Strana 1 z 1

Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Št Sep 22, 2011 6:43 pm
od užívateľa rspeed
... pretoze je poruchovy - prisiel za mnou kamos ze mu vystavuje baterku a uz ma problem aj zo startovanim .... uz pri vypustani oleja som videl medene piliny, dufal som ze to nebude to co to bolo - z rotora sa uvolnili 3 imbusy,jeden dokonca strihlo,ktore na nom drzia volnobezku - tu sice starter roztocil ale bez srub sa nepretocil rotor a teda ani kluka ... najvacsi problem ale spravili sruby na statore - viac napovie foto - inak cena new statora je asi 700 ecok ....

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: So Sep 24, 2011 10:09 am
od užívateľa VLADY
Hento sa podľa mňa nestalo len tak...myslím že tam bola na príčine zlá montáž.Alebo to bolo slabo dotiahnuté .....Alebo že mali byť šrouby zaistené lepidlom a neboli, alebo tam nemali byť imbusy čo im tak moc trčia hlavy alebo dačo podobné....Takže buď to už dakto predtým rozoberal a nezvládol to alebo to museli zle zložiť už vo fabrike na linke....Ja by som sa to asi pokúsil vyvariť tie diery , potom to dať zarovnať na sústruh a nanovo vyvrtať..Ak to nehádže a nieje krivé. A inak to chápem správne? že rotor drží na klukovke klasicky za prostriedok a na ňom je následne prichytená voľnobežka cez tie zničené šrouby....čiže tam ani nieje dajaké trvalé namáhanie ale len pri štartovaní.... :unknown:
PS: ten stator sa bude dosť ťažko prevíjať.... :%) :bad: A 700E za nový šak to je skoro cena scootra...

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: So Sep 24, 2011 10:29 am
od užívateľa rspeed
... chapes to spravne - inteligenti z Rotaxu otocili oproti normalu rotor (magnet),zozadu nanho pripevnili volnobezku 3mi imbusmi(kedze je na magnete tak brutalne drzi aj bez srub) a stator pripevnili na prsia - cele je to zaliate olejom ...zavity na volnobezke to zrejme prezili,narezane su vo vyrobe tesnejsie(-1), imbusy mam uz nove a mam aj pripravene lepidlo ... vybrati v rotore je 6 , 5 je po obvode poskodenych co by vsak nemalo mat vplyv na funkcnost ... bojim sa trochu ovality magnetu ... inak stahovak na magnet je 16-tka sruba so stupanim 1,5 (normal je 2) - nastastie som vcera jednu kupil v KE,nasruboval s volou asi 2mm a nasledne dotiahol vzduchom - magnet krasne zoskocil (moja radost bola neopisatelna) .... dnes alebo zajtra odbehnem do Bardejova po stator a ak sa s majitelom dohodnem tak pre istotu vezmem aj rotor ...
PS: na statore som sa predbezne dohodol na 70 ecok(aj s prsiami) ....

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: So Sep 24, 2011 11:52 am
od užívateľa VLADY
No neviem ako na iných značkách scootrov,ale aj na predošlom GD a aj terajšom Burgmane to je riešené úplne rovnako.Že je stator hentak riešený a cievky sú našrobované zvnútra na dekli ....takže nemyslím že je to konštrukčne zle. :pardon:

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: So Sep 24, 2011 12:44 pm
od užívateľa mucow
Aký Rotax, s akého skútra to je ? Taktiež si myslím že tam bolo niečo odfláknuté pri montáži.
Ja zatiaľ nemôžem na Rotax povedať zlého slova, klop, klop, klop. Dúfam že sa to nezmení.

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: So Sep 24, 2011 7:36 pm
od užívateľa rspeed
.... je to Leo 150ccm .... inak zle-nezle je to zbytocne zlozite riesenie - logickejsie to ma pia alebo mina kde je volnobezka na lavej strane a elektrika na pravej ....

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: So Sep 24, 2011 8:44 pm
od užívateľa mucow
Takže to je to čo mám ja..Rotax 154.. Asi pribehnem pozrieť na TO...

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Ne Sep 25, 2011 8:01 am
od užívateľa rspeed
...dnes chcem skocit do Bardejova,ked tak mi prezvon ....

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Ne Sep 25, 2011 11:49 am
od užívateľa mucow
Zajtra idem do KE. Budeš doma ?

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Ne Sep 25, 2011 1:43 pm
od užívateľa rspeed
... zrejme ano - pre istotu mi prezvon ...

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Ne Sep 25, 2011 8:04 pm
od užívateľa rspeed
... motor poskladany,startuje a dobija ... akurat pri zanovnom rotore boli opat 2 z 3-och imbusov povolene - takze majitelom rotaxov by som to odporucil skontrolovat ...

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Ne Sep 25, 2011 8:24 pm
od užívateľa mucow
Si mi nahnal strach :) .

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Po Sep 26, 2011 3:40 pm
od užívateľa rspeed
... nieje problem to skontrolovat - vypusti sa olej,na prsiach je par imbusov,pokial sa stiahnu bez porusenia tesnenia tak sa daju v poho skontrolovat a zalozit naspat ... robota na cca hodinku(kedze treba dat dole fuck a jedna sruba je tam sprosto zasita ) ....

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: Ut Sep 27, 2011 8:10 am
od užívateľa mucow
Určite to skontrolujem, lebo to už je aký chrobák v hlave :) , ale až keď už nadobro zazimujem.

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: St Sep 28, 2011 10:47 am
od užívateľa dodo665
tie sroby su neni original ... ja ked som rozoberal mojho a nevedel som ako to ide dole a chcel som to povolit tak to bolo zatiahnute ako sa patri tak som sa ani nepokusal to povolit ...

Re: Prečo je ROTAX na .....

Napísané: St Sep 28, 2011 6:41 pm
od užívateľa rspeed
... na dvoch rotoroch boli sruby identicke - takze urcite boli original,neoriginal som zohnal len bez drazok po obvode - a s motorom nic este robene nebolo, imbusy na prsiach boli este nepovolovane, ja som ich povoloval prvi .... inak motor jazdil na 5W40 takze z vnutra bol cistucky, bolo vidno ze sa majitel stara ...