zapalovacie sviečky
Moderátor: Moderators
- majkoo
- st. kolobežkár
- Príspevky: 103
- Dátum registrácie: Po Sep 22, 2014 8:26 pm
- Skúter: Peugeot Satelis 125 Compresor 14,9KW
- Bydlisko: Prievidza
zapalovacie sviečky
Zdravím,aký môže byť rozdiel,alebo čo by som mohol očakávať keby som vymenil sviečku zapalovania za iridiovú? nižšia spotreba,väščí výkon????
PEUGEOT SATELIS 125 COMPRESOR,14,9KW,2009,GPS GARMIN,FULL HD CAMERA,KUFOR GIVI,pneu-MICHELIN CITY GRIP
...nádherné a pohodové výjazdy našim krásnym Slovenskom...(ale aj českom,poľskom,maďarskom...)
...nádherné a pohodové výjazdy našim krásnym Slovenskom...(ale aj českom,poľskom,maďarskom...)
- dreamer
- st. skútrista
- Príspevky: 376
- Dátum registrácie: St Feb 12, 2014 8:44 pm
- Skúter: Aprilia SR MAX 300
- Bydlisko: Bratislava
Re: zapalovacie sviečky
Lepsiu iskru a podstatne dlhsiu zivotnost sviecky (min. 40.000 km). Na chode motora nic nebadat, ale nemam prakticky s cim porovnavat, lebo na vsetkych motorkach co som mal to bola prva vec co som menil, ak uz nebola z vyroby iridiova.
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Re: zapalovacie sviečky
Za seba môžem len pochvalovať , som spokojný motor drží lepšie otáčky ( nekolíšu, ), kvalitnejšiu iskru badám už pri samotnom štarte.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: zapalovacie sviečky
Placebo.....ale mám ju tam tiež, aby som mal istotu že ju nemusím meniť dakde na ceste.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
Re: zapalovacie sviečky
Plasebo ? To ťažko ... mal som problém s otáčkami práve preto som skúsil vymeniť ako som napísal hore, stojím si za svojim.
-
- st. trojkolkár
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: Po Feb 08, 2016 9:51 pm
- Skúter: Beverly 250-RST BV-300 Tourer BV-350 ST
- Bydlisko: Ta Prešof
Re: zapalovacie sviečky
...a ako zistím tu správnu pre svoj motor? Ma iné označenie alebo to iste?
Aktuálne Piaggio BV 250RST, Liberty 125 pracant, BMW R850R klasika.
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: zapalovacie sviečky
Ak je ale problém s otáčkami tak to bude najskorej vinou niečoho iného a lepšou sviečkou si ten nedostatok len zamaskoval a teda príčina ostala. Pretože si ja osobne myslím, že štandartná sviečka ba mala zabezpečiť bezproblémový chod motora vo všetkých režimoch . Ak sú ovšem ostatatné komponenty a parametre motora v poriadku.Jágo napísal:Plasebo ? To ťažko ... mal som problém s otáčkami práve preto som skúsil vymeniť ako som napísal hore, stojím si za svojim.
Ja som na mojom scootri pri výmene štandartnej sviečky za irídiovú žiadne zázraky nepostrehol...ani na spotrebe a ani na výkone. Som ja to len blbec nevšímavý ???
Označenie tepelnej hodnoty čo bývajú tie čísla bolo tuším rovnaké , akurát písmená boli iné skrátka označenie irídiových sviečok býva tuším IX...ale môžem kecať nakoľko záleží od značky výrobcu ja som tam dal NGK taká aj aj pôvodne bola, ja som si podľa origo našiel cez vyhľadávač typ irídiovej ten som objednal a prehodil a od vtedy na to nešáhol takže za 6 rokov som už aj zabudol čo a ako ...Možno že čo výrobca to iné značenie....JRM66 napísal:...a ako zistím tu správnu pre svoj motor? Ma iné označenie alebo to iste?
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Look
- moderátor
- Príspevky: 1161
- Dátum registrácie: Ut Jan 10, 2006 12:12 am
- Skúter: -TUNING.SK
- Bydlisko: Banská Bystrica
- Kontaktovať užívateľa:
Re: zapalovacie sviečky
Pri NGK staci zmenit/dplnit koncovku napr CR8E na CR8EIX a mas typ iridia
- potapac
- st. skútrista
- Príspevky: 419
- Dátum registrácie: Št Máj 15, 2014 11:35 am
- Skúter: Honda GW1800
Re: zapalovacie sviečky
A ešte prihodiť 10€ k nazvu
____________________________________
radšej stratiť 5 min. života čakaním,
ako stratiť život pre 5 min.
Relax, kľud, pohoda..
SW-T 400 -
radšej stratiť 5 min. života čakaním,
ako stratiť život pre 5 min.
Relax, kľud, pohoda..
SW-T 400 -
- gombo
- skútrista
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: Št Apr 28, 2011 7:07 pm
- Skúter: Piaggio MP3 300ie Hybrid
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: zapalovacie sviečky
Mam iridiove na Honde a ako tu uz bolo spomenute,tak okrem dlhsej vydrze vidim rozdiel len v studenom starte.Lepsie to chyta studene pri nizzsich teplotách.Malo by sa zlepsit aj spalovanie,ale nebadam to na vykone,ani na spotrebe.
BMW K 1200 LT,Piaggio MP3 300ie Hybrid,EX:Honda FJS 600 Silver Wing,Honda CN250 Helix,Yamaha125cygnus,Kymco heroism,Kymco dink,Honda sfx,KTM ponny II
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: zapalovacie sviečky
Ja sa nehádam ak to dakomu znižuje spotrebu, zvyšuje výkon, a zlepšuje chod motora je to len dobre.
Možno mám smolu , ale na mojom motore žiadnu zmenu nebolo badať.....
Alebo mám motor a všetko okolo neho v poriadku, preto žiaden rozdiel?
Alebo nejazdím v zime a parkujem v garáži kde je teplo?
Ale skorej asi že čím som starší tým viac zisťujem že ľudia toho nakecajú,
a prizná si málokto že vyvalil prachy za blbosť : napríklad
Lebo argument podporený nejakým meraním som zatiaľ nevidel pri žiadnom zázračnom výrobku.
Možno mám smolu , ale na mojom motore žiadnu zmenu nebolo badať.....
Alebo mám motor a všetko okolo neho v poriadku, preto žiaden rozdiel?
Alebo nejazdím v zime a parkujem v garáži kde je teplo?
Ale skorej asi že čím som starší tým viac zisťujem že ľudia toho nakecajú,
a prizná si málokto že vyvalil prachy za blbosť : napríklad
Lebo argument podporený nejakým meraním som zatiaľ nevidel pri žiadnom zázračnom výrobku.
Naposledy upravil/-a VLADY v Po Feb 22, 2016 7:56 pm, upravené celkom 4 krát.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- potapac
- st. skútrista
- Príspevky: 419
- Dátum registrácie: Št Máj 15, 2014 11:35 am
- Skúter: Honda GW1800
Re: zapalovacie sviečky
Ja mam obyčajné NGK ale dnes som po 3 mesiacoch nahodil do skútra baterku (7 ročná YUASA) a na prvý brnk naštartoval.
Sviečky sú tiež ešte pôvodné od r.2009 . .. pravidelne mením olej, filtre a je... tým samozrejme nechcem nič naznačovať.
Irídiové sviečky môžu mať zmysel (a to je čisto môj súkromný názor) pri preplňovaných motoroch s vysokými pracovnými otáčkami
kde výboj musí byť dostatočne intenzívny vo veľmi krátkom časovom intervale...
https://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU - kukni
Sviečky sú tiež ešte pôvodné od r.2009 . .. pravidelne mením olej, filtre a je... tým samozrejme nechcem nič naznačovať.
Irídiové sviečky môžu mať zmysel (a to je čisto môj súkromný názor) pri preplňovaných motoroch s vysokými pracovnými otáčkami
kde výboj musí byť dostatočne intenzívny vo veľmi krátkom časovom intervale...
https://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU - kukni
____________________________________
radšej stratiť 5 min. života čakaním,
ako stratiť život pre 5 min.
Relax, kľud, pohoda..
SW-T 400 -
radšej stratiť 5 min. života čakaním,
ako stratiť život pre 5 min.
Relax, kľud, pohoda..
SW-T 400 -
Re: zapalovacie sviečky
dajme tomu že pravda býva dakde uprostred , niekomu niečo zmení iný užívatel rozdiel nebadá, jeden máme hudobný sluch, iný hudobný hluch , a pre niekoho ostane len placebo ako aj 99 benzín. Možno sa ja len nazdávam že mi iridiovka dačo polepšila . Možno je to fakt že to nemá význam , ale sam som bol zvedavý aký bude rozdiel . A rozdiel je minimálne ked nie iný tak v štarte isto , štart je takmer okamžitý s minimálnym pretačaním štartera čiže rýchlejši .
- Wasi
- st. skútrista
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
- Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: zapalovacie sviečky
Piaggio dava do poslednych modelov viackontaktne sviecky. Podobne sa pouzivaju napr. v ultralahkych lietadlach kde to proste nemoze zdechnut . Veril by som im asi viac ako iridiovym. Z cisto sedliackeho rozumu
Naposledy upravil/-a Wasi v Po Feb 22, 2016 9:28 pm, upravené celkom 1 krát.
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: zapalovacie sviečky
ani jedno ani druhe akurat menej penazi na ucte.majkoo napísal:Zdravím,aký môže byť rozdiel,alebo čo by som mohol očakávať keby som vymenil sviečku zapalovania za iridiovú? nižšia spotreba,väščí výkon????
- potapac
- st. skútrista
- Príspevky: 419
- Dátum registrácie: Št Máj 15, 2014 11:35 am
- Skúter: Honda GW1800
Re: zapalovacie sviečky
99 oktánový benzín nie je placebo... ja ho netankujem kvôli nejakým bludám o zvýšení výkonu alebo podobným kravinám.. ale sú tam oveľa kvalitnejšie aditíva, ktoré môžu napomáhať "prečistiť" motor a tak ho šupnem na jar keď po dlhšej pauze idem jazdiť a na jeseň keď idem dať skútrik na odpočinok...Jágo napísal: dajme tomu že pravda býva dakde uprostred , niekomu niečo zmení iný užívatel rozdiel nebadá, jeden máme hudobný sluch, iný hudobný hluch , a pre niekoho ostane len placebo ako aj 99 benzín. Možno sa ja len nazdávam že mi iridiovka dačo polepšila . Možno je to fakt že to nemá význam , ale sam som bol zvedavý aký bude rozdiel . A rozdiel je minimálne ked nie iný tak v štarte isto , štart je takmer okamžitý s minimálnym pretačaním štartera čiže rýchlejši .
čo sa týka sviečok s viacerými elektródami, tak z fyziky je jasné, že výboj nastane len medzi dvoma kontaktami... viac kontaktov neznamená lepšie vlastnosti.. skôr možno ak sa ti jeden opáli tak sa iskra vytvára na tom, ktorý má momentálne ideálne podmienky na jej vznik
____________________________________
radšej stratiť 5 min. života čakaním,
ako stratiť život pre 5 min.
Relax, kľud, pohoda..
SW-T 400 -
radšej stratiť 5 min. života čakaním,
ako stratiť život pre 5 min.
Relax, kľud, pohoda..
SW-T 400 -
- Wasi
- st. skútrista
- Príspevky: 540
- Dátum registrácie: Po Mar 05, 2012 6:10 am
- Skúter: Jawa 353, Vespa GTS300
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: zapalovacie sviečky
K tomu benzinu...je fajn do aut ktore to dokazu rozpoznat. Na De-Tv som v minulosti pozeral test kde beznemu autu na stolici to pridalo 0k, nadupanejsiemu trepnem Megan RS 4k, a viem ze Impreze pridal 15k. Na druhej strane poznam osobne cloveka ktory capoval vyhradne v-power v domienke, ze dava to najlepsie, a po 6r prepaleny piest. Takze pokial nieje motor nejaky sofistikovanjesi asi by som to tam nelial nonstop
Re: zapalovacie sviečky
osobne tak isto tankujem štandartne 95 ale, na zimu som natankoval 99 a nebolo to koli zvýšenu výkonu ale na dlhšiu "odstávku" presne ako píše kolega Potapač.
-
- st. cyklista
- Príspevky: 220
- Dátum registrácie: Ne Jún 28, 2015 9:20 pm
- Skúter: Kymco Downtown 125i ABS
- Bydlisko: Bratislava - Petržalka
Re: zapalovacie sviečky
No ono ta impreza je stavana na 99. A pokial viem, tak hlavne japonske auta su na 99 stavane. nemaju problem ani s 95 ale nie je to pre ne to prave. Preto ten rozdiel vo vykone. Dalsou vecou su otacky. viac oktanou sedi vysim otackam ako nizsim. Ono dnes by auta mali spoznat rozdiel medi benzinom, lebo maju ucenlivu riadiacu jednotku. Len je otazne ako rychlo sa prejavy zmena. takze ako by mal vyzerat taky test? mali by mat vzdy 2 auta. jedno na 95 dlhodobo a druhe 99 dlhodobo. A az potom merat. lebo vylievanie benzinu a menenie za iny sa nemusi prejavit tak rychlo ako sa caka. viem, ze niektore riadiace jednotky potrebuju cca 300 km kym sa preprogramuju na novy sposob jazdy ci zmenu benzinu.
na kutri tankujem zvycajne 95 ale na zimu isla 99 pre dôvody co na jednom fore pisal jeden clovek. tykalo sa to organickej zlozky v 95 a jej starnutia. po skusenostiach s kosackou tomu verim. Iridiova sviecka neviem nemam skusenost ale viachrotove poznam. Na starsich autach sem tam nefungovali, lebo system nedokazal dodat tolko elektriky aby iskra prebehla korektne. Dokonca svojho casu toto mali aj na baleni napisane. uz pri nich sa hovorilo o lepsom zapaleni zmesi. No hami motor to ale aj tak nebude.
na kutri tankujem zvycajne 95 ale na zimu isla 99 pre dôvody co na jednom fore pisal jeden clovek. tykalo sa to organickej zlozky v 95 a jej starnutia. po skusenostiach s kosackou tomu verim. Iridiova sviecka neviem nemam skusenost ale viachrotove poznam. Na starsich autach sem tam nefungovali, lebo system nedokazal dodat tolko elektriky aby iskra prebehla korektne. Dokonca svojho casu toto mali aj na baleni napisane. uz pri nich sa hovorilo o lepsom zapaleni zmesi. No hami motor to ale aj tak nebude.
Kymco Downtown 125 i ABS od 6.5.2015
- theruck
- Site Admin
- Príspevky: 5683
- Dátum registrácie: Po Jan 09, 2006 11:19 pm
- Skúter: Aprilia sportcity 200
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: zapalovacie sviečky
tolko bullshitov na jednej strane... skoro jak na facebooku
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: zapalovacie sviečky
V aute mám predpísané irídiové sviečky a výmenu po 50 000km. Takže možno kvôli tomu že ich netreba meniť tak často ako obyčajné. Ale inak ekonomika nepustí a isto je lacnejšie vymeniť bežnú lacnú pár eurovú sviečku ako dávať za platinovú alebo irídiovú 15E x 4.je 60E . A za to mám obyčajných sviečok ajajaj ,možno aj na 5 výmen.
A k tým oktánom čo je len veličina určujúca odolnosť voči samozápalu pri kompresii zmesy. Ak je motor stavaný na určitú hodnotu paliva a nemá čidlo klepenia tak skrátka tým viacoktánovým palivom nič nezlepším. Lebo skrátka motor to nevyužije pretože kompresný pomer je daný konštrukčne. A síce neviem aký kompresný pomer musí mať motor na +100 oktánové palivo ak na mojom scootri je udávaný kompresný pomer 11:1 a vystačí si z bežným 96 okt. benzínom .
A čo sa týka času horenia mám pocit že čím má benzín viac oktánov tým dlhší čas na prehorenie zmesy mu treba, takže preto sa volakedy ak sa používal viacoktánový benzín nastavoval na rozdelovači väčší predzápal. Žigul mal dokonca z vonka nastavovacie kolečko kde sa to dalo korigovať len tak rukou bez nástroja, pretože vtedy sa v krajine jeho pôvodu jazdilo na kadečo .
A k tým oktánom čo je len veličina určujúca odolnosť voči samozápalu pri kompresii zmesy. Ak je motor stavaný na určitú hodnotu paliva a nemá čidlo klepenia tak skrátka tým viacoktánovým palivom nič nezlepším. Lebo skrátka motor to nevyužije pretože kompresný pomer je daný konštrukčne. A síce neviem aký kompresný pomer musí mať motor na +100 oktánové palivo ak na mojom scootri je udávaný kompresný pomer 11:1 a vystačí si z bežným 96 okt. benzínom .
A čo sa týka času horenia mám pocit že čím má benzín viac oktánov tým dlhší čas na prehorenie zmesy mu treba, takže preto sa volakedy ak sa používal viacoktánový benzín nastavoval na rozdelovači väčší predzápal. Žigul mal dokonca z vonka nastavovacie kolečko kde sa to dalo korigovať len tak rukou bez nástroja, pretože vtedy sa v krajine jeho pôvodu jazdilo na kadečo .
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- BacaNR
- st. skútrista
- Príspevky: 611
- Dátum registrácie: St Aug 01, 2012 11:10 pm
- Skúter: Keeway Matrix , Malaguti Madison RS250 , Yamaha T-max 500i
- Bydlisko: Nitra
Re: zapalovacie sviečky
vlady a trenky meniš po akom intervale?
Top Due+ 70 LC , Giannelli Shot V4 , MHR overrange , MHR delta clutch , MHR klapky, TC unit , Dellorto 21mm