Strana 1 z 2

problem FI u Burgmana 400

Napísané: St Sep 19, 2012 8:57 pm
od užívateľa Gabriela Šuhajdová
vlastnim burgmana 400 2003 ozvala sa kontrolka FI problem vstrekovania .ako na to aby sa uz neozvala?

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Št Sep 20, 2012 8:01 am
od užívateľa raplik
vymontovať... :D

srry ale nedalo mi :D (este ze ja s karburatotom taky problem nemam :) )

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Št Sep 20, 2012 11:40 am
od užívateľa VLADY
Gabika si ozaj baba? Ak áno máš u mňa obdiv tak odvážna ...tak veľký scooter...
A s tej kontrolky si nič nerob....ozaj popíš viac okolo toho: čo, prečo, od kedy, čo to robí, ako sa prejavuje, či len svieti kotrolka a scooter ide normálne. A vitaj na fóre

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Št Sep 20, 2012 8:48 pm
od užívateľa Gabriela Šuhajdová
Ahoj Vlady.Pri jazde v pohode ,ak otáčky klesnu na uroven volnobehu,alebo pri prudkom dobrzdovaní začne svietit FI.Potom motor nejde do otáčok.Vypnem motor , znova naštartujem a všetko je ok.Táto závada sa neopakuje v pravidelných intervaloch.

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Pi Sep 21, 2012 7:31 am
od užívateľa rspeed
... treba skusit vycistit palivovy system - mne sa osvedcil pripravok od fy. RETECH - cistic palivoveho systemu ....
http://www.retech.com/sk/vyrobky/2/18

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Pi Sep 21, 2012 7:41 am
od užívateľa kubo HC
to bude asi slabým tlakom paliva, skúsil by som vymeniť pal. filter ak tam je ked nie tak len sitko + tam naliať nejaké aditívum jak píše rspeed

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Pi Sep 21, 2012 2:35 pm
od užívateľa VLADY
Tento problém mávali B400vky dovlečené hlavne z IT....a treba vybrať von palivové čerpadlo a prečistiť filter je tam v pri ňom v nádrži je to celý celok aj s plavákom na meranie paliva ....z hora nádrže sa to vyberá. Ale malo by sa to dať zistiť najprv pred rozobratím že podla servisného návodu sa odpojí hadica od nádrže tá čo ide na vstrekovač pichne sa do nejakej nádoby a cca PETflaša 2L a zapne zapalovanie a vtedy sa spustí aj čerpadlo a meria sa za akú dobu načerpá určitý objem paliva.neviem to z hlavy, ale je to v tom návode popísané tuším. Návod sa dá stiahnuť z Netu a je po Americky. Tuším....
V návode píšu že za 10S musí načerpať aspoň min. 35mL paliva.A ak sa pripojí na výstup čerpadla tlakomer, tak tlak na výstupe čerpadla má byť 300kpa.Ak nieje je dačo zle..čerpadlo, filter, alebo aj samotný regulátor tlaku.Ale ak by to tak bolo, tak sa to prejavuje vždy tak že volnobeh OK malé rýchlosti OK akurát scooter nevládze pri vyššom zaťažení alebo že bude mať malú max. rýchlosť, ale aj otáčky ,že trebarz len nejakých 6000a dosť viac nepôjde ,lebo má málo paliva.Ale ak je toto všetko OK, tak chyba bude dakde inde...hocikde ak svieti kontrolka, mal by sa dať zistiť chybový kód. zas podla návodu a tabulky v servisnom manuáli.

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Pi Sep 21, 2012 6:28 pm
od užívateľa rspeed
... za aditivum som preto ze som raz rozobral a precistil palivovy system na aute,hral som sa s tym cely den,a problem zo skakanim som neodstranil - po naliati Retechu a prejdeni par km odrazu auto islo ako new ...

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Pi Sep 21, 2012 8:25 pm
od užívateľa Gabriela Šuhajdová
Aditivum som použila zatial na 2 nadrže nezabera a rýchlost neni problem aj 150. Menila som filtre a pri vzduchovom sa na dne toho celeho plastového komplexu nachadal olej.Ma byt vobec olej vo vzduchovom saní?

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Pi Sep 21, 2012 9:55 pm
od užívateľa VLADY
Môže byť...čím je motor starší a menej tesný a tým viac prenikajú spaliny cez krúžky do klukovej skrine tým viac sa potom toho dostáva do filtra lebo tam je to odvetrané...alebo ak sa preleje olej a dá sa viac ako treba...A ak je maximálka v pohodke, sústredil by som sa na všetko iné len nie to palivo. A tie chybové kódy vyčítať je robotka na pár minút treba len prepojiť dva piny v servisnom konektore.A na to treba zas ten servisný manuál.A troška vedieť aj po Americky. :pardon: Som ho dal semkaj si ho stiahni:
http://www.upnito.sk/subor/3c099ac9d959 ... 387ce.html
:beer:

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: So Sep 22, 2012 12:05 pm
od užívateľa rspeed
... po poslednom prispevku mam podozrenie na kontakt - treba prejst kable okolo vstrekovania a riadiacky ...

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: So Sep 22, 2012 3:20 pm
od užívateľa VLADY
To môže byť ozaj hocijaký kontakt z hocijakého snímača,plus samozrejme skapatá lamda sonda alebo len zlá sviečka alebo dačo okolo toho že sem tam občas vynechá zápal....ale výhoda je že ak to rozsvieti kontrolku tak by sa to malo dať zistiť aj cez tie chybové kódy....

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: So Sep 22, 2012 6:09 pm
od užívateľa Martin_Atlantic
no, ale minimalne v jednom mas istotu...kontrolka je v poriadku kedze svieti :D

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: So Sep 22, 2012 9:56 pm
od užívateľa Gabriela Šuhajdová
možno aj sviečka tu som ja nemenila ono to signalizuje - uberiem plyn pred zakrutou,brzdim , otačky klesaju skoro na uroven volnobehu ,prudko akcelerujem a uz sa ozve spominaná kontrolka a motor nema tah.Vypnem motor a znova funguje dalej.Opakujem nie je to stale.Stalo sa na križovatke svieti červena brzdim skoči zelena ešte som v zotrvačnosti pridam plyn a ozve sa FI musim zastavit...

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: So Sep 22, 2012 10:08 pm
od užívateľa Martin_Atlantic
inac ako to tak citam...tak mne sa par krat stalo ze som stal na krizovatke a pri prudsom rozbehu mi zhasol motor...
ale spravilo to asi 3 krat od kedy ho mam...takze sa tym nezatazujem
a odkial si gabriela? minule som videl neaku slecnu na (myslim ze to bol) burgmane v Ba pri byvalej ikei..

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: So Sep 22, 2012 11:04 pm
od užívateľa VLADY
Môže to robiť.....aj napríklad taký snímač uhla otvorenia škrtiacej klapky. A teda motor nemá ťah lebo vzduchu má dosť tým ako potiahneš za plyn ale nemá dosť paliva pretože ECU nevie že ten plyn bol potiahnutý a klapka je naplno otvorená a treba striekať viac paliva, ten systém tam je jednoduchší ak na mojom novšom motore....A robí to od nejakého času alebo je to tak že už od kedy ho máš a len sa to zhoršuje ...
A inak sviečka sa kontroluje ako prvá, lebo je to najjednoduchšia vec a často býva príčina v nej.
Návod si si stiahla???

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ne Sep 23, 2012 9:28 am
od užívateľa Bobo
Zas ma Vlady predbehol .... Ja by som to tipoval na snímač uhla škrtiacej klapky. Sviečka s tým podľa mňa nemá nič spoločné. Tá buď ide alebo nie. Zapnutie a vypnutie kľúčika ju nijako neovplyvňuje. Ale najjednoduchšia cesta k úspechu je aj tak načítať chybové kódy.

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ne Sep 23, 2012 8:06 pm
od užívateľa Gabriela Šuhajdová
nemozem sa da dostat na ten servisný manuál. Som od žiliny ,dnes cesta Orava asi160 km dole prudkým klesanim sa to ozvalo inač všetko ok.Začnem asi tou sviečkou a uvidim dalej...Dat to do servisu?.........

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ne Sep 23, 2012 8:24 pm
od užívateľa VLADY
Jak nemôžeš ? Otvoríš ten linkhttp://www.upnito.sk/subor/3c099ac9d959 ... 387ce.html v novom okne , dole pod tým obrázkom zo srdiečkom naskočí PROSÍM ČAKAJTE a beží čas cca 90sec. Takže počkáš až sa vynuluje a následne na ľavo pod obrázkom naskočí okienko POKRAČOVAŤ to odklikneš a hore nad obrázkom v strede sa zas otvorí okienko STIAHNUŤ a klik a sťahuješ.... :beer:
Dať to do servisu hlavne tu na SK ja asi posledná možnosť .... Hlavne pri šikovnosti ich personálu.... Ale zas možno sa mýlim a už sa to zlepšilo. :lol:
Lenže ak nenájdeš nejakého šikovného domáceho garážového mechoša ktorý má ozaj záujem dačo aj opraviť a prísť na závadu , tak Ti zrejme nič iné neostane. Ale išiel by som do nejakého ozaj overeného, aj dakde ďalej mimo bydlisko, len aby to bol servis kde to nebudú vidieť prvý raz v živote a že nebudú sa na to pozerať jak na UFO....alebo skúsiť prečítať aj nejaké zahraničné fóra ....či dakto dačo také neriešil a teda či to nieje dajaká typická závada .

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ne Aug 11, 2013 6:11 pm
od užívateľa Roxbury7
Rád by som pridal aj moju skúsenosť s touto hláškou F1.Pri akcelerácii sa rozsvietila kontrolka F1 a motorka nešla do otáčok - ako by sa dusila.Po samodiagnostike som zistil chybový kód C-28 čo malo niečo spoločné s krokovým motorčekom. Po výmene krokového motorčeka sa zas rozsvietila chybová hláška F1 a kód chyby C-29 čo je snímač polohy škrtiacej klapy. Mohli by ste mi prosím poradiť kde by som daný snímač mohol kúpiť. Som Od Trnavy. Ďakujem za akúkoľvek radu.

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Po Aug 12, 2013 4:04 pm
od užívateľa theruck
na suzuki c28 znamena chyba okruhu vstrekovaca tak neviem odkial mas ten snimac polohy skrtiacej klapky. ten sa vola TPS - throttle position sensor. to ze ti svieti ako chyba toho tps neznamena ze ho musis vymenit. mozno ho mas len odpojeny. hlavne ked si mal predtym chybu inu... v trnave mas suzuki servis alebo skus www.luka-moto.sk v suchej nad parnou
urcite ti tam svieti F1 a nie FI?

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Po Aug 12, 2013 5:12 pm
od užívateľa VLADY
Ja asi nikdy nepochopím že ľudia vždy riešia problém čo najdrahšie....akú máš istotu že ak Ti aj vyhodí diagnostika chybovú hlášku na konkrétny komponent súčiastku, snímač a pod že je na 100% zlý a teda ho treba meniť....veď najprv zistím či je alebo nieje funkčný,v prvom rade zväčša či má napájanie, takže premerám podla pokynov v servisnom manuále, a až potom ak je ozaj zlý zháňam nový kus . Môže byť blbý spoj dakde v konektore alebo skrat na predratom kábli a pod...Kľudne môže byť mechanicky tá klapka pridretá , alebo len rozštelovaná a teda nenastavená v základnej polohe a nebehá v celom rozsahu jak má a vyhodí chybu .

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ut Aug 13, 2013 5:22 am
od užívateľa gombo
Presne ako hovori VLADY.Mne na novom vw polo zacala svietit kontrolka motora a islo to zle,tak mi na zaruku vymenili lambdu,po prejdeni cca 30 km zo servisu znova.tak naspet a znova im vypisalo tu istu chybu a dali dalsiu lambdu.toto sa opakovalo asi 5krat.Ked som sa uz zacal bat,ze mi pri tom meneni zoderu zavit na potrubi,tak som to odniesol na svoje riziko(strata zaruky) do bosch servisu v petrzalke a tam mi pan zistil zavadu za minutu.Mal som zalomeny kabel v zasuvke,do ktorej sa picha lambda sonda.

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ut Aug 13, 2013 8:03 am
od užívateľa VLADY
Ak to nevie človek-spotrebiteľ, bežný užívateľ výrobku...tak to ešte pochopím.... :pardon:
Ale že to nevedia tie kádre čo sa pasujú za mechanikov v značkových servisoch, to je na zaplakanie... :cry: :fool:

Re: problem FI u Burgmana 400

Napísané: Ut Aug 13, 2013 8:04 am
od užívateľa Luthar
Neboj sa aj oni vedeli že to je zalomene ale takto majú 4 lambda sondy na kšeft :-)

Sent from my Sony Xperia Z using Tapatalk 4 beta