Kymco a maxáče všobecne...
Moderátor: Moderators
- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Dnes mi na fcb pisal chalan,,co ma tiez Dinga a vraj ma roztrhnute iedno z plynovych lank a scoot mu ide max 100. Kam vedu tie lanka? jedno urcite do karbu a to druhe?
yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
-
- chodec
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: St Máj 18, 2011 11:04 am
- Skúter: Malaguti Madison 250
- Bydlisko: Bystričany
Re: Kymco a maxáče všobecne...
mne sa tak kedysi pretrhlo lanko na XT 600, normalne som ho dal prec a motorka jazdila ako predtym a obe sli do karburatora,len to jedno bolo ako keby na vracanie plynu,mi tak bolo povedane skusenejsim majstrom.
podpis som si este nenastavil
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Ja si myslím že je aj rozdiel či multivar hodiš na Činu ,alebo na Taliana. Lebo na Čine je seriove vario odfušovane... Aspoň na mojom také bolo... A keď ho vymeníš za multivar čo sú Talianske tuningove varia tak rozdiel je obrovsky... Ale zase na takom Taliane nepridá veľa lebo tam konštuktery zamakali kde sa dalo a zrejme aj na variu.... Keď sa mýlim a nie je to tak opravte madeltoro5784 napísal:Tiež mám taký pocit že multivar je cítiť hlavne na malých objemoch a nad 200 cc to už je zanedbateľné.

Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- deltoro5784
- motorkár
- Príspevky: 4450
- Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
- Skúter: Honda VFR 800 V4
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Máš pravdu Damo tak nejak som to aj ja myslel.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
- deltoro5784
- motorkár
- Príspevky: 4450
- Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
- Skúter: Honda VFR 800 V4
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Lenže je to viacmenej licencia hondy, tak by si mal mať kvalitné náradie.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
obe lanka idu do karbu, to druhe vracia klapku
- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
diky Tomas.
Deltoro....tak,to som v prdeli
mal som si kupit cinsky šunt a pocitil by som rozdiel 
Deltoro....tak,to som v prdeli


yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
to by som nebol ja,keby zase nespekulujem 
dostal som od Doktora do daru valceky DrPulley 20gramove,ale aj tie co mam v Dingovi su rovnako tazke.
tak som tie Doktorove zobral do dielne a nechal som odsustruzit mosadzne jadra valcekov. neviem hmotnost,ale pri cca 3mm hrubke stien mali 20 a teraz maju len 1mm
aplikoval som ich do varia a ....
tomu sa hovori "brutalna akceleracia" (na pomery stroja)
z 0 na 100 (tacho) co by dup
z 60 na 110 paradicka
z dvoma na palube skuter krasne obehne aj 2-3 auta iduce 80 km/h
predtym urcite nebol az taky zivy.
do prudkeho kopca leti ako dabel a este si aj pridava
ale.... maximalka 135 tacho oproti povodnym 152
a aj papkat mu zachutilo

dostal som od Doktora do daru valceky DrPulley 20gramove,ale aj tie co mam v Dingovi su rovnako tazke.
tak som tie Doktorove zobral do dielne a nechal som odsustruzit mosadzne jadra valcekov. neviem hmotnost,ale pri cca 3mm hrubke stien mali 20 a teraz maju len 1mm

aplikoval som ich do varia a ....
tomu sa hovori "brutalna akceleracia" (na pomery stroja)
z 0 na 100 (tacho) co by dup

z 60 na 110 paradicka

z dvoma na palube skuter krasne obehne aj 2-3 auta iduce 80 km/h
predtym urcite nebol az taky zivy.
do prudkeho kopca leti ako dabel a este si aj pridava

ale.... maximalka 135 tacho oproti povodnym 152
a aj papkat mu zachutilo

yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Dovážil by som ich, aby mali o pár g len menej...na cca 17-18g. silikonom alebo dačím podobným alebo skúsiť tam nabúchať alebo vlepiť dajakú trubku skrátka sa s tým pohrať . 
Ja zas už na tie moje objednané čakám 2 mesiace ..akurát že som neskoro až po objednaní zistil, že sa sťahujú a začnú fungovať až 10.9. Takže som zvedavý kedy mi to príde ... pri mojom šťastí ich budem môcť skúšať až na budúci rok...

Ja zas už na tie moje objednané čakám 2 mesiace ..akurát že som neskoro až po objednaní zistil, že sa sťahujú a začnú fungovať až 10.9. Takže som zvedavý kedy mi to príde ... pri mojom šťastí ich budem môcť skúšať až na budúci rok...

Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Presne nad tym som uvazoval.
Skusim pouzit olovka z pneuservisu,kam to chodim rozoberat.
Skusim pouzit olovka z pneuservisu,kam to chodim rozoberat.
yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Mne dnes došli konečne po dvoch mesiacoch valčeky od DR.Pulley. Skúsim nahodiť a uvidím čo to spraví
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Petom
- st. skútrista
- Príspevky: 518
- Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
- Skúter: BMW K1200 LT
- Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Anubis a potom budes do oloviek zas vrtat a dolievat olovko - to sa vola ultra fine tunningAnubis napísal:Presne nad tym som uvazoval. Skusim pouzit olovka z pneuservisu.

Vlady ty s Pullym budes na vylete nedostizny, dufam, ze nas pockas pri teplom pive

Mne sa stratil podpis, aj vám?
-
- motorkár
- Príspevky: 1835
- Dátum registrácie: So Jan 28, 2006 12:59 am
- Skúter: Už zasa žiadny
- Bydlisko: BA- Ružinov, Hotel Bratislava
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Vlady, kedy to pôjdeš rozoberať?
Rád by som sa pridal, že by sme rozobrali aj moje vario a konečne by som vymenil pôvodný remeň a valčeky.

Rád by som sa pridal, že by sme rozobrali aj moje vario a konečne by som vymenil pôvodný remeň a valčeky.

Tak už zasa nič.
- Bobo
- st. skútrista
- Príspevky: 573
- Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
- Skúter: BMW R 1200 RT
- Bydlisko: MA (teda skôr okolie)
Re: Kymco a maxáče všobecne...
A keď to budete mať takto vytunené na výjazde vo štvrtok (ak bude OK počasie), dúfam, že ma niekde počkáte... 

KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT
- Lapko
- st. skútrista
- Príspevky: 600
- Dátum registrácie: Ut Apr 08, 2008 7:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 400 K7 / Suzuki V-Strom 650 K7
- Bydlisko: Trenčín- DCA
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Som zvedavy ako sa budu pozdavat tebe Vlady. Ja som Dr.Pulley vymontoval a dal nazad originalky lebo mi to z miesta moc tocilo a pripadal som si ako na 50tke. Vrcalo to aj ked som chcel ist len 20km/h
Ale zrychlenie bolo naozaj dobre. Ako som uz pisal, ak niekto jazdi prevazne sam tak su dobre ale ak casto vo dvoch a nabaleny tak racej original.
Ale zrychlenie bolo naozaj dobre. Ako som uz pisal, ak niekto jazdi prevazne sam tak su dobre ale ak casto vo dvoch a nabaleny tak racej original.
podpis som si este nenastavil
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Kymco a maxáče všobecne...
No tak dnes to bolo už lepšie...neviem či to je len o zvyku ale asi si aj ten remeň potreboval sadnúť . Výhoda je ,že mi to točí menej ,od pôvodných otáčok o 500-1300 ot záleží na rýchlosti.... takže sa šetrí motor . A spotreba ostala rovnaká .Takže si myslím že ostanem pri tom a prípadne ešte zainvestujem a buda aj výmena toho opotrebovaného variátora... A potom sa uvidí ...nieje nič jednoduchšie ako tam dať pôvodné valčeky. A pri rozbehoch mi to točí trocha viac ale asi len o 500ot a potom ako sa scooter rozbehne tie otáčky znížim tak, že trocha povolím plyn a v podstate to potom točí aj pri rýchlostiach okolo 30-40 kmh rovnako alebo menej ak idem ustálenou rýchlosťou a nepotrebujem akcelerovať . A hlavne mi scooter pri rozjazdoch a pri šuchtaní sa krokom a následnej akcelerácii nevibruje tak silno , ako to robilo s pôvodným setupom .Zrejme kvôli tomu že sa ten motor musel rozbiehať z malých otáčok.Predsa len jednovalce majú takúto vlastnosť že potrebujú určité minimálne otáčky, aby hladko bežali a rozbiehali sa.



Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Lapko
- st. skútrista
- Príspevky: 600
- Dátum registrácie: Ut Apr 08, 2008 7:40 pm
- Skúter: Suzuki Burgman 400 K7 / Suzuki V-Strom 650 K7
- Bydlisko: Trenčín- DCA
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Je to tak ako si napisal.
Napriklad Denoo, chalan tuto od nas (moc sem nechodi) ich ma na svojom Burgmane namontovane stale a vyhovuju mu. Kupovali sme tie valceky spolu. A pochvaluje si hlavne to znizenie otacok motora pri rovnakej rychlosti ako predtym.
Testovali sme aj gramaz. On na svojom namontovane 21g Pulley (rovnaka hmotnost ako original) a ja 18g Pulley. Potom sme si skutre vymenili aby sme zistili rozdiel. Udajne tie tazsie tocia este o nieco menej ale naozaj zanedbatelne v porovnani s tym aky je ten scooter potom lenivy. Takze je najlepsie kupit Dr.Pulley valceky tak o 2-3 grami lahsie od originalov.
Na CZ fore sme to riesili dlhsie a skutocne sa vybracie ktore sposobuje spojka a aj urcite pole otacok znizili a zjemnili. Pretoze ten skuter sa rozbehne pri troska vyssich otackach a prekona prave ten prah otacok kedy nieje uplne dokonale zopnuta spojka. Dost sme nad tym laborovali a odporucania z internetu o 18g valcekoch na Burgmana 400 sa potvrdili.
Mozno by stalo za skusku este skombinovat 21g a 18g tj. vyslednych 19,5g
Napriklad Denoo, chalan tuto od nas (moc sem nechodi) ich ma na svojom Burgmane namontovane stale a vyhovuju mu. Kupovali sme tie valceky spolu. A pochvaluje si hlavne to znizenie otacok motora pri rovnakej rychlosti ako predtym.
Testovali sme aj gramaz. On na svojom namontovane 21g Pulley (rovnaka hmotnost ako original) a ja 18g Pulley. Potom sme si skutre vymenili aby sme zistili rozdiel. Udajne tie tazsie tocia este o nieco menej ale naozaj zanedbatelne v porovnani s tym aky je ten scooter potom lenivy. Takze je najlepsie kupit Dr.Pulley valceky tak o 2-3 grami lahsie od originalov.
Na CZ fore sme to riesili dlhsie a skutocne sa vybracie ktore sposobuje spojka a aj urcite pole otacok znizili a zjemnili. Pretoze ten skuter sa rozbehne pri troska vyssich otackach a prekona prave ten prah otacok kedy nieje uplne dokonale zopnuta spojka. Dost sme nad tym laborovali a odporucania z internetu o 18g valcekoch na Burgmana 400 sa potvrdili.
Mozno by stalo za skusku este skombinovat 21g a 18g tj. vyslednych 19,5g

podpis som si este nenastavil
- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Chlapaci,olovka som este nedaval. Nejako mi to nevyslo casovo. Napadlo ma jednoduchsie rierenie,skombinovat 3 normalne a 3 odlahcene. Len neviem ci to neni blbost. Nebudu sa tie tazsie viacej drat?
yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Ani nie dáva sa to tak bežne a nebýva s tým problém.... samozrejme ak nedáš veľmi veľké rozdiely v hmotnosti.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
stalo sa a ide to docela dobre. rozjazdy su okej,este pojdem poskusat maximalku
yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
rozmyslam,ze by som namontoval do scoota autoradio. mam take male z okejka. ale neviem kam s reprakmi. napadlo ma dat ich do vetrakov,ale neviem ci sa mi nebude hriat scoot.
- Prílohy
-
- repro2.JPG
- (27.33 KiB) 328 stiahnutí
-
- repo.JPG
- (53.01 KiB) 328 stiahnutí
yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- Anubis
- motorkár
- Príspevky: 1099
- Dátum registrácie: Št Máj 24, 2007 10:16 pm
- Skúter: cbr 600f
- Bydlisko: Partizanske
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
toto je prepis sprav medzi mnou a Vladym,ohladom autoradia,svetiel a dobijania...
ja:
chcel by som vlozit auto repraky do otvorov pod riadidlami na dingosovi,ale neviem ci sa mi nebude moc hriat motor... neviem ci su to jedine "vyfuky" spod chladica,alebo horuci vzduch unika aj inakade.
a chcem sa este spytat,ci nevies,ci alternator utiahne aj dobijanie,svetla a aj autoradio.
Vlady:
Ak tie repráky nedáš nadoraz k tým mriežkam,a bude okolo nich môcť prúdiť vzduch od chladiča tak by to asi aj tak mohlo byť. A alternátor by to tiež mal v pohode stíhať, autorádio pri bežnom počúvaní bude brať trvalo max tak 20-30W.Ak by si chcel byť dôsledný tak ja by som mu spravil skúšku že naštartovať zapnúť predné svetlo (tlmené) a k nemu aj diaľkové a odmerať napätie na baterke či sa nezníži pod 14V Ak nie tak je to OK. Ale musíš mať väčšie otáčky ako volnobeh lebo na volnobeh to asi nebude stíhať všetko ...
ja:
hmmm,vyborny napad
to urcite spravim. a keby to klesne na 13,uz je problem,ze. keby to nahodou nestihalo,pomohlo by xenonove svetlo? to ma tusim mensi odber
Vlady:
Nemboj ,to určite bude stíhať...je tam výkonová rezerva,on má písaný výkon neviem teraz presne ale minimálne 150W alebo 200W
A xenon neviem neviem tých ušetrených 20W je nepodstatných podľa mňa....Aj ja som ho tam chcel dať ,ale čo ak sa dačo pokazí v ňom hlavne ten elektronický bazmek (čínsky lacný) A si bez svetla úplne , a výmena na ceste je dosť blbá že treba dať dole celý predok....šak víš...A mne tam ani do paraboly tá výbojka nejak moc nepasovala...vadil mi tam nejaký okraj na tej diere a nedalo sa tam tú päticu nejak dotlačiť nadoraz ....
ja:
dnes som to meral a pri zapnutych svetlach a radiu s 2 reprakmi to ma na volnobehu 12,5 a pri 6000ot/min asi 13,5 volta (ci co to je )
staci to?
k tym xenonom: asi si objednam tieto. su lacne,tak ked sa poseru,tak to prezijem
http://autovecicky.sk/ukazka%20moto%20xenony.html#
Vlady:
Na baterke musí byť viac ...ak máš ovšem dobrý merák . Aspoň 14V pri tom že natočíš motor dáš ho do otáčok pár minút aby dotlačilo do baterky to čo sa minulo na štartovanie a už vtedy tam musí byť 14V a po zapnutí svetiel to môže na chvíľku klesnúť ale po pár sekundách by to malo zas vyliezť hore . Ak je samozrejme aj baterka OK a nie že už je pred smrťou, alebo že stála pár mesiacov a naprázdno má ledva 12V.
ja:
hmm,merak mam digitalny,ale nema svorky,ale hroty. takze sa kontaktov na baterii dotykal len velmi malou plochou a bateria ktoru som pouzil je stara z auta. pripojena bola startovacimi kablami...takze tam by mohlo dojst k stratam....
ja:
chcel by som vlozit auto repraky do otvorov pod riadidlami na dingosovi,ale neviem ci sa mi nebude moc hriat motor... neviem ci su to jedine "vyfuky" spod chladica,alebo horuci vzduch unika aj inakade.
a chcem sa este spytat,ci nevies,ci alternator utiahne aj dobijanie,svetla a aj autoradio.
Vlady:
Ak tie repráky nedáš nadoraz k tým mriežkam,a bude okolo nich môcť prúdiť vzduch od chladiča tak by to asi aj tak mohlo byť. A alternátor by to tiež mal v pohode stíhať, autorádio pri bežnom počúvaní bude brať trvalo max tak 20-30W.Ak by si chcel byť dôsledný tak ja by som mu spravil skúšku že naštartovať zapnúť predné svetlo (tlmené) a k nemu aj diaľkové a odmerať napätie na baterke či sa nezníži pod 14V Ak nie tak je to OK. Ale musíš mať väčšie otáčky ako volnobeh lebo na volnobeh to asi nebude stíhať všetko ...
ja:
hmmm,vyborny napad

Vlady:
Nemboj ,to určite bude stíhať...je tam výkonová rezerva,on má písaný výkon neviem teraz presne ale minimálne 150W alebo 200W
A xenon neviem neviem tých ušetrených 20W je nepodstatných podľa mňa....Aj ja som ho tam chcel dať ,ale čo ak sa dačo pokazí v ňom hlavne ten elektronický bazmek (čínsky lacný) A si bez svetla úplne , a výmena na ceste je dosť blbá že treba dať dole celý predok....šak víš...A mne tam ani do paraboly tá výbojka nejak moc nepasovala...vadil mi tam nejaký okraj na tej diere a nedalo sa tam tú päticu nejak dotlačiť nadoraz ....
ja:
dnes som to meral a pri zapnutych svetlach a radiu s 2 reprakmi to ma na volnobehu 12,5 a pri 6000ot/min asi 13,5 volta (ci co to je )
staci to?
k tym xenonom: asi si objednam tieto. su lacne,tak ked sa poseru,tak to prezijem
http://autovecicky.sk/ukazka%20moto%20xenony.html#
Vlady:
Na baterke musí byť viac ...ak máš ovšem dobrý merák . Aspoň 14V pri tom že natočíš motor dáš ho do otáčok pár minút aby dotlačilo do baterky to čo sa minulo na štartovanie a už vtedy tam musí byť 14V a po zapnutí svetiel to môže na chvíľku klesnúť ale po pár sekundách by to malo zas vyliezť hore . Ak je samozrejme aj baterka OK a nie že už je pred smrťou, alebo že stála pár mesiacov a naprázdno má ledva 12V.
ja:
hmm,merak mam digitalny,ale nema svorky,ale hroty. takze sa kontaktov na baterii dotykal len velmi malou plochou a bateria ktoru som pouzil je stara z auta. pripojena bola startovacimi kablami...takze tam by mohlo dojst k stratam....
- Prílohy
-
- IMAG0536.jpg
- (1.28 MiB) Zatiaľ žiadne stiahnutie
yvanrT z kápulh
k c u r e h t
k c u r e h t
- deltoro5784
- motorkár
- Príspevky: 4450
- Dátum registrácie: Ne Júl 20, 2008 12:54 pm
- Skúter: Honda VFR 800 V4
- Bydlisko: Zlaté Moravce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kymco a maxáče všobecne...
Mne pravidelne voltmeter na aute ukazuje 13,5 V keď mám zapnuté svetlá, rádio a ventilátor. Cez 14 V som len keď mám denné led svetlá. Podla mňa to nieje znak chyby, inak by som asi nemohol jazdiť na tej istej baterke už 4 roky. Také hodnoty ukazovalo aj na pôvodnej aj na úplne novej baterke.
Keeway Focus 50@70 2006 - 2010
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
Honda CBF 125 2009 - 2012
Honda VFR 800 V-Tec 2012 -
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: Kymco a maxáče všobecne...
To je ok..... ak berieme do úvahy že voltemter je pripojený dakde na kábloch v elektroinštalácii a nie priamo na baterke... Zväčša taký voltmeter je propojený na pluske za spínacou skrinkou, odkiaľ je ťahaný aj na spínač svetiel. A kedže to celé je istené už hlavnou poistkou , tak pri zapnutých svetlách tam nemôže byť plné napätie v žiadnom prípade, lebo na každom kábli samozrejme pri väčšom odbere prúdu vzniká úbytok napätia a tak isto aj na poistkách.Takže s tým treba rátať a preto sa takto namerá vždy menej . Aj na samotnej obímke žiarovky sa nikdy nenamerá plné napätie ktoré ide z alternátora, alebo z baterky . A záleží to od aj stavu elektroinštalácie a aj od toho aké hrubé káble sú naťahané.A kedeže sa dnes ide zo všetkým nadoraz, tak kľudne tam môže byť rozdiel aj 1-1,5V.A tiež stačí troška horší prípoj ja na baterke ...
Keby to chcel človek merať presne tak jediné vhodné pripojenie voltmetra k baterke je cez nejaké spínacie relé, ktorého cievka bude ovládaná pluskou od spínačky. A aby tam okrem toho voltmetra nebolo nič iné napojené.lebo samotný merák má zanedbatelný odber rádovo možno mikroampére a teda aj úbytok napätia bude tak isto skoro nulový a nemeratelný .
Keby to chcel človek merať presne tak jediné vhodné pripojenie voltmetra k baterke je cez nejaké spínacie relé, ktorého cievka bude ovládaná pluskou od spínačky. A aby tam okrem toho voltmetra nebolo nič iné napojené.lebo samotný merák má zanedbatelný odber rádovo možno mikroampére a teda aj úbytok napätia bude tak isto skoro nulový a nemeratelný .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.

A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
