Gilera Nexus 500ie - mirko
Moderátor: Moderators
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Gilera Nexus 500ie - mirko
Keďže naposledy som sa tu predstavoval ešte na mojom bývalom skútriku Kymco Grand Dink 250 a odvtedy už prešla nejaká doba a ja som už aj dávnejšie zmenil stroj, predstavím svoju Gileru Nexus 500ie, rok 2005 - pôvodom z Car Care Žilina. Keď som ju bral mala športové plexi malossi, racing spojku Maloosi, vari J Costa, chip tuning a výfuk Akrapovič z Aprilie RSV. Časom som však prehral späť originál SW, pretože som mal dojem že spotreba je príliš vysoká - a je pravda že po aktualizácií klesla spotreba o ca. 0,5l. Stratil som síce výraznejší ťah v stredných otáčkach a aj maximálka (tachometrová) klesla z 178 km/h na 168 km/h. Výfuk Akrapovič som vymenil za Gianneli s certifikátom na tento stroj. Akra bol zvukovo síce niekde inde ale na moju častú jazdu vo večerných hodinách som nemal dobrý pocit cítiac so susedmi. Tento Gianneli je zvukovo lepši ako originál (chvíľu som mal namontovaný aj origo) ale nie zase až moc agresívny.
Originál vario mám doma a nešiel som nikdy na inom Nexuse, takže neviem porovnať rozdiel. Taktiež neviem či je rozdiel aj v tej racingovej spojke voči originálu.
Na záver zopár foto čo sme absolvovali s kolegom okruh Kysuce-Orava-Žilina.
Originál vario mám doma a nešiel som nikdy na inom Nexuse, takže neviem porovnať rozdiel. Taktiež neviem či je rozdiel aj v tej racingovej spojke voči originálu.
Na záver zopár foto čo sme absolvovali s kolegom okruh Kysuce-Orava-Žilina.
- Prílohy
-
- IMG_3729.JPG
- (81.56 KiB) 736 stiahnutí
-
- IMG_3757.JPG
- (84.11 KiB) 736 stiahnutí
-
- IMG_3778.JPG
- (64.15 KiB) 736 stiahnutí
-
- IMG_3785.JPG
- (80.55 KiB) 736 stiahnutí
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Palec hore
Ten chip tuning ti robili kde?
Ak je rozdiel v spotrebe iba pol litra, vrátil by som to späť
Dlhodobá priemerná spotreba je koľko?
Ten chip tuning ti robili kde?
Ak je rozdiel v spotrebe iba pol litra, vrátil by som to späť
Dlhodobá priemerná spotreba je koľko?
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
chip tuning tu http://www.rls-chiptuning.sk/znacka.php ... lera&typ=3
original SW som dal naspäť hlavne kvôli tomu, že občas pri studenom motore motor skape na voľnobeh...v Gilera-servise mi bolo povedané že jediné čo môžu urobiť je preinštalovať SW, tak som to obetoval. Nepomohlo, ale ďalších 320 eur za chip už platiť nechcem.
Dlhodobú spotrebu mám teraz s origo SW 4,8 l/km, mesto 90%. Na chipe to bolo 5,3l. Na poslednom pohodovom výlete ca.250km, som urobil 3,8l/100km. Myslím že menej by to už ani nešlo.
original SW som dal naspäť hlavne kvôli tomu, že občas pri studenom motore motor skape na voľnobeh...v Gilera-servise mi bolo povedané že jediné čo môžu urobiť je preinštalovať SW, tak som to obetoval. Nepomohlo, ale ďalších 320 eur za chip už platiť nechcem.
Dlhodobú spotrebu mám teraz s origo SW 4,8 l/km, mesto 90%. Na chipe to bolo 5,3l. Na poslednom pohodovom výlete ca.250km, som urobil 3,8l/100km. Myslím že menej by to už ani nešlo.
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
aha, ja ze to stoji menej
na pohodku sa da ist za 3,8l...najlepsiu spotrebu som mal 3,26 l
na pohodku sa da ist za 3,8l...najlepsiu spotrebu som mal 3,26 l
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Ahojte, viacerých zaujímalo správanie sa skútra s variátorom J Costa a pomerne málo skúseností je zdokumentovaných aj na našich fórach. Ja som to do nedávno nevedel porovnať lebo som na nexuse so sériovým variátorom nejazdil. Od začiatku som tam mal J Costa. Počas dovolenky som mal skútra v servise na prehliadke a pri výmene remeňa zistili že krycí plech variátora (taký zvon) je prasknutý. Vyzeralo to ako keď je niečo veľmi horúce a poleje sa to studenou vodou. Vtedy sa môžu vytvoriť trhliny. Nechápem ako sa to stalo ale v každom prípade to tak nemohlo ostať, lebo ak by sa to rozsypalo za jazdy tak ľahko domyslieť. Keďže v krátkej (alebo prijateľnej) dobe nebolo možné zohnať zohnať túto vec ako náhradný diel (a ani tie špalíky ktoré sú tam namiesto valčekov a boli už dosť slušne zodraté) tak som pristúpil k variante namontovania sériového variátora. Na ňom som pobehal asi 300km a píšem moje pocity z porovnania. V každom prípade chcem zdôrazniť že osobne sa snažím celú dobu presvedčiť sám seba že je to so sériovým variom lepšie hlavne aby som nebol smutný. Ale:
Mínusy po namontovaní série z môjho pohľadu:
- po prvých kilometroch som myslel že je tam niečo zle, zrýchlenie a pružnosť mi prišla ako s 250ccm skútrom. Teda v porovnaní s J Costa. Pre porovnanie pri teste zrýchlenia s Hondou NC700 sme boli súbežní do doby radenia 2-ky na NC-čku, potom vzhľadom na prerušenie akcelerácie som išiel dopredu a už som viedol. Teraz mi NC-čko ujde o celú dĺžku hneď na začiatku.
- výrazny zvuk variátora či už na voľnobehu alebo pri jazde. S J Costa bol zvukový prejav viac "motorkový", vario takmer nebolo počuť, do popredia sa dostával viac zvuk motora a výfuku.
Ale pribudli aj plusy:
- stúpla maximalna rýchlosť. Nižšiu rýchlosť na J Costa však prisudzujem zodratým špalkom pretože na začiatku bola maximálka vyššia.
- klesla spotreba, ca. o 0,3 L/100km
- klesla hlučnosť motora, prisudzujem tomu že evidentne klesli otáčky motora (aj keď v reklamných matariáloch sa píše že J Costa pracuje s nižšími otáčkami). Pokles je o ca. 400 ot/min.
- popohýnanie v meste v kolóne je teraz pohodlnejšie, s J Costa to bola také "dravé" vytočilo sa to do vysokých otáčok a malo chuť sa to hneď utrhnúť a vyštartovať dopredu, ak ste to držali akoby na uzde tak trhali celým skútrom.
Pomaly si zvykám na tu slabšiu akceleráciu a možno začnem viac vnímať tie pozitíva. V podstate ma J Costa viac nabádal na agresívnejšiu jazdu teraz idem radšej viac do pohody.
Časom by som možno rád vyskúšal ešte vario od Malossi alebo Polini, ale asi už len po prečítaní skúseností od niekoho kto to má.
Mínusy po namontovaní série z môjho pohľadu:
- po prvých kilometroch som myslel že je tam niečo zle, zrýchlenie a pružnosť mi prišla ako s 250ccm skútrom. Teda v porovnaní s J Costa. Pre porovnanie pri teste zrýchlenia s Hondou NC700 sme boli súbežní do doby radenia 2-ky na NC-čku, potom vzhľadom na prerušenie akcelerácie som išiel dopredu a už som viedol. Teraz mi NC-čko ujde o celú dĺžku hneď na začiatku.
- výrazny zvuk variátora či už na voľnobehu alebo pri jazde. S J Costa bol zvukový prejav viac "motorkový", vario takmer nebolo počuť, do popredia sa dostával viac zvuk motora a výfuku.
Ale pribudli aj plusy:
- stúpla maximalna rýchlosť. Nižšiu rýchlosť na J Costa však prisudzujem zodratým špalkom pretože na začiatku bola maximálka vyššia.
- klesla spotreba, ca. o 0,3 L/100km
- klesla hlučnosť motora, prisudzujem tomu že evidentne klesli otáčky motora (aj keď v reklamných matariáloch sa píše že J Costa pracuje s nižšími otáčkami). Pokles je o ca. 400 ot/min.
- popohýnanie v meste v kolóne je teraz pohodlnejšie, s J Costa to bola také "dravé" vytočilo sa to do vysokých otáčok a malo chuť sa to hneď utrhnúť a vyštartovať dopredu, ak ste to držali akoby na uzde tak trhali celým skútrom.
Pomaly si zvykám na tu slabšiu akceleráciu a možno začnem viac vnímať tie pozitíva. V podstate ma J Costa viac nabádal na agresívnejšiu jazdu teraz idem radšej viac do pohody.
Časom by som možno rád vyskúšal ešte vario od Malossi alebo Polini, ale asi už len po prečítaní skúseností od niekoho kto to má.
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
J costa je smetie, plny youtube je videi, kde ludia ukazuju zniceni variator a kratku zivotnost toho produktu.
Na tvojom mieste by som zvazil aj kupu Dr.Pulley valcekov, chova sa to podobne ako multivar, ja som s nimi spokojny.
Aj Duky ich ma na nexovi 500.
Na tvojom mieste by som zvazil aj kupu Dr.Pulley valcekov, chova sa to podobne ako multivar, ja som s nimi spokojny.
Aj Duky ich ma na nexovi 500.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Diky za popis
Jj skús dr Pulley
Jj skús dr Pulley
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Dik poobzeram sa po tom, lebo teraz sa mi to zda fakt mrtve. Mam sa zamerat aj na nejaku konkretnu vahu tych valcekov? Zlepsi sa s nimi oproti originalu akceleracia?
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Pozri do mojej témy.
Kúpil som tuším 20g, originál majú 21g. Pri rozbehu sa správajú ako 16g malossi a pri ustálenej rýchlosti točia nižšie otáčky ako originál 21g.
Kúpil som tuším 20g, originál majú 21g. Pri rozbehu sa správajú ako 16g malossi a pri ustálenej rýchlosti točia nižšie otáčky ako originál 21g.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Aj aj ich mám a som na dialnici vysmiaty, lebo to točí skoro o 1000ot menej....Po meste síce viac ale len ak mu dávam kapky..ak sa rozbieham ako človek, tak je to OK aj spotreba aj všetko .A ozaj mu stačí aj štvrťplynu a nechám autá za sebou....Dávať plný dokáže aj cvičená opica...
A k tomu Kosťovi...mne sa furt z technického hľadiska nepozdáva že reálne remeň ťahá len jedna, tá pevná poloremenica na variu....lebo pohyblivá je vlastne len tak navoľno...
A k tomu Kosťovi...mne sa furt z technického hľadiska nepozdáva že reálne remeň ťahá len jedna, tá pevná poloremenica na variu....lebo pohyblivá je vlastne len tak navoľno...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Super vec na tych DrPulley valcekoch je to ze sa dostanes na urcitu rychlost a mierne uberas plyn otacky klesaju, ale rychlost ostava nezmenena !!! Takto viem ist aj 90 na 6000 otackach co je na moju 250cc parada
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Luthar - presne takto to funguje aj na J-Costa, ba vraj ešte výraznejšie (to je to, čo Mirko vyčítal v reklamných materiáloch, a totiž že J-Costa pracuje s nižšími otáčkami)
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Pulley je lacnejší
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
o tom nepochybujem Mna od J-Costa odradilo najma to odieranie vonkajsej polremenice, akosi to nedomysleli... [OT]no zasa Multivar mi okrem vyssej spotreby prakticky nic nepriniesol... zvazujem nahodit nazad seriovy variator (ale najprv musim dat do laty motor)[/OT]
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Bandite kup DrPulley !!! Budes spokojny ver mi !
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4569
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Alebo J Costa a ked sa ti odere remenica tak kupis Dr. PULLEY (Doktor Remenica) a ten ti ju potom vylieci..
Točí ma telka..
Točí ma telka..
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Mirko prosim ta v príspevku si spominal,že si tam mal výfuk Akrapovič,nemáš ho ešte,lebo zhánam nejaký ladený na moju Gileru. Dakujem za odpoved.
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
cau mas paradny skuter - mam ten isty len v striebornej farbe, som s nim tiez velmi spokojny. chcel by som sa ta spytat na ten sportovy plexi stit malossi ake ma rozmery. vyska a sirka . ja mam na mojom cestovny stit ale chcem sportovy.. bol by som ti vdacny za odpoved. dik brano
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
ospravedlňujem sa, toto vlákno som dlho nesledoval a vidím že tu boli dotazy.....to športové plexi má na výšku 35,5cm a na šírku 43 cm.
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
S kolegom sme boli pozrieť už toľko krát opisovaný Grossglockner tak pridám zopár foto. Okrem toho sme prešli naprieč celým Rakúskom po okresných cestách, 4 dňový výlet, ca.2000km.
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- SnoopyBA
- moderátor
- Príspevky: 2538
- Dátum registrácie: St Máj 23, 2012 12:15 pm
- Skúter: Honda Vision 110
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
paráda! raz sa tam snáď dostanem, samozrejme na niečom "vačšom"..
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
tak cez víkend pribudol Akrapovič black edition, vyzera to celkom dobre ale nie som si istý či chcem na tom chodiť bez DB Killerov, zdá sa mi to až moc hlučné, s DB killermi zase tiché, chcelo by to niečo medzi tým.
Inak mám teraz kvôli tomu na predaj Gianneli originál na Gilera Nexus 500 alebo Fuoco 500, Beverly 500. Je to aj s papiermi. Cena 120 eur.
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Ak sa smiem spýtať koľko máš rokov že potrebuješ ohurovať okolie hlukom ....Ja mám LeoVince a aj s killerom sa mi zdá zas dosť hlučný oproti seriovému...Ja ak by som mohol, tak kľudne ho nejak pridusím nech menej hučí ....Ono pár km to nevadí ale ak ideš dakam na dlhšie že vrčíš pol dňa, tak už to potom začne aj vadiť a nielen tebe samému ale aj dakomu kto ide za Tebou.
Ale ak tak moc silno chceš aby ho bolo viac počuť, možno by stačilo do killera vtrnúť zopár dierok...
A inak výfuk parádny ja by som to nechal tak jak to je Tými dierami len zničíš snahu konštruktéra aby výfuk aj nehučal a aj mal nejaké požadované vlastnosti čo sa týka motora
Ale ak tak moc silno chceš aby ho bolo viac počuť, možno by stačilo do killera vtrnúť zopár dierok...
A inak výfuk parádny ja by som to nechal tak jak to je Tými dierami len zničíš snahu konštruktéra aby výfuk aj nehučal a aj mal nejaké požadované vlastnosti čo sa týka motora
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
Treba ísť tak rýchlo, aby si ten hluk nepočul
odoslané z mobilu
odoslané z mobilu
- mirko
- chodec
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: St Okt 27, 2010 8:35 pm
- Skúter: Kymco Grand Dink 250 - ex, Gilera Nexus 500ie
- Bydlisko: Žilina
Re: Gilera Nexus 500ie - mirko
tu som bol trochu nepochopený...práve ten hluk mi vadí, keď som dal DB Killery naspäť tak mi to pripadalo ako zvuk série takže neviem. Mám to zatial dva dni ale vyzera to tak že DB Killer pojde naspäť.
Gilera Nexus 500ie, clutch Malossi, sport screen Malossi, vario Malossi Multivar, exhaust Akrapovic, Oxford heat grips