Vespa GTS 250 - m_i_ss_k_o
Moderátor: Moderators
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Vespa GTS 250 - m_i_ss_k_o
Dobrý večer motoristi.
Vraciam sa k fóru a zároveň k skútrikom. Minulý rok som ukončil kariéru bahniaka a predal yamahu yz 125. Momentálne už ma čaká novučičká vespa gts 250 a ja už len odrátavám dni blížiacích sa skúšok na vodičák S motorkou mám bohaté skúsenosti, ak sa to dá takto povedať, ale aj tak mám veľa nejasností ktoré by som chcel prediskutovať.
Takže mám toho na srdci veľa ale začnem nejak postupne.
1. so 4-taktom som sa ešte nestretol, tak by bodli nejaké tipy, respektíve na čo mám davať bacha oproti 2 taktu
2. keby ste sa mohli nejak vyjadriť k zábehu daného skútru, koľko by som mal toho najazdiť aby som mohol s kľudným svedomím jej ísť po krku (nejaká svižnejšia jazda)
3. čo to som prečítal o tuningu 4 taktu, len neviem koľko treba prejsť km aby som mohol začať o tomto uvažovať bez toho aby som ublížil motoru
Je toho viac, ale aj tak ešte nejaký týždeň potrvá kým sa k nej dostanem
Dúfam že ma nezahrabete pod božú zem, snažil som sa inteligentne popísať moje otázky
aa ďakujem za každú odpoveď
▀▄▀▄█▓▒░*Upraveny nazov temy podla zvyklosti a standardu - Davidian░▒▓█▀▄▀▄▀
Vraciam sa k fóru a zároveň k skútrikom. Minulý rok som ukončil kariéru bahniaka a predal yamahu yz 125. Momentálne už ma čaká novučičká vespa gts 250 a ja už len odrátavám dni blížiacích sa skúšok na vodičák S motorkou mám bohaté skúsenosti, ak sa to dá takto povedať, ale aj tak mám veľa nejasností ktoré by som chcel prediskutovať.
Takže mám toho na srdci veľa ale začnem nejak postupne.
1. so 4-taktom som sa ešte nestretol, tak by bodli nejaké tipy, respektíve na čo mám davať bacha oproti 2 taktu
2. keby ste sa mohli nejak vyjadriť k zábehu daného skútru, koľko by som mal toho najazdiť aby som mohol s kľudným svedomím jej ísť po krku (nejaká svižnejšia jazda)
3. čo to som prečítal o tuningu 4 taktu, len neviem koľko treba prejsť km aby som mohol začať o tomto uvažovať bez toho aby som ublížil motoru
Je toho viac, ale aj tak ešte nejaký týždeň potrvá kým sa k nej dostanem
Dúfam že ma nezahrabete pod božú zem, snažil som sa inteligentne popísať moje otázky
aa ďakujem za každú odpoveď
▀▄▀▄█▓▒░*Upraveny nazov temy podla zvyklosti a standardu - Davidian░▒▓█▀▄▀▄▀
Vespič.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vespa GTS 250
1. sak vies... vymeny olejov servis ventilov a take veci
2. podla navodu ku skutru ale tipujem tak 300km. viac by som ju nesetril ani keby bola moja a za plnu sumu
3. netreba o tom uvazovat vobec. kupis si iny variator mozno koncovku vyfkuku ak ti nieje dat 250 eur za zmenu zvuku a tam to konci. ostrejsiu vacku a podobne veci asi riesit nebudes. nedava to nejak zmysel. ten motor uz je ajtak vyspickovany takze tazko tam budes hladat nejake rezervy. halvne ked to je injector.
tieto 250 gts mavaju problem s tesnenim na vyfuku ktory je z dvoch dielov. bol akvoli tomu "zvolavacka". hlavne kvoli tomu ze pri demontazi zadneho kolesa sa nie kazdemu chce to tesnenie vymenit lebo musis dat dole vyfuk
tu mas link na manualy http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa/GTS250/
2. podla navodu ku skutru ale tipujem tak 300km. viac by som ju nesetril ani keby bola moja a za plnu sumu
3. netreba o tom uvazovat vobec. kupis si iny variator mozno koncovku vyfkuku ak ti nieje dat 250 eur za zmenu zvuku a tam to konci. ostrejsiu vacku a podobne veci asi riesit nebudes. nedava to nejak zmysel. ten motor uz je ajtak vyspickovany takze tazko tam budes hladat nejake rezervy. halvne ked to je injector.
tieto 250 gts mavaju problem s tesnenim na vyfuku ktory je z dvoch dielov. bol akvoli tomu "zvolavacka". hlavne kvoli tomu ze pri demontazi zadneho kolesa sa nie kazdemu chce to tesnenie vymenit lebo musis dat dole vyfuk
tu mas link na manualy http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/Vespa/GTS250/
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
k tomu vylepšeniu. nad výfukom som nepremýšľal. vôbec sa mi nehodí k takejto motorke nejaký strašne prenikavý zvuk, skôr niečo kultivované ale rýchle. takže v prvom rade by som asi ten variátor vymenil a tu ma práve zaujíma, kedy ho môžem bez obáv vymeniť.
Vespič.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vespa GTS 250
hocikedy budes citit potrebu. ale najviac sa to oplati az ked budes potrebovat servis toho povodneho - pri vymene valcekov. inak ti zostane doma skoro novy variator. ale mozno to predas...
inak este sa tam da vymenit asi CDI ale nevim co to prinasa. co by si ale chcel od vespy aby isla 150? tych 120 co ti to pojde ti bude urcite stacit
inak este sa tam da vymenit asi CDI ale nevim co to prinasa. co by si ale chcel od vespy aby isla 150? tych 120 co ti to pojde ti bude urcite stacit
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
Mám rovnaký motor ako ty na vespe, a multivar musíš mať je to nehorázny nárast výkonu, ja som ho včera nahodil a som ostal v nemom úžase, určite ho kup, a čo sám ďalšieho tuningu týka tak to je už všetko čo má význam do toho kupovať. Ak teda nechceš výfuk ako píšeš. Ešte existuje valec a hlava od Malossi, ale to je trošku dráhy špás.
A Myslím si že z výkonom budeš spokojný keď nahodíš malossi multivar.
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
A Myslím si že z výkonom budeš spokojný keď nahodíš malossi multivar.
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
Takto, nepotrebujem aby to šlo 150 ako vravíš, stačí keď to pôjde tých 120. Aj tak plánujem sa dialniciam skôr vyhýbať a radšej voliť okresky aby som si jazdu užil Myslím, že mi mi nevadilo ak mi doma ostane skoro nepoužitý variátor, hodím ho do inzercie a snáď o neho niekto zakopne.
A k druhému príspevku. No čo to som prečítal o tom multivare, ale nevedel som, že ten nárast výkonu je až taký citelný. Odkial si ho kupoval respektíve kde si si ho dával montovať ? Ináč všeobecne mi ide hlavne o zvýšenie akcelerácie a využitie potenciálu motora.
A k druhému príspevku. No čo to som prečítal o tom multivare, ale nevedel som, že ten nárast výkonu je až taký citelný. Odkial si ho kupoval respektíve kde si si ho dával montovať ? Ináč všeobecne mi ide hlavne o zvýšenie akcelerácie a využitie potenciálu motora.
Vespič.
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
Tá vespa ti pôjde 130 v pohode.
K tomu variatoru, sprvi presne tu prácu čo pises a to je akcelerácia a lepšie využitie výkonu motora, ktorý seriove variovať zatlka dozeme, a kupoval som ho cez kamaráta z Prahy a namontoval si ho sám v garážy
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
K tomu variatoru, sprvi presne tu prácu čo pises a to je akcelerácia a lepšie využitie výkonu motora, ktorý seriove variovať zatlka dozeme, a kupoval som ho cez kamaráta z Prahy a namontoval si ho sám v garážy
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
Hm a čože v Prahe najlepšie ceny sú ? Kedže študujem tu, tak by nemal byť problém no, našiel som najlepšiu cenu za : 3410 kč. Ináč pozerám že k tomu dodávajú valčeky v rôznych hmotnostiach. Priznám sa, že nemám predstavu koľko kusov ich ide do variátora. Prípadne môžeš napísať aké si zvolil ty, nech zbytočne nebudem experimentovať čo je najlepšie aa este jedna vec, keď vravíš že si si ho sám menil, je to niečo náročné alebo to zvládnem aj ja s nejakým múdrym manuálom ?
Vespič.
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
No ak máš tu vespu v Prahe tak to odnes do scootlandu a tam ti to všetko namontuju a aj odmeraju na brzde, a do nášho motora idú k tomu variu 6x15 g valceky. Lebo ak si to chceš sám namontovať tak potrebujes vzduchovu pištoľ.
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vespa GTS 250
najvacsi problem na nahodeni multivaru je vymena kontrastnej pruziny v spojke... treba na to bud specialne naradie, alebo velky zverak...
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
aha aha. tak potom nebudem asi špekulovať a po zábehu to dám do toho scootlandu. Ináč Luthar, keď vravíš, že máš rovnaký motor ako, čo môžem očakávať. Myslím tým nieje to lenivé ani vo dvojici? Lebo plánujem využívať vo väčšine jazdu s priateľkou. Neviem si predstaviť čo môžem očakávať. Pred tým som mal cross 125 2takt 40 koní tak to asi nebude narovnako
Vespič.
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
Do 100 vky je to živé aj vo dvojici, potom do tej 130 už menej, ale podlamna ti to bude v pohode stačiť
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
a ešte ma napadá akú máš dlhodobú spotrebu (real). tuším že, Vespa uvádza v tehcnickej dokumentácii 4 litre.
Vespič.
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
Záleží ako jazdis, dá sa spraviť spotreba aj 3 litre a aj cez 4, ale reálna je tak 3,8litra pri kombinovanej jazde
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
- Brandon41
- st. kolobežkár
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: Pi Okt 07, 2011 8:26 pm
- Skúter: yamaha aerox
- Bydlisko: sered
Re: Vespa GTS 250
ja by som sa chcel len trošku poopraviť s tym nehoraznym narastom vykonu...multivar ti žiadne kone neprida iba zmeni cele spektrum otačok a akceleracieluthar napísal:Mám rovnaký motor ako ty na vespe, a multivar musíš mať je to nehorázny nárast výkonu, ja som ho včera nahodil a som ostal v nemom úžase, určite ho kup, a čo sám ďalšieho tuningu týka tak to je už všetko čo má význam do toho kupovať. Ak teda nechceš výfuk ako píšeš.Ešte existuje valec a hlava od Malossi, ale to je trošku dráhy špás.
A Myslím si že z výkonom budeš spokojný keď nahodíš malossi multivar.
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
podpis som si este nenastavil
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4569
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vespa GTS 250
nuz..Luthar napísal:no tam pisu ze 15g valceky su na 250cc alebo sa to da aj kombinovat 3x14g 3x15g
na scootlande maju grafy z brzdy a podlamna to je brutalny rozdiel http://www.scootland.cz/graf-vykonu-z-motorove-brzdy/88
1.5 kona do plusu
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
To si teda Myslím že pridá, na zadnom kolese. Výkon je písaný že to má 23ps ale na kluke než to prejde cez celý prevodový systém tak máš reálne na zadnom kolese tak 18 koní, lebo seriove vario to zatĺkať dozeme, ak nahodis multivar tak máš k dobrú cca 1,5 koná na zadnom kolese. A lepšiu odozvu na plyn a priebeh akceleracie.
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
sent from my Galaxy S2 using tapatalk
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
no ten rozdiel je veľmi viditelný na tom grafe z brzdy. keď počkáte nejaké 2-3 týždňe tak by som to mohol nejak papierovo urovnať váš spor v tomto. jednoducho to dám nech zmerajú koníky pred úpravou a po úprave. Ináč plánujem s ňou veľké cestovanie v lete a keď myslím veľké tak mám na mysli nejaký trip po Európe, takže každý koník naviac sa bude hodiť.
Vespič.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vespa GTS 250
len tym multivarom znizis zivotnost valcekov a asi aj remena a mozno aj variatora samotneho takze ked chces rozbehy a tlak v meste tak multivar ale ked chces zivotnost a rychlost na okreskach tak nechaj seriu ale zo 40 konoveho 2 taktu sa ti bude zdat ze to vobec nejde
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
ako to že valčeky budem musieť častejšie meniť to prežijem, ale snáď to nebude také strašné so životnosťou variatora a pod. Hlavne mám otázku, ked sa vyberiem niekde na trasu cca do 4000 km, prežijú mi valčeky, bez toho aby som ich niekde po ceste vymieňal ?
Vespič.
- erY.
- st. cyklista
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: Št Mar 17, 2011 6:52 pm
- Skúter: Malaguti Madison 3 125ccm
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vespa GTS 250
jasné že prežijú! Valečeky pri týchto objemoch majú životnosť zhruba 15 000 km, ale samozrejme môžu byť zlé aj po 5 000km! Ak bude treba meniť valčeky pocítiš to na nerovnomernom priebehu výkonu! Tie valčeky nie sú až taký postrach že ak prekročíš tú kilometrovú hranicu tak nemôžeš jazdiť lebo sa ti rosipe scooter! Tam bude sme len v tom priebehu výkonu! a nijaká fotečka scootru nebude?
Malaguti Madison 3 125 Viacej tu!
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
ahá. Ďakujem za ozrejmenie. Tak to potom nevidím žiadny problém. Fotky budú aj všetko, časom sa chystám aj na nejakú recenziu a články ale motorka je žiaľ bohu stále v predajni, dnes som sa bol na ňu pozrieť a povedať nech ešte dorobia zástrčku 12V aby som mohol využívať gps. Treba počkať nejaké 2 týždne kým sa vybavia isté nezrovnalosti a pod. a bude všetko )
Vespič.
- majo1357
- st. skútrista
- Príspevky: 563
- Dátum registrácie: Pi Máj 02, 2008 8:22 pm
- Skúter: aerox
- Bydlisko: Nitra
Re: Vespa GTS 250
valceky prežiju mozno aj teba , zalezi ci ti zalezi na rozbehu a maximalke... ale prečo by si to robil , v štichu ta moz enechat remen , takz eekd ho budeš menit, napr po tych 15 tis km , vymenis aj valcekym_i_ss_k_o napísal:Hlavne mám otázku, ked sa vyberiem niekde na trasu cca do 4000 km, prežijú mi valčeky, bez toho aby som ich niekde po ceste vymieňal ?
aerox70, 307hdi , možná dohoda na všetkých inzerátoch
- m_i_ss_k_o
- st. skútrista
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: Ut Máj 08, 2007 1:26 pm
- Skúter: Vespa GTS 250
- Bydlisko: Praha / Košice
Re: Vespa GTS 250
Lebo som niekde čítal na fóre že ludia mali aj po 3000 km zničené valčeky, ale asi je to rozdiel či to máš na 50tke alebo na 250tke. Som velmi rád že vydržia toľko a určite neplánujem servis zanedbávať. Ešte jedna otázka, keď je motorka nová a má samozrejme 2 roky záruku, ako to je s variátorom? Robili by mi problémy pokiaľ sa niečo pokašle?
Vespič.
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vespa GTS 250
hmm ak si ho nechas u nich namontovat tak by nemal byt problem, alebo ked sa nieco pokasle tak predtym nez to pojdes dat do servisu tam supnes seriove vario