Bez olejomastra ? Návod ako na to.
Napísané: St Júl 09, 2008 2:06 pm
Toto je jednoduchý a stručný návod pre tých, ktorí si chcú miešať benzín s olejom ručne a nenechávať to na ( nie vždy úplne ) "spoľahlivom" čerpadle. či už pod zámerom výmeny objemu valca alebo strachu, že raz ostanú niekde "visieť".
Po 1. zistiť kde máme vlastne olejové čerpadlo. ( Ku príkladu tu mám moje, na princípe ktorého pracujú taktiež mnohé iné alebo úplne identicky )
Tu je olejové čerpadlo, ktoré je priskrutkované v pravej polovici motora.Odskrutkujeme a vytiahneme...pozor bude tam držať prekvapivo silno!
Po 2. Vytiahnuť pohon čerpadla, bude avšak potrebné aby sme dali dolu aj celé zapaľovanie.Tu je postup:
Prvý dáme dolu ventilátor, ktorý sa nachádza pod krytom ventilátoru ( pri vodou chladených skútroch dáme prvú preč vodnú pumpu )
Po 3.Pod ním (ňou) sa nachádza rotor zapaľovania, ( môžeme ho odtiahnuť ťahom oproti variátoru, avšak ak sa nám prvý povolí variátor, musíme použiť : najlepšie piston stopper alebo niečo čím by sme zastavili kľukovú hriadeľ. ). Po odtiahnutí matice použijeme sťahovák aby sme mohli stiahnuť z kľukovky dolu rotor.
Po 4.Pod rotorom sa nachádza stator.Ten drží len na pár skrutkách ( tuším 2 ), opatrne dáme dolu aby sme nepoškodili gufero.
Po 5. Pod ním sa nachádza už len tesnenie ktore utrieme od špiny a hlavne od vazelíny ( dufajme, že tam budete nejakú mať ), no a pod tesnením sa nachádza už len náhon olejového čeradla ( plastové koliesko uchytené na kľukovej hriadeli )
Po 6. vytiahneme pohon čerpadla, ktorý drží malý kail a dve segerky:
Po 7. Vazelínu už podľa vlastného uváženia môžeme odstrániť ( Ja by som ju dal radšej preč ), samozrejme si ju odložíme do nejakej plastovej nádobky ( do budúcna ) Všetok priestor poriadne vyčistíme ale tak aby sme nepoškodili gufero v bloku motora.Čistota by sa mohla podobať zhruba tomuto obrázku :
Takto vyzerá samotné olejové čerpadlo :
Pri skladaní použijeme opačný postup ako pri rozoberaní avšak nesmieme zabudnúť na to, že pohon čerpadla tam nevrátime.( teda ani segerky ani kail ktoré ho držali ) Nakoniec zaskrutkujeme čerpadlo na pôvodné miesto.Na vývody čerpadla nasunieme krátke hadičky a konce upcháme ( čím to už nechám na Vás ) Tak isto aj hadičku z karburátora ktorá viedla do olejového čerpadla upcháme ( ja som to realizoval malou skrutkou ).
Doporučujem vyprázdniť benzínovú nádrž alebo si aspoň zistiť koľko tam máme benzínu.
Miešanie benzínu je jednoduché.. keďže motory skútrov sú pomerne vysoko otáčkové motory pomer na miešanie benzínu je 1:50 paranoici dávajú 1:40 ja dávam 1:50 a aj by som odporúčal tých 1:50
Nosiť benzín so sebou? jednoznačne ANO ale nie vo fľaši ale v doteraz používanej olejovej nádržke !!! Jej vývod taktiež upcháme dostatočne veľkou skrutkou alebo niečím podobným, hlavné je aby nám to nepretekalo cez hadičku Olej tam teda necháme a v obchode s lekárskymi potrebami, či už lekárni alebo inde. Si kúpime najlepšie 20ml striekačku ( keďže 1L = 50L benzínu tak na 1L benzínu potrebujeme 20ml oleja ) jedna striekačka nám teda pridá olej na 1L benzínu.
Ako dávkovať olej? Jednoducho ... prídeme na čerpaciu stanicu a podľa našich finančných prostriedkov a objemu nádrže načerpáme potrebné množstvo pohonných hmôt ... Po zaplatení ( aby sme nezdržovali ostatné vozidlá ) ak tam nie sú môžeme aj hneď po natankovaní vytiahnuť striekačku otvoriť olejovú nádržku a podľa počtu načerpaného benzínu pridáme potrebné množstvo oleja. Nakoniec strčím prázdnu striekačku do benzínovej nádrže a vytiahneme trochu benzínu a aby sa samotná striekačka zvnútra opláchla a zmyl sa zvyšok oleja.. Následne striekačku utrieme do utierky ktorých je na pumpe vždy dostatok
Keď nám striekačka nedočiahne po olej v olejovej nádržke alebo sa do nej nezmestí, môžeme si takto upraviť striekačku :
Kúpime alebo nájdeme v domácich zásobách kúsok tenučkej hadičky a navlečieme ju na koniec striekačky, moc by som ju tam nelepil pretože sa môže stať, že to benzín rozlepí a ten koniec vám jednoducho odpadne do nádrže ako mne
Po 1. zistiť kde máme vlastne olejové čerpadlo. ( Ku príkladu tu mám moje, na princípe ktorého pracujú taktiež mnohé iné alebo úplne identicky )
Tu je olejové čerpadlo, ktoré je priskrutkované v pravej polovici motora.Odskrutkujeme a vytiahneme...pozor bude tam držať prekvapivo silno!
Po 2. Vytiahnuť pohon čerpadla, bude avšak potrebné aby sme dali dolu aj celé zapaľovanie.Tu je postup:
Prvý dáme dolu ventilátor, ktorý sa nachádza pod krytom ventilátoru ( pri vodou chladených skútroch dáme prvú preč vodnú pumpu )
Po 3.Pod ním (ňou) sa nachádza rotor zapaľovania, ( môžeme ho odtiahnuť ťahom oproti variátoru, avšak ak sa nám prvý povolí variátor, musíme použiť : najlepšie piston stopper alebo niečo čím by sme zastavili kľukovú hriadeľ. ). Po odtiahnutí matice použijeme sťahovák aby sme mohli stiahnuť z kľukovky dolu rotor.
Po 4.Pod rotorom sa nachádza stator.Ten drží len na pár skrutkách ( tuším 2 ), opatrne dáme dolu aby sme nepoškodili gufero.
Po 5. Pod ním sa nachádza už len tesnenie ktore utrieme od špiny a hlavne od vazelíny ( dufajme, že tam budete nejakú mať ), no a pod tesnením sa nachádza už len náhon olejového čeradla ( plastové koliesko uchytené na kľukovej hriadeli )
Po 6. vytiahneme pohon čerpadla, ktorý drží malý kail a dve segerky:
Po 7. Vazelínu už podľa vlastného uváženia môžeme odstrániť ( Ja by som ju dal radšej preč ), samozrejme si ju odložíme do nejakej plastovej nádobky ( do budúcna ) Všetok priestor poriadne vyčistíme ale tak aby sme nepoškodili gufero v bloku motora.Čistota by sa mohla podobať zhruba tomuto obrázku :
Takto vyzerá samotné olejové čerpadlo :
Pri skladaní použijeme opačný postup ako pri rozoberaní avšak nesmieme zabudnúť na to, že pohon čerpadla tam nevrátime.( teda ani segerky ani kail ktoré ho držali ) Nakoniec zaskrutkujeme čerpadlo na pôvodné miesto.Na vývody čerpadla nasunieme krátke hadičky a konce upcháme ( čím to už nechám na Vás ) Tak isto aj hadičku z karburátora ktorá viedla do olejového čerpadla upcháme ( ja som to realizoval malou skrutkou ).
Doporučujem vyprázdniť benzínovú nádrž alebo si aspoň zistiť koľko tam máme benzínu.
Miešanie benzínu je jednoduché.. keďže motory skútrov sú pomerne vysoko otáčkové motory pomer na miešanie benzínu je 1:50 paranoici dávajú 1:40 ja dávam 1:50 a aj by som odporúčal tých 1:50
Nosiť benzín so sebou? jednoznačne ANO ale nie vo fľaši ale v doteraz používanej olejovej nádržke !!! Jej vývod taktiež upcháme dostatočne veľkou skrutkou alebo niečím podobným, hlavné je aby nám to nepretekalo cez hadičku Olej tam teda necháme a v obchode s lekárskymi potrebami, či už lekárni alebo inde. Si kúpime najlepšie 20ml striekačku ( keďže 1L = 50L benzínu tak na 1L benzínu potrebujeme 20ml oleja ) jedna striekačka nám teda pridá olej na 1L benzínu.
Ako dávkovať olej? Jednoducho ... prídeme na čerpaciu stanicu a podľa našich finančných prostriedkov a objemu nádrže načerpáme potrebné množstvo pohonných hmôt ... Po zaplatení ( aby sme nezdržovali ostatné vozidlá ) ak tam nie sú môžeme aj hneď po natankovaní vytiahnuť striekačku otvoriť olejovú nádržku a podľa počtu načerpaného benzínu pridáme potrebné množstvo oleja. Nakoniec strčím prázdnu striekačku do benzínovej nádrže a vytiahneme trochu benzínu a aby sa samotná striekačka zvnútra opláchla a zmyl sa zvyšok oleja.. Následne striekačku utrieme do utierky ktorých je na pumpe vždy dostatok
Keď nám striekačka nedočiahne po olej v olejovej nádržke alebo sa do nej nezmestí, môžeme si takto upraviť striekačku :
Kúpime alebo nájdeme v domácich zásobách kúsok tenučkej hadičky a navlečieme ju na koniec striekačky, moc by som ju tam nelepil pretože sa môže stať, že to benzín rozlepí a ten koniec vám jednoducho odpadne do nádrže ako mne