BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Moderátor: Moderators
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Už dlhšiu dobu ma štvalo že sa motor nedal natočiť ak bol scooter na bočáku. Alebo ho po vyklopení bočáku vyplo. Ja viem, je to kvôli bezpečnosti. Ale párkrát za deň ak som len potreboval na chvílku odstaviť scooter a napríklad pri príjazde do roboty ráno si otvoriť bránu alebo zahriať ho pred jazdou troška, než si nasadím blembák. A bolo mi dosť otravné ho kvôli tomu dávať na hlavný stojan.Takže ma napadla taká vec, že by sa to nechalo fungovať tak ako doteraz, stojan to bude blokovať. Ale len vtedy ak nebude zatiahnutá ručná brzda. Čiže ak je scooter na bočáku a je zatiahnutá ručná brzda tak motor ide natočiť. Je to dobré aj kvôli tomu, že niekto iný ako mi scootristi čo vôbec netuší čo a ako je scooter náhodou alebo zo sprostosti alebo neviem z akej inej úchylky potiahne za plyn tak ručná brzda viacmenej scooter zadrží na mieste a ten nezletí z bočáku. A ak nasadnem a zabudnem na bočák, tak istotne nezabudnem na ručnú brzdu aj možno kvôli jej kontrolke na palubovke alebo že to ide potom dosť zle rozbehnúť. A ak ju odbrzdím pri vyklopenom stojane tak to automaticky zdechne tak jak má. Takže zobral som schému a hladal čo a ako vymysleli soudruzi v ďalekom Japonsku. Skomplikované to je teda statočne. Sám by som to lepšejšie nezvládol. Bočák blokuje motor pomocou relé ktoré je teda aspoň na mojej K8 spolu s prerušovačom smeroviek v jednej krabičke hneď vedla poistiek. Je to jeden celok zaliaty a tým pádom neopravitelný. Podla schémy som zistil že blokovanie je robené zeleným káblikom ktorý ide od cievky relé ku koncovému spínaču a ten ak je bočák vyklopený rozpojí ten zelený káblik od kostry a relé nemá na cievke mínusku a nezopne aj keď má plusku od spínačky a motor neštartuje nejde ani palivové čerpadlo atď. Je to prívod plusky do všetkého čo má dočinenia s motorom a jeho riadením ECU+všetky snímače. Takže stačí na ten zelený káblik priviesť mínusku pri zatiahnutej ručnej brzde a výsledok bude podla očakávania. Kedže sa aj na ručnej brzde nachádza koncák ktorý rozsvecuje kontrolku najprv som myslel že použijem ten.Lenže ten koncák spína zasa plusku do kontrolky takže by sa to prípadne dalo zapojiť len tak že pridám jedno relé, paralelne ku kontrolke pripojím jeho cievku a jeho kontakty potom budú spínať kostru na ten zelený káblik . Lenže bol dosť zlý prístup ku káblom od toho brzdového koncáku a tak som zvolil riešenie že som domontoval další mikrospínač ktorý je ovládaný pákou ručnej brzdy.Z Al plechu hrúbky cca 2mm som spravil držiak mikrospínača a ten som prišrouboval vedľa pákového mechanizmu ručnej brzdy... Bola tam taká pekná rovná plocha hneď vedla nalievacieho otvoru na chladiacu zmes. Dve samorezky to hravo udržia , a tým jedným som trafil dokonca kovovú časť pod tým samotným plastom ktorá robí medzispoj medzi nalievacím hrdlom a kovovým rámom scootra. Takže aj uzemnenie bolo vyriešené a nemusel som na kostru ťahať od mikrospínača další káblik. Takže pri zapájaní bolo treba demontovať len strednú časť plastu nad odkladacím priestorom ako je zakrytá samotná spínačka a kadial je prístup k nalievaciemu hrdlu chladiacej kvapaliny a potom krytku pod budíkmi a predný plast nad svetlami, aby som sa dostal k poistkám a teda aj k samotnému relé (Po Americky sa to volá: side stand-relay) Myslím že dakto písal neviem či tu ,alebo niekde inde na nejakom inom fóre že to spravil tak že to vyradil nejakým manuálnym spínačom... je to ozaj nebezpečné , sám som na predošlom scootri mal bočák tak odpojený a síce aj keď som tam mal domontovanú kontrolku , párkrát sa mi stalo ,že som na neho zabudol a pripomenul sa mi v najbližšej lavej zátačke!!!
- Prílohy
-
- P1020913.JPG
- (60.22 KiB) 1590 stiahnutí
-
- P1020915.JPG
- (48.62 KiB) 1589 stiahnutí
-
- P1020916.JPG
- (52.5 KiB) 1591 stiahnutí
-
- P1020917.JPG
- (55.63 KiB) 1592 stiahnutí
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
-
- st. trojkolkár
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: St Jún 30, 2010 6:32 pm
- Skúter: majesty 250/bola/ kawasaky z750s
- Bydlisko: Gbely
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
pekne...mam podbny problem len nemam brzdu.slo by to spravit tak aby sa motor ked je nestartovany nevypol ale aby sa skuter nedal nastartovat_?
podpis som si este nenastavil
- 9393andy
- st. skútrista
- Príspevky: 933
- Dátum registrácie: Št Feb 11, 2010 12:07 am
- Skúter: Yamasaki ym150t
- Bydlisko: Malacky
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
To hej pekné,ale na yamasaki to mam riešené tak že jednoducho dam dole bočny plast,odpojim to a jazdím,dnes som sa s tym hral lebo som si myslel že mi motor trhá kvôli tomuto,tak som to len odpojil a nechal som to tak,predsa je to lepšie.. dosť x to potrebujem.
podpis som si este nenastavil
-
- moderátor
- Príspevky: 6105
- Dátum registrácie: Ne Júl 29, 2007 11:35 am
- Skúter: Kawasaki ER-6n, 2009
- Bydlisko: Bratislava, S 48.196.08° V 17.028.10°
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
andy, ale ak nahodou bude mat motor vyssie otacky na bocaku a na volnobehu, tak ti skuter ujde a padne na zem. Vlady ma brzdu, tak sa mu to nestane
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Presne. Andy ma pravdu aj ja som to už raz urobil stačí rozpojiť tu umelú spojku v ktorej idú 2 káble od stojanu a keď ju rozpojíš tu hornú ktorá ide do elektriky tak len tam v spojke tie dve kábliky spojíš niekym káblikom je to zaležitosť 3 minut...
Ale ako hovori Tomáš keď ma motor vyššie otáčky tak ti skúter padne čo je v mojom prípade jednoznačne lebo mam popraskanú prírubu karburátora a rôznobežne otáčky sa menia raz sú 3 000 a záčina zaberať spojka a raz iba 900 a potom motor zdochne.... Tak som to blokovanie radšej znova zapojil. Uvidím po nahodenni príruby ale keď budu otáčky stále rovnake tak to urobim lebo je to dobra vec ako keby som mal skúter zdvíhať na hlavný stojan alebo zhasnúť motor a potom zase naštartovať...
Ale ako hovori Tomáš keď ma motor vyššie otáčky tak ti skúter padne čo je v mojom prípade jednoznačne lebo mam popraskanú prírubu karburátora a rôznobežne otáčky sa menia raz sú 3 000 a záčina zaberať spojka a raz iba 900 a potom motor zdochne.... Tak som to blokovanie radšej znova zapojil. Uvidím po nahodenni príruby ale keď budu otáčky stále rovnake tak to urobim lebo je to dobra vec ako keby som mal skúter zdvíhať na hlavný stojan alebo zhasnúť motor a potom zase naštartovať...
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- Petom
- st. skútrista
- Príspevky: 518
- Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
- Skúter: BMW K1200 LT
- Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Damo ty si uzasna studnica, ty jednoducho perlis neustaleDamo555 napísal: rôznobežne otáčky sa menia raz sú 3 000 a záčina zaberať spojka a raz iba 900
Mne sa stratil podpis, aj vám?
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
prečo??? veď sa príď pozrieť ja som tomu nechápal nastavil som voľnobežne otáčky(1500-2000) boli ok keď som sa vozil zastavil potom boli zase ine (3000) a spojka už začínala zaberať a tahalo ma to same dopredu keď som chcel cúvať tak som musel zhasnúť motor....
A potom som sa vozil ďalej zastavil som a otáčky boli okolo 2000 a pomaly klesali a v priebehu 2 minut klesli až tak že motor sam zhasol.... lámal som si nad tým hlavu myslel som ze je to čínskym karburátorom ale minule na fóre som sa dočítal že to robilo aj NITROVI (sa mi zda) a bola popraskaná príruba karburátora pozrel som na moju a je popraskaná..... tak musím kúpiť novu prírubu
A potom som sa vozil ďalej zastavil som a otáčky boli okolo 2000 a pomaly klesali a v priebehu 2 minut klesli až tak že motor sam zhasol.... lámal som si nad tým hlavu myslel som ze je to čínskym karburátorom ale minule na fóre som sa dočítal že to robilo aj NITROVI (sa mi zda) a bola popraskaná príruba karburátora pozrel som na moju a je popraskaná..... tak musím kúpiť novu prírubu
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- 9393andy
- st. skútrista
- Príspevky: 933
- Dátum registrácie: Št Feb 11, 2010 12:07 am
- Skúter: Yamasaki ym150t
- Bydlisko: Malacky
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Tomaš hej viem,ale otačky mi po zahriati držia krásne na min..cca 1200.Takže tam sa nebojim že mi to ujede,ale ja to skôr používam keď stojim na rampach,alebo v strmšom kopci kde je zacpa napr. nemusim držať brzdu stojan to udrží.Ale že to dam na bočak a idem preč tak to nie.
//damo,mne to robilo tiež,ja som to vyriešil tak že som karburator eskapasku pripevnil o ram,aby sa tak netriasol..Lebo potom blbo nasava falošny vzduch a pod.Tak mi to skakalo,ale teraz to krásne drží.
//damo,mne to robilo tiež,ja som to vyriešil tak že som karburator eskapasku pripevnil o ram,aby sa tak netriasol..Lebo potom blbo nasava falošny vzduch a pod.Tak mi to skakalo,ale teraz to krásne drží.
podpis som si este nenastavil
- Petom
- st. skútrista
- Príspevky: 518
- Dátum registrácie: St Máj 06, 2009 1:58 pm
- Skúter: BMW K1200 LT
- Bydlisko: Bratislava N48 09.642 E17 07.281
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
2damo ja ti verim, ze sa menia otacky ale volnobezne nie rôznobežné - to je uzasny vyraz ktory si ty vymyslel voľnobežné otáčky, ktore sa menia su vlastne rôzobežné otáčky
Mne sa stratil podpis, aj vám?
- m4rk0
- motorkár
- Príspevky: 2579
- Dátum registrácie: Ut Jún 02, 2009 9:21 pm
- Skúter: Gilera Runner 70 SP Replica Simoncelli
- Bydlisko: BA lll
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
nemozem ...
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
ved sa menia tak su rôzne tak rôznobežne voľnobežne otačky som myslel viem že je to blud čo som napísal ale aspoň tak som to myslel
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Ja som blokovanie nemal a prvá vec, čo som na skúte spravil, že celý bočák šiel do CENZURA Pekne na hlavný, ste také sušinky, že nevládzete dvihnúť skúter?
Viem, ze sem chodis dost malo, ale uz dlhsiu dobu tu funguju urcite pravidla, kde sa tresta vulgarizmus, aj ciastocne vybodkovany. Preto ti musim dat varovanie. Za 3 varovania sa udeluje docasny alebo trvaly BAN. Varovanie sa automaticky po mesiaci zrusi - TomasARN
Viem, ze sem chodis dost malo, ale uz dlhsiu dobu tu funguju urcite pravidla, kde sa tresta vulgarizmus, aj ciastocne vybodkovany. Preto ti musim dat varovanie. Za 3 varovania sa udeluje docasny alebo trvaly BAN. Varovanie sa automaticky po mesiaci zrusi - TomasARN
podpis som si este nenastavil
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
No hej ale to si asi 2x cez deň dával ten skúter na stojan.....Ja cez deň skúter odstavím asi 20 krát a to mam za každým dávať 120kg skúter na hlavný stojan a ešte aj keď napríklad ráno idem z garáže prejdem 20m musím otvoriť bránku tak raz dva dám na bočak otvorím prejdem za bránku zase bočak a zatvorím nie len že si ušetrím námahy ale aj času... Aj keď skúter niekde odparkujem tak vyzerá krajšie na bočaku ako keď n hlavnom stojane. Ale keď už je zlý teren že na bočak ho postaviť je riziko tak jasne že ho dám na hlavný....
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- jean
- motorkár
- Príspevky: 1294
- Dátum registrácie: So Júl 14, 2007 9:29 pm
- Skúter: neuvedený
- Bydlisko: Cabaj
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Damo ja skúter používam miesto auta, vtedy sa dáva na stojan častejšie . Ale ja vážim toľko čo ten skúter, možno preto mi hlavný nevadí... A s mojimi rokmi už sledujem praktičnosť pred efektom, že krajšie stojí, to si sleduj pred zrkadlom
podpis som si este nenastavil
- duky5
- motorkár
- Príspevky: 3304
- Dátum registrácie: Št Sep 21, 2006 3:20 pm
- Skúter: Gilera Nexus 500 mk2
- Bydlisko: Bratislava
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
tak ja mam 200kg skuter a bocak pouzivam minimalne, takmer vzdy to davam na hlavny stojan jemnym zaslapnutim, pride mi to take automaticke....bocak nemam rad, neviem preco...Damo555 napísal:No hej ale to si asi 2x cez deň dával ten skúter na stojan.....Ja cez deň skúter odstavím asi 20 krát a to mam za každým dávať 120kg skúter na hlavný stojan a ešte aj keď napríklad ráno idem z garáže prejdem 20m musím otvoriť bránku tak raz dva dám na bočak otvorím prejdem za bránku zase bočak a zatvorím nie len že si ušetrím námahy ale aj času... Aj keď skúter niekde odparkujem tak vyzerá krajšie na bočaku ako keď n hlavnom stojane. Ale keď už je zlý teren že na bočak ho postaviť je riziko tak jasne že ho dám na hlavný....
- 9393andy
- st. skútrista
- Príspevky: 933
- Dátum registrácie: Št Feb 11, 2010 12:07 am
- Skúter: Yamasaki ym150t
- Bydlisko: Malacky
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Tak neviem ako damo,ale ja som musel stojan spevniť a trocha upraviť(moc šrchal)Ale ak ho dávam na stojan tak nestači šlapnuť na stojan a jemne ho potlačiť k sebe,treba sa do toho poriadne zapriahnuť a trhnúť.takže vynakaladam o mnoooho viac sily ako napr. na inych skutroch čo som to dával na hlavny,takže ja preferujem bočny(tak či tak som si dal hlavny včera dole)
podpis som si este nenastavil
- THeBaNDiT
- moderátor
- Príspevky: 6299
- Dátum registrácie: Ut Aug 08, 2006 8:23 am
- Skúter: je už minulosť
- Bydlisko: Bardejov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
aj moja Aprilka (zrejme je hlavny stojan sucastou Piaggio motora) ide na hlavny stojan dost ochotne, ked sa vie, kam sliapnut a kde chytit... neznaly by tym lomcoval ostosest, ja len sliapnem a malicko podvihnem, pohodicka...
AVSAK SME VSETCI OT, tema je zrusenie blokovania motora pri odklopenom bocnom stojane...
AVSAK SME VSETCI OT, tema je zrusenie blokovania motora pri odklopenom bocnom stojane...
- velvet
- st. trojkolkár
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: So Jún 06, 2009 10:04 pm
- Skúter: benelli velvet 150
- Bydlisko: Bottova 22,Ruzomberok
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
ja som tiez zrusil to blokovanie motora na bocaku ale uz mi raz kvoli tomu spadol skuter zo stojanu a vcera som skoro spadol lebo som ho zabudol zlozit.takze to dam asi naspat aj tak vacsinou pouzivam velky stojan -to je istota.
podpis som si este nenastavil
- Martin_Atlantic
- motorkár
- Príspevky: 1486
- Dátum registrácie: Ut Nov 15, 2011 10:59 pm
- Skúter: Aprilia Atlantic
- Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Damo555: viem ze teoreticky to sem nepatri...ale problem s otackami som mal na aute. na volnobehu ked som stal na krizovatke som mal obcas necelych 1000 inokedy skoro 1600 ba priam obcas 2000. ako keby som stal na plyne alebo turoval motor(pri neutraly) .
kamos mi poradil aby som na cca 1minutu odpojil baterku....ze motor sa vyresetuje ci co. ale pomohlo to. stalo sa to raz a od vtedy to uz nerobi.
mozno by to fungovalo aj na skuter.
kamos mi poradil aby som na cca 1minutu odpojil baterku....ze motor sa vyresetuje ci co. ale pomohlo to. stalo sa to raz a od vtedy to uz nerobi.
mozno by to fungovalo aj na skuter.
- Damo555
- motorkár
- Príspevky: 3825
- Dátum registrácie: Po Nov 16, 2009 5:05 pm
- Skúter: Yamaha Majesty S 125, Yamasaki Ym 150T
- Bydlisko: Kamenica pri Sabinove
- Kontaktovať užívateľa:
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
tento problém som mal pred rokom a už je vyriešený..... bol to popraskanou prírubou karburátora a salo tadiaľ falošný vzduch a tým pádom sa aj otáčky n voľnobehu menili..... A pochybujem že by bol taky problém na skútri ako si mal ty na aute...lebo auta už nemajú karburátor ale priame vstrekovanie a tým pádom je tam aj iná elektronika ako na skútri ......
Ale cením si snahu o poradenie dik
Ale cením si snahu o poradenie dik
Yamaha Majesty S 125 - road
Yamasaki YM 150 T - offroad
- Martin_Atlantic
- motorkár
- Príspevky: 1486
- Dátum registrácie: Ut Nov 15, 2011 10:59 pm
- Skúter: Aprilia Atlantic
- Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
nevedel som...auto som nikdy norozbrane nemal. okrem dolivania veci a menenie vypalenyc suciastok.
a skuter som mal rozobraty iba raz a aj to len predne plasty som menil...takze ohladom motora alebo elektriky nemam ani sajnu...
len ma to napadlo....
o to lepsie ked vies co to zapricinuje
a skuter som mal rozobraty iba raz a aj to len predne plasty som menil...takze ohladom motora alebo elektriky nemam ani sajnu...
len ma to napadlo....
o to lepsie ked vies co to zapricinuje
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Tento môj výmysel čo som popísal som už prestal používať, a nahradil som ho mikrospínačom na škrtiacej klapke , tam kde je ovládacia kladka ,a od nej ide lanko na plynovú rukovät. Funguje to tak, že naštartujem na bočáku a motor beží na voľnobeh ....(a nemusím mať ručnú brzdu zatiahnutú,) lebo zapalovací obvod je prepojený cez kontakty toho mikrospínača, ale ak potiahnem za plyn že by som zabudol na vyklopený bočák, alebo dakto by len tak z roztopaše skúšal, tak ako sa pohne kladka na škriacej klapke, tak mikrospínač rozopne a vlastne sa motor zhasne lebo mu vypne zapalovanie . Mikrospínač je paralelne pripojený ku kontaktom spínača na bočnom stojane.
Tento systém sa my zdá lepší ,lebo nemusím pri každom parkovaní aj kde to nieje treba zaťahovať ručnú brzdu ....A tým pádom je to aplikovateľné aj na menšejšé scootre, ktoré parkovaciu brzdu ešte nemajú.
Tento systém sa my zdá lepší ,lebo nemusím pri každom parkovaní aj kde to nieje treba zaťahovať ručnú brzdu ....A tým pádom je to aplikovateľné aj na menšejšé scootre, ktoré parkovaciu brzdu ešte nemajú.
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
- Bobo
- st. skútrista
- Príspevky: 573
- Dátum registrácie: Št Máj 03, 2007 2:29 pm
- Skúter: BMW R 1200 RT
- Bydlisko: MA (teda skôr okolie)
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Presne takto mi to šikulka Vlady spravil aj na mojom Burgošovi a je to super . Nemusím ho pracne kmásať na hlavný stojan, keď chcem zohriať motor na mieste. A keď zabudnem na bočák a pridám plyn, tak to jednoducho zdochne a je po vtákoch
KYMCO XC 250, SUZUKI Burgman 650, BMW R 1200 RT
- Martin_Atlantic
- motorkár
- Príspevky: 1486
- Dátum registrácie: Ut Nov 15, 2011 10:59 pm
- Skúter: Aprilia Atlantic
- Bydlisko: Bratislava, Slovakia
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Tak to je jaky tuning pekna vychytavka
co to stalo aj s pracou?? cca? Vlady? to je ten buldog odchod? on ma aj servis?
co to stalo aj s pracou?? cca? Vlady? to je ten buldog odchod? on ma aj servis?
- VLADY
- spammer
- Príspevky: 10675
- Dátum registrácie: St Apr 12, 2006 4:38 pm
- Skúter: A ja mám lepší...a väčší...Burger...400vku...
- Bydlisko: Najväčšia Slovenská dedina
Re: BOČÁK - zrušenie blokovania motora
Vlady je (síce len občas) fasa....chalaň a spraví kde-tu aj čosi len tak pre kamošov a pre dobrý pocit....alebo za kofolu
Alebo že si myslí, že hore má za to potom dajaké malé bezvýznamné plus....alebo čo?
Alebo že si myslí, že hore má za to potom dajaké malé bezvýznamné plus....alebo čo?
Moje príspevky zvyčajne vyjadrujú: Mój nazor skromny...osobny!
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.
A ak neviem poradiť-tak Vás aspoň popletiem.