Piaggio Beverly 250 RST ..........

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
JRM66
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 73
Dátum registrácie: Po Feb 08, 2016 9:51 pm
Skúter: Beverly 250-RST BV-300 Tourer BV-350 ST
Bydlisko: Ta Prešof

Piaggio Beverly 250 RST ..........

#1 Príspevok od užívateľa JRM66 » Ut Feb 09, 2016 6:32 pm

Ahojte všetci, :: aj ked som tu na fore úplný nováčik, tak vekovo už asi nie! Niektorý borci ma môžu poznať z iného českého skútr fora. Pochádzam z centrálneho Východu konkrétne mesto PO a aj ked som po dlhšej odstávke v podstate dlhoročný motorkár tak čisto praktické dôvody ma naviedli presedlať aj na skúter ktorý som dlhodobo prehliadal. I ked môj mladý si kúpil pre svoje potreby koncom roka male Liberty 125 tak až vtedy po kratkom polietani po rodnom meste som zistil že to je celkom dobra a hlavne praktická dopravná pomôcka, no ale vzapäti sa mi na to zavrtal do hlavy červik ktorý vrtal a vrtal až som sa skoro po dvoch mesiacoch ovplívneny Vespoidným vzhľadom Liberty rozhodol napokon pre konkrétnu značku a model, čiže Piaggio Beverly Tourer ale ten napokon bol v inej podobnej verzii a to hlavne z rozumu k stave a zimnej cene ktorej jednoducho v danej chvíli nešlo jednoducho odolať. Moto som nakoniec kupoval od dovozcu z BS ktoré bolo nim dovezené zo severu talianska konkrétne Laggo de Garde asi 50km od švajčiarských hraníc. Stav na kilometrovniku ukazoval aktuálne necelých 28tkm, manuálny a nie elektronicky, kotúče ešte pôvodne bez meratelneho opotrebenia ako aj pôvodne zelene brzdové obloženie v stave asi 70% oproti novému. Jedine čo bolo KO tak bateria a podozrenie na vadný reglér za čo mi predajca aj ponižil cenu o cca 80,-é + cestovne náklady zohľadnil ako aj zimnú cenu tak ma to vyšlo na po všetkých benefitoch na rovných 600,-é Po návrate domov som odekloval variator a skontroloval valčeky ktoré boli ešte pôvodne ale vyzerali skôr ako Mr.Pulley myslím hranatosť :mrgreen: remeň síce už nebol pôvodný ale bol v stave širky na cca 70% takže ostal tam, spojka ako nova bez badatelného opotrebenia ale ked už som to mal rozobrate tak som vymenil kontrastnu pružinu za červenú od Malosi. Výmena oleja v motore ako aj výmena filtrov bola samozrejmostou. Vdaka KO vytečenej baterii bola zadná časť od tlmičov až po prevodovku čiastočne postihnuta oxidaciou spôsobenou práve vytečeným elektrolitom z poškodenej baterie. Takže malička renovacia dotiahla vzhľad zadnej časti skútra na stav úplne nového. Ale dosť ma prekvapila predná časť motora ako aj práve bočne víko ktoré nenieslo žiadne ani najmenšie stopy oxidácie ako je zvyklé u niektorých skútrov z menším nájazdom km. Prišlo mi to ako kedy skúter bol jazdený iba v letných a nedaždivých dnoch a mesiacoch a k tomu navyše bol aj garažovany, jednoducho nevypečene plasty a lesk laku ako aj stav predného svetla tomu len nasvečovali. Celkovo ma potrapila nakoniec najviac zadná brzda v ktorej ešte nebola nikdy vymenená brzdová kvapalina :shock: čo o to pačkou som vypumpoval piestiky a vytiekla černota ako stary motorovy olej! :shock: Piestiky a telo brzdiča som vyčistil ako aj potrubie oplachol novou brzdovkou, ale čo som vtedy ešte nevedel tak bol zalepený dlhoročnou špinou a čiastočnou koroziou aj odzvdušnovaci kanalik od piestikov k samotnemu odzvdušnovaku ktorý síce šiel pekne povoliť ale nebol účinný ako mal byť. To so zistil až po čase ked mi nešlo do hlavy prečo to nejde, ale po povoleni šrobiku na privodnej hadici nabralo všetko rýchly spad. Pokračovanie nabuduce .... :good: ................................................................................................................................................................. :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:: :arrow: ps: ešte idem riešiť tieto vystražne svetla, do vhodnej temy to ešte nemôžem uložiť tak dočasne to bude tu! http://www.jb-elektronik.cz/rele_vystra ... _wlcr2.php Pan to robí na zákazku, priebežne mám záujem o 2ks ak by sa niekto pridal tak sa určite bude dať poriešiť aj lepšia cena!
Naposledy upravil/-a JRM66 v St Feb 10, 2016 8:26 pm, upravené celkom 4 krát.
Aktuálne Piaggio BV 250RST, Liberty 125 pracant, BMW R850R klasika.

Jágo

Re: Piaggio Beverly 250 RST

#2 Príspevok od užívateľa Jágo » Ut Feb 09, 2016 7:12 pm

:) poznám ťa z CZfóra a vitaj doma :beer:

JRM66
st. trojkolkár
st. trojkolkár
Príspevky: 73
Dátum registrácie: Po Feb 08, 2016 9:51 pm
Skúter: Beverly 250-RST BV-300 Tourer BV-350 ST
Bydlisko: Ta Prešof

Re: Piaggio Beverly 250 RST ..........

#3 Príspevok od užívateľa JRM66 » So Feb 13, 2016 5:00 pm

Jago dakujem za privitanie :good: myslim že a ja ťa z tamadiaľ poznám. :) Včera dokončený prípravok na povolenie centrálnej matice čo drží rotor magneta, už je aj otestovaný a funguje skvele, :good: ešte to dám opieskovať a potom pogalvanizovať nech to vyzerá k svetu. :arrow: http://jerry-mouse.rajce.idnes.cz/Piagg ... 135348.jpg :arrow: http://jerry-mouse.rajce.idnes.cz/Piagg ... 135331.jpg Ostáva dorobiť už iba sťahovak rotora a hurá na opätovnú montáž! ::
Aktuálne Piaggio BV 250RST, Liberty 125 pracant, BMW R850R klasika.

Napísať odpoveď

Návrat na "Vaše skútre"