Napísané: Št Júl 10, 2008 11:20 pm
od užívateľa dr.snake
zase ked mas 70 a vysie otacky tak to cerapdlo sa viacj toci a viac dava do valca
na serii jednoznacne oilmastar..ja mam..kto sa bude stym olejom srat
na jar vylejem 1l oleja a mam pokoj cele leto :D
ccca 50litrov benalu /2.5litra na 100.....2000km jazdim jak fik

Napísané: Pi Júl 11, 2008 9:50 am
od užívateľa unci
geetee =) napísal:
unci napísal:tak poviem ti ze kym som mal 50ccm tak som to tak aj mal ale kedze tam mam 70ccm tak uz samotne cerpadlo nestacilo
vydedukovane s coho? dokonca na vedsine keeway musim uberat na lanku lebo tlaci az moc oleja ked prerabam na 70ccm
Musim povedat ze teraz si ma dostal, no nemam to vyskusane ale radsej nez budem testovat a potom robit vybrus ked ho zapeciem tak mi nevadi ze tam lievam uz napred namiesany benzin :)

Napísané: Pi Júl 11, 2008 10:49 am
od užívateľa dr.snake
hovno zadres
nechaj oilmaster a cvrkni do plnej nadrze pri tuningu pol decak oleja a hotovo
alebo kup si 4 takt :D

Napísané: Pi Júl 11, 2008 3:37 pm
od užívateľa roggy
nevedeli by ste mi niekto poradit ako by som dal dole rotor zapalovania bez stahovaku? niecim co doma najdem ci to treba len stiahnut dole nejakm stylom alebo ako?

Napísané: Pi Júl 11, 2008 6:47 pm
od užívateľa alcatelko
100krat som to tu pisal a daval aj fota...hruby kus zeleza (aspon 10mm) 4 sroby jedna matica...

Napísané: Pi Júl 11, 2008 9:12 pm
od užívateľa Domco
roggy napísal:nevedeli by ste mi niekto poradit ako by som dal dole rotor zapalovania bez stahovaku? niecim co doma najdem ci to treba len stiahnut dole nejakm stylom alebo ako?
alci to uz dal aj do navodov ,takze sa tam rychlo pozri

Napísané: So Júl 12, 2008 10:57 pm
od užívateľa roggy
no dik som siu to nejak nevsimol

Napísané: Ne Aug 10, 2008 10:17 am
od užívateľa patrez13
no tak na mojom piaggiu som to čerpadlo musel nehať tam..nejde ani za svet odšrobovať , skusim ešte potom tie šruby prevrtať, hnaci remienok som vybral, pričom to ozubene som na tisichrane nechal, a hadičky som odpojil a privod oleja do karbu som zaslepil je to dobre ?

Napísané: Ne Aug 10, 2008 1:38 pm
od užívateľa rastinko
to geetee: :) neviem ci to je dost ale podla mna staci 3x zadrete ojnicne lozisko za cca 4 tyzdne, majitel sa nechcel vzdat oilmastra + prilieval do benzinu nieco a stale hladal chybu inde ako v mazani. Naposledy sme nevedeli dat von ojnicny cap z piestu a ani lozisko tak bola klietka roztavena...