Malaguti MADISON3 250i - Bacil-BA
Moderátor: Moderators
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Tak máme s Madisonom za sebou prvú tísicku kilometrov a povinnú servisnú prehliadku. Kilometríky ubehli v pohode pri spotrebe od 3,27 do 3,55L vo dvojici (celkový priemer 3,4L ) tak som sa objednal na prehliadku. Na prvý krát sa mi to nepodarilo, lebo mechanik bol chorý a nevedeli kedy bude opäť fungovať servis. Na druhý krát to bolo už lepšie a objednali ma. V piatok ráno som si privstal a hajde do servisu v Šamoríne. Pol hodinku sme si ešte museli počkať na mechanika
a pustil sa do práce. Celý servis skútra bol hotový do hodinky, olej do motora dostal fajnový plnosyntetický Motul 5W40 pre 4T skútre so vstrekovaním a samorejme nový papierový plnoprietokový olejový filter. Mechanik ešte dofúkal gumy, doplnil chýbajúcu krytku na ovzdušnenie bŕdz a zrovnal rajdy, ktoré boli vychýlené mierne vľavo. V pokladni som si počkal na faktúrku, ktorej spracovanie travalo polovicu času samotného servisného zásahu
a zaplatil vyčíslených niečo cez 1800,-Sk.
OK, ide sa domov a hurá do ďalších 10.000km.
Poobede sa chystám na výjazd a pozerám na vario, že nejaké je zaprášené. Pozerám nalievaciu skrutku prevodového oleja, tiež zaprášená, nedotknutá. Pozerám vypustnú, zaprášená tiež. Kua však mi v tom servise nevymenili olej v prevodovke, iba v motore. Idem domov pozrieť do faktúry a položka za prevodový olej nikde. Pozriem ešte pre istotu do manuálu a prevodový olej sa má vymeniť po prvých 1.000. Tak idem späť do Šamorína.
Chalan v predajni na príjme ma presviedča, že olej meniť netreba, ale kedže je to aj manuáli trvám na výmene. To sa však už nedá, lebo mechanik je už preč a ten si tiež myslel, že olej netreba meniť. Tak si rezignovane kupujem dve tuby prevodového oleja Motul 80W po 1,5 deci s tým , že olej si vymením sám. Predavač ma ešte presviedča, že jedna tuba mi stačí ale beriem si podľa svojho, lebo lebo podľa manuálu má prevodovka objem 2,5 deci oleja. Dnes poobede som si olej konečne vymenil tak ako káže manuál. Pravda je, že olej nevyzeral nijako tragicky, bol iba mierne zakalený a ak by mi tvrdili, že ho vymenili, tak by som tomu určite veril. Keď som ho zlieval do zbernej nádoby, naspodu záchytnej nádoby neostali žiadne pevné zvyšky.
Ale takto mám aspoň istotu, že skútrik na ďalších 10.000km dostal to čo potrebuje. Dúfam, že dovtedy a ani potom už žiaden servis (hlavne kvôli pečiatke) potrebovať nebudem.
PS:Som si ešte spomenul, riešil som s mechanikom otázku, že či netreba nastaviť aj ventily, pri nižších otáčkach počuť, ako si zacvrlikajú. Odpoveď: Nie, netreba. Keď cvrlikajú, tak to je dobre, aspoň si môžem byť istý, že sa nepodpália...


OK, ide sa domov a hurá do ďalších 10.000km.
Poobede sa chystám na výjazd a pozerám na vario, že nejaké je zaprášené. Pozerám nalievaciu skrutku prevodového oleja, tiež zaprášená, nedotknutá. Pozerám vypustnú, zaprášená tiež. Kua však mi v tom servise nevymenili olej v prevodovke, iba v motore. Idem domov pozrieť do faktúry a položka za prevodový olej nikde. Pozriem ešte pre istotu do manuálu a prevodový olej sa má vymeniť po prvých 1.000. Tak idem späť do Šamorína.
Chalan v predajni na príjme ma presviedča, že olej meniť netreba, ale kedže je to aj manuáli trvám na výmene. To sa však už nedá, lebo mechanik je už preč a ten si tiež myslel, že olej netreba meniť. Tak si rezignovane kupujem dve tuby prevodového oleja Motul 80W po 1,5 deci s tým , že olej si vymením sám. Predavač ma ešte presviedča, že jedna tuba mi stačí ale beriem si podľa svojho, lebo lebo podľa manuálu má prevodovka objem 2,5 deci oleja. Dnes poobede som si olej konečne vymenil tak ako káže manuál. Pravda je, že olej nevyzeral nijako tragicky, bol iba mierne zakalený a ak by mi tvrdili, že ho vymenili, tak by som tomu určite veril. Keď som ho zlieval do zbernej nádoby, naspodu záchytnej nádoby neostali žiadne pevné zvyšky.
Ale takto mám aspoň istotu, že skútrik na ďalších 10.000km dostal to čo potrebuje. Dúfam, že dovtedy a ani potom už žiaden servis (hlavne kvôli pečiatke) potrebovať nebudem.

PS:Som si ešte spomenul, riešil som s mechanikom otázku, že či netreba nastaviť aj ventily, pri nižších otáčkach počuť, ako si zacvrlikajú. Odpoveď: Nie, netreba. Keď cvrlikajú, tak to je dobre, aspoň si môžem byť istý, že sa nepodpália...

Tak už zasa nič.
- Bobo
- st. skútrista
- Príspevky: 573
- Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
- Skúter: BMW R 1200 RT
- Bydlisko: MA (teda skôr okolie)
To je klasický prístup servisu. Mechanik niekedy ani nevie, čo má kontrolovať a meniť. Technika išla dopredu, ale kvalita servisov (česť výnimkám) ostala na starej socialistickej úrovni. Ale hlavne, že vedia dôkladne vystaviť faktúru.
Bacil, ale aspoň máš istotu, že sa ti nepodpália tie ventily
Bacil, ale aspoň máš istotu, že sa ti nepodpália tie ventily

KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT
Bacil BA tu je manuál na Piaggio Beverly 250, čo má Piaggio motor ako máme len je to karburátorová verzia ináč by malo myslím ostatné sedieť, tak aj tie ventily by sa podľa toho mali dať nastaviť. čaf
http://www.modernvespa.com/files/worksh ... op.pdf.zip
http://www.modernvespa.com/files/worksh ... op.pdf.zip
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Sú tam nejaké závažíčka medzi reťazovým kolieskom a samotnou vačkou, ale už v niektorej Crossiho téme som písal, že netuším akú majú funkciu. Ešte som sa s takým nestretol. 
Ále čo tam po závažíčkach. Veď do dnes ani nevieme, načo je ten rapkáč na Kymco ventiloch a vozíme sa veselo ďalej...


Ále čo tam po závažíčkach. Veď do dnes ani nevieme, načo je ten rapkáč na Kymco ventiloch a vozíme sa veselo ďalej...



Tak už zasa nič.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Aje vačka spojená s ozubeným reťazovým kolesom pomocou dajakého bazmeku a nieje napevno prišroubovaná alebo dokonca privarená tak je to kvôli tomu VVT na 99,9%, aspoň podla mňa.... prečo by to tam inak bolo kedže na obyčajných motoroch je to vždy napevno...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

Takže som sa rozhodol nastaviť tie ventily, keďže to občas cvrlikalo a pri dvoch ľuďoch aj viac než občas. Prístup strašný. treba odeklovať pólku scoota a sundať celé veko vetilov - nie sú tam na prístup k ventilom len malé deklíky :scratch: . ventily sacie boli jeden 0,10mm a druhý 0,13mm. výfukové boli moc natesno-0,12mm-oba. Tak som ich dal na 0,10 sanie a 0,15 výfuk. tie ventily majú nejaké súdkovite pohyblivé opláštenie(akoby čapička), tam kde sa stretajú s váhadlami
neviem načo to slúži. A tie srandy na vačke(závažia) neviem čo to je. Týpek z Peugeotu tvrdil, že je to automatický dekomresor, ale nefím ňák sa mi to nezdá žeby to bol on. Teraz po nastaveni mám subjektívne lepší pocit z chodu motora - ide kultivovanejšie. Ale cvrlikanie úplne nevymizlo. V určitom spektre otáčok už nie je prítomné, ale nezmizlo úplne. Mal som vonku aj sviečku a tá sa mi zdala dosť svetlá - ako pri chudobnej zmesy. Zrejme je to iridiova sviečka podla toho čo som pozeral na nete-má také návarky. A tiež tam boli napečený sajrajt na hornej a spodnej česti elektródy. Ten som obrúsil(snáď to tomu íridiu nebude vadiť), odtrh nastavil na 0.7mm a šup späť. Zaujímavé, že v manuáli je písaná iná sviečka ako tam bola(viď.obrázok). Takže myslím, že je problém aj u mňa aj Bacila-BA v chudobnej zmesy. Totiž aj motorka nejako málo zrazu žerie aj keď behám cez "kilo" nespravím spotrebu nad 3,3l/100km. Predtým to bolo tak okolo 3,5l/100km. Keď som to chcel dať skontrolovať v peugeote, tak som sa dozvedel, že nemajú koncovku na počítač pre môj model. "Vivat Peugeot"
Asi skúsim u duoFratelli. Keď vozia talianske scooty mali by byť lepšie vybavený. na foto je vidieť popísané javy a veci.















-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Pekne si sa pohral. Ak budem mať čas, aj to pozriem a ponastavujem ventilčeky. Ani sviečku som ešte nepozeral, akú tam mám. Len neviem, či si tej sviečke dobre spravil, keď si ju obrúsil. To by mala byť nejaká samočistiaca, s tými ďobkami na kontaktoch.
PS: Poslal som Ti dve SS za sebou, ale otvoril si si iba jednu.
PS: Poslal som Ti dve SS za sebou, ale otvoril si si iba jednu.

Tak už zasa nič.