Strana 1 z 1

Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 15, 2011 9:35 pm
od užívateľa VLADY
Takže momentálne môj scooter dosiahol 25000km . Takže som sa rozhodol hlavne skontrolovať a vymeniť remeň a že ak už to budem rozoberať tak , vymením valčeky za DR.Pulley ktoré mi predvčerom konečne dorazili domov po skoro dvoch mesiacoch od objednania. Jazdil som doteraz na pôvodných valčekoch a aj remeni. Pôvodný remeň zn. Mitsuboshi nejavil známky opotrebenia a ani zo svojou šírkou ešte nebol tolerančne na výmenu. Ale kedže som mal doma zánovný remeň Malossi ,ktorý mal natočené len cca okolo 6000km a aj na šírku bol o dajakú desatinku mm väčší , tak že ho vymením. Inak Malossi je o dosť tuhší , neviem či tým že bol pohodený v pivnici a pôvodný pracoval a dral a ohýbal sa. No ale verím tomu že aj ten pôvodný by tam ešte daľších minimálne 10000km vydržal bez problémov. No ale najväčšie prekvapenie neboli valčeky ale remenice variátora a aj spojky. Spojku som nefotil ale variátor je o dobrý milimeter na každej strane vyjazdený od remeňa a myslím že je vhodný na výmenu. Inak pôvodné origo valčeky sú jak nové, :good: našiel som na nich zopár otlačenín ale nič brutálne možno dajaká stotinka mm na priemere valčeka a plôšky na šírku tak cca 1,5-2mm, nič strašné tie tam musia vydržať určite celú životnosť scootra. S novými Pulley valčekmi sa scooter správa úplne inak. Na maximálku sa dostal po veľmi dlhej dobe a aj to ešte bolo troška z kopca.Ale zato vtedy točí o cca 1300 otáčok menej ako predtým .A aj pri cca 100kmh točí o cca 500menej. Ale zase, pri rozjazde o cca 600 viac ale zas sa ľahšie a bez vybrácii rozbehne . A otáčky viac kolíšu aj pri ustálenej rýchlosti ak pridám alebo uberiem plyn. Skrátka chová sa to inak . Spotreba zhruba rovnaká.Hlavne teraz čo sme jazdili mimo mesta, uvidím čo to spraví, ak budme jazdiť len po meste a krátke trasy. Takže mám zmiešané pocity a neviem či to nedám do pôvodného stavu...Tá menšia maximálka by asi ani tak nevadila, ale aj tak možno je to dané tým že remenica je už teda dosť ojetá hlavne hore na najväčšom prevode a tým pádom asi aj remeň nesedí úplne ako by mal. Ale zas plus je to ,že to točí menej ak idem po dialnici alebo teda aj mimo mesta a tým pádom je to zdravšie pre ten motor. Asi by bolo dobré , dať tam nový variátor a potom zistiť ako sa to bude chovať .A rozhodnúť sa . :pardon:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 15, 2011 9:49 pm
od užívateľa mucow
Fúú dobre ich ojazdilo, to už urobí svoje také opotrebenie. Ale šak to už niečo má za sebou.
Koľko Ťa vyjde nové vario,?- keď filter stojí 30,-e ?

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 15, 2011 10:14 pm
od užívateľa VLADY
Neviem presne, ale Malossi vario cca 180E, čo som tak zbežne pozeral po internete. A inak neviem ako na iných značkách a podobných scootroch, ale zdá sa mi že je to zjazdené dosť brutálne ...toto som nečakal a hlavne s pôvodným origo remeňom, lebo že vraj malossi remeň je na toto expert že vyderie viac vario ako pôvodný...Asi to robia z matrošu jak na čínske scootre ,ktoré majú o polovicu menší výkon? Na Kymkáčoch to vydrží čo mám info. Ale zas taká 250ka aj GD a aj XC má výkon polovičný a vario skoro rovnako veľké rozmerovo. Takže asi aj preto ten rozdiel v opotrebení. Ale čo už .....tak zainvestujem do nového varca .Lebo neplánujem meniť scooter ešte tak skoro za väčší , :unknown:
(a to by už potom musela byť 650ka a to by si dakto mohol myslieť že opakujem a závidím .... :D )

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 15, 2011 11:06 pm
od užívateľa Bobo
VLADY napísal:(a to by už potom musela byť 650ka a to by si dakto mohol myslieť že opakujem a závidím .... :D )
Žeby až tak... ? :lol: Inak ja mám na Xcitingu najazdené 28000 a keď som mal zhodený variátor, tak tam bolo opotrebenie úplne minimálne. Možno tak 0,2 mm. Na pohľad to bolo takmer ako nejazdené. Je ale pravda, že tie kilometre boli navrčané s originál remeňom, ktorý je tiež Mitsuboshi. Pravdepodobne do Suzuki dodávajú variátory Číňani a do Kymca Japončíci :ROFL: Ale všimol som si Vlady, že aj na voľnobehu je tá tvoja remenica akási ohlodaná... :unknown:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Pi Sep 16, 2011 8:32 am
od užívateľa VLADY
Je aj dole vybehaná ale neviem či to je úplný spodok...zrejme to bude poloha pri určitej rýchlosti +-60 lebo tak asi najviac chodím po meste . :pardon:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Pi Sep 16, 2011 9:21 am
od užívateľa duky5
A mozno mas na skutri nabehane ovela viac a opotrebenie je akuratne :)

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Pi Sep 16, 2011 9:33 am
od užívateľa mucow
Tak to je ešte celkom prijateľná cena za vario, ale poloremenica to je zase ešte páru ečiek naviac? Či už to je aj s ňou cena ? Ja som na moju 150tku dal za multivar 135,- e. A predpokladám že v Tvojej 400vke je to vario o niečo väčšie. Zainvestuješ,a máš zasa na pár tisíc km pokoj.

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Pi Sep 16, 2011 8:15 pm
od užívateľa VLADY
duky5 napísal:A mozno mas na skutri nabehane ovela viac a opotrebenie je akuratne :)
Ak by to bolo dovezené, tak tým KM by som tiež asi neveril, ale ja som to kupoval po prvom majiteľovi (staršom pánovi :D ) rok staré nepadnuté nehavarované :lol: . Takže viac to isto nemalo a okrem toho pár 100km po tom ako som ho kúpil som to vario mal rozhodené kvôli kontrole, a vtedy to malo natočené cca 8000km a bolo ozaj skoro jak nové....A vtedy som tam dal nazad pôvodné valčeky a remeň.... Lebo pri kúpe tam boli valčeky Malossi 18g a aj remeň tej istej značky.Takže to ja som ho tak zhumploval svojou brutálnou jazdou.... :evil: A ak sa multivar predáva len vario bez vonkajšiej pevnej poloremenice , tak to sa asi ani moc neoplatí....zrejme výjde lacnejšie kúpiť original Suzuki diely teda len remenice lebo spodný plech je v porádku a aj vodítka sú jak nové a valčekov mám habafuk origo 21g potom malossi 18g a Pulleytiež 18g .
Alebo dalo by sa kúpiť len ten variátor, a vonkajšiu poloremenicu dať stiahnuť na sústruh o dajaký ten milimeter.Ona je totiž menej vyjazdená ako samotné vario.....a potom z vonkajšej strany pridať ešte podložku , aby sa ten úbytok hrúbky eliminoval. Len treba dobrého sústružníka aby to nepohúkal a nehádzalo to...musí sa to stiahnuť na jedno upnutie aj tá pracovná šikmá časť a aj dosadacia v streda ako je rozperný valček na oske . Uvidíme akú cenu mi strelia u Suzukiho a potom sa rozhodnem... Na nejakej českej stránke som našiel original diely, a samotné vario bez ničoho teda len poloremenica vychádza na 92E a vonkajšia poloremenica na 74E, spolu je to 166E. Tiež dosť , ale je to na zváženie lebo by som radšej vyskúšal ten Malossi zázrak jak ho to všetci tuniči ospevujú....že či ozaj je tam rozdiel. :beer:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Pi Sep 16, 2011 8:23 pm
od užívateľa dr.snake
kamo ma leo 35tis a polremenica ako nová
ta tvoja boďa ma asi 100tis km potom

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Pi Sep 16, 2011 9:21 pm
od užívateľa mucow
Len či tá polremenica nie je už tretia v poradí... :D
Aj keď stojím za tým že Leo je n.1 :)

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: St Sep 21, 2011 8:04 am
od užívateľa side
Vlady, poloremenicu kúp novú. Ja som mal na mojej Majde o trochu viac opotrebovanú ako ty. Dal som to stiahnúť na sústruhu, no muselo isť dole asi tak 2-3mm. To už bol tak na hrane. Celková hrúbka bola teda asi 1/3 menšia. A to nie je dobré, pretože po nejakých 1000km sa mi od teploty ohla a hádzala asi 5-6mm. Takže som skoro odfajčil aj remeň.

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: St Sep 21, 2011 3:43 pm
od užívateľa VLADY
Včera som sa po robote zastavil v predajni uja Suzukiho na Vajnorskej ,a objednal origo obe poloremenice ...Vychádza to
najlacnejšie riešenie za cenu cca 120E za obe.Lebo len najlacnejšie Poliny vario stojí cca 150E a Malossi ešte viac cca 180E a to je furt len vario bez vonkajšej poloremenice . A si myslím tiež, že ak by som to dal stočiť, tak moc matrošu navyše na uberanie tam nieje. A okrem toho by som asi nemal odvahu to nechať spraviť u mňa v robote za ďakujem alebo na revanš, alebo keď hneď aj za dajakú flašku,ako občas býva zvykom ak potrebujem len dajakú drobnosť že pár minutová robota. A hlavne preto, že viem v akom stave je ten sústruh...A ak by som to dal spraviť ozaj super fachmanovi cez jedného kolegu , tak ten si isto vypýta minimálne 20-30E a to je už nerentabilné ak nová stojí cca 50E.Takže tak .Tento rok dojazdím na tom vybehanom a cez zimu to prehodím. Aj tak sa chystám ešte meniť olej v zadnom prevode. :beer: :pardon:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 22, 2011 10:11 am
od užívateľa Lapko
Presne takto pred rokom alebo teda cez zimu som na to pozeral aj ja. Poviem ti ze aj ja som mal na variatore a poloremenici podobne zarezy, aj som nad tym uvazoval ci to riesit alebo nie. Ale potom som si povedal ze to maju japonci hadam premyslene ked sa v manuale nepise nic o kontrole a udrzbe variatora alebo poloremenice po tak malo najazdenych kilometroch. Vymenil som preto len remen. Mimochodom original 140€. Mozno sa mi tie Dr.Pulley valceky preto zacali zle spravat a mozno to nebolo ani valcekmi. Kazdopadne ak je vsetko v original setupe tak to jazdi bez problemov.

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 22, 2011 12:47 pm
od užívateľa VLADY
Origo remeň je teda tiež dobrá pálka...ja čo som sa pýtal pri objednávaní toho varia, tak mi slečna pozrela cenu , a zahlásila cca 160E . :%)
Takže ak by ho aj bolo treba meniť, že by som namal rezervný, tak istotne by som ho za takú cenu tam nekupoval, a radšej tam dal náhradu buď Dayco alebo Malossi. Ktoré som našiel na E-bay v cenách cca do 100E aj s poštovným.
A inak pozeral som aj zadné spojkové remenice.....tie už tiež niesu na tom jak za mlada, ale kedže cena za novú spojku je úplne astronomická ....celá spojka vychádzala cca okolo 300E....Tak tam bude musieť vydržať aj tá pôvodná. Inak bubon a obloženie na spojke jak nové...žiadne výrazné opotrebenie alebo že by dajaký do fialova vykúrený spojkový bubon sa nekonalo.Akurát trocha prachu a bordelu som z nej vyfúkal a zložil nazad.... :beer:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 22, 2011 1:03 pm
od užívateľa Lapko
Ked si tak spominam bolo to 150€ lebo som platil zalohu 50% dopredu 75€.
Ja som tam dal original lebo po skusenostiach jedneho clena na CZ fore ked mu prdol remen Malossi a nemal tam natocene ani cele 3000km som mal ztoho hrozu. Preto som si priplatil tych 50€ a viem ze to vydrzi dalsich 25000 pretoze ani na tom starom nebolo vobec poznat neaku znamku opotrebenia a sirka bola stale v tolerancii. A neaky amik to skusal testovat kolko vydrzi original a zatial bol na cisle 44 000km na jednom remeni.
Stale to nieje ale taka palka ako pri Burgmane 650 kde stoji remen do CVT prevodovky neskutocnych 450€.
Bobo uz mas nasetrene ? :wink:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 22, 2011 2:43 pm
od užívateľa VLADY
Bobo má poctivých tipujem cca 13000km takže šetriť môže začať aj neskôr. :beer: Ale akurát som videl ako som teraz chodil po CZ fóre aj foto, ako sa tvári roztrhnutý remeň na 650ke....som si myslel že je to dačo celokovové ako keď je v aute CVT prevodovka , ale prd makový! :no: Celý remeň je dosť jednoduchý,po bokoch takové nejaké dva špagáty a na nich nacvakané dajaké pléšky...po obvode... :D

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: Št Sep 22, 2011 3:03 pm
od užívateľa Bobo
Zatiaľ našetrené na nový remeň nemám, ale ak vydrží naozaj 60 000 km do preventívnej výmeny tak, ako píšu v manuáli, tak to mám ešte času habakuk. Len dúfam, že naozaj vydrží. Myslím, že na to má najväčší vplyv štýl jazdy, tak sa snažím jazdiť plynulo a nepoužívam ani manuálne radenie, kde pri radení dolu to dostáva celkom slušný záhul. Pokým bude mať Burgoš 60 000, tak zatiaľ snáď nejaké prasiatko nakŕmim éčkami :D .

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: So Sep 24, 2011 10:17 am
od užívateľa VLADY
Včera mi volala slečna od uja Suzukiho, že už ma to tam čaká ....Akože som prekvapkaný od utorka čo som to objednal majú celkom slušnú rýchlosť :good: To som fakt nečakal :unknown: A celková cena upresnená na 129E. Takže na budúci týždeň ak pôjdem z roboty sa tam pre to zastavím , mám to po ceste.Včera sa mi tam len kvôli tomu nechcelo ísť . Bol piatok a zvýšená premávka. :beer:

Re: Opotrebenie remenice variátora

Napísané: St Okt 03, 2012 12:49 pm
od užívateľa flipper
ako pozerám tak aj tieto poloremenice majú dosť ale moje ešte viac.