problem FI u Burgmana 400

Moderátor: Moderators

Správa
Autor
Gabriela Šuhajdová
chodec
chodec
Príspevky: 5
Dátum registrácie: St Sep 19, 2012 8:31 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 2003

problem FI u Burgmana 400

#1 Príspevok od užívateľa Gabriela Šuhajdová » St Sep 19, 2012 8:57 pm

vlastnim burgmana 400 2003 ozvala sa kontrolka FI problem vstrekovania .ako na to aby sa uz neozvala?

Užívateľov profilový obrázok
raplik
motorkár
motorkár
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Št Aug 14, 2008 1:54 pm
Skúter: PIAGGIO X9 EVO 500
Bydlisko: Veľká Lehôtka (časť Prievidza)
Kontaktovať užívateľa:

Re: problem FI u Burgmana 400

#2 Príspevok od užívateľa raplik » Št Sep 20, 2012 8:01 am

vymontovať... :D

srry ale nedalo mi :D (este ze ja s karburatotom taky problem nemam :) )

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#3 Príspevok od užívateľa VLADY » Št Sep 20, 2012 11:40 am

Gabika si ozaj baba? Ak áno máš u mňa obdiv tak odvážna ...tak veľký scooter...
A s tej kontrolky si nič nerob....ozaj popíš viac okolo toho: čo, prečo, od kedy, čo to robí, ako sa prejavuje, či len svieti kotrolka a scooter ide normálne. A vitaj na fóre
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Gabriela Šuhajdová
chodec
chodec
Príspevky: 5
Dátum registrácie: St Sep 19, 2012 8:31 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 2003

Re: problem FI u Burgmana 400

#4 Príspevok od užívateľa Gabriela Šuhajdová » Št Sep 20, 2012 8:48 pm

Ahoj Vlady.Pri jazde v pohode ,ak otáčky klesnu na uroven volnobehu,alebo pri prudkom dobrzdovaní začne svietit FI.Potom motor nejde do otáčok.Vypnem motor , znova naštartujem a všetko je ok.Táto závada sa neopakuje v pravidelných intervaloch.

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: problem FI u Burgmana 400

#5 Príspevok od užívateľa rspeed » Pi Sep 21, 2012 7:31 am

... treba skusit vycistit palivovy system - mne sa osvedcil pripravok od fy. RETECH - cistic palivoveho systemu ....
http://www.retech.com/sk/vyrobky/2/18

Užívateľov profilový obrázok
kubo HC
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 581
Dátum registrácie: Po Máj 23, 2011 9:40 pm
Skúter: EX Skútrista, ale stále držím svami :)
Bydlisko: Hlohovec

Re: problem FI u Burgmana 400

#6 Príspevok od užívateľa kubo HC » Pi Sep 21, 2012 7:41 am

to bude asi slabým tlakom paliva, skúsil by som vymeniť pal. filter ak tam je ked nie tak len sitko + tam naliať nejaké aditívum jak píše rspeed
EX: Yamasaki YM125 - 160cc tuned engine
Now: ČZ125 (175cc) model 453.02 - 1962

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#7 Príspevok od užívateľa VLADY » Pi Sep 21, 2012 2:35 pm

Tento problém mávali B400vky dovlečené hlavne z IT....a treba vybrať von palivové čerpadlo a prečistiť filter je tam v pri ňom v nádrži je to celý celok aj s plavákom na meranie paliva ....z hora nádrže sa to vyberá. Ale malo by sa to dať zistiť najprv pred rozobratím že podla servisného návodu sa odpojí hadica od nádrže tá čo ide na vstrekovač pichne sa do nejakej nádoby a cca PETflaša 2L a zapne zapalovanie a vtedy sa spustí aj čerpadlo a meria sa za akú dobu načerpá určitý objem paliva.neviem to z hlavy, ale je to v tom návode popísané tuším. Návod sa dá stiahnuť z Netu a je po Americky. Tuším....
V návode píšu že za 10S musí načerpať aspoň min. 35mL paliva.A ak sa pripojí na výstup čerpadla tlakomer, tak tlak na výstupe čerpadla má byť 300kpa.Ak nieje je dačo zle..čerpadlo, filter, alebo aj samotný regulátor tlaku.Ale ak by to tak bolo, tak sa to prejavuje vždy tak že volnobeh OK malé rýchlosti OK akurát scooter nevládze pri vyššom zaťažení alebo že bude mať malú max. rýchlosť, ale aj otáčky ,že trebarz len nejakých 6000a dosť viac nepôjde ,lebo má málo paliva.Ale ak je toto všetko OK, tak chyba bude dakde inde...hocikde ak svieti kontrolka, mal by sa dať zistiť chybový kód. zas podla návodu a tabulky v servisnom manuáli.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: problem FI u Burgmana 400

#8 Príspevok od užívateľa rspeed » Pi Sep 21, 2012 6:28 pm

... za aditivum som preto ze som raz rozobral a precistil palivovy system na aute,hral som sa s tym cely den,a problem zo skakanim som neodstranil - po naliati Retechu a prejdeni par km odrazu auto islo ako new ...

Gabriela Šuhajdová
chodec
chodec
Príspevky: 5
Dátum registrácie: St Sep 19, 2012 8:31 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 2003

Re: problem FI u Burgmana 400

#9 Príspevok od užívateľa Gabriela Šuhajdová » Pi Sep 21, 2012 8:25 pm

Aditivum som použila zatial na 2 nadrže nezabera a rýchlost neni problem aj 150. Menila som filtre a pri vzduchovom sa na dne toho celeho plastového komplexu nachadal olej.Ma byt vobec olej vo vzduchovom saní?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#10 Príspevok od užívateľa VLADY » Pi Sep 21, 2012 9:55 pm

Môže byť...čím je motor starší a menej tesný a tým viac prenikajú spaliny cez krúžky do klukovej skrine tým viac sa potom toho dostáva do filtra lebo tam je to odvetrané...alebo ak sa preleje olej a dá sa viac ako treba...A ak je maximálka v pohodke, sústredil by som sa na všetko iné len nie to palivo. A tie chybové kódy vyčítať je robotka na pár minút treba len prepojiť dva piny v servisnom konektore.A na to treba zas ten servisný manuál.A troška vedieť aj po Americky. :pardon: Som ho dal semkaj si ho stiahni:
http://www.upnito.sk/subor/3c099ac9d959 ... 387ce.html
:beer:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
rspeed
motorkár
motorkár
Príspevky: 1643
Dátum registrácie: So Aug 11, 2007 1:11 pm
Skúter: Hyena(motor minarelli)+ Gilera Runner ST 125+ Suzuki GSR 600
Bydlisko: Čaňa

Re: problem FI u Burgmana 400

#11 Príspevok od užívateľa rspeed » So Sep 22, 2012 12:05 pm

... po poslednom prispevku mam podozrenie na kontakt - treba prejst kable okolo vstrekovania a riadiacky ...

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#12 Príspevok od užívateľa VLADY » So Sep 22, 2012 3:20 pm

To môže byť ozaj hocijaký kontakt z hocijakého snímača,plus samozrejme skapatá lamda sonda alebo len zlá sviečka alebo dačo okolo toho že sem tam občas vynechá zápal....ale výhoda je že ak to rozsvieti kontrolku tak by sa to malo dať zistiť aj cez tie chybové kódy....
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Martin_Atlantic
motorkár
motorkár
Príspevky: 1486
Dátum registrácie: Ut Nov 15, 2011 10:59 pm
Skúter: Aprilia Atlantic
Bydlisko: Bratislava, Slovakia

Re: problem FI u Burgmana 400

#13 Príspevok od užívateľa Martin_Atlantic » So Sep 22, 2012 6:09 pm

no, ale minimalne v jednom mas istotu...kontrolka je v poriadku kedze svieti :D

Gabriela Šuhajdová
chodec
chodec
Príspevky: 5
Dátum registrácie: St Sep 19, 2012 8:31 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 2003

Re: problem FI u Burgmana 400

#14 Príspevok od užívateľa Gabriela Šuhajdová » So Sep 22, 2012 9:56 pm

možno aj sviečka tu som ja nemenila ono to signalizuje - uberiem plyn pred zakrutou,brzdim , otačky klesaju skoro na uroven volnobehu ,prudko akcelerujem a uz sa ozve spominaná kontrolka a motor nema tah.Vypnem motor a znova funguje dalej.Opakujem nie je to stale.Stalo sa na križovatke svieti červena brzdim skoči zelena ešte som v zotrvačnosti pridam plyn a ozve sa FI musim zastavit...

Užívateľov profilový obrázok
Martin_Atlantic
motorkár
motorkár
Príspevky: 1486
Dátum registrácie: Ut Nov 15, 2011 10:59 pm
Skúter: Aprilia Atlantic
Bydlisko: Bratislava, Slovakia

Re: problem FI u Burgmana 400

#15 Príspevok od užívateľa Martin_Atlantic » So Sep 22, 2012 10:08 pm

inac ako to tak citam...tak mne sa par krat stalo ze som stal na krizovatke a pri prudsom rozbehu mi zhasol motor...
ale spravilo to asi 3 krat od kedy ho mam...takze sa tym nezatazujem
a odkial si gabriela? minule som videl neaku slecnu na (myslim ze to bol) burgmane v Ba pri byvalej ikei..

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#16 Príspevok od užívateľa VLADY » So Sep 22, 2012 11:04 pm

Môže to robiť.....aj napríklad taký snímač uhla otvorenia škrtiacej klapky. A teda motor nemá ťah lebo vzduchu má dosť tým ako potiahneš za plyn ale nemá dosť paliva pretože ECU nevie že ten plyn bol potiahnutý a klapka je naplno otvorená a treba striekať viac paliva, ten systém tam je jednoduchší ak na mojom novšom motore....A robí to od nejakého času alebo je to tak že už od kedy ho máš a len sa to zhoršuje ...
A inak sviečka sa kontroluje ako prvá, lebo je to najjednoduchšia vec a často býva príčina v nej.
Návod si si stiahla???
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Bobo
st. skútrista
st. skútrista
Príspevky: 573
Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
Skúter: BMW R 1200 RT
Bydlisko: MA (teda skôr okolie)

Re: problem FI u Burgmana 400

#17 Príspevok od užívateľa Bobo » Ne Sep 23, 2012 9:28 am

Zas ma Vlady predbehol .... Ja by som to tipoval na snímač uhla škrtiacej klapky. Sviečka s tým podľa mňa nemá nič spoločné. Tá buď ide alebo nie. Zapnutie a vypnutie kľúčika ju nijako neovplyvňuje. Ale najjednoduchšia cesta k úspechu je aj tak načítať chybové kódy.
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT

Gabriela Šuhajdová
chodec
chodec
Príspevky: 5
Dátum registrácie: St Sep 19, 2012 8:31 pm
Skúter: Suzuki Burgman 400 2003

Re: problem FI u Burgmana 400

#18 Príspevok od užívateľa Gabriela Šuhajdová » Ne Sep 23, 2012 8:06 pm

nemozem sa da dostat na ten servisný manuál. Som od žiliny ,dnes cesta Orava asi160 km dole prudkým klesanim sa to ozvalo inač všetko ok.Začnem asi tou sviečkou a uvidim dalej...Dat to do servisu?.........

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#19 Príspevok od užívateľa VLADY » Ne Sep 23, 2012 8:24 pm

Jak nemôžeš ? Otvoríš ten linkhttp://www.upnito.sk/subor/3c099ac9d959 ... 387ce.html v novom okne , dole pod tým obrázkom zo srdiečkom naskočí PROSÍM ČAKAJTE a beží čas cca 90sec. Takže počkáš až sa vynuluje a následne na ľavo pod obrázkom naskočí okienko POKRAČOVAŤ to odklikneš a hore nad obrázkom v strede sa zas otvorí okienko STIAHNUŤ a klik a sťahuješ.... :beer:
Dať to do servisu hlavne tu na SK ja asi posledná možnosť .... Hlavne pri šikovnosti ich personálu.... Ale zas možno sa mýlim a už sa to zlepšilo. :lol:
Lenže ak nenájdeš nejakého šikovného domáceho garážového mechoša ktorý má ozaj záujem dačo aj opraviť a prísť na závadu , tak Ti zrejme nič iné neostane. Ale išiel by som do nejakého ozaj overeného, aj dakde ďalej mimo bydlisko, len aby to bol servis kde to nebudú vidieť prvý raz v živote a že nebudú sa na to pozerať jak na UFO....alebo skúsiť prečítať aj nejaké zahraničné fóra ....či dakto dačo také neriešil a teda či to nieje dajaká typická závada .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Roxbury7
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Ne Aug 11, 2013 6:01 pm
Skúter: Suzuki Burgman AN 400 r.v. 2009
Bydlisko: Trstín

Re: problem FI u Burgmana 400

#20 Príspevok od užívateľa Roxbury7 » Ne Aug 11, 2013 6:11 pm

Rád by som pridal aj moju skúsenosť s touto hláškou F1.Pri akcelerácii sa rozsvietila kontrolka F1 a motorka nešla do otáčok - ako by sa dusila.Po samodiagnostike som zistil chybový kód C-28 čo malo niečo spoločné s krokovým motorčekom. Po výmene krokového motorčeka sa zas rozsvietila chybová hláška F1 a kód chyby C-29 čo je snímač polohy škrtiacej klapy. Mohli by ste mi prosím poradiť kde by som daný snímač mohol kúpiť. Som Od Trnavy. Ďakujem za akúkoľvek radu.

Užívateľov profilový obrázok
theruck
Site Admin
Site Admin
Príspevky: 5683
Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
Skúter: Aprilia sportcity 200
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: problem FI u Burgmana 400

#21 Príspevok od užívateľa theruck » Po Aug 12, 2013 4:04 pm

na suzuki c28 znamena chyba okruhu vstrekovaca tak neviem odkial mas ten snimac polohy skrtiacej klapky. ten sa vola TPS - throttle position sensor. to ze ti svieti ako chyba toho tps neznamena ze ho musis vymenit. mozno ho mas len odpojeny. hlavne ked si mal predtym chybu inu... v trnave mas suzuki servis alebo skus www.luka-moto.sk v suchej nad parnou
urcite ti tam svieti F1 a nie FI?

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#22 Príspevok od užívateľa VLADY » Po Aug 12, 2013 5:12 pm

Ja asi nikdy nepochopím že ľudia vždy riešia problém čo najdrahšie....akú máš istotu že ak Ti aj vyhodí diagnostika chybovú hlášku na konkrétny komponent súčiastku, snímač a pod že je na 100% zlý a teda ho treba meniť....veď najprv zistím či je alebo nieje funkčný,v prvom rade zväčša či má napájanie, takže premerám podla pokynov v servisnom manuále, a až potom ak je ozaj zlý zháňam nový kus . Môže byť blbý spoj dakde v konektore alebo skrat na predratom kábli a pod...Kľudne môže byť mechanicky tá klapka pridretá , alebo len rozštelovaná a teda nenastavená v základnej polohe a nebehá v celom rozsahu jak má a vyhodí chybu .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
gombo
skútrista
skútrista
Príspevky: 318
Dátum registrácie: Št Apr 28, 2011 7:07 pm
Skúter: Piaggio MP3 300ie Hybrid
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: problem FI u Burgmana 400

#23 Príspevok od užívateľa gombo » Ut Aug 13, 2013 5:22 am

Presne ako hovori VLADY.Mne na novom vw polo zacala svietit kontrolka motora a islo to zle,tak mi na zaruku vymenili lambdu,po prejdeni cca 30 km zo servisu znova.tak naspet a znova im vypisalo tu istu chybu a dali dalsiu lambdu.toto sa opakovalo asi 5krat.Ked som sa uz zacal bat,ze mi pri tom meneni zoderu zavit na potrubi,tak som to odniesol na svoje riziko(strata zaruky) do bosch servisu v petrzalke a tam mi pan zistil zavadu za minutu.Mal som zalomeny kabel v zasuvke,do ktorej sa picha lambda sonda.
BMW K 1200 LT,Piaggio MP3 300ie Hybrid,EX:Honda FJS 600 Silver Wing,Honda CN250 Helix,Yamaha125cygnus,Kymco heroism,Kymco dink,Honda sfx,KTM ponny II

Užívateľov profilový obrázok
VLADY
spammer
spammer
Príspevky: 10675
Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina

Re: problem FI u Burgmana 400

#24 Príspevok od užívateľa VLADY » Ut Aug 13, 2013 8:03 am

Ak to nevie človek-spotrebiteľ, bežný užívateľ výrobku...tak to ešte pochopím.... :pardon:
Ale že to nevedia tie kádre čo sa pasujú za mechanikov v značkových servisoch, to je na zaplakanie... :cry: :fool:
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny! :techie-ebay:
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem. :P

Užívateľov profilový obrázok
Luthar
motorkár
motorkár
Príspevky: 1992
Dátum registrácie: Ut Aug 03, 2010 11:11 pm
Skúter: Derbi GP1i 250
Bydlisko: Bratislava

Re: problem FI u Burgmana 400

#25 Príspevok od užívateľa Luthar » Ut Aug 13, 2013 8:04 am

Neboj sa aj oni vedeli že to je zalomene ale takto majú 4 lambda sondy na kšeft :-)

Sent from my Sony Xperia Z using Tapatalk 4 beta

Napísať odpoveď

Návrat na "Problemy (Maxi skútre)"