Je to ročník 2002 čiže prvý ročník po drastickom facelifte a totálnej zmene motora. Je tam ojedinelý motor štvorvalec do V so systémom V-Tec (variabilné časovanie ventilov) čo v preklade znamená že motorka vie ísť na 2 ventile na valec čo sa hodí na turistickú jazdu a po prekročení cca 7 000 ot/min na 4 ventily na valec čo sa zase hodí na rýchlu jazdu napríklad na okruhu. Samotné prepnutie ventilov je sprevádzané zvláštnymi vibráciami a následným prudkým zrýchlením (niečo ako silné turbo v aute) a celé je to sprevádzané nádherným zvukovým doprovodom. Motorke dochádza dych niekde pri 12 500 ot/min načo však ja momentálne nemám odvahu sa pozrieť, lebo už pri 10 tisíc som nestíhal vnímať okolie a ani neviem ako som tam mal 186 km/h.
Včera som si ju doniesol po vlastnej osy teda som na nej išiel 100 km po diaľnici pričom fúkal veľmi silný vietor a bola už tma takže to pre mňa bolo dosť náročné ísť na novej motorke. Oproti predchádzajúcej cbf 125 je to všetko iné takže sa musím učiť od začiatku. Postupne sem pridávať svoje postrehy a úpravy (taký denníček).
Motorka má takmer bezchybný lak a vyzerá že je po technickej stránke v dobrom stave. Najazdené má 44 000 km. Predchádzajúci majiteľ ju doviezol z Talianska v roku 2010 kedy prešla KO a podľa záznamov vtedy mala 33 000 km. Koľko mala predtým a či sú to reálne km netuším a asi sa to ani nedozviem. V každom prípade motorka by mala bez problémov zvládnuť 200 tisíc km pokiaľ sa nezanedbáva servis.
Najväčšia slabina ako všetkých hond sú napínáky rozvodovej reťaze (údajne boli teraz menené) a špecialnou chorobou VFR je regulátor napätia ktorý odchádza okolo 40 000 km až 60 000 km. Takže predpokladám že to bude prvá závada čo ma stretne, preto si ho radšej kúpim do zásoby a budem ho nosiť so sebou. Najdrahšia vec na servisovanie je systém V-Tec ktorý je veľmi komplikovaný a keď sa ten servis zanedbá tak to stojí dosť veľa. Práve toho sa trochu obávam, lebo podľa majiteľa sa to nekontrolovalo , otázne je či sa to kontrolovalo v Taliansku keď mala 24 tisíc km. Preto to plánujem dať pozrieť, len bude dosť ťažké nájsť servis kde to robia, nakoľko je to moc komplikované (zaberie to celý deň) a musia mať nato špeciálne náradie. Vraj tá prehliadka stojí okolo 300 € a v prípade potreby spotrebný materiál môže stáž ďalších 300 €.
K motorke som dostal aj kufre, ktoré sa mi tam vôbec nepáčia a časom by som chcel kúpiť hornú givi maxiu 55 l. Taktiež určite plánujem senzor zaradeného stupňa a bočné padáky. Motorka je ťažká krava z náplňami 244 kg a manipulovať s ňou na mieste dá zabrať a bojím sa že mi pri tom spadne.
Tak zatiaľ asi toľko postrehov, musím sa z toho ešte spamätať
