Po vymene remena...
Moderátor: Moderators
Po vymene remena...
Ahojte, dnes som menil var. remen nakolko sa mi ten stary roztrhal. Skuter je hexagon 150 2t. Variator by tam mal byt multivar 2000 a remen som kupil centauro-taliansky. Po vymene som zistil ze pri volnobehu vychadzal taky skor kovovy zvuk z pod celeho krytu variatora. (moznoze ostal kusok so stareho remena vo variatore, alebo sucha remen o kartre??) Zatial som zabehaval cca 30 km o rychlosti cca 70km/h a po rozobrati som zistil ze remen je osuchany cca 1,5 mm z hornej casti - najskor od toho kolecka ktory pohana starter, cize vysunulo remen viac ako malo. Po podrobnejsom preskumani parametrov remena na internete som zistil ze namiesto 9,5 je 9,8x22x828, ale bol pisany aj na tento typ skutra. Moja otazka znie ci je vlastne treba remen zabehnut nakolko je novy cize otrochu sirsi ako ten ojazdeny a v tom je vlastne problem. Hlavne sa mi jedna o ten zvuk na volnobehu.
- Area51
- st. skútrista
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: Pi Máj 27, 2011 4:37 pm
- Skúter: Honda CBR 125
- Bydlisko: Prievidza
Re: Po vymene remena...
Zabehnút treba remen určite ... a Kovový zvuk mám aj ja na volnobehu ked klesnú otáčky.
Honda CBR 125
- raplik
- motorkár
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Št Aug 14, 2008 1:54 pm
- Skúter: PIAGGIO X9 EVO 500
- Bydlisko: Veľká Lehôtka (časť Prievidza)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Po vymene remena...
mne po vymene valcekov za seriove (namiesto dr pulley) zacal na volnobehu klepat variator... area by vedel povedat neries a voz sa.. remen si musi "sadnut"
- Area51
- st. skútrista
- Príspevky: 686
- Dátum registrácie: Pi Máj 27, 2011 4:37 pm
- Skúter: Honda CBR 125
- Bydlisko: Prievidza
Re: Po vymene remena...
Tak ako raplik píše dnes sme snim menili valčeky ( Burgman 400) a začal mu klepat variator baro poradím ti dojdi na Zraz a budeme klepat 3ja vedla seba do rytmu
Honda CBR 125
Re: Po vymene remena...
Cim to je sposobene za zacal klepat, stve ma to pretoze to predtim nerobilo a zrazu po vymene to robit zacalo a dost hlasno. Neda sa to nejako odstranit. Aj to napilenie remenu cca 1,5mm a to som ani neskusal maximalku ani prudku akceleraciu. Chodim aj dalej na tom skutry a dufam ze mi ho niekde v daleko neprepili.
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Po vymene remena...
Remen ako taky pocas zabehu nezmeni svoje vlastnosti v tom zmysle, ze by mal stratit na sirke ci vyske... zabehne sa v tom vyzname, ze jeho stycne plochy ziskaju idealny grip ("drznost" resp. "smyklavost"), ale na samotnom rozmere remena sa zabeh prakticky nijako nepodpise... teda isto by nemalo byt vidiet nejake osuchanie (podkodenie).
Neviem, ako tvoj scooter vyzera pod krytom variatora, ale ak to kolecko, ktore je pohanane starterom, mas niekde v oblasti variatora, tak isto na volnobehu nebolo v kontakte s remenom... pretoze ten je pocas volnobehu hlboko vo variatore... na vonkajsi obvod variatora sa dostane az po jeho uplnom roztvoreni - teda vo vyssich rychlostiach.
Co sa tyka kovoveho zvuku, vedel by som si predstavit taku hypotezu (mozno malo pravdepodobnu, ale len na zamyslenie), ze si pri skladani neuvolnil remen v spojke natolko, aby bol vo variatore navolno, aby si mohol variator dotiahnut natesno... a potom pohybliva polremenica variatora o nieco skrtala (na volnobehu), az sa to oskrtalo...
Opat pisem, ze takto od PC neviem, ako to u teba pod krytom variatora vyzera, ale ak pises, ze remen je vyssi nez povodny, tak do uvahy prichadza aj to obrusenie remena, ktory trci z polremenic viac, nez je zdrave, ak je to tam natesno (ako je tomu napr. na mojej Aprilke (tiez Piaggio motor)). Na volnobehu je remen natesno v oblasti spojky... pri max. rychlostiach v oblasti variatora. Teoreticky by sa dalo cakat, ze sa to obrusi a bude to OK, ale jeden nikdy nevie, ci nebude ohrozena integrita remena po takom vonkajsom obrudeni...
Neviem, ako tvoj scooter vyzera pod krytom variatora, ale ak to kolecko, ktore je pohanane starterom, mas niekde v oblasti variatora, tak isto na volnobehu nebolo v kontakte s remenom... pretoze ten je pocas volnobehu hlboko vo variatore... na vonkajsi obvod variatora sa dostane az po jeho uplnom roztvoreni - teda vo vyssich rychlostiach.
Co sa tyka kovoveho zvuku, vedel by som si predstavit taku hypotezu (mozno malo pravdepodobnu, ale len na zamyslenie), ze si pri skladani neuvolnil remen v spojke natolko, aby bol vo variatore navolno, aby si mohol variator dotiahnut natesno... a potom pohybliva polremenica variatora o nieco skrtala (na volnobehu), az sa to oskrtalo...
Opat pisem, ze takto od PC neviem, ako to u teba pod krytom variatora vyzera, ale ak pises, ze remen je vyssi nez povodny, tak do uvahy prichadza aj to obrusenie remena, ktory trci z polremenic viac, nez je zdrave, ak je to tam natesno (ako je tomu napr. na mojej Aprilke (tiez Piaggio motor)). Na volnobehu je remen natesno v oblasti spojky... pri max. rychlostiach v oblasti variatora. Teoreticky by sa dalo cakat, ze sa to obrusi a bude to OK, ale jeden nikdy nevie, ci nebude ohrozena integrita remena po takom vonkajsom obrudeni...
- Luthar
- motorkár
- Príspevky: 1992
- Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
- Skúter: Derbi GP1i 250
- Bydlisko: Bratislava
Re: Po vymene remena...
Mne tak isto po vymene remena zacali klepat valceky, ale to zachvilku prestalo po par stovak km
- lacosta
- st. skútrista
- Príspevky: 947
- Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
- Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
- Bydlisko: Okres Skalica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Po vymene remena...
Ha prave nieco take podobne pocujem u seba ako pises ... ten zvuk pripomina hracie kocky v pohari a ked s nima trasies. Mam uz 600km ale obcas to pocujem ... Vidim, ze to asi bude nic neobvykle.
Hail to the king baby !
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
- Davidian
- moderátor
- Príspevky: 4569
- Dátum registrácie: Ne Máj 09, 2010 11:17 am
- Skúter: Aprilia SR50R - DERBI GP1 125
- Bydlisko: Bratislava - Staré Mesto
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Po vymene remena...
potrebujes uz ladak, nech nepocujes nezmysly..
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Po vymene remena...
prid do tajova a dam ti previezt na mojej hrklavkelacosta napísal:Ha prave nieco take podobne pocujem u seba ako pises ... ten zvuk pripomina hracie kocky v pohari a ked s nima trasies. Mam uz 600km ale obcas to pocujem ... Vidim, ze to asi bude nic neobvykle.
- lacosta
- st. skútrista
- Príspevky: 947
- Dátum registrácie: Ne Júl 26, 2009 10:34 am
- Skúter: Aprilia SR50 Factory only ...
- Bydlisko: Okres Skalica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Po vymene remena...
Ok dohodnute i ked vacsi problem pre mna je teraz kondenz a zacinajuce vibracie od 78km/h ale to uz som OT ...
Hail to the king baby !
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
Utíkej foreste utíkej, honí te kocour divokej ...
- ogar23
- chodec
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: Št Máj 10, 2012 11:48 pm
- Skúter: APRILIA ATLANTIC 500
Re: Po vymene remena...
Teoria ked si menil remen valecky sa popretacali kedze uz maju spravene trochu plochy dosadace na obvode,po pretoceni akoby niektore boli vatsie a ine mensie a tie tam klopu,alebo ina,remen je trochu vatsi a na spojke sa zvatsili otacky a zacina zaberat,a to moze vytvarat ten zvuk;podotykam ciste teoria.Moja atlanta pri rozbehu vytvara strasne zvuky najme v spojke,klopanie zvonenie,skripanie piskanie,remen je ok lamelky spojky maju aste asi 2-3 mm
Re: Po vymene remena...
Pisem ze kto to cita aby aj vedel ze ako to dopadlo a dopadlo to tak ze po cca 200 km si to vsedko sadlo aj remen aj prestal vrndzat variator. Dakujem za rady.