Keďže ako som už veľakrát písal, Varadero nie je absolútne stavané do mestskej premávky a je mi ľúto ničiť ho po meste, rozhodol som sa, že si časom zadovážim nejaký ten skútrik, ktorý mi presuny po meste uľahčí.
Mal som v pláne zobrať prvú najlacnejšiu čínsku haraburdu za pár šupiek, len nech má papiere a nech jazdí. Šťastie si ale občas sadne kade tade a tak som si dnes doviezol domov Peugeot Elyseo 125 rv. 2001 s papiermi za 200eur...
A prečo som to kúpil tak výhodne? no o tom o chvíľu, najprv sa pozrieme na fotky:


Vyzerá dobre, no háčik je v tom, že opak je pravdou. Snáď ani jeden plast z prednej časti skútra nie je celý, baterka je po smrti no a servis?
Do tohto skútra sa vmestí 1,25l oleja. Momentálne ho tam je cca 2l, možno aj viac. Nič na ňom nebolo nikdy menené ani nastavované, bol padnutý na pravý bok a pravdepodobne sa pár metrov šúchal po zemi a k tomu všetkému stál 3 roky vonku na pospas počasiu.
Majiteľ mi sám povedal, že vôbec k tomu nemá vzťah a tak sa nestaral. Keď zasvietil olej, dolial, keď skapala baterka, dobil.
Keďže na ňom ale tento pán spravil len nejakých 2000km za tie tri rkoy, motoru to snáď veľmi neublížilo. Zvuk má pekný, tichý, naštartuje hneď (samozrejme cez káble) a ťah? no povedzme, že remeň už je zrelý na výmenu a valčeky si tiež poklepkávajú.
Ja ale pevne verím, že sa mi ho podarí spojazdniť a dať do super stavu, a hlavne mám radosť z toho, že ND na eBay výjdy na 20E za niekoľko plastov a pod. Takže mám aspoň čo robiť celú zimu a fakt sa na to teším.
Začnem určite novým olejom aj v motore aj v prevodovke a novou baterkou, nasledovať bude sviečka (ktorá ale na moje prekvapenie pravdepodobne bola menená, lebo som v kufri našiel náhradnú). Potom prídu na rad pravdepodobne hlbšie zásahy ako ventily a variátor, na ktoré už treba trochu lepšie náradie.
No a čerešnička na torte bude lakovačka ale to najskôr až budúcu jar.
Budem sem hádzať priebeh renovácie a samozrejme rady a postrehy sú vítané.
Začal by som otázkou do pléna
Čím nastriekať kontakty, ktoré pôsobením počasia budú asi všetky zoxidované? WD40 alebo nejaké špeciálne niečo?
A tiež by ma samozrejme zaujímalo, či má stále najlepší skúter-part-shop široko ďaleko alcatelko, alebo niekto iný (a teraz dúfam, že som si ten nick dobre zapamätal)
//Názov témy upravený podľa pravidiel sekcie - Bamma_boy