Nabíjačka
Napísané: Št Nov 09, 2006 4:59 pm
Fórum venované skútrom a všetkému okolo nich.
https://forum.scooter-tuning.sk/
a tam je nejaký rozdiel v nabíjaní? skuter tiež nerozlišuje či má gelovú alebo normalnu...Crossbiker napísal:len či je aj na gelové baterky
je tam rozdíl v nabíjení jen ten že klasickou baterku 12 voltu mužěš nabíjet klidně i 18 V a nic se neděje gelovou mužeš nabíjet jen 14 V a ne více jinak se zničí/těch 14 voltu neber závazně nevím to ted stoprocentně mmže to bejt 13,5 nebo 14,5 /ale na té baterce je to někdy i napsanéscrat napísal:a tam je nejaký rozdiel v nabíjaní? skuter tiež nerozlišuje či má gelovú alebo normalnu...Crossbiker napísal:len či je aj na gelové baterky
kde si vyčital akým prudom to nabija? lebo pokial dobre vidím tak v popise sa o nabíjacom prude nič nehovorí. popis hovorí o použití baterií v rozsahu 1.2-120AhN i T r O napísal:mno tak se divam na tu nabijecku a na baterku na scoota bych to nekupoval - nabiji to minimalne proudem 1,2A a ma se nabijet max 10% z celkove kapacity baterie takze pokud mas treba na scootu 5Ah tak naijet max 0,5 A !!! tech 1,2 je uz moc si myslim chce to primo nabijecku na tak male baterky
Máš uplně pravdu na druhou stranu nechápu jak taková levná nabíječka pozná jak silnou baterku jsi tam zapl a nijakou regulaci tam nevidím ale možná se pletu jedině ju mít a změřit.scrat napísal:kde si vyčital akým prudom to nabija? lebo pokial dobre vidím tak v popise sa o nabíjacom prude nič nehovorí. popis hovorí o použití baterií v rozsahu 1.2-120AhN i T r O napísal:mno tak se divam na tu nabijecku a na baterku na scoota bych to nekupoval - nabiji to minimalne proudem 1,2A a ma se nabijet max 10% z celkove kapacity baterie takze pokud mas treba na scootu 5Ah tak naijet max 0,5 A !!! tech 1,2 je uz moc si myslim chce to primo nabijecku na tak male baterky
Tak ja mám origo baterku 7Ah takže neváham a vo štvrtok berem. Potom ti ju požičam na ten tvoj pokusVLADY napísal:Mal som ju doma z minulej akcie asi pred polrokom na premeranie a odskúšanie a nabíja ak je prepnutá na auto cca 3,5A a ak na moto tak 0,8A takže to je dosť ak je baterka trebarz 4Ah a vypína ak je na baterke cca 14,2V a to konzervačné dobíjanie je takisto 0,8A. inak za tú cenu takýto automat asi nekúpite nikde ale aj tak sa mi to zdá na tie klasické 4 a 5Ah baterky do scootrov trocha vela tých 0,8A. ale inak ak by mal dakto silnejšiu baterku tak ako ja 10Ah ,je tá nabka ok. aj keď trafo je trafo a nemá sa na ňom moc čo pokaziť (jedine zhorieť) na rozdiel od tejto LIDLOVEJ. tu je to robené ako pulzný zdroj a stačí ak po čase vyschne nejaký elektrolytický kondenzátor a nabka nepôjde. Ale takéto zdroje sú dneska skoro vo všetkej elektronike takže by som v tom zas tak velký problém nevidel.... tož vsjo. A takisto šikovný elektronik alebo dačo podobné ako ja by to mal zvládnuť opraviť ak samozrejme neskape ten mikroprocesor čo to všetko riadi potom to opravia len v spalovni....Inak možno by sa vhodným zásahom do tej elektroniky dal ten prúd zmenšiť na tých potrebných cca 0,5A. Nie možno ale asi áno.... kto nájde odvahu??? a kúpi jednu nabku na pokusy???v LIDLI sa dá tovar vráťiť tuším do mesiaca aj bez udania dôvodu :twisted:Kto ešte nevracal tovar v LIDLI, hláste sa u súdruha Žinčicu...
Tak je to tak jak jsem tušil na skutra co má baterku 4 Ah je to trošku moc tobě 7 Ah je to v pohodě použít to ale na baterku 120 Ah jak píšou muže jen zoufalec a na gelovku nevím asi to taká není dobré.scrat napísal:Tak ja mám origo baterku 7Ah takže neváham a vo štvrtok berem. Potom ti ju požičam na ten tvoj pokusVLADY napísal:Mal som ju doma z minulej akcie asi pred polrokom na premeranie a odskúšanie a nabíja ak je prepnutá na auto cca 3,5A a ak na moto tak 0,8A takže to je dosť ak je baterka trebarz 4Ah a vypína ak je na baterke cca 14,2V a to konzervačné dobíjanie je takisto 0,8A. inak za tú cenu takýto automat asi nekúpite nikde ale aj tak sa mi to zdá na tie klasické 4 a 5Ah baterky do scootrov trocha vela tých 0,8A. ale inak ak by mal dakto silnejšiu baterku tak ako ja 10Ah ,je tá nabka ok. aj keď trafo je trafo a nemá sa na ňom moc čo pokaziť (jedine zhorieť) na rozdiel od tejto LIDLOVEJ. tu je to robené ako pulzný zdroj a stačí ak po čase vyschne nejaký elektrolytický kondenzátor a nabka nepôjde. Ale takéto zdroje sú dneska skoro vo všetkej elektronike takže by som v tom zas tak velký problém nevidel.... tož vsjo. A takisto šikovný elektronik alebo dačo podobné ako ja by to mal zvládnuť opraviť ak samozrejme neskape ten mikroprocesor čo to všetko riadi potom to opravia len v spalovni....Inak možno by sa vhodným zásahom do tej elektroniky dal ten prúd zmenšiť na tých potrebných cca 0,5A. Nie možno ale asi áno.... kto nájde odvahu??? a kúpi jednu nabku na pokusy???v LIDLI sa dá tovar vráťiť tuším do mesiaca aj bez udania dôvodu :twisted:Kto ešte nevracal tovar v LIDLI, hláste sa u súdruha Žinčicu...
pokud má těch 14,2 tak jeto tak nahraně ale jde to ty klasické mívaj víc neb normální baterce to nevadi ale gelovka 4 Ah ve spojení těch 0,8 A tady bych už obavu mělVLADY napísal:na tie Gelovky to je takisto v pohode , tých 14,2 pretože gelovky sa takisto môžu nabíjať na viacej ako tých 13,8V . ak to samozrejme nieje dlhodobo respektíve trvalo. všade v popisoch a tech. podmienkach píšu že trvalo do 13,8 a cyklicky až cez 14V ,aj scooter mne osobne nabíja na 14.5 a to tam mám takisto utesnenú baterku teda gelovku a alternátor tiež nieje najslabší cca 160W a v pohode. Je tá nabka urobená tak že pri tých 14,2V vypne a znova zapne ak klesne napätie tuším pod 13V ale niesom si istý či nie aj menej.takže by to tam mohlo byť aj nafurt ale načo. baterka má samovybíjanie len pár percent za mesiac tak je to zbytočné ...stačí to zapnúť raz za dva tri mesiace a bude to OK.A takisto má ochranu proti prepólovaniu že ak sa dá baterka opačne tak nezopne relé a nepripojí ju na nabíjačku a nehrozí zničenie. To pre tých čo ešte netušia že skoro odjakživa je PLUSKA červená a MINUSKA buď modrá alebo čierna.....
já kupoval gelovku v potřebách pro radioamáter a byl tam podrobnej popis jak se nabíjí již si to nepamatuji přesne bud mohla bejt stále zapojená při menším napěti nevím už kolik to bylo nebo běžně 1/10 kapacity a tam bylo asi 14,7 V ale krk za to nedámVLADY napísal:Sorry, kukol som do debilníčka a tam mám zapísané k tej nabke 14,4V ale aj tak si myslím že to je v pohode ono zas na druhej strane aj tých 14.4 je ešte v norme pretože v katalogových listoch od výrobcu akumulátorov som našiel cyklické nabíjanie utesnených akumulátorov 14,4-15V a takisto to píše aj KYMCO pri kontrole nabíjania že má byť napätie v sieti a teda regler nastavený 14,5+/- 0,5V
VLADY napísal:Nie ale oni to do toho návodu alibisticky píšu... asi sa chcú pozichrovať keby dačo tak nič ..... tolko oleja mi nežral ani žigul čo mal vyhonený motor a z guferov na ventiloch ostali len strunky...