Strana 1 z 6
Malossi Multivar 2000
Napísané: Po Aug 02, 2010 9:30 am
od užívateľa pygo
(THEBANDIT: tuto temu som vytvoril z prispevkov o Malossi Multivare v inej teme (kde boli malicko OT). A cielom tejto temy by malo byt, aby sa pripadni zaujemcovia z radov maxiscootristov dozvedeli co to o vlastnostiach Malossi Multivaru pre maxiscootre...
)
Mam 180ku - motor ako v Runnerovi...
tu je o nej zopár faktov:
séria variátor a (asi) séria valčeky - max.rýchlosť 135 tacho, 127 GPS
séria variátor a 10,3g Malossi valčeky - max. 130 tacho, GPS nemerané, 0-100 cca 16 sekúnd
Multivar a 15g Malossi valčeky - max. 120 tacho, GPS nemerané, 0-100 cca 13 sekúnd...
Re: Benelli Velvet125 - sewer
Napísané: Pi Aug 13, 2010 2:04 pm
od užívateľa THeBaNDiT
hmm... k tym pygovym informaciam ohladom Malossi Multivaru na jeho 180-tke...:
ten tvoj Multivar a nim sposobene znizenie maximalky ma udivuje, ja mam Multivar uz doma, len ho nahodit... slubujem si zvysenie maximalky aspon o tych symbolickych 5km/h (podla testov seria Vespa GTS 250i da na motorovej brzde 78-82mph max (125-132km/h), a s Multivarom jej namerali na motorovej brzde 86mph (138km/h). Teraz mam seriovy variator a remen Malossi Kevlar, a maximalku mam iba 120km/h tacho... podozrievam remen od Malossi, pretoze so seriovym, kym nemal vela kilometrov, mi to chodilo 125-130 tacho s turistickym plexi...
Alebo to este moze byt niecim inym? Uvidime po nahodeni Multivaru, snad mi neklesne maximalka este viac (pod 120 tacho) - ba som optimista a verim, ze Malossi remen si s Multivarom sadne lepsie ako so seriovym variatorom, a totiz ze maximalka sa dostane aspon na povodne hodnoty, v pripade velkeho stastia nad 130

Uvidime, nechame sa prekvapkat... Od Multivaru si slubujem najma lepsiu pruznost pri rychlostiach do 100km/h, pretoze to su moje pracovne rychlosti, po okreskach chodim maximalne tych 100km/h.
Pygo, remen mas este seriovy? Mal si v baleni aj kontrastku a nahodil si ju? Neskusal si laborovat s hmotnostami valcekov pre Malossi Multivar? V pripade Multivaru pre Piaggio 250ccm sa dodavaju dve sady, 15g (pre 250ccm) a 14g (pre 200ccm), pricom na Vespe 250 zistili, ze pouzitim 13g ziskaju dalsich 1-1.5 kona v rychlostiach nad 96km/h, a maximalka dociahne na tych 138km/h. Pouzitim 12.5g valcekov pre zmenu ziskali navyse vykon v rychlostiach do 96km/h, nad 96km/h vsak uz boli horsie ako 13g. A ja mam v baleni 14g a 15g a teraz babo raď...

Re: Benelli Velvet125 - sewer
Napísané: Pi Aug 13, 2010 2:34 pm
od užívateľa duky5
takze banditko ide tunovat

jcosta teda ee?
Re: Benelli Velvet125 - sewer
Napísané: Pi Aug 13, 2010 2:50 pm
od užívateľa THeBaNDiT
nie, J-Costa si to u mna pokazila tym, ze nie je problem jazdit takym sposobom, ze sa potom derie kov o kov... (inzinieri J-Costy vymysleli genialny variator, ale nedotiahli to do idealneho konca...) Tak som sa nasrau, a idiel som do overenej kvality a znacky... Malossi Multivar tiez vyrazne ozivi scooter (vraj) a nieco malo ma prilepsit aj maximalke... Bol som s Alcatelkom (od ktoreho som to objedaval) dohodnuty, ze mi to v nedelu po zraze nahodi, ale vyskytli sa iste komplikacie s bratovou objednavkou, ten odvolal ucast na zraze (i vzhladom na nepriaznivu predpoved pocasia) a tak som ostal nahrany...

Kurnik, teraz lutujem, ze som na zraz nesiel, pocasie bolo OK...

A mal by som to u Alcatelka, ktory ma nespocet skusenosti, nahodene a skotrolovane, a vsetko by bolo OK.
Variator je jedina uprava, ktora sa na maxiku z hladiska vykonu oplati... a este som zvazoval ladeny vyfuk, ak by mi ten moj stary odisiel (rezonoval a myslel som si, ze v nom odisla prepazka, ale nastastie to bol len kryt vyfuku

), tak by som pripadne siel do ladeneho vyfuku Arrow, ale to len a len za ucelom trosku agresivnejsieho zvuku a pekneho vzhladu... no kym je stary vyfuk v pohode (a vyzera to, ze este dlho bude), ladak neriesim...

Re: Benelli Velvet125 - sewer
Napísané: Pi Aug 13, 2010 3:11 pm
od užívateľa duky5
a nezvysi sa ti spotreba? ja som uvazoval nad tym jcosta variatorom, ale ako som cital tie problemy, tak kaslem na to (aj ked neviem ci sa to tyka aj 500vkovej verzie..) iny varec nechcem. jozefko tam mal tusim malossi varec a polliny spojku, slapalo mu to ako svina, vraj ked pridal pri 40tke plyn, tak koleso gumovalo este...ale spotreba 7 litrov...to ja nepotrebujem

vyfuk by som tiez strasne chcel, leo vince...ale dat za krasny zvuk tolke prachy, to som neni ochotny
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Pi Aug 13, 2010 3:21 pm
od užívateľa THeBaNDiT
hmm... k spotrebe: ak to teraz v serii nezeniem, ale jazdim pohodicka s prudom, spotreba je tych 3.7 (mesto+mimomesto), ak to zeniem, vytacam, spotreba 4 litre... rozdiel 0.3 litra, to je pri cene 1.27€ za liter rozdiel 0.38€, teda 12Sk na 100km za to, ze sa krotim a nevyuzivam potencial motora...

Na to nakakat...

Ratam, ze ak tam dam Multivar, spotreba pojde pri razantnejsom jazdeni hore, ale ruka v ruke s vykonom...

A pri klido-pido jazdeni verim, ze bude podobna ako teraz...

Ved uvidime... poreferujem.
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Pi Aug 13, 2010 3:45 pm
od užívateľa pygo
ja som nejakú veľkú zmenu v spotrebe nezbadal. ak aj je,tak možno o pol litra na 100 kilometrov.
k tomu multivaru,tak ako som ti písal - je možné,že ma v maximálke brzdí remeň (Malossi Kevlar), je možné,že to sú tie ťažké valčeky (15g namiesto 14g).. už som dokonca rozmýšlal aj nad Dr.Pulley valčekmi,len s nimi nikto nemá poriadnu skúsenosť a je otázne kde by fungovali najlepšie - či v Multivare alebo v sérii..
ďalšou vecou,čo ma spomaluje je obmedzovač - nad 10 tisíc to veľmi nepotočím...tam by bol riešením asi Digitronic,ale zasa nikto to tam poriadne neskúšal..
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Pi Aug 13, 2010 3:48 pm
od užívateľa deltoro5784
Ja čo som čítal tak malossi multivar pridal na spotrebe až 1 liter na 100 kilometrov. Je to spôsobené tým, že motor ide asi o 1000 otáčiek vyššom spektre ako so sériou.
Odmenou za zvýšenú spotrebu sú razantné rozjazdy a akcelerácia.
Čo sa týka pygovho problému, ja si myslím že to bude nevhodnou gramážou valčekov. Chcelo by to odskúšať viac hmotností. Ja keď som mal 50 tku tak 1 gram dokázal znížiť maximálku aj o 10 km/h.
Re: Benelli Velvet125 - sewer
Napísané: So Aug 14, 2010 4:59 pm
od užívateľa THeBaNDiT
duky5 napísal:...
jozefko tam mal tusim malossi varec a polliny spojku, slapalo mu to ako svina, vraj ked pridal pri 40tke plyn, tak koleso gumovalo este...
tak prave som si o tom precital
TU, ma tam prave malossi multivar 2000, a v kombinacii s jeho 500-vkou to teda bola riadna zmena k este lepsiemu...

Dobre sa to cita, uvidime, co to spravi s mojimi 22 konikmi...

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: St Aug 25, 2010 11:59 pm
od užívateľa THeBaNDiT
tak dnes som navstivil
rspeeda (pekny vylet do Cane, nejakych 80km tam a 80km spat), a nahodili sme Malossi Multivar do mojej Aprilky (teda aby som bol presnejsi, ON ho nahodil, ja som iba asistoval a co to sfotil...

. Dali sme tam 14g valceky (teda tie lahsie z dvojice 14g a 15g). Nazad som siel, ked sa uz stmievalo, a preto nebolo nejako zasadne mozne zhodnotit, nakolko je Multivar prinosny, ale subjektivne je maxik teraz o dost pruznejsi a pri zakotlikovani ide to malicko vyssich otacok. Na dialnici som z toho vymackal nieco malo cez 120 tacho (mam pocit, ze dialnica ide tak trosku do kopca), takze maximalka sa nijako zasadne neznizila (ked som siel naposledy z KE do PO, tak so seriovym tacho som v tom smere 120 nedal, ale zasa ktovie, ako je to s vetrom, dnes cestou nazad nefukal

).
Uvidime, este to malicko potestujem, ale trebars ked som v PO zastavil na prvom semafore od KE, tak po naskoceni zelenej a plnom plyne som vystrelil z krizovatky, az sa mi zdalo, ze sa zadne koleso pretacalo...

Tak snad to nie je len placebo efekt.

Takisto Aprilka teraz ide ochotne za plynom i pri rychlostiach 90-100km/h, razanciu straca az pri nejakych 110 (so seriou to bolo pri 100km/h).
Pobeham, zhodnotim, a pripadne sa s vami podelim o dalsie skusenosti...
Takze
rspeede, dakujem za pomoc a ochotu, a za cas, o ktory som ta dnes ukratil...

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Aug 26, 2010 10:45 am
od užívateľa mino2
Ak sa možem pripojit do diskusie. Mne to s J-Costou žerie na mojej 125-ke 4L čo sa mi zdá dosť. Aj ked ide v podstate už skoro stále na plný plyn.
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Aug 26, 2010 10:48 am
od užívateľa pygo
mino2: to je myslím normálna spotreba... mne to s Multivarom tiež žerie okolo 4L...
THeBaNDiT: no len to pekne otestuj, na teba som najviac zvedavý,kedže sme na tom výkonovo takmer rovnako

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Aug 26, 2010 10:46 pm
od užívateľa THeBaNDiT
tak dnes som skusil 0-100 a potvrdilo sa mi to, co som zistil uz vcera (len vcera som predpokladal, ze to bolo mierne stupanie tam, kde som vcera testoval)
seriovy variator, stare seriove valceky, stary seriovy remen: 0-100 cca 11 sekund
seriovy variator, nove seriove valceky, nove voditka, Malossi Kevlar remen: 0-100 netestoval som, ale subjektivne zivsie nez predtym
Malossi Multivar, 14g valceky, Malossi Kevlar remen: 0-100 cca 12 sekund
Z jazdy po meste so spolujazdcom usudzujem, ze to toci podla zvuku a hluku zbytocne vysoke otacky, mozno mierne nad maximom krutiaceho momentu, mozno predsalen tie 15g (ktore su podla Malossi urcene pre 250ccm, 14g su pre 200ccm) by boli lepsie... Ak idem sam, tak so 14g valcekmi z 0 na 60 som raz dva, 90 tam mam z nuly za nejakych 9 sekund, ale 100-vku to lizne az na tej 12-tej sekunde...
Tak teraz neviem, ci tuto sezonu este dojazdit so 14g, alebo si opat zariadit rozobratie a prehodenie valcekov...

ci uz v Yamahe v servise, alebo u
rspeeda, ale ak u rspeeda, tak sa mu uz musim odmenit, lebo som mu vcera zabral prakticky cele popoludnie, zlomil si pri tom jednu nasadku na kluc, urobil mi z folie pismeno C, ktore mi chybalo na boku, a prelestil predne a zadne svetla a smerovky... a nic za to nechcel
Tie 15g valceky by to fakt chcelo skusit... skoda, ze nemam doma pneumaticku pistol. Zbytocne tocit take vysoke otacky, drat motor a mat vysoku spotrebu...

A najlepsie na tom, ze odkedy som mal Multivar doma (este nenahodeny), tak Aprilka podavala so seriovymi suciastkami paradne vykony, v meste, ked som tomu dal z krizovatky plny s ladvinkou za sebou, mal som pocit, ze sa mi predne koleso na par metrov odlepilo od zeme...

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Pi Aug 27, 2010 6:47 am
od užívateľa Damo555
Bandit: veď načo pneumatickú pištoľ ved si vyrob tento prípravok na bloknutie polremenice variatora
http://uzivatel.scooter-tuning.sk/forum ... 8&start=25
Maš to hotove za 15 minut...Ja bi som ti môj požičal ale keď bývaš tak ďaleko

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Pi Aug 27, 2010 11:05 am
od užívateľa THeBaNDiT
no jo, uvidime...
vcera som narazil na graf zo scootlandu, a predstavte si, prave Aprilia Atlantic 250 seria vs. Multivar... (pouzili 14.5g valceky) Maximalka im dost stupla (samozrejme, v reale tolko neda). Obrazok v prilohe. Narast vykonu nie je nejaky zasadny, ale maximalku im to pekne posunulo...
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Ut Sep 14, 2010 4:23 pm
od užívateľa pygo
aktualita zo včera - max po rovine 115 tacho a dolu ozaj prudkým kopcom horkoťažko 120.. otázka znie: Čo sa to deje?? Je možné,že už sú vydrané valčeky??? od výmeny varia som prešiel možno 5000 kilometrov.
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: St Sep 15, 2010 9:19 am
od užívateľa deltoro5784
Remeň máš v akom stave?
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: St Sep 15, 2010 1:49 pm
od užívateľa THeBaNDiT
moze to byt remenom (opotrebovany remen je logicky uzsi, a tym padom ho polremenice vpredu nevytlacia do takej vysky, aby bol maximalny tazky prevod), ale moze to byt aj valcekmi, bud mozu byt prilahke alebo obdrate: lahke valceky nemusia byt schopne otvorit variator do maximalnej miery, a valceky s ploskami nemusia byt schopne pregulat sa do maximalnej polohy otvorenia variatora...
Az otvoris variator, skontroluj opotrebovanie remena, opotrebovanie valcekov a nezabudni sa pozriet na polremenice variatora, aby si zistil, do akej vysky ti remen liezol (na plochach polremenic je to vidiet).
Nizka maximalka vsak moze byt ovplyvnena i podhustenymi pneumatikami, protivetrom, a v istej miere i mensim dezenom na zadnej gume (no mensi dezen na prednej gume to v podstate eliminuje co do indikacie rychlosti na tachometri

).
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: St Sep 15, 2010 10:57 pm
od užívateľa pygo
na tomto remeni mám najazdené takých 8tisíc kilometrov, a mal by vydržať až okolo 18,tak neviem... keď bude čas,tak to rozoberiem a snáď budem múdrejší..
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Sep 16, 2010 7:46 am
od užívateľa deltoro5784
Neviem ako je to na maxáčoch, ale ja som na focusovi musel meniť hebo kevlar po 6 tisíc, lebo už začal púšťať vlákna. Možno je to na 2 takte skôr opotrebované ako na maxíkovi neviem.
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Sep 16, 2010 1:26 pm
od užívateľa Lapko
A podla manualu na tvoju X9 by mal kolko vydržať remeň? Ja mam na burgmane predpisanu vymenu po 24 000 km alebo minimalnu hrubku 24,1mm. U mojho sa ta širka bliži ktomu minimu a pritom je remen krasny ako novy, žiadne pukliny ani strapkanie. Otazka je ako moc je vytahany na dlžku pretože štart uz nieje taky svižny, pri obsadeni dvoma to je ešte horšie. A dokonca v meste mi vzrastla aj spotreba. Skontroloval som všetko a už to ničim inim nemôž byť len remeňom. Objednal som si u Alčiho kevlarovy malossi tak uvidim ako sa to bude spravať.
Ale ak mas na tom remeni najazdene len 8 tisic tak je to skoro nic na maxa. Dufam ze sa ten malossi kevlar tak rychlo nederie

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Sep 16, 2010 3:57 pm
od užívateľa pygo
Originál remeň by sa mal meniť po 18tisíc kilometroch, tento má max tých 8tisíc.. Budem to musieť rozobrať,čo to povie...
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Št Sep 16, 2010 7:50 pm
od užívateľa THeBaNDiT
moj remen som menil pri 25tisic km, vyzeral byt v pohode, ale clovek uz si nemohol byt isty, ci mu to nerachne niekde 100km od domu...

Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: So Sep 18, 2010 5:37 pm
od užívateľa pygo
Ehm,tak som dnes (nútene) otvoril kryt variátora... K remeňu - vydrží približne 8014 kilometrov

Pri rýchlosti cca 100 som začul šupu a strašne rýchlo a za trhania motorky mi klesala rýchlosť... po zastavení a opätovnom pokuse o naštartovanie som si musel zavolať odvoz... doma som to rozobral a diagnóza - roztrhnutý kevlar rozkúskovaný po celom karteri..
Je možné,že išiel srať kvôli nedostatočnému chladeniu,kedže ako som si všimol,tak bola uvolnená hadica na chladenie varia..
Zároveň som dal dole Multivar a skontroloval valčeky,tie majú "krásnu" plôšku,asi 4-5 mm širokú... takže to bude asi príčinou mojej klesajúcej maximálky...
Suma sumárum - čoraz nižšia maximálka bola spôsobená zrejme kombináciou zodraných valčekov (kedže v podstate skoro stále som jazdil na plno) a odchádzajúceho remeňa,ktorý bol zrejme vystavený veľkým teplotám...
Re: Malossi Multivar 2000
Napísané: Ne Sep 19, 2010 9:34 am
od užívateľa deltoro5784
No tomu hovorím totálka remeňa. Ešte šťastie že sa ti to nestalo na našom výjazde v Rakúsku. Držím palce aby si to čo najskôr dal do poriadku a ešte stihol pojazdiť túto sezónu.