Bez olejomastra ? Návod ako na to.
Moderátor: Moderators
- FoXiK
- motorkár
- Príspevky: 1890
- Dátum registrácie: Pi Apr 27, 2007 3:31 pm
- Skúter: Yamaha Slider
- Bydlisko: Piestany
- Kontaktovať užívateľa:
Bez olejomastra ? Návod ako na to.
Toto je jednoduchý a stručný návod pre tých, ktorí si chcú miešať benzín s olejom ručne a nenechávať to na ( nie vždy úplne ) "spoľahlivom" čerpadle. či už pod zámerom výmeny objemu valca alebo strachu, že raz ostanú niekde "visieť".
Po 1. zistiť kde máme vlastne olejové čerpadlo. ( Ku príkladu tu mám moje, na princípe ktorého pracujú taktiež mnohé iné alebo úplne identicky )
Tu je olejové čerpadlo, ktoré je priskrutkované v pravej polovici motora.Odskrutkujeme a vytiahneme...pozor bude tam držať prekvapivo silno!
Po 2. Vytiahnuť pohon čerpadla, bude avšak potrebné aby sme dali dolu aj celé zapaľovanie.Tu je postup:
Prvý dáme dolu ventilátor, ktorý sa nachádza pod krytom ventilátoru ( pri vodou chladených skútroch dáme prvú preč vodnú pumpu )
Po 3.Pod ním (ňou) sa nachádza rotor zapaľovania, ( môžeme ho odtiahnuť ťahom oproti variátoru, avšak ak sa nám prvý povolí variátor, musíme použiť : najlepšie piston stopper alebo niečo čím by sme zastavili kľukovú hriadeľ. ). Po odtiahnutí matice použijeme sťahovák aby sme mohli stiahnuť z kľukovky dolu rotor.
Po 4.Pod rotorom sa nachádza stator.Ten drží len na pár skrutkách ( tuším 2 ), opatrne dáme dolu aby sme nepoškodili gufero.
Po 5. Pod ním sa nachádza už len tesnenie ktore utrieme od špiny a hlavne od vazelíny ( dufajme, že tam budete nejakú mať ), no a pod tesnením sa nachádza už len náhon olejového čeradla ( plastové koliesko uchytené na kľukovej hriadeli )
Po 6. vytiahneme pohon čerpadla, ktorý drží malý kail a dve segerky:
Po 7. Vazelínu už podľa vlastného uváženia môžeme odstrániť ( Ja by som ju dal radšej preč ), samozrejme si ju odložíme do nejakej plastovej nádobky ( do budúcna ) Všetok priestor poriadne vyčistíme ale tak aby sme nepoškodili gufero v bloku motora.Čistota by sa mohla podobať zhruba tomuto obrázku :
Takto vyzerá samotné olejové čerpadlo :
Pri skladaní použijeme opačný postup ako pri rozoberaní avšak nesmieme zabudnúť na to, že pohon čerpadla tam nevrátime.( teda ani segerky ani kail ktoré ho držali ) Nakoniec zaskrutkujeme čerpadlo na pôvodné miesto.Na vývody čerpadla nasunieme krátke hadičky a konce upcháme ( čím to už nechám na Vás ) Tak isto aj hadičku z karburátora ktorá viedla do olejového čerpadla upcháme ( ja som to realizoval malou skrutkou ).
Doporučujem vyprázdniť benzínovú nádrž alebo si aspoň zistiť koľko tam máme benzínu.
Miešanie benzínu je jednoduché.. keďže motory skútrov sú pomerne vysoko otáčkové motory pomer na miešanie benzínu je 1:50 paranoici dávajú 1:40 ja dávam 1:50 a aj by som odporúčal tých 1:50
Nosiť benzín so sebou? jednoznačne ANO ale nie vo fľaši ale v doteraz používanej olejovej nádržke !!! Jej vývod taktiež upcháme dostatočne veľkou skrutkou alebo niečím podobným, hlavné je aby nám to nepretekalo cez hadičku Olej tam teda necháme a v obchode s lekárskymi potrebami, či už lekárni alebo inde. Si kúpime najlepšie 20ml striekačku ( keďže 1L = 50L benzínu tak na 1L benzínu potrebujeme 20ml oleja ) jedna striekačka nám teda pridá olej na 1L benzínu.
Ako dávkovať olej? Jednoducho ... prídeme na čerpaciu stanicu a podľa našich finančných prostriedkov a objemu nádrže načerpáme potrebné množstvo pohonných hmôt ... Po zaplatení ( aby sme nezdržovali ostatné vozidlá ) ak tam nie sú môžeme aj hneď po natankovaní vytiahnuť striekačku otvoriť olejovú nádržku a podľa počtu načerpaného benzínu pridáme potrebné množstvo oleja. Nakoniec strčím prázdnu striekačku do benzínovej nádrže a vytiahneme trochu benzínu a aby sa samotná striekačka zvnútra opláchla a zmyl sa zvyšok oleja.. Následne striekačku utrieme do utierky ktorých je na pumpe vždy dostatok
Keď nám striekačka nedočiahne po olej v olejovej nádržke alebo sa do nej nezmestí, môžeme si takto upraviť striekačku :
Kúpime alebo nájdeme v domácich zásobách kúsok tenučkej hadičky a navlečieme ju na koniec striekačky, moc by som ju tam nelepil pretože sa môže stať, že to benzín rozlepí a ten koniec vám jednoducho odpadne do nádrže ako mne
Po 1. zistiť kde máme vlastne olejové čerpadlo. ( Ku príkladu tu mám moje, na princípe ktorého pracujú taktiež mnohé iné alebo úplne identicky )
Tu je olejové čerpadlo, ktoré je priskrutkované v pravej polovici motora.Odskrutkujeme a vytiahneme...pozor bude tam držať prekvapivo silno!
Po 2. Vytiahnuť pohon čerpadla, bude avšak potrebné aby sme dali dolu aj celé zapaľovanie.Tu je postup:
Prvý dáme dolu ventilátor, ktorý sa nachádza pod krytom ventilátoru ( pri vodou chladených skútroch dáme prvú preč vodnú pumpu )
Po 3.Pod ním (ňou) sa nachádza rotor zapaľovania, ( môžeme ho odtiahnuť ťahom oproti variátoru, avšak ak sa nám prvý povolí variátor, musíme použiť : najlepšie piston stopper alebo niečo čím by sme zastavili kľukovú hriadeľ. ). Po odtiahnutí matice použijeme sťahovák aby sme mohli stiahnuť z kľukovky dolu rotor.
Po 4.Pod rotorom sa nachádza stator.Ten drží len na pár skrutkách ( tuším 2 ), opatrne dáme dolu aby sme nepoškodili gufero.
Po 5. Pod ním sa nachádza už len tesnenie ktore utrieme od špiny a hlavne od vazelíny ( dufajme, že tam budete nejakú mať ), no a pod tesnením sa nachádza už len náhon olejového čeradla ( plastové koliesko uchytené na kľukovej hriadeli )
Po 6. vytiahneme pohon čerpadla, ktorý drží malý kail a dve segerky:
Po 7. Vazelínu už podľa vlastného uváženia môžeme odstrániť ( Ja by som ju dal radšej preč ), samozrejme si ju odložíme do nejakej plastovej nádobky ( do budúcna ) Všetok priestor poriadne vyčistíme ale tak aby sme nepoškodili gufero v bloku motora.Čistota by sa mohla podobať zhruba tomuto obrázku :
Takto vyzerá samotné olejové čerpadlo :
Pri skladaní použijeme opačný postup ako pri rozoberaní avšak nesmieme zabudnúť na to, že pohon čerpadla tam nevrátime.( teda ani segerky ani kail ktoré ho držali ) Nakoniec zaskrutkujeme čerpadlo na pôvodné miesto.Na vývody čerpadla nasunieme krátke hadičky a konce upcháme ( čím to už nechám na Vás ) Tak isto aj hadičku z karburátora ktorá viedla do olejového čerpadla upcháme ( ja som to realizoval malou skrutkou ).
Doporučujem vyprázdniť benzínovú nádrž alebo si aspoň zistiť koľko tam máme benzínu.
Miešanie benzínu je jednoduché.. keďže motory skútrov sú pomerne vysoko otáčkové motory pomer na miešanie benzínu je 1:50 paranoici dávajú 1:40 ja dávam 1:50 a aj by som odporúčal tých 1:50
Nosiť benzín so sebou? jednoznačne ANO ale nie vo fľaši ale v doteraz používanej olejovej nádržke !!! Jej vývod taktiež upcháme dostatočne veľkou skrutkou alebo niečím podobným, hlavné je aby nám to nepretekalo cez hadičku Olej tam teda necháme a v obchode s lekárskymi potrebami, či už lekárni alebo inde. Si kúpime najlepšie 20ml striekačku ( keďže 1L = 50L benzínu tak na 1L benzínu potrebujeme 20ml oleja ) jedna striekačka nám teda pridá olej na 1L benzínu.
Ako dávkovať olej? Jednoducho ... prídeme na čerpaciu stanicu a podľa našich finančných prostriedkov a objemu nádrže načerpáme potrebné množstvo pohonných hmôt ... Po zaplatení ( aby sme nezdržovali ostatné vozidlá ) ak tam nie sú môžeme aj hneď po natankovaní vytiahnuť striekačku otvoriť olejovú nádržku a podľa počtu načerpaného benzínu pridáme potrebné množstvo oleja. Nakoniec strčím prázdnu striekačku do benzínovej nádrže a vytiahneme trochu benzínu a aby sa samotná striekačka zvnútra opláchla a zmyl sa zvyšok oleja.. Následne striekačku utrieme do utierky ktorých je na pumpe vždy dostatok
Keď nám striekačka nedočiahne po olej v olejovej nádržke alebo sa do nej nezmestí, môžeme si takto upraviť striekačku :
Kúpime alebo nájdeme v domácich zásobách kúsok tenučkej hadičky a navlečieme ju na koniec striekačky, moc by som ju tam nelepil pretože sa môže stať, že to benzín rozlepí a ten koniec vám jednoducho odpadne do nádrže ako mne
ZVL Babetta 210 ---> ATV semi-auto 110ccm ---> Jawa 175 ---> Yamaha Slider 70cc 10PS full tuning ---> Aprilia Shiver 750
- patrez13
- skútrista
- Príspevky: 259
- Dátum registrácie: Ut Okt 16, 2007 10:21 pm
- Skúter: Piaggio Typhoon x50
- Bydlisko: Humenné / Bociankovo
- Kontaktovať užívateľa:
či sa to neda tak ze ho uplne vyberem, lebo ja ho mam zo strany varia hned od kklukovky ide cez prevod remienok co pohana čerpadielko ci by som ho nemohol uplne vybrať...FoXiK napísal:Dik za presunutie temy
no patrez asi tak jak som pisal v navode.. zistit kde mame cerpadlo a podla toho ale asi tak isto.. ako inak by si to cel ?
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
ak mas ac co mas tak mozes komplet zrusit remienok a vsetko len musis na kluke nechat tu ozubenu remenicku...u lc treba nechat nakolko ten remienok pohana aj vodne cerpadlo...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
- geetee =)
- Riaditeľ Zemegule
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
paranoici, okrem zavodakov u ktorych sa to dava dole kvoli tomu ze chcem ulachcit kluke od cerpadla sa spolieham na oddelene mazanie a zatim furt pohoda
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz
- geetee =)
- Riaditeľ Zemegule
- Príspevky: 879
- Dátum registrácie: St Máj 14, 2008 4:26 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
vydedukovane s coho? dokonca na vedsine keeway musim uberat na lanku lebo tlaci az moc oleja ked prerabam na 70ccmunci napísal:tak poviem ti ze kym som mal 50ccm tak som to tak aj mal ale kedze tam mam 70ccm tak uz samotne cerpadlo nestacilo
http://www.lcd-display.cz náhradné displeje do laptopov, doručenie aj na SK do 24h http://www.lcd-display.cz
- unci
- st. skútrista
- Príspevky: 425
- Dátum registrácie: Po Apr 30, 2007 10:47 pm
- Skúter: neuvedený
- Kontaktovať užívateľa:
Musim povedat ze teraz si ma dostal, no nemam to vyskusane ale radsej nez budem testovat a potom robit vybrus ked ho zapeciem tak mi nevadi ze tam lievam uz napred namiesany benzingeetee =) napísal:vydedukovane s coho? dokonca na vedsine keeway musim uberat na lanku lebo tlaci az moc oleja ked prerabam na 70ccmunci napísal:tak poviem ti ze kym som mal 50ccm tak som to tak aj mal ale kedze tam mam 70ccm tak uz samotne cerpadlo nestacilo
podpis som si este nenastavil
- alcatelko
- moderátor
- Príspevky: 7443
- Dátum registrácie: Po Máj 01, 2006 2:46 pm
- Skúter: piaggio zip lc
- Bydlisko: malinovo
- Kontaktovať užívateľa:
100krat som to tu pisal a daval aj fota...hruby kus zeleza (aspon 10mm) 4 sroby jedna matica...
............ http://www.50cm3.eu .............. http://www.facebook.com/50cm3 ..............
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov
scooter racing team, vývoj, výroba a úpravy racing dielov