
http://motocykle.bazos.sk/inzerat/16164 ... -954RR.php
Moderátor: Moderators
Celé zle....altík v aute sa reguluje zmenou budiaceho prúdu do vinutia kotvy a teda teoreticky čím menší odber tým menšie budenie ale hlavne tým menší mechanický výkon treba dodať na točenie.Pretože ten je vždy priamoúmerný odoberanému výkonu. Ale na scootri je altík trvalo budený permanentnými magnetmi v rotore a teda zaťaženie mechanické je viacmenej rovnaké a výkonovo,čo sa nepotrebuje v spotrebičoch , to všetko musí skratový regler meniť na teplo a vykúriť cez rebrá chladiace hliníkové von zo seba do luftu....raplik napísal:nejak mi nejde do hlavy ako mozu znizit spotrebu... ze nieje zatazeny alternator... sak altik sa toci tak ci tak... ci sa z neho odobera viac alebo menej.... akurat ked je maly odber tak sa prebytocna energia niekde meni na teplo... ako je tomu u skutrov... ked vyplnem svetla tak prebytocna stava ide do vykonoveho odporu kde sa zmeni na teplo aby sa neprebijala baterka... alebo sa mylim?
Inzerat je opraveny uz a teraz to vyzera tak, ako keby si ty nevedel pisatbezoadam napísal:http://motocykle.bazos.sk/inzerat/16520 ... ERMOTO.php
motorka ma pysani vikon 12 kw![]()