Vespa GTS 250 - m_i_ss_k_o

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Vespa GTS 250 - m_i_ss_k_o

#1 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Ne Mar 04, 2012 9:03 pm

Dobrý večer motoristi.

Vraciam sa k fóru a zároveň k skútrikom. Minulý rok som ukončil kariéru bahniaka a predal yamahu yz 125. Momentálne už ma čaká novučičká vespa gts 250 a ja už len odrátavám dni blížiacích sa skúšok na vodičák :) S motorkou mám bohaté skúsenosti, ak sa to dá takto povedať, ale aj tak mám veľa nejasností ktoré by som chcel prediskutovať.

Takže mám toho na srdci veľa ale začnem nejak postupne.

1. so 4-taktom som sa ešte nestretol, tak by bodli nejaké tipy, respektíve na čo mám davať bacha oproti 2 taktu
2. keby ste sa mohli nejak vyjadriť k zábehu daného skútru, koľko by som mal toho najazdiť aby som mohol s kľudným svedomím jej ísť po krku (nejaká svižnejšia jazda)
3. čo to som prečítal o tuningu 4 taktu, len neviem koľko treba prejsť km aby som mohol začať o tomto uvažovať bez toho aby som ublížil motoru

Je toho viac, ale aj tak ešte nejaký týždeň potrvá kým sa k nej dostanem :)

Dúfam že ma nezahrabete pod božú zem, snažil som sa inteligentne popísať moje otázky 8)
aa ďakujem za každú odpoveď



▀▄▀▄█▓▒░*Upraveny nazov temy podla zvyklosti a standardu - Davidian░▒▓█▀▄▀▄▀
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vespa GTS 250

#2 Príspevok od užívateľa theruck » Ne Mar 04, 2012 9:11 pm

1. sak vies... vymeny olejov servis ventilov a take veci
2. podla navodu ku skutru ale tipujem tak 300km. viac by som ju nesetril ani keby bola moja a za plnu sumu :)
3. netreba o tom uvazovat vobec. kupis si iny variator mozno koncovku vyfkuku ak ti nieje dat 250 eur za zmenu zvuku a tam to konci. ostrejsiu vacku a podobne veci asi riesit nebudes. nedava to nejak zmysel. ten motor uz je ajtak vyspickovany takze tazko tam budes hladat nejake rezervy. halvne ked to je injector.
tieto 250 gts mavaju problem s tesnenim na vyfuku ktory je z dvoch dielov. bol akvoli tomu "zvolavacka". hlavne kvoli tomu ze pri demontazi zadneho kolesa sa nie kazdemu chce to tesnenie vymenit lebo musis dat dole vyfuk

tu mas link na manualy http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa/GTS250/

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#3 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Ne Mar 04, 2012 10:45 pm

k tomu vylepšeniu. nad výfukom som nepremýšľal. vôbec sa mi nehodí k takejto motorke nejaký strašne prenikavý zvuk, skôr niečo kultivované ale rýchle. takže v prvom rade by som asi ten variátor vymenil a tu ma práve zaujíma, kedy ho môžem bez obáv vymeniť.
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vespa GTS 250

#4 Príspevok od užívateľa theruck » Ne Mar 04, 2012 11:03 pm

hocikedy budes citit potrebu. ale najviac sa to oplati az ked budes potrebovat servis toho povodneho - pri vymene valcekov. inak ti zostane doma skoro novy variator. ale mozno to predas...

inak este sa tam da vymenit asi CDI ale nevim co to prinasa. co by si ale chcel od vespy aby isla 150? tych 120 co ti to pojde ti bude urcite stacit

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#5 Príspevok od užívateľa Luthar » Ne Mar 04, 2012 11:54 pm

Mám rovnaký motor ako ty na vespe, a multivar musíš mať je to nehorázny nárast výkonu, ja som ho včera nahodil a som ostal v nemom úžase, určite ho kup, a čo sám ďalšieho tuningu týka tak to je už všetko čo má význam do toho kupovať. Ak teda nechceš výfuk ako píšeš. Ešte existuje valec a hlava od Malossi, ale to je trošku dráhy špás. :-)
A Myslím si že z výkonom budeš spokojný keď nahodíš malossi multivar.

sent from my Galaxy S2 using tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#6 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 12:33 am

Takto, nepotrebujem aby to šlo 150 ako vravíš, stačí keď to pôjde tých 120. Aj tak plánujem sa dialniciam skôr vyhýbať a radšej voliť okresky aby som si jazdu užil :) Myslím, že mi mi nevadilo ak mi doma ostane skoro nepoužitý variátor, hodím ho do inzercie a snáď o neho niekto zakopne.

A k druhému príspevku. No čo to som prečítal o tom multivare, ale nevedel som, že ten nárast výkonu je až taký citelný. Odkial si ho kupoval respektíve kde si si ho dával montovať ? Ináč všeobecne mi ide hlavne o zvýšenie akcelerácie a využitie potenciálu motora. :)
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#7 Príspevok od užívateľa Luthar » Po Mar 05, 2012 1:11 am

Tá vespa ti pôjde 130 v pohode.
K tomu variatoru, sprvi presne tu prácu čo pises a to je akcelerácia a lepšie využitie výkonu motora, ktorý seriove variovať zatlka dozeme, a kupoval som ho cez kamaráta z Prahy a namontoval si ho sám v garážy

sent from my Galaxy S2 using tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#8 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 9:44 am

Hm a čože v Prahe najlepšie ceny sú ? :D Kedže študujem tu, tak by nemal byť problém no, našiel som najlepšiu cenu za : 3410 kč. Ináč pozerám že k tomu dodávajú valčeky v rôznych hmotnostiach. Priznám sa, že nemám predstavu koľko kusov ich ide do variátora. Prípadne môžeš napísať aké si zvolil ty, nech zbytočne nebudem experimentovať čo je najlepšie :) aa este jedna vec, keď vravíš že si si ho sám menil, je to niečo náročné alebo to zvládnem aj ja s nejakým múdrym manuálom ? :)
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#9 Príspevok od užívateľa Luthar » Po Mar 05, 2012 10:55 am

No ak máš tu vespu v Prahe tak to odnes do scootlandu a tam ti to všetko namontuju a aj odmeraju na brzde, a do nášho motora idú k tomu variu 6x15 g valceky. Lebo ak si to chceš sám namontovať tak potrebujes vzduchovu pištoľ.

sent from my Galaxy S2 using tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
THeBaNDiT
moderátor
moderátor
Príspevky: 6299
Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
Skúter: je už minulosť
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vespa GTS 250

#10 Príspevok od užívateľa THeBaNDiT » Po Mar 05, 2012 11:00 am

najvacsi problem na nahodeni multivaru je vymena kontrastnej pruziny v spojke... treba na to bud specialne naradie, alebo velky zverak...
Honda NC750X ------------------- Obrázok
Nezabúdajte na PRAVIDLÁ FÓRA a ďakujte pomocou Obrázok.

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#11 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 12:16 pm

aha aha. tak potom nebudem asi špekulovať a po zábehu to dám do toho scootlandu. Ináč Luthar, keď vravíš, že máš rovnaký motor ako, čo môžem očakávať. Myslím tým nieje to lenivé ani vo dvojici? Lebo plánujem využívať vo väčšine jazdu s priateľkou. Neviem si predstaviť čo môžem očakávať. Pred tým som mal cross 125 2takt 40 koní tak to asi nebude narovnako :D
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#12 Príspevok od užívateľa Luthar » Po Mar 05, 2012 12:31 pm

Do 100 vky je to živé aj vo dvojici, potom do tej 130 už menej, ale podlamna ti to bude v pohode stačiť

sent from my Galaxy S2 using tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#13 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 3:24 pm

a ešte ma napadá akú máš dlhodobú spotrebu (real). tuším že, Vespa uvádza v tehcnickej dokumentácii 4 litre.
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#14 Príspevok od užívateľa Luthar » Po Mar 05, 2012 3:35 pm

Záleží ako jazdis, dá sa spraviť spotreba aj 3 litre a aj cez 4, ale reálna je tak 3,8litra pri kombinovanej jazde

sent from my Galaxy S2 using tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
Brandon41
st. kolobežkár
st. kolobežkár
Príspevky: 134
Dátum registrácie: Pi Okt 07, 2011 8:26 pm
Skúter: yamaha aerox
Bydlisko: sered

Re: Vespa GTS 250

#15 Príspevok od užívateľa Brandon41 » Po Mar 05, 2012 4:53 pm

luthar napísal:Mám rovnaký motor ako ty na vespe, a multivar musíš mať je to nehorázny nárast výkonu, ja som ho včera nahodil a som ostal v nemom úžase, určite ho kup, a čo sám ďalšieho tuningu týka tak to je už všetko čo má význam do toho kupovať. Ak teda nechceš výfuk ako píšeš.Ešte existuje valec a hlava od Malossi, ale to je trošku dráhy špás. :-)
A Myslím si že z výkonom budeš spokojný keď nahodíš malossi multivar.

sent from my Galaxy S2 using tapatalk
ja by som sa chcel len trošku poopraviť s tym nehoraznym narastom vykonu...multivar ti žiadne kone neprida iba zmeni cele spektrum otačok a akceleracie
podpis som si este nenastavil

Užívateľov profilový obrázok
Davidian
moderátor
moderátor
Príspevky: 4569
Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vespa GTS 250

#16 Príspevok od užívateľa Davidian » Po Mar 05, 2012 4:59 pm

Luthar napísal:no tam pisu ze 15g valceky su na 250cc alebo sa to da aj kombinovat 3x14g 3x15g
na scootlande maju grafy z brzdy a podlamna to je brutalny rozdiel http://www.scootland.cz/graf-vykonu-z-motorove-brzdy/88
1.5 kona do plusu
nuz..

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#17 Príspevok od užívateľa Luthar » Po Mar 05, 2012 5:03 pm

To si teda Myslím že pridá, na zadnom kolese. Výkon je písaný že to má 23ps ale na kluke než to prejde cez celý prevodový systém tak máš reálne na zadnom kolese tak 18 koní, lebo seriove vario to zatĺkať dozeme, ak nahodis multivar tak máš k dobrú cca 1,5 koná na zadnom kolese. A lepšiu odozvu na plyn a priebeh akceleracie.

sent from my Galaxy S2 using tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#18 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 5:32 pm

no ten rozdiel je veľmi viditelný na tom grafe z brzdy. keď počkáte nejaké 2-3 týždňe tak by som to mohol nejak papierovo urovnať váš spor v tomto. jednoducho to dám nech zmerajú koníky pred úpravou a po úprave. Ináč plánujem s ňou veľké cestovanie v lete a keď myslím veľké tak mám na mysli nejaký trip po Európe, takže každý koník naviac sa bude hodiť. :)
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vespa GTS 250

#19 Príspevok od užívateľa theruck » Po Mar 05, 2012 9:19 pm

len tym multivarom znizis zivotnost valcekov a asi aj remena a mozno aj variatora samotneho takze ked chces rozbehy a tlak v meste tak multivar ale ked chces zivotnost a rychlost na okreskach tak nechaj seriu ale zo 40 konoveho 2 taktu sa ti bude zdat ze to vobec nejde :)

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#20 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 9:51 pm

ako to že valčeky budem musieť častejšie meniť to prežijem, ale snáď to nebude také strašné so životnosťou variatora a pod. Hlavne mám otázku, ked sa vyberiem niekde na trasu cca do 4000 km, prežijú mi valčeky, bez toho aby som ich niekde po ceste vymieňal :D ?
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
erY.
st. cyklista
st. cyklista
Príspevky: 218
Dátum registrácie: Št Mar 17, 2011 6:52 pm
Skúter: Malaguti Madison 3 125ccm
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať užívateľa:

Re: Vespa GTS 250

#21 Príspevok od užívateľa erY. » Po Mar 05, 2012 9:56 pm

jasné že prežijú! Valečeky pri týchto objemoch majú životnosť zhruba 15 000 km, ale samozrejme môžu byť zlé aj po 5 000km! Ak bude treba meniť valčeky pocítiš to na nerovnomernom priebehu výkonu! Tie valčeky nie sú až taký postrach že ak prekročíš tú kilometrovú hranicu tak nemôžeš jazdiť lebo sa ti rosipe scooter! Tam bude sme len v tom priebehu výkonu! a nijaká fotečka scootru nebude?
Malaguti Madison 3 125 Viacej tu!

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#22 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Po Mar 05, 2012 10:13 pm

ahá. Ďakujem za ozrejmenie. Tak to potom nevidím žiadny problém. Fotky budú aj všetko, časom sa chystám aj na nejakú recenziu a články ale motorka je žiaľ bohu stále v predajni, dnes som sa bol na ňu pozrieť a povedať nech ešte dorobia zástrčku 12V aby som mohol využívať gps. Treba počkať nejaké 2 týždne kým sa vybavia isté nezrovnalosti a pod. a bude všetko :))
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
majo1357
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 563
Dátum registrácie: Pi Máj 02, 2008 8:22 pm
Skúter: aerox
Bydlisko: Nitra

Re: Vespa GTS 250

#23 Príspevok od užívateľa majo1357 » Po Mar 05, 2012 11:29 pm

m_i_ss_k_o napísal:Hlavne mám otázku, ked sa vyberiem niekde na trasu cca do 4000 km, prežijú mi valčeky, bez toho aby som ich niekde po ceste vymieňal :D ?
valceky prežiju mozno aj teba , zalezi ci ti zalezi na rozbehu a maximalke... ale prečo by si to robil , v štichu ta moz enechat remen , takz eekd ho budeš menit, napr po tych 15 tis km , vymenis aj valceky :)
aerox70, 307hdi , možná dohoda na všetkých inzerátoch

Užívateľov profilový obrázok
m_i_ss_k_o
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 366
Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
Skúter: Vespa GTS 250
Bydlisko: Praha / Košice

Re: Vespa GTS 250

#24 Príspevok od užívateľa m_i_ss_k_o » Ut Mar 06, 2012 11:34 am

Lebo som niekde čítal na fóre že ludia mali aj po 3000 km zničené valčeky, ale asi je to rozdiel či to máš na 50tke alebo na 250tke. Som velmi rád že vydržia toľko a určite neplánujem servis zanedbávať. Ešte jedna otázka, keď je motorka nová a má samozrejme 2 roky záruku, ako to je s variátorom? Robili by mi problémy pokiaľ sa niečo pokašle?
Vespič.

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: Vespa GTS 250

#25 Príspevok od užívateľa Luthar » Ut Mar 06, 2012 11:48 am

hmm ak si ho nechas u nich namontovat tak by nemal byt problem, alebo ked sa nieco pokasle tak predtym nez to pojdes dat do servisu tam supnes seriove vario :-D

Napísať odpoveď

Návrat na "Vaše skútre"