Gilera Nexus 500 - duky5
Moderátor: Moderators
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Malo by to pasovat na vacsinu Piaggio motorov, dokonca aj na moj, mozno kupim do zasoby, kdyby neco
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
no sedi to na mp3 ale az od rocnika 2008....ked som hladal apriliu atlantic alebo nexa, tak ze nekompatibilne....piaggio beverly kompatibilne....ale vsetko je to novsie ako moj nexus 2007
ale luthar to mal v ruke, mohol by zhodnotit ci by to tam slo napasovat.
EDIT
alebo toto http://www.ebay.com/itm/New-Intank-Fuel ... 0803497193
to vypada ze je to presne na moje...aspon podla lutharovej fotky...sice raz tak drahe...
ale luthar to mal v ruke, mohol by zhodnotit ci by to tam slo napasovat.
EDIT
alebo toto http://www.ebay.com/itm/New-Intank-Fuel ... 0803497193
to vypada ze je to presne na moje...aspon podla lutharovej fotky...sice raz tak drahe...
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Ak sa zhodí zo stojanu, zmení sa aj poloha motora voči rámu scootra, a môžu sa hýbať aj káble...nieje niekde nejaký načatý či už izoláciou alebo že prelámaný? a vtedy niečo elektrické vypadne? Neverím že samotná RJ by také robila ...to by muselo byť najskorej aj citlivé aj na poklep alebo zmenu teploty. V servisnom návode nieje popis ako vyskúšať samotné čerpadlo , že nejaký test množstva paliva načerpaného za určitú dobu?
Zlatý poldecák s karbom, tam sa nemá moc čo pokaziť.
A možno že raz pomôžu len sirky a handra do nádrže ...
Zlatý poldecák s karbom, tam sa nemá moc čo pokaziť.
A možno že raz pomôžu len sirky a handra do nádrže ...
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
http://www.moped-slovakia.sk/sortiment/10425 Tu by take nieco nemali, skusil by som tam zavolat
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Vlady - lenže pri plnej nádrži to nerobí. Ak by sa pri zhodení zo stojanu prehol kábel, tak by bolo jedno koľko je v nádrži nie?
Dolar - dík pozriem, ale nejak som zo stránky nepochopil, či sú z ba, alebo iba kolárovo...
Dolar - dík pozriem, ale nejak som zo stránky nepochopil, či sú z ba, alebo iba kolárovo...
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
No takto to je možné jak píšeš že sa preleje palivo a čerpadlo chytí na chvíľu vzduch . (A tie káble ma len tak napadli z dôvodov profesionálnej elektrodeformácie. )
Ale myslím že tu bude viac vecí naraz , tak jak zvykne bývať v takýchto prípadoch. A že čerpadlo už má čo to odčerpané a teda má menšiu rezervu tlaku a ide tak nejak nadoraz. Pretože nerobí to odnova.A je dosť možné že ak má čerpať celkom ododna nádrže tak môže vznikať tento problém že jednoducho mu to dlhšie trvá a pri plnej nádrži ten problém nenastane ,pretože vtedy to obnovenie tlaku nastane rýchlejšie.
A vtedy by sa mohol prejaviť aj nejaký výpadok napájania trvajúci zlomok sekundy.
Ja by som dal na výstup paliva T čko a tlakomer, a odsledoval tlakové pomery a prípadne aj zavesil kontrolku na čerpadlo s tým že ak by vypadlo z nejakého dôvodu napájanie čerpadla, kontrolka nesvieti a je to vizuálne vidieť že neje napájanie .
A koľko musí ostať vlastne paliva v nádrži aby to nerobilo? Ale najľahšia a asi aj najjednoduchšia cesta mi príde výmena čerpadla.
PS: Mne minulý týždeň v utorok, idúc roboty (v nádrži cca 2 litre) a tiež naštartoval som výjdem z haly zatváram bránu po pár metroch jak som sa gúľal a išiel len tak navoľnobeh zrazu zdechol, a potom som to natočil ledva možno na 5ty krát a volnobeh len tak tak že držal možno 1100-1200 ot , idem na benzínku natočím mu nádrž doplna a furt nič moc .Ale blbol len volnobeh jak som ho držal v otáčkach tak išiel aj ťahal celkom normálne ...tak si hovorím niekedy má svoje dni....jak ženská
Ale myslím že tu bude viac vecí naraz , tak jak zvykne bývať v takýchto prípadoch. A že čerpadlo už má čo to odčerpané a teda má menšiu rezervu tlaku a ide tak nejak nadoraz. Pretože nerobí to odnova.A je dosť možné že ak má čerpať celkom ododna nádrže tak môže vznikať tento problém že jednoducho mu to dlhšie trvá a pri plnej nádrži ten problém nenastane ,pretože vtedy to obnovenie tlaku nastane rýchlejšie.
A vtedy by sa mohol prejaviť aj nejaký výpadok napájania trvajúci zlomok sekundy.
Ja by som dal na výstup paliva T čko a tlakomer, a odsledoval tlakové pomery a prípadne aj zavesil kontrolku na čerpadlo s tým že ak by vypadlo z nejakého dôvodu napájanie čerpadla, kontrolka nesvieti a je to vizuálne vidieť že neje napájanie .
A koľko musí ostať vlastne paliva v nádrži aby to nerobilo? Ale najľahšia a asi aj najjednoduchšia cesta mi príde výmena čerpadla.
PS: Mne minulý týždeň v utorok, idúc roboty (v nádrži cca 2 litre) a tiež naštartoval som výjdem z haly zatváram bránu po pár metroch jak som sa gúľal a išiel len tak navoľnobeh zrazu zdechol, a potom som to natočil ledva možno na 5ty krát a volnobeh len tak tak že držal možno 1100-1200 ot , idem na benzínku natočím mu nádrž doplna a furt nič moc .Ale blbol len volnobeh jak som ho držal v otáčkach tak išiel aj ťahal celkom normálne ...tak si hovorím niekedy má svoje dni....jak ženská
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
No kábel ma napadol ako prvý. Dole zo stojanu, nejaký kábel sa natiahne, pohyb v kontakte a je to...ale potom som si všimol že to robí iba pri tej prázdnej nádrži.
Začne to robiť keď ostávajú 2 paličky z10, to je tak 2.5 litra. Dovtedy ide ako nový.
Ešte je zaujímavé, že ako mi to začne robiť, tak keď sa začnem rozbiehať na veľmi jemný plyn, tak tam to vynechávanie nie je a rozbehnem sa v pohode.rovnako keď dám úplne plný plyn tak to ide dobre. Bohužiaľ obe možnosti sú v bežnej premávke neprijateľné.
Začne to robiť keď ostávajú 2 paličky z10, to je tak 2.5 litra. Dovtedy ide ako nový.
Ešte je zaujímavé, že ako mi to začne robiť, tak keď sa začnem rozbiehať na veľmi jemný plyn, tak tam to vynechávanie nie je a rozbehnem sa v pohode.rovnako keď dám úplne plný plyn tak to ide dobre. Bohužiaľ obe možnosti sú v bežnej premávke neprijateľné.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Páni tak toto je divné, som z toho penys.
Predvčerom som to odparkoval s dvomi paličkami v nádrži s tým, že problémy sa vrátili.
Dnes som to naštartoval, zhodil zo stojanu a nič, motor išiel ďalej. Čakal som že to skape. Vyrazil som a nič, skúter ide v pohode. Začala svietiť rezerva, idem na pumpu. Asi po 30 km to začalo mierne haprovať, rozbeh mierne trhaný, na jednej križovatke to malo tendenciu zdochnúť, ale udržalo sa to aj bez pridania plynu. Natankoval som 13,5 litra do 15l nadrze...
Keby sa to takto správalo celý čas tak som spokojný . Natankoval som a klasika všetko ok .
Tak uvidíme čo na to povedia ďalšie 2 paličky v nádrži
Predvčerom som to odparkoval s dvomi paličkami v nádrži s tým, že problémy sa vrátili.
Dnes som to naštartoval, zhodil zo stojanu a nič, motor išiel ďalej. Čakal som že to skape. Vyrazil som a nič, skúter ide v pohode. Začala svietiť rezerva, idem na pumpu. Asi po 30 km to začalo mierne haprovať, rozbeh mierne trhaný, na jednej križovatke to malo tendenciu zdochnúť, ale udržalo sa to aj bez pridania plynu. Natankoval som 13,5 litra do 15l nadrze...
Keby sa to takto správalo celý čas tak som spokojný . Natankoval som a klasika všetko ok .
Tak uvidíme čo na to povedia ďalšie 2 paličky v nádrži
Naposledy upravil/-a duky5 v Po Máj 18, 2015 11:41 pm, upravené celkom 1 krát.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
zaujímave, držím palce... najhoršie je hľadať príčinu, ktorá nie je zjavná...
- Dusan
- st. skútrista
- Príspevky: 595
- Dátum registrácie: Pi Feb 21, 2014 2:16 pm
- Skúter: TGB Bullet 125 RS
- Bydlisko: KE
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
To cerpadlo moze mliet z posledneho, ak ma motorka najazdene kolko pises, myslim ze kupov noveho nic nepokazis, najlepsie je zmerat tlak
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
pozeram si servisny manual a kontrola celeho systemu je tam pekne rozpisana, kontrola tlakomerom a kontrola napatia...krok za krokom zrozumitelne vysvetlene....skoda ze nemam take naradie
no ale nasiel som test cerpadla, bez tlakomeru :
"Using the diagnostic tester, start the fuel pump for
10 seconds.
Make sure that the power supply voltage is more
than 12V.
Measure the amount of fuel delivered.
Pump free flow rate = 300 - 320 cc.
YES go to 18 NO go to 19
Specific tooling
020460Y Scooter diagnosis and tester
18 - The fuel filter is not clogged.
The scooter can be used respecting the limit of 48000 km.
19 - The flow rate is less than 250 cc.
The fuel filter is dirty. Replace the pump support."
ak som dobre pochopil, cerpadlo sa ma spustit na 10 sekund a ma precerpat 3-3,2 deci benzinu.
ak da menej, je spinavy filter a teba vymenit "pump support" - to neviem co je
no ale nasiel som test cerpadla, bez tlakomeru :
"Using the diagnostic tester, start the fuel pump for
10 seconds.
Make sure that the power supply voltage is more
than 12V.
Measure the amount of fuel delivered.
Pump free flow rate = 300 - 320 cc.
YES go to 18 NO go to 19
Specific tooling
020460Y Scooter diagnosis and tester
18 - The fuel filter is not clogged.
The scooter can be used respecting the limit of 48000 km.
19 - The flow rate is less than 250 cc.
The fuel filter is dirty. Replace the pump support."
ak som dobre pochopil, cerpadlo sa ma spustit na 10 sekund a ma precerpat 3-3,2 deci benzinu.
ak da menej, je spinavy filter a teba vymenit "pump support" - to neviem co je
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Asi mysleli pump assembly co znamena celu tu vec za 300€ ktoru predavaju ako celok s cerpadlom aj filtrom
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Nádrž do topcase a samospádom do karbu...to je jediné bezproblémové a blbovdorne riešenie palivovej sústavy...Viď Trabant.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
-
- st. skútrista
- Príspevky: 381
- Dátum registrácie: Št Apr 19, 2012 12:05 pm
- Skúter: Ex Aprilia SR70Racing, Yamaha T MAX
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Este to prerobit na karbec
- Dino
- trojkolkár
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: Ut Jan 17, 2012 9:16 pm
- Skúter: kymco 250 XC
- Bydlisko: Devinska Nova Ves
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Čavte,
ja si myslím že to tvoje čerpadlo saje falošný vzduch.Čo sa výkonu čerpadla týka, je mu jedno ći má v nádrži 2 alebo 10 litrov.Ak stíha dodavať pri hladine 5 litrov prečo nie pri dvoch? Podľa fotky cerpadlovej zostavy je samotne čerpadlo osadené do sacieho koša cez plastove zapúzdrenie a tam to musí byť aj utesnené. Okružokom,manžetou alebo inou Epdm gumou. Hľadaj netesnosti v spodnej časti (podtlakovej)zostavy.
ja si myslím že to tvoje čerpadlo saje falošný vzduch.Čo sa výkonu čerpadla týka, je mu jedno ći má v nádrži 2 alebo 10 litrov.Ak stíha dodavať pri hladine 5 litrov prečo nie pri dvoch? Podľa fotky cerpadlovej zostavy je samotne čerpadlo osadené do sacieho koša cez plastove zapúzdrenie a tam to musí byť aj utesnené. Okružokom,manžetou alebo inou Epdm gumou. Hľadaj netesnosti v spodnej časti (podtlakovej)zostavy.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
dik za tip....neviem ci uz nebude jednoduchsie kupit to nove cerpadlo s kompletom...
inak dnes som dostal frak od motorky
zvycajne si vychutnam moment prekvapenia, ked stojime na cervenej a na zelenu vyrazam plny plyn. kym vedla na motorke zaradi a pusta spojku, ja uz som o jednu dve dlzky masiny vpredu a motorkar iba cumi...samozrejme ma hned dobehne ale tie pohlady stoja za to
no a dnes, vedla stoji honda 750 nc, xc, v tych oznaceniach sa nevyznam....padla zelena, plny plyn a kym sa mi roztocit variator, honda uz bola 3 auta predomnou...kua to DCT robi divy akurat som tak uvazoval ked som ho dobehol, masina krasna, spotreba krasna, vykon dostatocny aj s rezervou, ale cely cas som kukal na tu hnusnu retaz, to je nieco odporne, vyzadujuce neustalu pozornost a udrzbu, pfuj
inak dnes som dostal frak od motorky
zvycajne si vychutnam moment prekvapenia, ked stojime na cervenej a na zelenu vyrazam plny plyn. kym vedla na motorke zaradi a pusta spojku, ja uz som o jednu dve dlzky masiny vpredu a motorkar iba cumi...samozrejme ma hned dobehne ale tie pohlady stoja za to
no a dnes, vedla stoji honda 750 nc, xc, v tych oznaceniach sa nevyznam....padla zelena, plny plyn a kym sa mi roztocit variator, honda uz bola 3 auta predomnou...kua to DCT robi divy akurat som tak uvazoval ked som ho dobehol, masina krasna, spotreba krasna, vykon dostatocny aj s rezervou, ale cely cas som kukal na tu hnusnu retaz, to je nieco odporne, vyzadujuce neustalu pozornost a udrzbu, pfuj
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
jj, tá dvojspojka je vraj výborná... na jednom prevode ideš, ďalší ma pripravený... a preradenie vraj spoznáš len podľa zvuku, žiadne trhnutie medzi prevodmi... (proste ako maxík)
Tri režimy radenia:
D - na spotrebu, radí rýchlo nahor
S - športový, necháva ísť do otáčok
M (tuším) - proste manuálny, sám si tlačidlami radíš (ale to môžeš i pri D a S)
čo sa týka reťaze, nie je to nič hrozné... ak máš kvalitné mazadlo a nejazdíš veľa v daždi či prašnom prostredí, tak ti stačí mazať reťaz raz za 700-1000km. A komu sa aj toto zdá málo, kúpi si Scottoiler (neviem, či som napísal správne) a jediné, čo robí, je, že raz za dlhokánsky čas doplní olej do nádržky (spomienka na 2T). Reťaz pravidelne primazávaná a čistá.
NC750X je tá vyššia, endurovejšia (prípadne 700)
NC750S je tá nižšia, cestnejšia (prípadne 700)
NC700D je ten akoby maxiscooter (neviem, či sa robí i 750), volá sa Integra
a ešte jestvuje CTX, motorka s posedom cruisera? Motor z NC (700) a tiež možnosť dvojspojky. I tu na fore ju ktosi má...
A zabudol si pochváliť u X a S ich úložný priestor v mieste, kde bežné motorky majú nádrž. Vojde sa tam bežná integrálna prilba. To scootristi zvyknutí na úložný priestor scootrov zvyknú oceniť.
Tri režimy radenia:
D - na spotrebu, radí rýchlo nahor
S - športový, necháva ísť do otáčok
M (tuším) - proste manuálny, sám si tlačidlami radíš (ale to môžeš i pri D a S)
čo sa týka reťaze, nie je to nič hrozné... ak máš kvalitné mazadlo a nejazdíš veľa v daždi či prašnom prostredí, tak ti stačí mazať reťaz raz za 700-1000km. A komu sa aj toto zdá málo, kúpi si Scottoiler (neviem, či som napísal správne) a jediné, čo robí, je, že raz za dlhokánsky čas doplní olej do nádržky (spomienka na 2T). Reťaz pravidelne primazávaná a čistá.
NC750X je tá vyššia, endurovejšia (prípadne 700)
NC750S je tá nižšia, cestnejšia (prípadne 700)
NC700D je ten akoby maxiscooter (neviem, či sa robí i 750), volá sa Integra
a ešte jestvuje CTX, motorka s posedom cruisera? Motor z NC (700) a tiež možnosť dvojspojky. I tu na fore ju ktosi má...
A zabudol si pochváliť u X a S ich úložný priestor v mieste, kde bežné motorky majú nádrž. Vojde sa tam bežná integrálna prilba. To scootristi zvyknutí na úložný priestor scootrov zvyknú oceniť.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Keď soudruzi v japonsku zistia, že sa dá použiť ako sekundárny prevod aj niečo ako plochý ozubený remeň alebo kardan tak potom si také kúpim....nemienim sa starať o reťaz ( na to mám bicykel ). A je jedno že pri mojom ročnom nájazde by to bolo tak 2-3x do roka ale skrátka reťaz je furt v mojom ponímaní (špina bordel humus). A primazávanie tiež....nože kam asi ide ten vykvapkaný olej následne??? len tak z ničoho nič aj s tým bordelom nezmizne... To je len také placebo ako primazávanie ventilov pri LPG. Poznám ľudí čo to kúpili namontovali pojazdili-zhodnotili a vyhodili ....
A k tomu dvojspojkovému automatu...je to ok ak to ide .A je to časovaná bomba ak to človek kúpi ako jazdené a začne sa to srať, lebo už to bude za hranicou životnosti a pri kvalite servisu na SK to bude následne nepredajná haraburda ktorej sa všetci budú báť jak čert kríža. Pretože skrátka je tam toho na pokazenie x násobne viac ako pri manuálnej klasickej prevodovke, a to nevravím že obyčajný variátor je niečo, čo už sa jednoduchšie či už na údržbu alebo funkciu ani skonštruovať a navrhnúť nedá. Takže ja ostávam zatiaľ verný remienku...z hodiniek
A k tomu dvojspojkovému automatu...je to ok ak to ide .A je to časovaná bomba ak to človek kúpi ako jazdené a začne sa to srať, lebo už to bude za hranicou životnosti a pri kvalite servisu na SK to bude následne nepredajná haraburda ktorej sa všetci budú báť jak čert kríža. Pretože skrátka je tam toho na pokazenie x násobne viac ako pri manuálnej klasickej prevodovke, a to nevravím že obyčajný variátor je niečo, čo už sa jednoduchšie či už na údržbu alebo funkciu ani skonštruovať a navrhnúť nedá. Takže ja ostávam zatiaľ verný remienku...z hodiniek
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
bandit teraz hovoris ako telesoping tych 1000 km znie dobre, ale v realite to bude kazdych 500km a u mna to znamena v podstate kazdy den ked som na vylete....taka alpovacka, obcas sprchne a na tachaci pribudne 3 000km....a to je pre mna fakt neprijatelne.THeBaNDiT napísal:ak máš kvalitné mazadlo a nejazdíš veľa v daždi či prašnom prostredí, tak ti stačí mazať reťaz raz za 700-1000km.
A zabudol si pochváliť u X a S ich úložný priestor v mieste, kde bežné motorky majú nádrž. Vojde sa tam bežná integrálna prilba. To scootristi zvyknutí na úložný priestor scootrov zvyknú oceniť.
ked si tak spomeniem, moj simson aj jawa mali retaz chranenu v puzdre, takze to bol taky kardan pre chudobnych, ale o retaz som sa vobec nestaral, iba obcas sponoval - ale ani to mi na skutri nechyba
ako pise vlady, keby tam dali remen, tak ako to vie napriklad BUELL dat aj na litrovu motorku, tak by som to bez vahania kupil.
a k tomu uloznemu priestoru....v tej momentalnej situacii som hodnotil vyjazd, vykon a retaz, ale samozrejme, ten "kufor" je obrovske plus...uz som to niekde pisal, ked som taky ulozny priestor videl na starsom BMW, prislo mi to ako blbost. tuna je to super prakticke, miesta je tam +- ako mam ja nexuse (ok, ine maxiky maju raz tolko miesta), avsak....ja ked nieco chcem vybrat, musim zosadnut, otvorit sedlo - toto je paradne, vsetky drobnosti od mobilu po flasu mineralky vzdy po ruke. bomba....
toto NCko dava maxikom na frak v roznych smeroch
automatika, vykon, ulozny priestor
bohuzial vela straca tou retazou a co je pre mnohych komuterov dost dolezite, je ochrana pred pocasim....to ma maxik stale navrch, proste ked prsi alebo je uz len mokra cesta, maxikar ma nohy stale v suchu, nie ako na motorke mokry po kolena od predneho kolesa
bohuzial, na prvy pohlad je NC750X uplny ideal, ale na druhy pohlad nedorobok (neber to osobne, alebo ze chcem hanit tu masinku).
zakladna cena s DCT je fajn, ale ked som pozrel co to vsetko nema a co treba dokupit, isla vysledna cena strasne hore.
v prvom rade turisticke plexi + ochrana riaditok - bezna vec
padaky - pre mna padavku nutnost
kryt retaze a zadny blatnik - uf, to fak chyba v zaklade?
predlzenie predneho blatnika - nutnost ak chces pravidelne jazdit
takze ked si toto vsetko zratam, z krasnej slecny slecny bez chyb sa stala sympatacka s par bradavicami, ktore sa daju odstranit
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Jj, ja sa nehadam, suhlasim so vsetkym... Ale tak to uz chodi medzi motorkami. Bud kupis taku, co ma vsetko, a lacne to nebude, alebo postupne lepis a lepis podla svojich potrieb.
Ale to mazanie retazie nie je nic take strasne... podla mna omnoho viac cestovatelov cestuje na motorke nez na maxiscootri, a nejako to uz len zvladaju, nie? Tych 700-1000 je v mojom pripade real. To na tvojom vyjazde prebehnes retaz sprejom dokopy dvakrat, ak dokupis hlavny stojan (jj, ten tam tiez v zaklade nie je ), tak to mas raz-dva.
Ale to mazanie retazie nie je nic take strasne... podla mna omnoho viac cestovatelov cestuje na motorke nez na maxiscootri, a nejako to uz len zvladaju, nie? Tych 700-1000 je v mojom pripade real. To na tvojom vyjazde prebehnes retaz sprejom dokopy dvakrat, ak dokupis hlavny stojan (jj, ten tam tiez v zaklade nie je ), tak to mas raz-dva.
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Gilera Nexus 500 - duky5
Retaz mne osobne nikdy nevadila, na motorke som ine ani nechcel, ale pouzival som Scottoiler a je to tak ako pises, raz za dlhy cas doplnit olej, mne pollitrova flaska vydrzala roky. Ak je to spravne nastavene, tak to ani tak hrozne nezasiera motorku. Retaz bez akejkolvek inej udrzby (asi 2x za sezonu napnut) a cely kit som menil po 40.000 km aj to nie kvoli retazi, ale zodralo sa primarne ozubene koleso, retaz vytahana nebola. Kardan vie byt zakerny, nikdy nevies kedy klakne, tazko sa preventivne kontroluje jeho stav, jeho zivotnost byva rozna. Remen na motorkach ma zivotnost ako retaz a vymena byva nakladna. Preto som na moto vzdy preferoval retaz, nitovane retaze su spolahlive, udrzba je jednoducha a lacna, mozna kontrola stavu pred kazdou jazdou, vymena celeho kitu za rozumny peniaz a mozno skor predas motorku ako ho budes menit
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Zo strojárskeho pohľadu, reťaz je spoľahlivý systém, bezproblémový, rokmi overený , ľahko servisovateľný a výrobne pomerne nenáročný. A ak je zakrytovaná tak ani moc údržby jej netreba. Neviem čo je problém to zadeklovať, ak to Jawa pred vyše polstoročím zvládla celkom v pohode jednoducho a funkčne, prečo dnes to je pre výrobcov niečo čo sa nepoužíva...Tiež ma napadlo, asi aby sa vyrábali a predávali tu spreje, tak jak čistiaci tak aj mazací a samozrejme reťaz a kolečká lebo zakrytá ak beží v pomerne čistom prostredí tak vydrží dlhšie. A vôbec, mne to nepríde bezpečné že to je odokryté a beží to len tak navoľno prístupné ....
A tiež nechápem účinnosť domazávania , ak sa odralo kolečko na výstupe prevodovky, Tak to potom asi moc nemaže a je to skorej na čistenie reťaze samotnej.
A tiež nechápem účinnosť domazávania , ak sa odralo kolečko na výstupe prevodovky, Tak to potom asi moc nemaže a je to skorej na čistenie reťaze samotnej.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: Gilera Nexus 500 - duky5
Jasné že zvládajú, veď cestuje sa na všetkom možnom . Určite viac na motorkách ako na maxíkoch, už len kvôli tomu že motorky sú tu desaťročia a maxíky oveľa menej.THeBaNDiT napísal:
Ale to mazanie retazie nie je nic take strasne... podla mna omnoho viac cestovatelov cestuje na motorke nez na maxiscootri, a nejako to uz len zvladaju, nie?
Ja mám k reťazi osobnú averziu, treba sa o to starať, čistiť, nastaviť podľa záťaže - to je pre mňa priveľa pozornosti - som lenivý a veľmi šmatlavý. Čo je pre niekoho brnkačka a dá to s prstom v nose, je pre niekoho (mňa) neskutočná otrava.
Na skútri sa mi páči, že sa na to pozriem raz za 15 000 kilometrov a hotovo.
Debata kardan /reťaz je na dlho . Osobne preferujem kardan.
Praktické, funkčné a pohodlné riešenie - akurát drahé. A že sa pokazí a ťažko opraví?
Pravda, ale o pokazenom kardane som čítal tuším iba raz, zato rozpadnutých reťazí je v cestopisoch dosť
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Gilera Nexus 500 - duky5
@Duky cital si malo
Staci dat do Googlu nieco ako "bmw gs broken driveshaft failure" a mas citania habadej A to sa GSko povazuje za etalon cestovatelskej motorky.
http://youtu.be/Ly4uRKpgFXc
http://imageshack.com/a/img222/826/broken.jpg
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=600807
http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 0&page=all
Retaze su nitovane a so zavlackou. Nitovana retaz, ak sa o nu primerane staras je spolahliva na rozdiel od tych so zavlackou ako na starych Jawach. Samozrejme nic nie je 100% spolahlive.
Staci dat do Googlu nieco ako "bmw gs broken driveshaft failure" a mas citania habadej A to sa GSko povazuje za etalon cestovatelskej motorky.
http://youtu.be/Ly4uRKpgFXc
http://imageshack.com/a/img222/826/broken.jpg
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=600807
http://bmwsporttouring.com/ubbthreads/u ... 0&page=all
Retaze su nitovane a so zavlackou. Nitovana retaz, ak sa o nu primerane staras je spolahliva na rozdiel od tych so zavlackou ako na starych Jawach. Samozrejme nic nie je 100% spolahlive.
Naposledy upravil/-a dreamer v Ne Máj 31, 2015 10:20 am, upravené celkom 1 krát.
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Gilera Nexus 500 - duky5
@Vlady: ozubenie na primari ma tiez svoju zivotnost, najma ked hovorime o 100 konovych motorkach. Na moto sa retazovy kit povazuje za spotrebak, cize ked sa zoderie, tak sa vymeni a mas fungl novy cely sekundarny prevod za cca 150€.
@Duky: Navyse, kit mozes na dlhe tury okolo sveta nosit so sebou a vymenis si ho sam, alebo ti to spravia v kazdej ruskej garazi. O kardane az tak presvedceny nie som
@Duky: Navyse, kit mozes na dlhe tury okolo sveta nosit so sebou a vymenis si ho sam, alebo ti to spravia v kazdej ruskej garazi. O kardane az tak presvedceny nie som
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207