Strana 1 z 1

Zmena vačky

Napísané: Pi Aug 07, 2009 12:36 am
od užívateľa bobek
Zdravim, chcel by som zmenit na mojom skutri(Kymco Dink 125LX) origo.vačku za ostru vačku. Co by som mal zmenit v skutri bude mu stacit origo karburator? aj triska v nom?

Re: Zmena vačky

Napísané: Pi Aug 07, 2009 12:02 pm
od užívateľa VLADY
Treba skúsiť ale asi áno.... ostrá vačka znamená že ventily sú otvorené dlhší čas a teda valec sa lepšie plní ... ale v reále neviem či to bude adekvátne ten nárast výkonu tej cene za vačku....

Re: Zmena vačky

Napísané: Pi Aug 07, 2009 3:48 pm
od užívateľa jean
A popýtaj sa niekoho, čo to už robil, či je to dobré. Pretože aj ja som sa pýtal na ostrú vačku pre GY6 a maník mi povedal, že to začalo také zvuky vydávať, že to hneď dali do pôvodného stavu. Zrejme to detonačne začalo spaľovať. Ale ponúkol sa, že to môžu skúsiť na mojom skútri, ale na tom sa pokusy robiť nebudú :D

Re: Zmena vačky

Napísané: Pi Aug 07, 2009 10:11 pm
od užívateľa VLADY
Ostrejšia vačka má zrejme aj iné časovanie troška ale o to by ani nešlo, ale hlavne nábehové uhly sú strmšie aby sa ventil skorej otvoril alebo teda v kratšom čase a to potom viac namáha a zaťažuje rozvodový mechanizmus sú tam väčšie rázy a aj pružiny bývajú silnejšie aby sa ventil stihol zavrieť za kratší čas a aby moc alebo vôbec nemal tendenciu odskakovať ak sa zavrie a to je dalšie mínus životnosti.... Stojí to za to ten malý nárast výkonu ? Aby mi motor hrkotal po čase jak stará kosačka ? :pardon:

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 09, 2009 8:08 pm
od užívateľa bobek
dakujem za rady, radsej si budem setrit peniaze a kupim si silnejsi scoot to sa viacej oplati

Re: Zmena vačky

Napísané: So Aug 15, 2009 3:28 pm
od užívateľa Tronic
neviem len menit vacku? to sa ti oplati ked uz kupis aj vacsi sportovi valec ja planujem ak secko dobre pojde dat 160tku od naraku aj s naraku sportovou vačkou ale som zvedavi kolko ma vyjde dat vyrobit lepsiu kluku :unknown: iked mam otacky na plnom pri 7500 len ci to ta 5 ročna činska kluka unesie narastu vykonu a riskovat moc nechcem

Re: Zmena vačky

Napísané: So Aug 15, 2009 4:05 pm
od užívateľa kojak
Mam na motore GY6 nahodenu ostru vacku A8. Nepocitil som ziadny citelny narast vykonu, ale predpokladam ze nejaky ten watitk to pridat mohlo. Planujem ist kamosovi na brzdu takze uvidime. Zatial sa mi to zda vela penazi za malo muziky.

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 11:22 am
od užívateľa jean
Ked ono by to chcelo ešte zmeniť sacie a výfukové kanále, zmeniť priemer ventilov, k tomu naladiť karburátor a výfuk, prisposobiť zapaľovanie, lebo tie naše slávne číny (verím že aj maloobjemové značky) majú nemenný predzápal... Toto sa oplatí len výrobcovi, jednotlivec by sa dostal na cenu burgmana. A keď to všetko spravíš, zistíš, že vzduch to nedokáže uchladiť :)

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 4:22 pm
od užívateľa Tronic
Chcem vasu radu co este bude treba menit alebo jak co ked chcem toto : Vario Naraku racing,160cc naraku valec,A8 sportova vačka,open filter stage 6, k tomu celmu zladit karbec vacsou triskou, Ktomu chladeniu lepsi ventilator od naraku z upravenymi lopatkami a ten vhanac vzduchu co sa prisrobuje o ventilator, malossi biela kontrastka uz namontovana. aky moze byt narast vykonu ak teraz mam 5 Kw

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 4:42 pm
od užívateľa kojak
jean napísal:Ked ono by to chcelo ešte zmeniť sacie a výfukové kanále, zmeniť priemer ventilov, k tomu naladiť karburátor a výfuk, prisposobiť zapaľovanie, lebo tie naše slávne číny (verím že aj maloobjemové značky) majú nemenný predzápal... Toto sa oplatí len výrobcovi, jednotlivec by sa dostal na cenu burgmana. A keď to všetko spravíš, zistíš, že vzduch to nedokáže uchladiť :)

Tak to sa teda trochu mylis lebo Vsetky cinske CDI gy6 su s posuvnym predzapalom.
Meral so ich a porovnaval s cca 20 racingovimy cdi . tento tyzden sem hodim vysledky porovnavania.

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 4:46 pm
od užívateľa kojak
Tronic napísal:Chcem vasu radu co este bude treba menit alebo jak co ked chcem toto : Vario Naraku racing,160cc naraku valec,A8 sportova vačka,open filter stage 6, k tomu celmu zladit karbec vacsou triskou, Ktomu chladeniu lepsi ventilator od naraku z upravenymi lopatkami a ten vhanac vzduchu co sa prisrobuje o ventilator, malossi biela kontrastka uz namontovana. aky moze byt narast vykonu ak teraz mam 5 Kw
v podstate to je asi vsetko len som pocul ze tie ventilatory s upravenimy lopatkami beru dost z vykonu co moze byt asi pravda

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 4:53 pm
od užívateľa Tronic
a velmi mi to zniči kluku? neviete niekde kde by ju vedeli na objednavku urobit ?

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 8:42 pm
od užívateľa VLADY
Ale šak zas nieje to také že bum-bác a kluka v Péčku...akurát teda že vydrží menej neviem čo stojí origoš nová čínska ale asi ani nebude moc drahá....A kluka na objednávku ???a zaplatíš tolko ako za celý scooter. 8)

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 8:51 pm
od užívateľa Tronic
to fakt no to je v prdeli ale aspon ze neurobi bum bac kluka v prdeli ale iba bum bum ... nakratsie :D:D

Re: Zmena vačky

Napísané: Ne Aug 16, 2009 10:20 pm
od užívateľa jean
No kojak a jak to "CDI" zistí, že aké otáčky má motor, keď to má len jeden výstupok na kluke? A neviem kto sem dával aj zapojenie toho CDI, moc možností regulácie tam nie su, max. nejaké časové vdaka kundíkom na gate tyristora. A také riadenie stojí zaprd

Re: Zmena vačky

Napísané: Po Aug 17, 2009 10:50 am
od užívateľa kojak
CDI som meral zo stroboskopom takze tam je to videt velmi jasne, funguje to nejak tak ze aj s jednym snimacom si CDI zisti otacky a podla toho dava iskru. Velky rozdiel je v scheme zapojenia obycajneho cdi a cdi s posufom predzapalu. Vsetky tieto CDI maju chybu ze pri vysokych otackach sa prejavuje doba oneskorenia (nabijanie kondikov atd...) a predzapal klesa vyzera to nejak takto:

Re: Zmena vačky

Napísané: Ut Aug 18, 2009 3:12 pm
od užívateľa VLADY
Inak ja si tiež myslím že 125ka má ten predstih premenlivý... :pardon: